Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Kupiłem na pocz. roku w Hamburgu zadbaną 318iA od pierwszego właściciela, ma ona teraz przejechane 265 tyś, w tym moje ok 10. Zalana była syntetykiem, mniemam, że od nowości, wlałem do niej wobec tego też synt. - castrol GTX magnatec 5W40. Silnik pracuje idelanie, nic nie stuka, ani nie hałasuje, jak to podobno bywa w M40. Problem jest następujący:

 

Jaki olej wlać teraz, biorac pod uwagę, ze występuje niestety ubytek - litr na ok 2 tyś. ?

 

- zostawić ten sam olej - droga zabawa

- zostawić ten sam olej plus antismoke, testowałem tylko z mineralnymi dotychczas i działa znakomicie, ale z synt. ???

- wlać półsyntetyk

- wlać mineral castrol high mileage

- inne opcje ?

 

Dodam jeszcze, ze moja podstawowa obawa wynika z tego, czy wlanie oleju gorszej klasy nie posunie gwałtownie zużycia silnika i nie pojawią sie typowe dla m40 bolączki, zwłąszcza że ma 265 tys.

 

pozdrawiam i liczę na konstruktywne porady znających się na rzeczy :)

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Opublikowano

Witam

Zostaw ta jak jest i ciesz sie ,ze Ci nie klepie :D

Zuzycie faktycznie jest ciut za duze ,ale prawdopodobnie/jezeli nie masz wycieku/trzeba zajrzec do prowadnic zaworow.

pozdrawiam

Opublikowano
Litr na 2 tys. to jeszcze nie tragedia ja bym spróbował Valvoline MaxLife 5W-40
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
To ja się podepnę to pytania. Też mam m40. Ja mam zalany 15w40 Elf Sport [minerał lany chyba od początku] przebieg 172000 km. Nie wcina mi oleju prawie wogóle. Czy ten olej nie szkodzi? Myśle nad przesiadką na 10w40 PetroCanada, ale wszystko mi chodzi ładnie i cicho [oprócz rozruchu na zimnie i w dużej wilgotności powietrza - lekko popychacze klekoczą, ale do góra jednej sekundy]
Opublikowano

Loco sprawdz dobrze simeringi i ogolnie uszczelnienie silnika (od strony skrzyni rowniez). Oleju nie zmieniaj bo zacznie ci klepac.

 

Vero ja w swoim M40 zrobilem ten blad i zalalem mineralem i przypadkiem tez Elf Sport 15W40. Silnik dzialal bez zarzutu przez 50tys km pozniej pojawily sie bolaczki z klepaniem. A zaczelo sie od delikatnego klepania przez chwilke po rozruchu zimnego silnika. Jak masz mozliwosc zmien olej chociaz na polsyntetyk

Opublikowano

Witam

Mnie wlasnie na mineralnym nie klepalo :D ,a po zalaniu 5W 40 zaczal klepac i dlatego tak napisalem .Cos za cos ,ale chyba lepiej nie jezdzic na mineralu.Straszny syf.

pozdrawiam

Opublikowano

Jezeli jezdzila caly czas na syntetyku to nie zmieniaj. A co do zuzycia tego oleju na 2 tys to zalezy jeszcze jak jezdziles te 2 tys czy byla to w wiekszosci ostra jazda czy raczej nie. Bo jesli to pierwsze to normalka ze wiecej lyka wtedy oleju. Ja jezdze na mineralce (poprzedni wlasciciel tez na tym jezdzil) i nienazekam. Chociaz hydro slychac gdy odpalam samochod po bardzo zimnej nocce lub podczas zimy. Slychac to przez jakis czas i pozniej cisza. Ale na mineralce to normalna rzecz.

 

Belgus a z tym co napisales ze mineralka to straszny syf to sie niezgodze :). Syntetyki zostaly wyprodukowane po to aby utrzymywac komory silnika w duzej czystosci i aby wydluzyc czas jaki potrzebny jest do wymiany oleju. Pozdro :D

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano
Belgus a z tym co napisales ze mineralka to straszny syf to sie niezgodze . Syntetyki zostaly wyprodukowane po to aby utrzymywac komory silnika w duzej czystosci i aby wydluzyc czas jaki potrzebny jest do wymiany oleju.

 

Nie rozumiem Ciebie,zaprzeczasz sam sobie, najpierw piszesz, że się niezgadzasz z Belgusem :mad2: a później, że syntetyki zrobili po to aby silnik był czysty ???

Więc jak myślisz ?? Skoro syntetyczne oleje wyprodukowano Twoim zdaniem aby silniki były czyste, co po części jest faktem, to dlaczego niezgadzasz się, że mineralny to syf ????

