Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 29.01.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
Nie demonizował bym hybryd plug-in. W określonych warunkach wybór tego napędu ma sens. Moja 45e ma przejechane 81 tys. km z czego na prądzie ponad 53 tys. , w tym czasie byłem na jednym serwisie olejowym (komputer wyznacza serwis tylko na podstawie przebiegu na silniku spalinowym), tarcze i klocki prawie jak nowe. Płyn hamulcowy wymiana tak jak w BEV czyli co 2 lata. Codziennie ładuje się w domu (mam PV), zasiegi w zimie 55-60 km lato 65-80 km. Na dłuższych trasach korzystam z R6 (Mam sr. zużycie 4.2 l/100 km)3 punkty
-
Hey, Nie wiem ile osób o tym wie, ja nie wiedziałem dopóki nie przeczytałem tego na bimmerpost , więc grzecznie dziele się pozyskaną wiedza . Jeżeli wepniecie w port USB (ten przedni, tam gdzie jest cupholder) pendriva możecie kliknąć nagrywaj.. i BMW wam cały czas nagrywa obraz z 4 kamer aż zabraknie pamieci, nie tylko 30s przed i 30s po. Nagranie musicie zawsze rozpoczać ręcznie czyli po uruchomieniu samochodu musicie od nowa wejść jak w instrukcji. Instrukcja: Wpinacie w pendraka Wchodzie w Driver Recorder Klikacie rozpocznij nagrywanie na Pendrive .. i zapisuje wam wszystko - co prawda bez prędkości i lokalizacji , ale nagrywa obraz i to w całkiem niezłej jakości.1 punkt
-
Mi się udało, chociaż do dziś nikt nie wie co to było. Borykałem się z podobnym dźwiękiem przy kręceniu np. na parkingu. Początkowo żaden mechanik nie znalazł przyczyny, też wymieniałem elementy zawieszenia, bezskutecznie. W końcu jeden z najlepszych speców od geometrii w mojej okolicy wziął samochód na kilka godzin na warsztat. Walczył do późnej nocy, zrobił, choć sam nie wie do końca co dokładnie pomogło. Zrzucił od spodu wszystkie plastiki i idąc od tyłu dokręcał każdy element. Dźwięk ustał i nie pojawia się już od roku.1 punkt
-
z pewnością przecież to ruina, 320d ciężko kupić za te pieniądze w normalnym stanie1 punkt
-
Dokładnie o o to chodzi. Kiedyś nie było tej technologii bev. Teraz jest. Adam ja za przeglądy w BMW praktycznie nie place. Pierwsze 5 lat były darmowe , więc płaciłem tylko za wymianę oleju pomiędzy dwuletnimi interwałami. Jakimś cudem dostałem ofertę zakupu przeglądów od 6 do 10 lat auta za 700 zł.1 punkt
-
Ciekawe co będzie z cenami Możemy kupić A6 etron +/- 500 tys lub BMW 550e +/- 500 tys Szacuję cenę 3 letnie auto: A6 200 tys BMW 550e 300 tys Ale spoko zaoszczedziłem na paliwie jakieś groszę, a na przeglądach z 10 tys zł. Przy uciążliwości BEVa nie widzę szans i powodzenia w Polsce. Auta premium BEV to mega utrata wartości nie dająca nic w zamian w stosunku do ICE1 punkt
-
Zdecydowana większość ludzi nie jezdzi dynamicznie, a Toyoty kupują że względu na niskie spalanie hybryd i bezawaryjnisc. Emocji 0. Dzięki za wyjaśnienie.1 punkt
-
Nie mówię tego złośliwie, tylko że te 2 marki to dają sensowne value do ceny, które trudno osiągnąć innym markom. Tylko te potrzeby się trochę różnią, więc dla każdego value jest czymś innym. Znam paru właścicieli Toyoty i są zachwyceni autem. Zakup Tesli to rozsądne rozwiązanie dla tych co lubią dynamiczną jazdę (ale na krótkich dystansach ). Połowa kupi Teslę, a druga połowa kupi Toyotę. Gdyby ludzie kupowali tylko rozumem, to te 2 marki by się głównie sprzedawały. Żeby nie było, ja wtedy kupiłbym oczywiście Teslę, nawet akceptując męczarnie na ładowarkach.1 punkt
