Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Posiadam E34 525i '90 24V. Chciałem nieco zmodyfikowac układ wydechowy. Mianowicie na pierwszy ogień idą katalizatory. Czy mogę je bezkarnie usunąć (pomijając emisje), czy mogą wystąpić jakieś problemy (sonda lambda lub inne)?

Katalizatory chciałem wywalić aby zyskac trochę mocy bo i tak planuję wsadzić LPG (a nie mam kasy na sekwencję więc założę prostszą instalację z jakimś dobrym komputerem) i nie wiem czy mogę zamiast nich wspawać proste rury czy włożyć strumienicę, a jak już strumienicę to czy nie wyciąc przy okazji środkowego tłumika?

Chciałem w miarę możliwości jak najwięcej zrobić sam - mam warsztat ślusarski, ale aby czegoś nie spaprać.

Proszę o jakieś fachowe rady, być może jest ktoś z Krakowa kto siedzi w temacie?

 

Przepraszam jeśli ktoś już poruszał ten temat ale nie mam siły dłużej szukać po wszystkich postach, nie starczy mi nocy:)

Pozdrawiam. WhiteWidow

Opublikowano
Zmieni się prędkość spalin i sonda lambda nie będzie działała prawidłowo.

Właśnie. Czy jest jakiś racjonalny sposób aby to rozwiązać?

A jeśli tylko "wyczyszcze" katalizatory w środku (tam już może być złomowisko) to tęż bedę miał problem z sondą?

Pewnie też, ale ktoś na pewno już się pokusił o usunięcie katalizatorów więc może wie jak to rozwiązać.

Pozdro

Opublikowano
W momencie jak usuwasz katalizator, wskazane jest usunac tez sonde, poprostu ja wypiąć, a nastepnie poprzez komputer serwisowy, zmodyfikowac program tak aby samochod chodzil normalnie tak jak by byla sonda, jest to mozliwe bo mam to w swojej 325i i chodzi super, nawet lepiej niz jak byla sonda (lepiej sie wkreca na obroty) Co do braku danych o spalinach ktore podaje sonda to sie nie martw bo to wszystko robi program, do tego stopnia ze jak wepniesz sie do kompa i zrobisz odczyt sondy na pracujacym silniku to pracuje ona w pelnym zakresie jak super nowka od 0,200 do 0,999 volta..z tym ze to symuluje program. W kazdym razie pamietaj, ze usuniecie katalizatora da cos tylko wtedy jak usuniesz sonde bo bez kat. nie bedzie pracowac dobrze i beda tylko skutki uboczne, dlatego trzeba wprowadzic program ktory jest w wersjach bez kat. (tak jest przynajmniej w silnikach m20)
mario
Opublikowano

zostaw katalizatory w spokoju - możesz mieć tyko kłopoty jak je usuniesz, zwiększenie mocy to mit

 

wstawianie do M50 inst, innej niż sekwencja to słaby pomysł loteria - poczytaj - długie dyskusje są na ten temat

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Opublikowano
zostaw katalizatory w spokoju - możesz mieć tyko kłopoty jak je usuniesz, zwiększenie mocy to mit

 

wstawianie do M50 inst, innej niż sekwencja to słaby pomysł loteria - poczytaj - długie dyskusje są na ten temat

 

Potwierdzam :cool2:

 

A juz napewno nie wycinaj srodkowego tlumika! Dzwiek bedziesz mial jak kosiarka do trawy, a tlumik koncowy przerdzewieje Ci w ciagu pol roku z powodu zbyt wysokiej temperatury gazow, wiem cos o tym, bo przerabialem to juz w Mercach, po wycieciu kata w jednym spadlo mi co prawda lekko spalanie, w drugim oprocz kata usunalem rowniez tlumik srodkowy i jedyny efekt do dzwiek kompletnie do bani, za to w zadnym nie zauwazylem przyrostu mocy, wiec nie polecam.

