Ja mam co prawda E30 89 r. ale zasada działania w każdym aucie jest podobna. Pewne jest to, że na zimnym silniku, poziom w zbiorniczku powinien oscylować 2, 3 kreski poniżej napisu kalt (zimno), natomiast na ciepłym (cold), poziom powinien wzrosnąć 2,3 kreski powyżej środkowej granicy. Jeżeli jest inaczej, czyli stan się często zmienia, przyczyn może być wiele: - uszczelka pod głowicą (warto sprawdzać poziom oleju w silniku czy nie wzrasta) - uszczelka termostatu - uszczelka pomy wodnej - przewody łączeniowe - chłodnica Jedyna możliwość diagnozy, to obserwacja stanu oleju w silniku i płynu chłodzącego, jak również sprawdzenie szczelności chłodnicy. Co do preparatów do chłodnic. Nie jestem zwolennikiem, ponieważ tak jak już koledzy wcześniej wspomnieli zatykają się kanaliki w chłodnicy, czego konsekwencją może być przegrzanie silnika, jak również gorsza sprawność nagrzewnicy. Pozdro Elkar