Moim zdaniem nawet Żuk nie zasługuje na mineralny :norty:

BMW E30 316i 1.8 M10B18 coupe

BMW E30 318i M40 coupe

BMW E34 525td touring

Opublikowano
ja też mam mineralny castrola[protection] i nienarzekam!!! silnik nieklepie i z tego co widać, wczesniej też śmigał na mineralnym.ja zrobiłem nim narazie ponad 30.000km. po kupnie tylko wałek i krzywki robiłem bo klepało.sąsiad na mineralnym zrobił mercedesem ponad 300.000 i :cool2: .aż silnik z budy wypadł bo zardzewiała :mrgreen: :mrgreen: .pozdro
klepało ale przestało!!!
Opublikowano
Maciej nie chce mi sie z toba dyskutowac :duh:. Chodzilo mi ogolnie o to ze mineralny olej nie jest SYFEM. Maciej ty wiesz swoje a ja swoje wiec Ende. Rob jak uwazasz.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

Po wymianie wałka, dźwigienek i popychaczy zalałem mobilem 10w40... i po miesiącu padł nowy popychacz (nie wiem czy olej ma z tym związek ,bo miałem dużo syfu w głowicy).

 

Fakt faktem, z nowym popychaczem zalałem 5w40 tedex (przeszedłem na syntetyk) i nic mi nie bierze, nie klekocze (rano przy odpalaniu sekunda standardowo). Chodzi cicho równo i jest fajnie.

Opublikowano
Witam, ja opisze swoje doświadczenia z olejem, jak kupiłem auto przy przebiegu 202000km zalałem go 15w40 elf... po 3000km wylałem go bo jak auto stało 2-3 dni nie palone to były kłopoty z odpaleniem i dziwnie falował, przed wymianą wlałem to silnika "odmulacz" Valvoline i potem zalałem go 10w40 Valvoline MaxLife i kłopoty znikneły... teraz mam 230000km i bieże mi oleju od wymiany do wymiany ok 0.5l... jak jest bardzo zimno to mi klepie lekko góra sekuntę dwie... chodzi równo... z moich doświadczeń lepszy pół synteryk niż mineral, nawet kiedyś w elegancie F126p jeździłem na pósyntetyku i czasem nawet dolewki po pół litra wlewałem syntetyka, bo lałem co miałem w domu... 30000km w półtora roku i nigdy mnie nie zawiódł...
Opublikowano
Powiem tak wiadomo ze do M40 i M42 BMW zaleca Syntetyk lub polsyntetyk. Ale moje zdanie jest takie ,ze jesli kupi sie auto ktore jezdzilo caly czas (lub wiekszy okres swojego zywota) na mineralce to lepiej zostac przy dobrym mineralnym niz zmieniac go na pol lub syntetyk BO to moze jemu zaszkodzic.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Może warto zrobić silnik, bo kombinowanie z dodatkami do oleju może się skończyć źle dla samoregulacji i wałka rozrządu a w efekcie remont silnika.

Olej ze względu na zastosowane samoregulację 5W40 zima / ew. 10W40 lato

Galeria moich pojazdów i ich historia

http://img149.imageshack.us/img149/6353/podpisoj3.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam dołącze się do problemu

mam E-30 w wakacje zmieniłem olej na Elf 10W40 ale nie wiem jaki to był (syntetyk czy pół)

i teraz mam problem który widzę się przewija. zaczął mi klepać silnik przez pierwsze 5 minut gdy chodzi na wolnych obrotach lub przez pierwszy kilometr.

co teraz zrobić?

ja jeżdzę autem bardzo mało (7tyś zrobiłem w rok) a od wymiany zrobiłem 2tyś więc nie wiem czy mam ten olej zmienić? jeśli tak to na jaki?

 

jeśli ktoś wie proszę o odpowiedź.

 

pozdrawiam

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Opublikowano
Ja osobiscie wlałem półsyntetyk mobil, cyferek nie pamiętam :oops: :lol: , ale jak Twój silnik ma przejechane juz troszke, to syntetyk jest po prostu za rzadki i mozesz mieć chociażby wycieki, ja zrobiłem na swoim m40 narazie 6 tys i oleju nie pali mi praktycznie w ogóle, no może powinienem dolac może z pół szkalnki góra:) i barwa oleju tez jest w porządku żadnych czarnych i smierdzących kolorów:9 lej półsyntetyk tak jak sie zaleca niby, takie moje zdanie i ja tak robie, apropos pracy silnika tezpracuje idealnie, no moze z wyjątkiem pierwszych 5 minut kiedy odpalam go na mrozie pracuje trochę głosniej i stuka delikatnie ale znika to kiedy słapie niecowiększa temp. w końcu to tylko m40 więc ponoć norma, iswoje też juz ma przejechane 230 tyś pozdr;)
Opublikowano
Skoro silnik pracuje idealnie to zostaw ten olej na ktorym byc moze dzialal cale swoje zycie. Ubytki oleju szczegolnie przy tak duzym przebiegu to normalna sprawa. Na pewno bedzie kosztowne uzupelnianie oleju ale jezeli wymienisz na inny olej to rowniez ten nowy bedziesz musial uzupelniac.
Opublikowano
Ja jezdze caly czas na mineralnym (poprzedni wlsciciel tez na takim jezdzil) i nienarzekam. A co do klepania samoregulatorow to tez przy duzym zimnie przez krotki okres slychac je ale jak zlapie ciut wyzsza temp objaw znika. Moje zdanie jest takie Jezdzic na OLEJU na takim na ktorym jezdzil poprzedni wlasciciel.

