Skocz do zawartości

Jakie klocki i tarcze do E39?jakie firmy wybrac?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,robię porządek dla mojej niuni 525i e39 po lifcie,wymieniam wszystkie tarcze i klocki hamulcowe,nie bede oszczedzal na bezpieczenstwie

 

jakie polecicie tarcze i klocki?

-brembo?

-Textar?

-bosch?

-Zimmermann?

-Jurid?

-trw?

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

  • Odpowiedzi 221
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Temat z tarczami i klockami mam przewałkowany , jednogłośnie TEXTAR (jakość do ceny 8/9) , lepszy od TEXTARA jest Zimmermann (10/5) tak więc wybór zależy od Ciebie.

Ja założyłem zestaw T. i jestem zadowolony.

Pozdrawiam.

Opublikowano

koledze powyzej chodzilo pewnie ze lepsze od Textar to Jurid, bo Zimmermann jest tanszy

ja zalozylem Zimmermann, a po serwisie BMW byl Jurid

Opublikowano

zastanawiam sie nad Textar,Zimmermann lub TRW?no wybór jest ciężki zależy mi na bezpieczenstwie i zebym jeszcze duzo polatał;)

 

a powiedzcie mi czy lepiej kupic w komplecie to znaczy tarcze i klocki tej samej firmy?

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano

no ja tak kupilem i tak mi polecal mily gosc w sklepie czescidobmw

czas jak dlugo bedziesz je mial zalezy glownie od ciebie, a najwazniejsze zeby nie piszczaly

Opublikowano
tak chce kupic w sklepie czescidobmw.pl

Był BMW E30 316i 09/90 inslandgruen

Był BMW E36 323i 10/95 arktissilber

Był BMW E36 320i 03/98 ascotgruen

Był BMW E39 525i 11/00 cosmoschwarz

Był BMW E46 320i 08/02 sapphireblack

Był BMW E61 530D 05/04 alpinweiss III

Był BMW E61 530D 02/08 spacegrau

Jest BMW F11 520D 06/13 havanna

Opublikowano

Na przodzie przerabialem 2 komplety ATE tarcze+ textar klocki. Pierwszy komplet pokrzywil sie po 20 tys, drugi podobnie- odradzam!

Teraz z przodu mam oryginalny komplet BMW- zrobilem ok 50 tys i dalej bez problemu-polecam!

Z tylu mam od niedawna jakis nowy wynalazek Boscha + klocki textarta- narazie super.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może zrobic ranking w drugą stronę?

Czego stanowczo nie zakładać?

 

Ja na pierwszym miejscu na minus stawiam TRW. Tego nigdy juz do hamulców nie zastosuję.

 

Obecnie mam Tarcze Zimmerman a klocki Jurid i jestem bardzo zadowolony. To świetny zestaw biorąc pod uwagę seryjne hamulce.

Kupiłem u stonesa w czescidobmw.pl

 

Wcześniej miałem oryginalne tarcze BMW< są świetne> i klocki textara < są ok ale dość mocno pylą.>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Temat powracajacy jak bumerang.

Jak chyba wielu uzytkownikow uwazam ze tylko ori zestaw tarcze + klocki tak naprawde daje rade. Przynajmniej jesli chodzi o przod, ktory jest przeciez mocno mordowany w ciezkim i na ogol mocnym aucie.

Ja tylko do tylu zalozylem klocki nie oryginalne jakies 1.5 roku roku temu i nie narzekam. Przod zmieniany komplet ori jakies 15 tys km temu i dalej sparwuje sie ksiazkowo.

O Tempora! O Mores!
Opublikowano

Przy okazji to i ja coś dorzucę, mowa o przodzie.

JURID - komplet tarcza+klocki, waliło po kierownicy od 80km/h już zaraz po montażu (pierwsza jazda i to bez hamowania). Załatwiłem czujnik zegarowy i się okazuje, że strona wewnętrzna tarcz ma bicie 0,3 - 0,4 mm :duh:

ATE - i klocki Jurid, padły po 3 tyś km. Bicie kierownicy od 80 km/h wzwyż, przy hamowaniu miałem wrażenie, że zaczną mi odpadać części z auta, tak nap.....ło.

BOSCH - i klocki TEXTAR jw.

BREMBO MAX i - klocki TEXTAR, 20 tyś km, było OK. Po wymianie klocków na TRW/LUKAS i przejechaniu 2 tyś km pojawiają się znane wibracje. (Klocki są cholernie twarde, do wymiany).

BMW - i klocki TEXTAR, 20 Tyś km i jest miód.

I to wyobraźcie sobie Panowie zakupy poczynione w jednym roku kalendarzowym. Licząc po najniższej linii oporu, bo cen już nie pamiętam wyglądało to tak:

4 x 200 - koszt samych tarcz

4 x 200 - koszt zmiany klocków

2 x 250 - koszt tarcz oryg.

SUMA 2100 zł, a to bardzo mocna zaniżona cena.