-
Przez chwilę byłem w podobnej sytuacji jak ty. Zresztą sam założyłem ten wątek bo maniakalnie wyszukiwałem informacje o problemach z X1. Prawda jest taka że nikt nie pisze jak mu się dobrze użytkuje auto a widzisz tylko negatywne opinie które są pewnie promilem wśród wszystkich użytkowników. Tak jest wszędzie. Nie ma produktu na świecie który by odpowiadał wszystkim. Zawsze znajdzie się ktoś kto będzie narzekał. Ok. To auto przeszło swoje choroby dziecięce ale egzemplarze które teraz wyjeżdżają z fabryki są już usprawnione. Opinie o tabletach, "skomplikowanym" sterowaniu klimą itd to są jakieś totalne bzdury. Ludzie są oporni na innowacje bo lubią "stare" sprawdzone rzeczy. Cytując klasyka: "lubię piosenki które już znam" :). Natomiast ci sami ludzie dziś obsługują smartfony i jakoś nie narzekają że brakuje im telefonów na przyciski. W moim odczuciu, obsługa tego ekranu dotykowego jest przyjemnością. Nie wyobrażam sobie powrotu do przycisków fizycznych - kiedykolwiek. Poza tym pamiętaj że masz jeszcze obsługę głosową. Temat hamulców to odgrzewany kotlet. Problem już rozwiązany. Wybrałaś świetne auto i jest warte każdej złotówki. Nic lepszego wybrać nie mogłaś. Ja jak widzę swoją rudą xLine to morda cieszy mi się z daleka. To samo gdy go prowadzę. Przekonasz się jak odbierzesz też swoje. Póki co czytaj instrukcję już teraz aby pozniej nie tracić czasu1 punkt
-
To trochę trzeba uściślić bo w serii G były idrive od ID6 do ID8,5 Wszystko do ID7 było przejrzyste i zrozumiałe, dalej jest dramat.1 punkt
-
@adamjttk twoje czyny już widziałem jak kupowałeś i4 poza tym jak na stole leży oferta 35 procent rabatu na nowego taycana po lifcie i to jeszcze w wymarzonym kolorze córki i pięknymi jasnymi skórami to sam przyznasz że ciezko jest przejść obojętnie.1 punkt
-
1 punkt
-
Chyba kwestia przyzwyczajenia, Tesla czy Bmw Mam stary idrive w G31 poliftowej. Bardzo sobie chwalę: bezpośrednie przyciski obok pokrętla: radio, nawigacja, kontakty, menu głowne. Pozatym pokrętłem wybieram/zmianiam stację/piosenki czy ostatnie kontakty/cele nawigacji. Z ekranu to w zasadzie wpisuje tylko tytuły piosenek do wyszukania nowe adresy Dlatego uważam, że obsługa wszystkiego z tabletu jest krokiem wstecz. Jeżdziłem ostatnio Audi A6 C8 2024r. Wszystko z ekranu dotykowego, bleee1 punkt
-
Witam serdecznie Forumowiczów, jestem szczęśliwym posiadaczem X1 (F48), od jakiegoś czasu na "gościu" czytałem forum, teraz dojrzałem by się zarejestrować. Pozdrawiam1 punkt
-
1 punkt
-
Osobiście w ostatnich latach wolę każdą starą generację od nowej. G31 sto razy lepsze od G61, G11 bez porównania do tragicznego G70, G45 lubię i jeździ się nim świetnie, ale wizualnie i obsługowo G01 dalej górą. Nowa trójka to będzie stylistycznie rzyg totalny. Obecna imho 10/10. Czy G65 będzie dobrze wyglądało? Na pewno nie z przodu. Czy będzie diesel 350 KM? W G70 i G60 go nie ma, więc totalna porażka z mocą poniżej 300 KM w takiej budzie. Dla mnie raczej nie ma na co czekać.1 punkt