BMW czyli Bardzo Miły Własciciel

E60 523i 2007

(oo=[][]=oo)


Ex: BMW E-30 318iS M42 90'

Opublikowano

no własnie tylko że ja auto sprowadzałem sam i żadnych informacji na temat tego co jest w silniku nie otrzymałem,

no ale jak już piszecie że wszystkim na początku tak się dzieje to nie zmieniam. we wrześniu czy październiku nic takiego się nie działo więc myśle ze to wina zimna.

pozdrawiam

Dlaczego przed warsztatami i serwisami samochodowymi zawsze stoi jedno BMW?

Bo każdy szanujący się serwis ma jedno niezawodne auto żeby jeździć po części do innych:-)



Domin

Opublikowano
Kupiłem na pocz. roku w Hamburgu zadbaną 318iA od pierwszego właściciela, ma ona teraz przejechane 265 tyś, w tym moje ok 10. (...) Jaki olej wlać teraz, biorac pod uwagę, ze występuje niestety ubytek - litr na ok 2 tyś. ?

 

Przypuszczam, że czas na wymianę uszczelniaczy zaworów.

 

Dla formalności możesz sprawdzić, czy ciśnienie sprężania jest OK, ale typowy przebieg do naprawy głównej M40 to >300 tys. km.

 

Dla wiekowego, ale sprawnego silnika lepszym rozwiązaniem jest syntetyk gęstszy w dużych temperaturach (np. 5W/50). Przypuszczam, że wtedy zużycie oleju spadnie, ale nie spodziewaj się cudów.

 

Zagęszczacz oleju w M40 odpada. To zabójstwo dla popychaczy hydraulicznych. Nie od razu, tylko na raty.

 

Jeżeli chcesz uniknąć grzebania w silniku, to zamiast antismoke wlej coś szlachetniejszego ;-) np. Motor-Life, Militec, jakiś ceramizer (temat przewija się na forum, możesz zaczekać na efekty testów forumowiczów).

- No, stał tutaj! Był! Patrzył na swoje paznokcie! Rozpłynął się! Nie ma go!

(Bogumił Kobiela we "Wszystko na sprzedaż". Rok później rozbił się na amen swoim białym BMW).

Opublikowano
gdzieś wyczytałem że motory m40 mają cieńsze kanaliki olejowe niż inne i tak powiedzieli mi też w ASO i poradzili abym w miarę możliwości jeździł na syntetyku i jężdżę na - Valvoline 0W50 lub 60 już nie pamiętam (wcześniej miałem castrola gtx magn. 5W40 i klepało i ubywało ale nie było wycieków) jak zalałem Valvoline to klepie tylko przy odpalaniu i nie ubywa,dziwne?!
Opublikowano
Ja leję półsyntetyk Visco 3000 - BP przy przebiegu 200 tyś., ponieważ poprzedni właściciel taki lał. Słyszałem różne głosy i mity na temat tego oleju. Jedno jest pewne jest rzadki, a popychacze w M40 taki lubią. Nic mi nie puka, nie stuka, nie bierze. Dla tego proponuję, nie eksperymentuj póki jest dobrze. W najgorszym wariancie zalej półsyntetykiem np. Castrol, Tedex. O mineralnym zapomnij, nawet najlepszej firmy. Lepiej zrobić remont. Pozdrawiam.
Na dobry początek E-30 stka 1.6 M40...
Opublikowano

Witam posiadaczy M40 :)

Tak jak piszę 130rapid można spróbować ceramizerów. Ja spróbowałem i efekt jest świetny. Zupełnie przestało klepać. Nawet przy starcie teraz jak jest -5 zawory nie stukają. A dodatkowe efekty to cichsza praca silnika i lepsza elastyczność. W 100 % polecam posiadaczom M40, które znane są z "klepania" :) Ja kupiłem Auto-Repair (i ten polecam) za 50 zł, taka mała tubka 5ml.

Na rynku jest jeszcze inny ceramizer Xeramic.

 

Xeramic: http://www.adpolska.pl/wydarzenia/info_ad_news/biezacy_numer/produkty/art1.html

 

Auto-Repair:

http://www.auto-repair.pl/

 

Tu można kupić bezpośrednio: http://www.auto-repair.pl/content/view/93/147/

lub online: http://www.auto-repair.pl/sklep/

 

Po dolaniu Auto-Repair w instrukcji napisali, że trzeba przez pierwsze 200KM nie przekraczać 2700rpm lub auto musi postać nabiegu jałowym 2 godziny. Na Xeramicu chyba nic takiego nie trzeba robić.

 

Odnośnie tego jaki olej lać do M40 to ja przeszedłem z minerała na półsyntetyk Shell Helix Plus 10W/40 i rzadnych wycieków nie zaobserwowałem. Jedyne co się zmieniło to to, że silnik chodził lżej. U dziadków zalałem ten sam olej (też przesiadka z minerała) i ich Cinquecento o dziwo nabrało dużego przyśpieszania, też wycieków nie było, więc zmiana się opłaciła.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.