Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 19.02.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
No to jest myślenie, które zabija. I tacy ludzie wchodzą na przejście na zielonym nie patrząc czy nic nie jedzie.3 punkty
-
Jak w restauracji dostaniesz zimne jedzenie to też jeden stwierdzi, że zje bo jest bezproblemowe, a drugi uzna, że zamawiał jednak ciepłe3 punkty
-
My tu o przewadze technologicznej Tesli słuchamy, tymczasem za 500k zł po rabatach można mieć nówkę Taycana co w 16min ładuje 75kWh baterii i przy 75% ma moc ładowania 170kW. Ja pamiętam że czasy ładowania i moce dochodzące przez chwilę do 250kW to była koronna przewaga Tesli i jak inni dogonią Tesle, to ta ucieknie o lata świetlne. Tymczasem jest dokładnie odwrotnie, ale mit o przewadze Tesli jeszcze nadal pokutuje i jest powtarzany, tylko już bez merytorycznych danych i konkretów, a czas ładowania już nie ma znaczenia, bo przecież większość ładowania jest z gniazdka w garażu i 10min dłużej na każde ładowanie nie ma znaczenia. No chyba że jest to BMW i5 81kWh, to jest to plucie w twarz. Dorzucę jeszcze 3 grosze do dyskusji nt Sebixów. Z moich obserwacji, Sebixów mrugających światłami w Polsce spotykam rzadko, a na wyjeździe w Alpy spotkałem 2 przypadki i oba w Austrii. Mam wrażenie że szaleństwo na drogach w Polsce radykalnie zmniejszyło się od kiedy jest bardzo dużo i bardzo dobrych jakościowo autostrad i tras szybkiego ruchu. W Polsce bardzo rzadko trafia się żeby mi ktoś migał światłami, a wyprzedzam 140km/h, a czasem jak widzę że ktoś szybciej goni, to przyspieszę żeby mu zjechać jeśli mnie to wiele nie kosztuje. Dużo większym problemem na naszych drogach jest wyprzedzanie 110-120km/h lewym pasem długiego sznura samochodów i powoduje że się robi karawana, ale nikt nie mruga bo wie że nie ma sensu, czasem komuś nerwy puszczą i prawym pasem pociągnie. Większość osób może nie rozumie perspektywy Adama z 2 powodów: 1. Na codzień Adam mieszka w baaardzo wolno jeżdżącej Norwegii, a w Polsce jest od wielkiego dzwona i ja myślę że mentalnie zatrzymał się trochę w polskiej rzeczywistości sprzed 15, 20 lat czy kiedy tam z Polski wyjechał 2. Podróż białą Teslą może działa na niektórych kierowców drażniąco, bo się sparzyli na takich co jeżdżą o kropelce żeby dojechać do SC w Ciechanowie i wyprzedzają TIRa jadąc lewym 110km/h. Jakby Adam kupił porządne BMW, to może problem jazdy w Polsce i migających Sebixów by całkowicie ustąpił Na koniec widzę jak zwykle burzę w szklance wody - Adam zaczął temat od 3 sekundach po zmianie pasa, co z prostej matematyki pokazuje że to zwykłe zajeżdżanie drogi jest, więc wprowadził wszystkich w błąd co do swoich intencji. Albo może mu się intencje po prostu zmieniły, bo potem się wycofał z 3s pisząc że to metafora tylko i zaczął rzucać jakieś 10 sekund i oczywiście cały stek personalnych ataków o prawie jazdy w chipsach itp. Efekt jest taki że dyskusja trwa o 2 totalnie różnych sytuacjach drogowych. Ja się zgadzam, że zmieniając pas ruchu na lewy na autostradzie można jechać 140km/h, ale można też wyprzedzać z prędkością 120km/h. Ja wybieram zawsze opcje nr 1, ale szanuję tych co wyprzedzają 120km/h, bo mają do tego prawo chociaż nie do końca rozumiem, bo jak ktoś chce jechać wolno, to może poczekać dłużej aż będzie pusto na lewym pasie. Naszła mnie taka refleksja jak tu Adam wypomina niektórym hipokryzję z zaciekłością szeryfa - jak do cholery Adamowi przeszkadza przy jego stylu jazdy 2.5tony w BMW czy jakimkolwiek innym aucie? Przecież na rondach jest ograniczenie do 50, a często i do 30, na ślimakach jest limit najczęściej 60-70km/h. W jakich konkretnie warunkach @adamjttk Ci ta masa wadzi przy przepisowym stylu jazdy? Zrób zdjęcie ronda czy miejsca w którym masa jest tak wielkim