Skocz do zawartości

Szarpie przy ruszaniu - czy to wina dwumasy lub sprzęgła?


daniello320i

Rekomendowane odpowiedzi

Szarpanie występuje raz na jakiś czas tylko wtedy gdy ruszam do przodu lub do tyłu i tylko w momencie puszczania sprzęgłą. Częściej zdarza się to gdy na zewnątrz jest chłodno lub wilgotno (latem praktycznie tego nie było). Objawy te zauważyłem już zeszłej jesieni ale obecnie zaczynają się nasilać. Zazwyczaj to występuje po nocnym staniu i zimnym silniku - w miarę nagrzewania szarpanie maleje aż zanika. Jak przegonię auto po trasie z jakieś 100-200km to później mam kilka dni spokoju.

Dodam że sprzęgło się nie ślizga, pedał sprzęgła bierze od połowy, nie ma żadnych niepokojących dzwięków przy gaszeniu silnika ani podczas zmiany biegów czy hamowaniu silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam u mnie zaczyna być tak samo.Po odpaleniu gdy pierwszy raz ruszam z miejscia jest takie szarpanie że nawet prawe oparcie siedzenia wpada w drgania,a najgorzej jest przy cofaniu :cry: A Jeżeli troszeczke pojeżdzę to te drganie ucichają.Panowie co to może być :?: Ja już sobie wymyślam tuleje mocowania mostu,ale już niewiem :oops:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie może to być coś ze sprzęgłem ale nie koniecznie umnie tak się działo nie wielkie drgania przy ryszniu i takie byjanie przez sekundeę okazało się tuleje tylnego dolnego wahacza dokładnie zewnętrzne zrywają się przy mocniejszej jeździe.

sprawdzcie najpierw to zawsze mniejsze koszta jeśli nie to to wtedy zajżyjcie do sprzęgła POWODZENIA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szarpanie przy rusznaniu zwane jest również żabowaniem. Jak dla mnie to są pierwsze objawy pocztku końca sprzęgła....

UWAGA!Brak dachu!

"Nie ma na świecie przyjaźni, która trwa wiecznie. Jedynym wyjątkiem jest ta, którą obdarza nas pies." /Konrad Lorenz/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szarpanie przy rusznaniu zwane jest również żabowaniem. Jak dla mnie to są pierwsze objawy pocztku końca sprzęgła....

Wolałbym żeby to było sprzęgło niż dwumasa :wink:

Dodam że w moim przypadku pomaga lekkie przypalenie sprzęgła - po czymś takim jak ręką odjął na jakiś czas :? To jeszcze bardziej uświadamia mnie w tym że to wina sprzęgła (docisku lub tarczy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szarpanie przy rusznaniu zwane jest również żabowaniem. Jak dla mnie to są pierwsze objawy pocztku końca sprzęgła....

Ja jak przy ruszaniu przytrzymam dłużej na półsprzęgle to rusze bez najmiejszych szarpnięć :o Ale to nie jest lekarstwem na takie szarpania :evil: A jezeli ruszam normalnie to zaczyna sie to szarpanie które naprawde doprowadza mnie już do szału :oops: A jeszcze mam cichą nadzieje że to nie sprzęgło a np.podpora wału lub itp. :D

Edytowane przez bartezzm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie objaw szarpania pojawił się po wymianie kompletu sprzęgła.

 

Sprzegło wymieniłem ponieważ rozleciał się docisk. Po oględzinach dwumasy uznałem, że może być i jej nie wymieniałem. Szarpanie pojawia się w momencie puszczania pedału w chwili kiedy sprzegło zaczyna "brać". Czuć to przy ruszaniu, cofaniu ale również przy redukcjach i bardzo wolnym puszczaniu sprzegła.

 

Nie chciałem zakładać nowego tematu dlatego pytam Was. Czy to może być przyczyna nierównej powierzchni dwumasy. Jej powierzchnia miała taki specyficzny "tęczowy" kolor - widać było, że musiała tam zadziałać wysoka temperatura. Sprzęgło raczej wykluczam (?), bo przecież nowe - Sachs.

 

Jak się dowiadywałem szlifowania dwumasy bez jej kompletnego rozłażenia na częsci piewsze, nie da się zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To szarpanie przy rusznaniu zwane jest również żabowaniem. Jak dla mnie to są pierwsze objawy pocztku końca sprzęgła....

Wolałbym żeby to było sprzęgło niż dwumasa :wink:

Dodam że w moim przypadku pomaga lekkie przypalenie sprzęgła - po czymś takim jak ręką odjął na jakiś czas :? To jeszcze bardziej uświadamia mnie w tym że to wina sprzęgła (docisku lub tarczy).

Jeżeli jest tak jak piszesz, że przypalenie sprzęgła pomaga to stawiałbym na simmering na wale od strony skrzyni. Miałem tak w e30 m40. Najgorzej było własnie z rana. Olej przedostaje się przez uszkodzony uszczelniacz na tarcze sprzęgła i mamy tego efekt. Wcale nie musi być to duży i widoczny wyciek, żeby auto w ten sposób się zachowywało. W momencie gdy przypalisz sprzęgło, dolegliwość ustaje bo olej się wypalił.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wy ludzie potraficie po czymś takim oceniać co to jest ?? W tym przypadku to może być 101 powodów nie koniecznie musi się to tyczyć sprzęgła czy koła dwumasowego z doświadczenia wiem że koło dwumasowe daje najczęściej o sobie znać jak się jedzie ze stałą prędkością na równych obrotach .. Ale jak wiadomo w tym przypadku nie da się jasno określić może to być jak najbardziej jakaś tuleja poduszka silnika różnie to może być ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę dodać że czasami mam podobnie, jak auto jest zimne to potrafi zrobić kangurka, po kilkuminutowej jeździe porblem przechodzi sam.