Opublikowano

ja mam Zimerman Sport + Textar klocki

to polecema bo oprucz dobrgo hamowania i braku problemów z biciem mają super wygląd (ale też i cenę)

też kupowałem u Stnesa ale prywatnie przez forum

Opublikowano
Witam, ja mam w tej chwili Zimmerman na przodzie tarcze, tył tarcze oryginalne. Do tego klocki oryginalne przód i tył. Hamuje świetnie, ale zanim się ułożyło przez 1000 km tak piszczało, że wstyd było jechać.
pozdrawiam Bartek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja jak mialem przedlifta to tez wyprobowalem chyba z piec kompletow tarcz.Kazde wytrzymywaly max 5kkm.Najgorszy smietnik to ATE.Zalozylem orginaly i po problemie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie wiem Panowie gdzie Wy te ATE kupowaliście, chyba w Chinach, bo tarcze dla BMW robi właśnie ATE, więc jeżeli piszecie, że ATE to śmietnik, a oryginały są super to trochę to bez sensu. Trzeba pamiętać, że tarcze trzeba dobrze zamontować, czyli oczyścić piasty itd. Może tu tkwiła przyczyna. Montowałem kilkukrotnie ATE tarcze i klocki i nigdy nie miałem żadnych problemów, wszystko pracowało perfekcyjnie. W Chinach podrabia się wszystko, więc może w Polsce pojawiają się podróby ATE, bo inaczej tych Waszych problemów wytłumaczyć nie jestem w stanie. Dziwne teorie, że ATE dla BMW robi lepsze tarcze niż pod swoją marką, można sobie w buty wsadzić, bo tak droga firma nie będzie sobie psuła renomy na własne życzenie.
Opublikowano

We wsklepie kolego, my te ATE kupowali.

Nie wiem co wkładają w Polsce, ale w serwisie germańskim twierdzą, że Textar im robi tarcze do 5er.

Na ile to prawda stwierdzić ciężko, bo żadnych napisów na tarczach nie ma, ale u nich kupiłem ostatni komplet i jakoś problemów nie ma, w przeciwieństwie do innych śmieci.

@mmw chyba nie myślisz, że robiąc własne auto odp....lam fuszerkę, a potem daje w pi...de hamulcom, żeby sprawdzić czy dobrze będą hamowały!?

W polecanym tu na forum service M-Auto z Opola chłopaki powiedzą ci "tylko oryginał", bo mają z tego kasę. Ja myślałem, że będę mądrzejszy i kupie dobre ale tańsze no i sobie kupiłem za ponad 2 patyki.

Chciałem u nich zlecić wymianę amorów (M-Technik, Sachs), oni mówią tylko Bilstein. Kupiłem to samo co miałem, czyli Sachsa zamontował inny dobry serwis, po 2 miesiącach wysrały cały olej. I tak musiałem kupić Bilsteina i tak, pomimo, że wcześniej był Sachs. Reklamację uznano, kasa zwrócona, ale za montaż już nie. Takich przykładów można mnożyć na pęczki, turbina tylko Garret - spróbuj zamontować inną, zawieszenie Lemforder, itp. itd..

Opublikowano
Ja swoje ATE montowałem w serwisie (wspomniane M-Auto w Katowicach). Drugi komplet (po reklamacji) przyszedł podobno od przedstawiciela ATE w Polsce (zakładam że oryginał). W kolejną reklamację nie chciałem się już bawić- szkoda czasu. Założyłem ori BMW i po sprawie.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Założyłem tarcze i klocki przód Zimmermana. Jestem bardzo zadowolony :D

Zero piszczenia itp.

Opublikowano
Przecież wiadomo, że jak ktoś jeżdzi delikatnie to nigdy tarcz nie pokrzywi, a jak ktoś wyhamuje ze 180 km/h. do zera to może pokrzywić. ATE to jest g..wno i tyle, pogiąłem dwa komplety, toczę je co ok. 20 tys km. Wypowiedzi w stylu, ze ATE sa ok, sa pewnie od osób, które jeżdzą delikatnie wtedy rzeczywiście można ich nie pogiąć. Śmieszne jest jak ktoś pisze, że ma ATE i są one ok, bo on akurat ich nie pogiął. Tak samo można pisać, że maluch jest bardziej niezawodny od BMW, to czyjść tam dziadek jeżdził i przez 5 lat nic w tym maluchu nie robił itp. a ktoś inny katuje BMW i je naprawia. Ale takie wypowiedzi sa przecięż bez sensu.
Konrad
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Równie śmieszne jest pisanie, że ma się ATE i się gną a oryginały się nie gną skoro BMW fabrycznie montuje właśnie ATE. ;) Może nie umiesz obchodzić się z hamulcami, może masz źle montowane tarcze, może masz problemy z zawieszeniem co też ma podobno wpływ, może jest jeszcze kilka czynników, które u Ciebie to powodują. Ile tarcz tyle opinii niestety.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.