problemem. A druga sprawa - nieraz startuję szybko ze świateł (w sensie dynamicznie, a nie jak dębił z nogą w podłogę) i noga z gazu zawsze ucieka jak widzę że na końcu skrzyżowania stoją piesi przy ulicy. Co prawda stoją na czerwonym, ale skąd mogą wiedzieć że samochód wystartuje z przyspieszeniem 5.0, 4.0 czy 3.0s do 100? Przecież przy przeciętnym skrzyżowaniu i maksymalnym przyspieszeniu Tesli na poziomie 3.3sekundy do 100, to od zapalenia zielonego do zjazdu ze skrzyżowania mija max 0.5-1sek. To za mało czasu na reakcję pieszego, rowerzysty czy kogokolwiek poruszającego się po drodze. To po co tutaj piszesz o tych przyspieszeniach Tesli skoro taka jazda w mieście jest skrajnie niebezpieczna, a poza miastem ze względu na ograniczenia elektryków, nieracjonalna i nie jest praktykowana. Taka moja sugestia Adam (bez złośliwości): Rozglądasz się za używanym Taycanem koniecznie Turbo albo Turbo S. Weź Ty sobie chłopie kup na promocji Taycana podstawowego w wersji RWD, będziesz miał lepsze od Tesli zasięgi przy bezpiecznych przepisowych prędkościach, porządne premium w środku i może wyleczysz się trochę z Teslowego hype'u widząc jak jeżdżą porządne samochody i jak szybko się ładują. Z pakietem Performance plus będziesz miał 680km zasięgu WLTP, 435KM mocy, osiągniesz 4.8s do 100, 230km/h do wykorzystania w Niemczech i przede wszystkim ładowanie 18min do 80% na premium ładowarkach typu ionity. I nawet elektryczna klapka będzie EDIT: Za 499tys można mieć już nowego Cross turismo 4S z 3.8s do 100km/h i 12.3s 0-200km/h: https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/porsche-taycan-porsche-taycan-ID6GpYKA.html2 punkty
-
naprawdę dla ludzi na forum jest problemem głośne zamykanie drzwi ? ja to jednak bezproblemowy człowiek jestem2 punkty
-
Witam. Zdecydowanie kupię BMW G30 530i/530e. Z wymagań: - EUROPA - XDrive - Automat - Rocznik od 07/2019 (liftowy środek, odświeżone silniki) - Przebieg do 130000 km - Mpakiet wewnątrz i zewnątrz - IDrive 6/7 z dużym pokrętłem - Lampy Full Adaptive LED bądź Laser Budżet założony okolice 130000 zł, jeśli będzie warto to na pewno dorzucę. Pozdrawiam.1 punkt
-
Miałem hondę civic lata temu, wygłuszylem jej drzwi matami bitumicznymi i pianka wygłuszającą. Drzwi się zamykały tak, że byście sobie tego nie mogli wymarzyć. Koszt 150 PLN ( teraz może trochę więcej) na drzwi i macie premium zamykanie drzwi jak ktoś potrzebuje1 punkt
-
OBDLink CX aby wykodować fake dźwięki "Iconic Sounds" i żeby zakodować na otwartą na stałe klapę w wydechu ;D1 punkt
-
no jeżeli drzwi w nowej trójce "działają" gorzej niż w nastoletnim francuzie to uzurpuję sobie prawo do podzielenia się tym... może powiesz że czasy się zmieniły i teraz wszystko poniżej 7 może mieć jakość lanosa w ogóle jak można komuś wytykać przejmowanie się głupotami a potem nasmarować tyle postów w tym samym temacie1 punkt
-
Wow, to mnie zdziwiłeś. Chociaż szczerze mówiąc dawno nie korzystałem z tej "uprzejmości", być może wszędzie się zmieniło. W 2021 jeździłem zastępczym autem miesiąc podczas naprawy gwarancyjnej.1 punkt
-
Wydaje mi się że frustracja Sebiksów jest porównywalna z frustracją kogoś kto musi jechać autostradą 90-110 prawym pasem bo inaczej nie dojedzie do celu1 punkt
-
Raczej nie. Ale jeśli masz amory od nowości to na pewno są już do wymiany - nieważne co pokazuje trzepaczka przeglądowa.1 punkt
-
