Skocz do zawartości

jak odczytać przebieg z modułu świateł mając dis/inpa


kameleon3000

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Odczyt przebiegu z modulu swiatel E46 w INPA konkretnie krok po kroku wyglada tak (dla potomnosci):

1. wlaczyc INPA :wink:

2. wybrac 'E46'

3. wybrac 'Body'

4. wybrac 'Light switch center LSZ'

5. wybrac 'Coding data'

6. wybrac 'SII-data'

7. odczytac wartosc w linijce 'read trip-counter [100 km]' i pomnozyc x100

spróbowałem i liczba jaka pokazała się moim oczom to 2148

wynika więc że przebieg wyświetlany na liczniku mam oryginalny a przynajmniej zgodny z tym 214830km

 

no chyba że jakiś szpenio i tam zrobił korektę :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
no no :) tak jak ja. Cieszy to :) ale fajnie by było jakby ktos jeszcze znalazł jak z kluczyka odczytac czy innych modułów. Pozdrawiam.

witam

niemam pewnosci jak jest w 3-ce ale np. w e39 jezeli zmienisz przebieg w ews,po włożeniu kluczyka w stacyjke po około 2-5 minutach taki sam przebieg masz w kluczyku.Nie zgodze sie tutaj z pimposhem ze mało kto 'koryguje' tylko na liczniku :nienie: kolega jezdzi laweta i opowiadał jak i co ludzie robią i mozecie byc pewni ze jak gosciu chce to tak cofnie ze zaden fejs wam tego nie powie :duh: dodam ze w e39 jest zapisane w 3 miejscach.

zegary

lcm

ews po lifcie

i nigdzie wiecej.

Edytowane przez Dr wirus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nadal twierdzę, że korygowanie przebiegu, powinno być rozliczane zgodnie z § kk.

To, co wyprawiają "handlarze", wymyka się opisowi...

Zamiast wsadzać alimenciarzy, powinni tych, którzy oszukują innych ludzi, na rzeczy tak prozaicznej, jak kręcenie licznika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i nadal twierdzę, że korygowanie przebiegu, powinno być rozliczane zgodnie z § kk.

To, co wyprawiają "handlarze", wymyka się opisowi...

Zamiast wsadzać alimenciarzy, powinni tych, którzy oszukują innych ludzi, na rzeczy tak prozaicznej, jak kręcenie licznika...

do tego dopowiem tylko tyle ze np. w Belgi za 'korekte' 1 licznika delikwent podlega kaze 10k euro i 6 miechy w pierdlu :norty:

ciekawostką moze byc ze mimo tego tam krecą jak tylko sie da :mad2: wiem co mowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

jestem nowy jednak interesuje mnie ten temat,

mam na oku pewien samochód,

e46 2001 3.0 D

 

przebieg pokazujący przez licznik to 170 tys.

chciałbym sprawdzić wiarygodny przebieg, niemniej jednak nie mam pojecia jak,

czytałem w/w posty ale pomóżcie i opiszcie bardziej szczegółowo czy podłaczacie jakiegos lapa i odpalacie jakis program czy poprstu grzebiecie w funkcach komputera pokładowego.

ja jestem laikiem jeśli chodzi o te sprawy

z gówy dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A ja wam powiem że w E46 można sprawdzić czy przebieg nie był ruszany. Tylko żadnym z softów o którym tu mowa.

Jeśli dobierze się przez CAN'a (konkretnie do zegarów), to jedna z wiadomości po kanie mówi o "podejrzewanej" niepoprawnej sumie kontrolnej - jak dotąd

nie widziałem softu korygującego przebieg który zrobił licznik tak by to ukryć.

 

Problem w tym że do CAN'a można dobrać się tylko przed odpięcie wtyczki w nodach can'owych :(.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Mam troche inne pytanie, co do cofania liczników słyszałm o tym ale nie wim czy to jest prawda, a mianowicie:

 

jeżeli przebieg został cofniety tylko w jednym module powiedzmy w liczniku z 200 na 100 tyś, to podobno naliczanie kilometrów liczniku bedzie szło do przodu a w pozostałych modułach stoi w miejscy aż wszystkie się nie wyrównają. Czyli jezeli na liczniku pojawi się liczba 200 tyś, będzie identyczna z pozostałymi modułami to wówczas zacznie się nalicznie przebiegu we wszystkich modułach. czy to jest prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dysponujesz odpowiednim programem to nie jest wielkim problemem pozmieniać kilka bitów w jednym czy kilku modułach.

Poniżej przykładowy film.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bXZlpdxPVD0

 

Polecam więcej czasu przeznaczyć na dokładne oględziny auta, a swoją drogą odczyt błędów i obserwacja parametrów LIVE DATA zawsze mogą wnieść jakiś argument do zbicia ceny.