Komplet sprzęgła nówka sztuka Sachs, łącznik elastyczny wału też, duwmasu brak :P

Przed wymianą sprzęgła nie przypominam sobie takich objawów :)

Ale mam jeden punkt zaczepu.

Podczas wymiany sprzęgła wyskoczył mi tłoczek z wysprzęglika :lol: jakoś to poreperowałem, ale nie odpowietrzałem sprzęgła.

Być może niesprawny lub zapowietrzony wysprzęglik może powodować podobny objaw.

Zamierzam go w najbliższym czasie wymienić i odpowietrzyć wiec będę wiedział coś wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez mam takie objawy jak u Was, gdy zimny z rana to szarpie, zalezy jak puszczam sprzęgło moge ograniczyc szarpanie(wolniej puszczac oraz obroty okolo 1500) albo powiekszyc (gdy malo gazu )

jak sie troche nagrzeje to prawie ustępuje, podczas jazdy na biegu gdy dotkne sprzęgla to czuc na nim mocne wibracje, czas to naprawic :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wibracje pedału sprzęgła po przyłożeniu stopy odczuwałem zarówno przed wymianą sprzęgła, jak i teraz po wymianie sprzęgła. Nie potrafię teraz podać linka ale jakiś obeznany gość w temacie kół dwumasowych i sprzegieł na jakimś forum pisał żeby się tym nie przejmować.

 

Kilka postów wyżej pisałem że mam to szarpanie po wymiane kompletu sprzęgła. Na sprzęgle przejechałem już jakieś 2,5 tyś i objaw szarpania osłabł.

 

Przychodzi mi do głowy jedna rzecz. Tarcza sprzęgła przed założenie powinna być dobrze otłuszczona. U mnie robili to takim czymś jak do czyszczenia tarcz hamulcowych. Może zrobili to niedokładnie albo coś w tym rodzaju. Teraz wszystkie syfy się już wytarły odparowały i nie ma tych uśliźnięć podczas zasprzęglania.

Liczę, że za jakiś czas objaw zniknie całkowicie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No i jestem po wymianie sprzęgła :mrgreen:

Po zdjęciu skrzyni wewnątrz sucho - zarówno uszczelniacz wału jak i wałka więc teoria o zaolejonyej tarczy OBALONA!!!

Wysprzęglik suchy i działający poprawnie.

Tarcza gruba (9,5mm - aż żal było wymieniać) bez żadnych uszkodzeń widocznych gołym okiem.

Łożysko sprawne chociaż powierzchnia styku z dociskiem juz nieco wyświechtana.

Docisk - hmm - na oko wygląda ok. Żadnego przegrzania ani uszkodzeń nie widać ale sprawdzić siły docisku "ręcznie" się nie da

Koło dwumasowe bez widocznych oznak przegrzania - luz w granicach normy z czego najbardziej się ucieszyłem :mrgreen:

Zostało założone nowe kpl. sprzęgło LUK-a. Przed jazdą testową miałem mieszane uczucia a w głowie paranoja czy aby przypadkiem na darmo nie zmieniałem sprzęgła :roll:

Ku mojemu zdziwieniu pedał sprzęgła łapie od samego dołu (wcześniej gdzieś w połowie ale tarcza się nie ślizgała). Rusza płynnie bez żadnych poszarpywań a wibracje na pedale sprzęgła w trakcie przyspieszania zniknęły.

Wygląda na to że jednoznacznym winowajcą był docisk :cool2: tak jak podejrzewałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam Panowie

Pozwólcie że podepne sie pod temat

Mam taki problem w E36 320iVanos

mianowicie na wolnych obrotach czuć drgania na całym samochodziei podczas jazdy ale tylko gdy obroty są w okolicach 2 000/min powyżej jest wszystko ok.proszę o pomoc

z góry dziękuję za odpowiedź

Bramy, Ogrodzenia, Konstrukcje Stalowe, Balustrady nierdzewne, Wiaty i Magazyny, Zadaszenia, Garaże blaszaki, Metaloplastyka. Serdecznie zapraszam Lisia Góra ok.Tarnowa 500-393-863

www.firma-konstal.pl firmakonstal@vp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Tez tak mialem. daniello320i wymienilem sprzeglo bo rozlecialo mi sie lozysko oporowe. Wymienilem komplet i przez miesiac tego nie bylo. A teraz spowrotem. Najgorzej jak stoje w korku i samochod niezle sie rozgrzeje to szarpie spowrotem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 lat później...
Witam mam podobne objawy auto nie raz poszarpuje przy ruszaniu dodam że nie ma żadnych nie pokojacych dźwięków przy wcisnietym pedale sprzęgła itp. W ostatnim czasie wymieniłem poduszki silnika oraz skrzyni biegów i płyn hamulcowy komfort pracy auta znacznie się poprawił jednak poszarpywanie zostało. Samochód to bmw e90 318i n43 143km benzyna 2008r. Auto posiada dwumas oraz sprzęgło i zastanawiam się czy wymiena samego sprzęgła pomoze czy raczej z dwumasa trza wymieniać? Chyba że macie jakieś pomysły co to jeszcze może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.