Cześć, nasza oferta na interesujące Cię części: 1. Amortyzatory przednie oraz części związane z ich wymianą - amortyzatory przednie (ceny za 1 sztukę) lewy https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31316873779 prawy https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31316873780 Polecam Sachs. Podczas wymiany amortyzatorów przednich rekomenduję zastosowanie nowych następujących części: - śrub nr 3 (cena za 1 sztukę ; komplet na przednią oś to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31306798530 - nakrętka nr 4 (cena za 1 sztukę ; komplet na przednią oś to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=07119905032 - górnych mocowań amortyzatorów nr 1 (cena za 1 sztukę ; komplet na przednią oś to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31305A3C0D0 Polecam Lemforder. - śrub nr 2 (cena za 1 sztukę ; komplet na przednią oś to 10 sztuk) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31306869931 Nakrętki nr 3 pominąłem, ponieważ są one dołączone w komplecie z amortyzatorami. - odbojów nr 4 (ceny za 1 sztukę ; komplet na przednią oś to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31336858239 - osłon nr 5 (cena za 1 sztukę ; komplet na przednią oś to 2 sztuki) https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=31336885030 Dostępny jest również zestaw Sachs składający się z 2 odbojów nr 4 oraz 2 osłon nr 5: https://czescidobmw.pl/zestaw-ochrony-przeciwpylowej-amortyzator-sachs-900-323--900,1323,2sac Polecam zestaw Sachs. To komplet na 2 amortyzatory przednie. 2. Filtr oleju https://czescidobmw.pl/wyniki-wyszukiwania?q=11428575211 Na równi z filtrami Oryginalnymi BMW polecam produkty firm: Knecht/Mahle oraz Mann-Filter. To najbardziej renomowani producenci filtrów oraz główni partnerzy BMW w zakresie dostarczania filtrów na pierwszy montaż. 3. Olej silnikowy Oleje, które szczególnie polecam do silnika w/w BMW: - Oryginalny BMW TwinPower Turbo LL-04 5W-30 1 l: https://czescidobmw.pl/bmw-twinpower-turbo-ll-04-5w-30-1l-83212405948--83212405948 5 l: https://czescidobmw.pl/bmw-twinpower-turbo-ll-04-5w-30-5l-83212405948-5--83212405948,65 - Millers EE LL C3 5W-30 zgodny z aprobatą BMW LL-04 1 l: https://czescidobmw.pl/olej-silnikowy-ee-ll-c3-5w30-1--ee,1ll,1c3,15w30,11 5 l: https://czescidobmw.pl/olej-silnikowy-ee-ll-c3-5w30-5--ee,1ll,1c3,15w30,15 - Motul X-clean EFE 5W-30 zgodny z aprobatą BMW LL-04 1 l: https://czescidobmw.pl/olej-silnikowy-motul-109470--5w30,18100,1x,1efe,11,2mt 5 l: https://czescidobmw.pl/olej-silnikowy-motul-109471--5w30,18100,1x,1efe,15,2mt - Ravenol VMP 5W-30 USVO zgodny z aprobatą BMW LL-04 1 l: https://czescidobmw.pl/olej-silnikowy-ravenol-1111122-001-01-999--5w30,1vmp,11l,2rav 5 l: https://czescidobmw.pl/olej-silnikowy-ravenol-1111122-005-01-999--5w30,1vmp,15l,2rav - Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30 zgodny z aprobatą BMW LL-04 1 l: https://czescidobmw.pl/helix-ultra-ect-c3-5w30-1l-bmw-ll-04-5w30-ect-c3-1-she--5w30,1ect,1c3,11,2she 4 l: https://czescidobmw.pl/helix-ultra-ect-c3-5w30-4l-bmw-ll-04-5w30-ect-c3-4-she--5w30,1ect,1c3,14,2she Ilość oleju do silnika: 5,25 l. 4. Zestaw naprawczy do przekładni kierowniczej. Niestety do w/w BMW nie ma takiego zestawu. Pozdrawiam Maciej Ziółkowski1 punkt
-
No ale zrozum ze jak jedziesz 200km/h kilkaset m za mna lewym pasem (co juz jest nielegalne bo ten sluzy tylko do wyprzedzania!!!) a ja zmienie pas na lewy a Ty dojezdzasz mi pod zderzak po 10s to wlasnie JA na tym pasie sie juz znajduje i JA mam pierwszenstwo.1 punkt
-
To forum po to istnieje, aby korzystać z informacji w nim zawartych. 2400 zł to imo chora cena za zmianę oleju w zwykłym samochodzie osobowym1 punkt
-
Co tutaj przeczytasz, nie da się odzobaczyć Jest rozwiązanie, zanim zamkniesz drzwi odpal s581 punkt
-
Wystarczy kupić c klasę. Premium to detale, składają się na całość. Nie powoduje to trzaskanie, że nie kupię Bmw, co innego mnie cieszy, ale trudno udawać, że jest prawidłowo, jeśli tak nie jest.1 punkt
-
1 punkt
-