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli dysponujesz odpowiednim programem to nie jest wielkim problemem pozmieniać kilka bitów w jednym czy kilku modułach.

Poniżej przykładowy film.

 

http://www.youtube.com/watch?v=bXZlpdxPVD0

 

Polecam więcej czasu przeznaczyć na dokładne oględziny auta, a swoją drogą odczyt błędów i obserwacja parametrów LIVE DATA zawsze mogą wnieść jakiś argument do zbicia ceny.

 

To tak łatwa jest 'korekcja' licznika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No nie do konca macie racje. Bo jesli chodzi o E46 to mozna sprawdzic przebieg z modulu swiatel DISem - jest w Service Functions/Body/Light switch centre/Read out operating data, a nstepnie wybieramy test plan i wyskakuje vin i przebieg. W E39, o ile dobrze pamietam to tez jest, w innych modelach chyba juz nie, ale ze nie mam to sie nie wypowiadam.

 

Co do przepracowanych godzin to w DISie (dla E46 M47) jest w Control module functions/DDE/Diagnosis request/Operating-hour counter

W inpie godziny pokazuje podczas odczytu bledow (Quick lesen) w DDE (dla E46 M47).

w co wchodzicie żeby znaleźć te Service Functions???

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

Witam

Nie będę się specjalnie rozpisywał ...... JAK ZWYKLE :duh: :mrgreen:

W E46 320D DDE5

Stan jest zapisany w liczniku, module immobilizera, kluczykach ,module świateł i w sterowniku silnika.

Inpą jesteśmy w stanie odczytać przebieg z imo,licznika,modułu świateł.

 

O sterowniku silnika i sprawdzeniu przebiegu oprogramowaniem diagnostycznym możemy zapomnieć ,EDC16 nie idzie po OBD. Nikt tego nie rusza bo nikt tego nie sprawdza. Można to zrobić ale trzeba wyciągać na stół sterownik.

O tak :

http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/az646_13.jpg

 

Jest super kabelek z super oprogramowaniem który robi E46 przez OBD mowa o DDE5 ale kosztuje fortunę na zachodzie.

W naszym kraju większość świadczących usługi w tym zakresie zmuszona jest korygować wsad na "stole" i tak to się odbywa.

 

Przy korekcji przebiegu w module świateł sprawa jest prosta -ten moduł robi się przez OBD dosłownie 4 kliknięcia.

Sprawa się komplikuje jeśli chodzi o licznik. Stan (przebieg siedzi w malutkiej kości) aby się do niej dokopać trzeba rozebrać licznik w pył,włącznie z ściągnięciem wskazówek obrotów i prędkości. W zależności od umiejętności i sprzętu "majstra" scalaka wylutowywuje się i programuje na stole lub przykłada do niego odpowiednią stopkę połączoną z kompem i fleszuje bez lutowania. (większość lutuje) Elektronik siedzący w temacie jest w stanie poznać czy kość była wyciągana ..... amator nic nie stwierdzi.

Jest jednak mały myk na kręcone e46 320d mowa o wersji 150koni Cr czyli dalej o DEE5 .

 

IMMOBILIZER- EWS.

Ustrojstwo siedzi nad nogami kierowcy (trzeba rozebrać trochę plastiku przy kolanach) jest przykręcone do karoserii po lewej stronie, dwoma nakrętkami.

To cudo trzeba wyciągnąć do programowania i sprawa nawet na "stole "nie jest prosta, układ nie daje się fleszować gdy siedzi na płytce. To znaczy da rady ale trzeba polutować ekstra zasilanie i przeciąć na płytce odpowiednie ścieżki . Ponadto jeśli auto ma komplet kluczyków trzeba do nich zapisać nowy przebieg który ściśle jest powiązany z imo.

Mało kto to robi dlatego w lipnych furkach sprzedawca najczęściej oddaje auto tylko z jednym kluczykiem. (JEDNEGO NIE TRZEBA PROGRAMOWAĆ)

 

WNIOSKI:

Jedyną i najrozsądniejszą opcją oceny stanu auta nie jest sprawdzanie licznika tylko jego wyglądu w środku i diagnostyka podczas np. jazdy. !!!!

Wytarte kubełki siedzeń , zjechany włącznik świateł, pas, tapicerka drzwi -przy szybie gdzie czysto siada łokieć w trasie z doświadczenia wiem że robi się tam widoczny placek gdy auto ma przejechane autostradowe powiedzmy pod 300 tyś.

Ponadto kierownica wersja plastikowa traci strukturę i wygląd przy 250 tyś.