Opublikowano
podłączę się do dyskusji gdyż chcę zapytać czy są możę jakies zamienniki katalizatorów, ewentualnie jaka jest cena tego elementu

 

Tak sa zamienniki, dobierane na podstawie pojemnosci skokowej, koszt to w zaleznosci od producenta kilkaset zl, oryginal kosztuje ok 2 tys zl, cos tak mi sie majaczy, ale tu moge sie mylic. Zadzwon do serwisu.

Opublikowano

Dzieki Martinez za linka. Przeczytałem ale opinie są różne. Generalnie jak nie ma potrzeby to przydałoby się nie wycinać niczego bo faktycznie w BMW fabryczny wydech jest dobrze dostrojony. Aczkolwiek nasuwa mi się jeszcze parę pytań.

Nie sprawdzałam ale może ktoś wie gdzie w 525i E34 '90 24V jest sonda lambda, przed, za czy może w katalizatorach?

Jeśli jest przed to czy wywalenie katalizatora będzie miało wpływ na odczyty sondy?

Zakładając, że jednak katalizatory wylatują i zastępuję je rurą - to jaką średnicę zastosować? Taką jak reszta wydechu? Bo jeżeli średnica ma być większa to chyba będzie to coś na wzór strumienicy, a tego sam mogę już poprawnie nie wykonać.

 

Jeśli chciałbym poprawić brzmienie (dodać odrobinę basowego mruczenia - wiecie o co chodzi) to co zmodyfikować.

Ruszać wogóle ostatni tłumik? Może go wyciąć, odłożyć w razie czego na półkę i wstawić jakiś sportowy. Czy wymiana samej końcówki w czymś pomoże?

Co radzicie, nie chce wydać dużo papy bo mam wiele innych wydatków a chciałbym być zadowolony. Gdzie ewentualnie mógłbym znaleźć jakiś wzóry tłumika lub całych układów wydechowych?

Pozdrówka. WW

Aha jeszcze jedno jak wyględa sprawa z moim modelem bez fabrycznych katalizatorów, jak w tym miejscu wygląda wydech, co z sondą?

Opublikowano

Sonda jest przed katalizatorem.

Jesli chcesz, aby zyskala nieco na dzwieku, to zaloz sportowy koncowy tlumik :cool2: sama koncowka nic Ci nie da.

Opublikowano
Witam ,kiedys w swojej e30 320 wywaliłem kat. i wstawiłem zwykły tłumnik środkowy i było ok. obecnie wywaliłem kat. w e32 735 i wstawiłem strumienice i to był mój błąd, zużycie paliwa spadło ale jest zdecydowanie głośniej i sonda niekiedy głupieje , moja propozycja to tylko zwykły tłumnik środkowy i będzie ok.
Opublikowano
Tłumik w miejsce kata wstawia się jak kat padnie - tzn straci drożność - auto nie bedzie chciało jechać. No i jak nie chcemy wstawiać nowego oryginalnego o wartości połowy auta w niektórych przypadkach :)

loco


'08 530iA touring xdrive; '05 118iA; '04 F650GS Dakar

['05 325i touring; '91 325i touring; '90 318iA; '01 320td; '01 530iA touring; '00 525i; '97 523i; '95 525i touring; '90 318is; '85 320i]

Opublikowano

Katalizatory w BMk-ach sa bardzo wytrzymałe w wyniku fabrycznego dopasowania ich wielkości do potrzeb konkretnego silnika. Nawet bardzo stary kat, po usunięciu wpłynie na zmianę zapachu spalin z rury wydechowej.

Częstym zjawiskiem jest co prawda rozpadnięcie się katalizatora, co czasem wpływa na opór w przepływie spalin i jest to trudne do wykrycia. Zapchanie na dobre w BMW katalizatora się rzadko zdarza.

Dobranie nowego katalizatora, nieoryginalnego do parametrów silnika nie jest łatwe - to tak jak z parownikiem gazowym, wymiana jednak może, ale nie musi pomóc. Jeżeli z silnikiem, czyli z jego pracą nic się nie dzieje, to proponowałbym katalizatora nie ruszać.

