Skocz do zawartości

Elkar

Zarejestrowani
  • Postów

    104
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Krotoszyn

Osiągnięcia Elkar

Entuzjasta

Entuzjasta (6/14)

0

Reputacja

  1. :shock: , powaznie tak jest??Jak jest ponizej napisu to tez jest dobrze??Jak sie u mnie zagrzeje to jest powyzej kreski... To co napisałem powyżej wynika z mojej długiej obserwacji, ponieważ swego czasu miałem kłopoty z chłodnicą. Jeżeli na optymalnie nagrzanym silniku, płyn jest poniżej kreski środkowej, może to oznaczać, że jest za mało płynu lub są uszkodzone łopatki pompy wodnej. Wówczas należy sprawdzić stan na zimnym silniku. Jeżeli oscyluje w granicach 1, 2, 3 kresek poniżej środkowej można przypuszczać, że jest wszystko ok. Prawidłowo w optymalnej temperaturze (gdy wskazówka temp. pokazuje pion) objętość cieczy wzrasta, tak więc podnosi się poziom przy równoczesnej prawidłowej pracy pompy wodnej, powyżej znacznika środkowego, nie przekraczając połowy górnego zakresu. Czekam na Wasze sugestie i obserwacje Pozdrawiam Elkar
  2. Oczywiście z j. niemieckiego kalt (zimno), heiß (ciepło). Z angielskiego cold (zimno), a nie jak napisałem ciepło. Przepraszam zainteresowanych :D
  3. Ja mam co prawda E30 89 r. ale zasada działania w każdym aucie jest podobna. Pewne jest to, że na zimnym silniku, poziom w zbiorniczku powinien oscylować 2, 3 kreski poniżej napisu kalt (zimno), natomiast na ciepłym (cold), poziom powinien wzrosnąć 2,3 kreski powyżej środkowej granicy. Jeżeli jest inaczej, czyli stan się często zmienia, przyczyn może być wiele: - uszczelka pod głowicą (warto sprawdzać poziom oleju w silniku czy nie wzrasta) - uszczelka termostatu - uszczelka pomy wodnej - przewody łączeniowe - chłodnica Jedyna możliwość diagnozy, to obserwacja stanu oleju w silniku i płynu chłodzącego, jak również sprawdzenie szczelności chłodnicy. Co do preparatów do chłodnic. Nie jestem zwolennikiem, ponieważ tak jak już koledzy wcześniej wspomnieli zatykają się kanaliki w chłodnicy, czego konsekwencją może być przegrzanie silnika, jak również gorsza sprawność nagrzewnicy. Pozdro Elkar
  4. Witam Sprawdźcie Panowie, czy jest zasilanie na tych bezpiecznikach odpowiadających za oświetlenie kokpitu (sprawdzajcie najlepiej żarówką 12 V). Jeżeli będzie zasilanie na bezpiecznikach a oświetlenie wewnątrz po zapaleniu świateł postojowych bądź mijania nadal nie świeci tzn. że jest uszkodzony główny wyłącznik świateł, ten z tym potencjometrem (tak jest w E30 316 i 89r.) Powodzenia, dajcie znać jaki efekt. Elkar
  5. Witam. Do końca nie zgodzę się z moimi przedmówcami. M40 jest nie złym silnikiem, sam taki posiadam. Podstawowa sprawa to olej syntetyczny, wymieniony kompletny rozrząd (pasek , rolki, napinacz) i tak jak ktoś wczesniej wspomniał nie przegrzanie silnika. Również istotna sprawa to stan silnika, liczba kilometrów i warunki eksploatacji poprzedniego właściciela. Jeżeli kupisz zajechany, to tylko wymienić na inny. Remont się nie opłaca. po zatym nie jest to rakieta. Chociaż do normalnej jazdy wystarcza i nie jest to mół. Jedno jest pewne jeżeli ktoś nie jest zwolennikiem gazu i dysponuje średnim budżetem to jest to auto dla niego. Jeżeli jednak ktoś lubi prawdziwy pomruk basowy seściocylindrowego silnika BMW, przy tym większe koszty eksploatacji i wielka radość z jazdy to powinien zacząć od 2.0 do 2,5l. Pozdrawiam Elkar :8)
  6. Trochę informacji o świecach: http://www.ngkntk.pl/ Oto linki do świec: a)NGK http://www.akwimat.pl/swiece.html http://sklep.tuning.pl/dzial.php?d_id=68747 b)Beru http://www.autoamel.pl/Default.aspx?tabid=119 Przewody WN: http://www.autoamel.pl/Default.aspx?tabid=119 http://www.lordgas.istore.pl/sklep,864,,,01,,pl-pln,5749,0.html Lub Allegro.pl, bądź dobry sklep w Twoim mieście Pozdrawiam Elkar
  7. A nie masz problemów z uruchamianiem silnika gdy jest zimny bądź ciepły? Podaj jeszcze więcej objawów, a spróbuję coś poradzić. Pozdrawiam Elkar
  8. Generalnie świece i przewody "specialne do gazu" niczym się nie różnią od standardowych dobrej firmy. Polecam świece NGK oraz przewody NGK, Beru. Pozdrawiam Elkar
  9. Elkar

    wymiana swiec

    Ja sugeruje wymianę świec co 20 tyś, czyli tak jak większość zaleca. Najlepiej firmy NGK. Co do przewodów to: NGK, Beru. I najważniejsze, przy dużym przebiegu wymieniamy komplet czyli razem z przewodami. Pozdrawiam Elkar
  10. Przy dobrych przewodach WN, nie powinno mieć to miejsca. Polecam przewody firm; NGK i Beru. Pozdrawiam
  11. ..:: Sam Naprawiam BMW E30 ::.. Wielkie Dzięki Nokerman :cool2:
  12. No coż, kupując pierwsze moje BMW niewiele na jej temat wiedziałem, po za eksploatacją że do tanich nie należy. Dzisiaj nie żałuję, jednak wówczas sprawdził bym dokładniej auto ( nr 2 w ankiecie) Moja wiedza o BMW jest coraz większa, tak więc kupno E30 Cabrio lub E36 1.8 is jest tylko kwestią czasu. BMW ma duszę. Pozdrawiam wszystkich miłośników, Elkar
  13. Witam Generalnie zrobiłeś źle wlewając mineralnego. Minimum dla M40 to półsyntetyk. Zalecany przez producenta to syntetyczny 5W-40. W Twoim przypadku powinien być wlany półsyntetyczny. A co do "klepania", M40 mają taką konstrukcję i przy wyeksplatowanym silniku żaden olej nie pomoże, a źle dobrany może jeszcze zaszkodzić. Zalecane oleje: -Castrol -Petro Canada -Shell/BP Pozdrawiam Elkar
  14. Elkar

    luźny pedał sprzęgła

    Święta prawda BaX. Nie ma tanich dobrych aut z pod marki BMW. Jeżeli są tanie, to przeważnie zajechane. Kupno takiego auta wiąże się z wielkimi wydatkami. Pozdrawiam Elkar
  15. Witam Poczytaj posty z poniższego linka, będziesz wiedział co nieco o objawach tego silnika (M40): http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=23607 Pozdrawiam Elkar
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.