Skóra- nie ma reguły ale po 180 tyś górna część kierownicy nie powinna mieć fakturki. (jednak to nie stanowi wyznacznika). Pamiętać trzeba że na zachodzie są świetne drogi mieszkający w Monachium na weekend jedzie nad morze. Nie zajedzie auta nie zajedzie kierownicy i nie zajedzie siebie . Nie zajedzie również swojego portfela czysta przyjemność , Mieszkałem tam trochę oni śmigają gdzie chcą i kiedy chcą nie mają ograniczeń żadnych. I ja bym śmignął nad morze z dziećmi w weekend , jak pomyśle o tej męczarni dziurach i kosztach mam dosyć. Szkoda auta, dzieci ,czasu i pieniędzy. I jeszcze ciepłe piwo nad zimnym morzem i tony komarów. To tak odbiegając od tematu...... :)

INACZEJ BĘDZIE WYGLĄDAĆ AUTO Z PRZEBIEGIEM 150 TYŚ. Śmigające na przykład po mieście a zupełnie inaczej śmigające po autostradach z przebiegiem 300 tyś. To autostradowe będzie jak nowe na pewno w środku.

 

 

Każdy posiadacz e46 z DEE5 może sprawdzić czy ma kręcony przebieg czy nie. Właśnie po module IMMOBILIZERA po wyciągnięciu go i dokładnych oględzinach płytki elektroniki widać lub nie (w nie kręconym) "znamię " mostki po zlutowanych ścieżkach.

Sprawa nie dotyczy DEE3 czyli 320d136ps Tą robią przez złącze OBD i nie ma najmniejszego śladu. Co do WERSJI 184PS czyli DEE4 nie mam wiedzy.

 

INPĄ sczytamy to co zostało zapisane przez korygującego przebieg . Dodam jeszcze że jeśli przebieg imo nie zgadza się z licznikowym na zegarze gdzieś koło przebiegu zapala się kropeczka.

 

Pozdrawiam wszystkich , mam nadzieję że moje wypociny przydadzą się komuś.

Nie pytajcie skąd to wiem........... porostu wiem, jestem elektronikiem i nie zajmuje się tego typu procederem mam znajomych. Potępiam ich! jednak .......... rynek podaż i popyt robią swoje.

Nasza Polska mentalność, że diesel z przebiegiem 250 tyś jest zakatowany. Wyklucza sprzedanie takiego auta nawet gdy jest w idealnym stanie. I te teksty że od starszego pana który robił serwis do końca w ASO i lał Fully Synthetic Long Life.

Prawda jest taka że przebieg i stan auta jest do ustalenia na miejscu. KONIEC

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dziś chciałem sprawdzić przebieg w module świateł Inpą w swojej e46 2000r,niestety nie mogę połączyć się z tym modułem,wyskakuje mi że jest niedostępny,czy to możliwe że auto nie ma tego modułu?czy to wina wersji inpy?Sam fejs wydaje się być ok(od kolegi z forum)łączę się z silnikiem,licznikiem,pdc,klimą,jest możliwość podglądu parametrów pracy silnika,kasowanie błędów itp.jeszcze jedno mnie zastanawia,w podglądzie parametrów silnika nie mam wartości godzin jakie przepracował silnika?(moduł w mojej e46 nie informuje o tym?)wina Inpy?

CO z tym modułem świateł,może ktoś tam coś kombinował dlatego wyskakuje że niedostępny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
no no :) tak jak ja. Cieszy to :) ale fajnie by było jakby ktos jeszcze znalazł jak z kluczyka odczytac czy innych modułów. Pozdrawiam.

witam

niemam pewnosci jak jest w 3-ce ale np. w e39 jezeli zmienisz przebieg w ews,po włożeniu kluczyka w stacyjke po około 2-5 minutach taki sam przebieg masz w kluczyku.Nie zgodze sie tutaj z pimposhem ze mało kto 'koryguje' tylko na liczniku :nienie: kolega jezdzi laweta i opowiadał jak i co ludzie robią i mozecie byc pewni ze jak gosciu chce to tak cofnie ze zaden fejs wam tego nie powie :duh: dodam ze w e39 jest zapisane w 3 miejscach.

zegary

lcm

ews po lifcie

i nigdzie wiecej.

 

u mnie jeszcze w module telefonu (BIT II)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Troszkę odkopię temat ale chciałbym się dowiedzieć, czy komuś udało się odkryć sposób na odczytanie przebiegu z kluczyka E46 DDE3.0 ?

Próbowałem INPA oraz Carsoftem niestety w żadnym z nich nie udało mi się znaleźć tej informacji.

 

Byłbym wdzięczny za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.