-
Może się okazać że chińczyki będą bardziej luksusowe - jak patrzę na ich nowości to takie nowe X3 to brzydal. No ale wiadomo, że nie tylko wygląd się liczy.1 punkt
-
Prawda jest taka, że uczestniczy tego forum, facebooka , świadomi użytkownicy danego modelu stanowią jakiś promil kupujacych - nie sądzę abyśmy przekraczali 5-10 % reszta to ludzie, którzy kupują bo tak.. bo chcą mieć znaczek, bo chcą mieć wodotryski. Mercedes pokazał jak można dymać klinetów - oferuje auta WRC (warcy rycy trzescy) ale swieca sie jak wóz cygański czy jak auta z pod wiejskiej remizy i automatycznie lecą ludzie jak muchy to gówna. Nowe X3 - dla nas jest tandetnie wykonane, deska luxy to siatka wprost z modeli mini (które kosztują od 120 tys czy nawet mniej) , ale ważne że się świeci, że są wodotryski i wio.. sprzedaż idzie w góre. Nowa 5 - wszędzie na forach można przeczytać.. że brak komfortów, laminowanych szyb , wykonanie plastikowe etc a efekt jest taki nowa seria 5 jest na 3 miejscu najchętniej sprzedawanych modeli BMW .( 1 miejsce BMW 3, 2 miejsce X5 , 3 miejsce owa 5) Nowa x5 będzie jednym wielkim pokazem gadżetów, festiwalu świecidełek, nowinek , bajerów i aby cena nie była kosmiczna pójdą w romans z plastikiem i gorszym wykończeniem .. a i tak się sprzeda. My nie jestesmy targetem , target to pokolenia zaczynając od roczników +/- 1995 mające kiesiel zamiast mózgu ale mają kasę od rodziców, od krypto i bóg wie skąd, rzadko kiedy z ciężkiej pracy ..1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
to ja też dodam swoje spostrzeżenia bo dość długo porównywałem w214 i g60 - miałem klika jazd próbnych w różnych warunkach i z racji rocznego przebiegu brałem pod uwagę 2 l diesle.. i ostatecznie wybór padł na w214: - wymiary g60 mi akurat przeszkadzały co nie przekłada się za bardzo na wymiar wewnętrzny - w214 bardziej zwrotny - oś skrętna 4,5 stopnia vs 2 stopnie i ten gabaryt większy g60 - robi różnicę w manewrach miejskich - ja jeżdzę z 35 tys rocznie i szwendam się też po miastach.. - na plus w214 regulacja prześwitu - mogę podnieść coś ok 4 cm - często zjeżdzam z asfaltów - co podnosi uniwersalność auta (nie trzeba iść w suva) + utwardzanie, obniżanie, trzymanie poziomu przy nierównomiernym obciążeniu itp - w moim odczuciu wyciszenie na plus w214 - śmigam dużo autostradami i tu wyczuwalna róźnica - g60 łapie jakieś dziwne podmuchy tak od 120 - ogólna ergonomia lepsza w w214 tj wyłączanie start/stop przyciskiem przy zapłonie (tu duży plus dla mnie), lepsza i prostsza obsługa sys (versus pierdylion małych ikonek), większy ekran kamery 360, fajnie działająca funkcja rzeczywistość rozszerzona, gajga zminy biegów przy kierownicy ułatwiajaca szybkie manewry, - w g60 widać więcej oszczędności - brak okładzin w kieszeniach, brak drugiego dna w bagażniku, ten plastikowy doklejony tablet nie najlepiej wygląda, masa piano black na tunelu, itp - środek w g60 - wygląda trochę jak typowy jak w innych markach półki niższej np Kia - czyli tzw tabletoza - być może to taki kierunek - ale ja bym wymagał od BMW czegoś więcej, wyróźniającego