Co do pogłaśniania wydechu podczas pracy silnika to zastanów się dobrze,czy na pewno tego chcesz. Znam wielu takich co tak bardzo tego pragneli a potem szukali oryginalnego wydechu.

Opublikowano
Tłumik w miejsce kata wstawia się jak kat padnie - tzn straci drożność - auto nie bedzie chciało jechać. No i jak nie chcemy wstawiać nowego oryginalnego o wartości połowy auta w niektórych przypadkach :)

 

A nie lepiej wtedy poprostu wyproznic kata?

Zgadzam sie z tym co Robert pisze, bo tez znam takich co powycinali i dzwiek z rury stal sie okropny :?

Opublikowano

Katalizatory chyba zostawiam bo byłem na analizie spalin i wszystko jest git, więc domyślam się że są dobre. Co do tego mruczenia to muszę sie zastanowić. Być może jak czas, pieniądze i chęci pozwolą to wytnę ostatni tłumik (tą dużą krowę) położę na półkę i wstawie jakiś sportowy. Zobaczymy.

A co do katalizatora to z mojego rekonesansu i obserwacji wynika:

Nie wycinaj jak nie musisz. A jak chcesz lub musisz z pewnych względów usunąć katalizator to najlepiej wspawać zamiast niego rurę bo ze strumienicą to różnie bywa, lub jeśli ci zależy na konkretnym przyroście mocy to trzeba DOBRZE przeprojektować cały układ wydechowy.

Pozdrawiam i dzikuję. WhiteWidow

Opublikowano
Stworzyłem kiedyś w astrze wydech z katem, ale metalowym o zmniejszonym oporze, polskiego producenta. jak moze zareagowac silnik M20 na np barany i metalowy kat?
Opublikowano

Zostaw kat. w spokoju , ja wywalilem w swojej bylej e34 i zalowalem przez nastepne pare lat , wstawili mi tam jakas rure , pospawali cos , nie pamietam juz dokladnie ( bylo to z 7lat temu), w kazdym badz razie dzwiek jak juz ktos slusznie wspomnial jak z kosiarki :) . Nie polecam ! Dodam ze spalanie jakby wzroslo o jakies 2L. zaraz po wywaleniu kat. takze nie wiem co bylo przyczyna , ale zbieglo sie w czasie .

 

Pozdrawiam

Opublikowano

NO TO FAJNIE!!!!!WLASNIE MIALEM W MOJEJ E32 WYCINAC A TERAZ TO SAM JUZ NIE WIEM. PROBLEM MAM TAKI ZE MAM śWIERSZCZA W OKOLICY RUREK PRZED KATALIZATOREM.RURKI I KOLEKTORY MIALEM POSCIAGANE > WSZYSTKO CZYSCIUTKIE,SZCZELNE, NA PASCIE POSKLADANE I JAK JEST ZIMNY MOTOR NO I CALA RESZTA OCZYWISCIE TO JEST WTEDY WLASNIE TAKI DZWONIACY śWIERSZCZ ALE JAK WSZYSTKO DOSTANIE TEMPERATURY TO PRZESTAJE. A CHA>WDAJE MI SIE ZE JAK RANO ZAPALE AUTKO, ZEJDE DO KANALU, UBIORE REKAWICE I SCISNE LEKKO RURKI TO TAK JAK BY UCICHLO.CZY MOZE TO BYC OD KATA BO PRZECIEZ TAM JUZ NIC WIECEJ NIE MA. POMOCY BAWARSKIE SMIGLA !MOZE KTOS TAK MIAL?

p.s. STRASZNIE MNIE TE DZWIEKI WKURZAJA!!!!!!!!!!!!!!!!

images?q=tbn:ANd9GcTmIl0TjfLac0DKzvrvVkW5vbYa-L8NnaKQ6MwRmjiNpsCR58FF
Opublikowano

A co do tego "swierszcza" to u mnie zaczelo tak dzwonic wlasnie po tym

jak wywalilem katalizator, tak jakby ktos klucze wrzucil do tlumika , porazka . Jednym slowem , nigdy juz nie tkne katalizatora w zadnym samochodzie , wiecej szkody jak pozytku .

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.