Ja mam całkowicie odwrotne odczucia co do zamykania - wydaje mi się, że właśnie bardzo lekko się zamykają. U mnie to inni ludzie nieprzyzwyczajeni trzaskają nimi niepotrzebnie jak "drzwiami od stodoly". Często na testach aut to jest sprawdzane, myślałem że właśnie mało kto zwraca na to uwagę, a okazuje się, że jednak nie:)1 punkt
-
Ja kupiłem tą Rigum, co ktoś już wcześniej polecał. Jakość dobra, ale moim zdaniem spasowanie takie sobie. Tzn pasuje, ale jest o parę cm z każdej strony za krótka, drugi raz bym nie kupił.1 punkt
-
Trzeba ich gnebic, bo oni tam nie wiedza co chca. Jak chcesz to nagram filmik jak to u mnie dziala i im przeslac.1 punkt
-
Będzie jak zawsze - wielkie meh przez pierwszy tydzień. a po tygodniu zaraz się zacznie wielkie konfigurowanie, zamówienia i emocje G20 w moment zejdzie designem do poziomu daweoo nexia. Podobno 6 cylindrów ma zostać, tak dla zainteresowanych.1 punkt
-
To ja dodam, że drzwi w G20 trzaskają jak w Lanosie. A sam porównywałem u dealera na kolejnych dwóch egzemplarzach i wszędzie to samo. Dramat. Jak na recenzjach np. w caroserii sprawdzają jak trzaskają drzwi, to w skali 0-10 G20 powinno dostać mocną czwóreczkę.1 punkt
-
1 punkt
-
Jeżdząc tak w około domu - to nawet zimą na samym prądzie - na spokojnie. Trasa 120km - jeśli wyjedziesz naładowany do 100% to pierwsze 30/40km zrobisz ze spalaniem 0l/100km - w zależności lato/zima Pozostałe 90/80km licz: 7l/100 - autostrada; 6,5/100 - krajowka W trybie auto edrive powyzej 90km/h (a wiec w trasie) nawet w domyslnych ustawieniach nie bedzie auto ciagle gaslo i odpalalo, gdy osiagnie ~10% bateria, to zmniejsza sie to do 60km/h Jeśli chcesz - włączasz kodujesz sport individual i max edrive z automatu - zadzaiała to tak, że zawsze jak masz - jezdzisz na baterii, jak sie rozladuje, jezdzisz na benzynie + wspomaganie elektryczne. Gasnie tylko jak na dluzej sie zatrzymasz (nie tak jak w normalnym start stop)1 punkt
-
Przeróbka to zawsze przeróbka i tego bym unikał, więc zdecydowanie bym szedł w oryginał nawet kosztem dołożenia grosiwa i/lub odczekania chwili na dozbieranie do normalnego wozu. Bo tak to wydasz kilkadziesiąt tysięcy na niby lift i będziesz miał kupę niezgodną z numerem VIN. Coś niesprzedawalnego później - zwłaszcza w modelu M550i, na które i tak grono klientów jest ograniczone, a do tego bardzo wybredne i wymagające. A jak jeszcze coś pójdzie nie tak podczas przeróbek albo trafisz na partacza to koszt jeszcze się zwiększy do wartości trudnych do oszacowania, bo będziesz się bujał od elektryka do elektryka i od mechanika do mechanika. Radość z jazdy zupełnie wtedy zniknie. To nie jest wymiana żarówki. To są dość poważne ingerencje w elektrykę i osprzęt. Większość ludzi poprzestaje co najwyżej na wymianie tylnych lamp, a i to potem budzi kontrowersje, bo jak będziesz sprzedawał to Ci powiedzą, że lampy są wymienione, bo ktoś Ci wjechał w bagażnik i pewnie była szkoda całkowita, więc nara ziomuś. Dawno dawno temu, z 5 samochodów temu, postanowiłem zlikwidować odpryski na masce (na zderzaku też, ale tego nikt się nie czepiał). Lakiernik odkręcił maskę, polakierował, przykręcił. Niby nic szczególnego. Ile ja się nasłuchałem przy sprzedaży, że dlaczego maska była odkręcana i widać to po śrubach, że pewnie było czołowe zderzenie i szkoda całkowita i próbuję wcisnąć bubel I że powinienem znacznie obniżyć cenę, a najlepiej oddać za darmo. A Ty chcesz pół samochodu wymienić Polecam to przemyśleć ze 14 razy.1 punkt
-
Też dzwoniłem do BMW Polska i connected drive. Twierdzili, że taka opcja (bezpośrednie nagrywanie na USB) w ogóle nie istnieje, pomimo, że wskazuje na nią sama instrukcja obsługi i filmy how to... Będąc w serwisie na akcji naprawczej, poprosiłem o sprawdzenie działania aplikacji drive recorder w innych X5 w salonie (w tym x5m, różne roczniki). We wszystkich aplikacja działała prawidłowo...0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00