się na tle tej tabletozy; Wiem że gusta w stosunku to g60 są różne - ale mi wygląd zewnętrzny g60 bardzo podpasował - ale środek + ergonomia - ciężko do przyjęcia; środek w214 zrobiło na mnie bardzo duże wrażenie (ambienty można wyłączyć) - pełne skóry, kształty foteli, możliwość skonfigurowania drewna na desce + tunel (zamiast piano) - nic w tym budżecie tj do 400 tys w środku nie podpasowało mi bardziej - testowałem od a6, a7, q8 (tutaj stare linie przed zmianą modeli) , x5, gle (stary środek), 5,- i padło dla odmiany na sedana z uwagi iż 90 proc śmigam sam.. Jednakże uważam iż g60 jest ciekawą propozycją, z uwagi na fajne rabatowanie i cenę jednak niższą niż w214 znajdzie pewno więcej nabywców (ale to może też minus ) . Oczywiście są rzeczy w których g60 jest lepsza ale u mnie wygrała w214 z powodów powyżej.. zobaczymy co przyniosą lifty tych modeli.. Najważniejsze co by każdy znalazł coś pod siebie. Pozdrawiam1 punkt
-
To nie jest "wymyślanie". Wyobraź sobie, że w poprzednich samochodach miałeś i dociąganie drzwi i masaż i reflektory laserowe i naturalne skóry premium i nawet Night Vision. I nawet Bower&Wilkins był lepszy, bo ten Bowrs z G60 to farsa i odpowiednik dotychczasowego Harmana Kartona. A teraz producent wypuszcza na rynek model ogołocony z tego wszystkiego. No to co ja mam sobie myśleć? Myślę, że to jest jakieś łajno i kpina z klienta. I guzik mnie obchodzi, że dotychczasowy kierowca Skody czy innego VW może będzie zachwycony nawet tą bieda wersją G60. Oczekuję, że jak płacę za auto ponad pół bańki to będzie ono rzeczywiście premium, a nie taką trochę lepszą wersją Skody. Nie wiem jak inni, ale ja wybieram 98% opcji z konfiguratora (tak jak pisałem: poza szyberdachem, hakiem i ekranami w zagłówkach, bo tego nie używam) i wydaje mi się, że mam prawo oczekiwać, że każdy kolejny model będzie przynajmniej tak samo dobry jak poprzedni, a nawet lepszy. G60 w niczym nie jest lepsze od G30LCI i tu jest problem. Jeśli dla ciebie to jest śmieszne to spoko. Wg mnie to jest raczej tragiczne i pokazuje, że BMW znacznie obniża loty. A ty jeszcze klaszczesz. To jest dopiero przezabawne.1 punkt
-
Ze swojego doświadczenia - dobra opona w runflat. Przez długi czas jeździłem na lecie na runflatach, później po opiniach z forum, że opona XL zastępuje runflat i auto prowadzi się równie dobrze. To ściema. Tryb Sport (EDC) daje poprawę, ale auto nadal pływa. Na zimę kupiłem teraz Continentale w runflat, po wcześniejszych Michelinach i jest bajka naprawdę. Auto prowadzi się jak po sznurku, nie reaguje na koleiny, dziury, nierówności - czyli na to wszystko na co jest podatne na zwykłych oponach.... Dlatego sprzedaje letnie opony i zakupię runflaty, żeby odzyskać radość z jazdy1 punkt
-
Oli, mieszany zestaw opon tylko z kompletem felg o różnej szerokości. Ten sam rozmiar opon - cztery jednakowe felgi. Inaczej układa, rozkłada się opona na węższych felgach z przodu, a inaczej ten sam rozmiar opony na szerszej, tylnej feldze. Przez to może zmienić się bezwzględna średnica koła, tak ważna przy xDrive. Może przesadzam, ale ja bym nie ryzykował.1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00