Skocz do zawartości

mktech

Zarejestrowani
  • Postów

    283
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Kraków

Osiągnięcia mktech

Stały bywalec

Stały bywalec (8/14)

0

Reputacja

  1. Cześć, Mała wskazówka - Prędkość, obroty, temperatura to sygnały które idą po CAN'ie. Jeśli chodzi o kontrolę trakcji - o ile dobrze pamiętam - to nie będzie działać gdy moduł DSC nie dostanie po CAN'ie zgodnego VIN'u (DSC wysyła tzw. remote frame o ID 0x610 w odpowiedzi na którą oczekuje VIN'u). Biorąc pod uwagę te dwie rzeczy warto zerknąć na początek czy są wszystkie zasilania : 26 pinowa wtyczka czarna : pin 1 - masa pin 4 - cały czas +12V pin 6 - pierwsza pozycja stacyjki pin 5 - druga pozycja stacyjki - ja są to sprawdzić czy masz połącznie pomiedzy DSC a zegarami : 26 pinowa wtyczka czarna zegarów : CAN_H - pin 9 CAN_L - pin 10 nie wiem którą masz generację DSC (ASC ??) więc nie powiem ci lokalizacji po drugiej stronie - ale powinieneś je znaleźć. CAN to zawsze skręcona para przewodów o kolorach (w E46) - zółto /czerwonym i żółto brązowym..... Może się ich spodziewać w zależności @ pin 16/17 - jeśli masz 43 pinową wtyczkę pin 11/15 - jeśli masz 47 pinową wtyczkę Pozdr M.K.
  2. jeśli zamierzasz zmienić wskazania prędkości przez przekodowanie to zapomnij. Sygnał dla liczników jest zawsze taki sam i pochodzi (jak na początku pisałem) z ABS/ASC. W związku ze związkiem zegary wiedzą gdzie ma być wskazówka (nie ma kalibracji przez kodowanie) i tyle. Jeśli masz zamienione tarcze to nic nie poradzisz. To jest piękno elektroniki ;-). Jedno co można tutaj napisać (bo tego forum pewnie nikt nie czyta, a na pewno nie odpowiada na pytania :D ), to to że wsp. K jest używany tylko do liczenia dystansu. Od czasu E30 (być może wcześniej też jednak nie sięgałem aż tak dalego) liczba pulsów czyki stała - f/km[h] , jest niezależna od wersji pojazdu. Natomiast dystans i przeliczenia dla robione przez OBC są jak najbardziej zależne od K (które z koleii jest zależne od przełożenia dyfra)
  3. Na początek (oczywiście bez powodzenia) INPA, później tool32 z skryptem do 3.3.1. No koniec DIS'em - niestety też bez powodzenia :( Pozdr Mietek
  4. Oki, rozumiem że dokładnie ten sterownik o którym piszę ? - tak ?. Jeśli tak to jutro muszę podpiąć się oscyloskopem i zobaczyć co tam ciekawego się dzieje że nie mogę się dogadać z tym ECU (może po prostu ma walniętą którąś linię komunikacyjną).
  5. Jeśli chodzi o tzw. współczynnik "K" liczony do dystansu to ma on niewiele wspólnego ze wskazywaną prędkością (przynajmniej ja korelacji nie zauważyłem :). Jeśli chodzi natomiast o obroty to z całą pewnością przekłamania nie będzie ;-). Są tylko dwie opcjie 1) Nie będzie działać wcale 2) Wszystko będzie tak jak ma być :) Dlaczego ?. Obroty lecą po CAN'ie
  6. "poltec" wiesz to "z autopsji ??.. Takie zachowanie było by co najmniej dziwne. Moduły ABS/ASC będące źródłem sygnału prędkości pojazdu są raczej takie same. Jeśli jednak się mylę to wystarczy prosty układ zmieniający częstotliwośc pulsów.
  7. Witam ! Mam pytanie, czy ktoś z powodzeniem diagnozuje "u siebie" M50B20, sterownik bosh 261 200 402 ?. Jeśli tak, to czym ? - Tools32 ?, DIS ?. Czy moduł (oczywiście mam na myśli moduł software'owy - DM331K20.PRG) do sterownika 3.3.1 obsługuje również 3.1 ? Próbuję połączyć się z moją była E36 (b.j. 09.1992) i niestety bez powodzenia. Diagnoza wszystkich pozostałych modułow jest ok jednak DME mnie nie lubi. Interface oczywiście ADS.
  8. Jak byś poszukał to byś dowiedział się że : Zasilania to : 14 - KL.30 16 - KL.15 19 - KL.31 20 - TXD 15 - RXD 8 - SIA I to standard w BMW do któregoś tam roku :)
  9. Dzięki za nakierowanie na DIS'a - już udało mi się go odpalić. Więc teraz pora na kolejny krok - czy zna ktoś może jakiś wątek o samej procedurze update'u. lub coś podobnego. Narazie czuje się jak dziecko we mglę i mocno chciałbym to zmienić :) :D . Sterownik który ma być upgradowany do MS43 który latał z automatem. Chcę podgrać soft z "zwykłego" manuala. Co jeszcze potrzeba poza softem z wątku nerwusa o instalcji DIS'a ? Z góry dzięki ! Pozdr M.K.
  10. Witam ! Panowie, jakim softem robi się upgrade firmware w sterownikach silnika ?. Jeśli dobrze kojarzę to gdy robi się serwis w BMW to w przypadku gdy jest nowa wersja serwis ją podgrywa. Czy wiecie może jak się zwie ten soft ?
  11. Plastiki które się różnią to nawiewy na nogi po obu stronach i kratka środkowa - reszta wnętrza pozostaje nie ruszona (nie licząc oczywiście nagrzewnicy).
  12. Cała reszta pozostaje jak jest :). Jedyne różnice to te wskazane w poście powyżej.
  13. Było już tylllle postów na ten temat. Ale to akurat zmiana prosta i wiele pisania nie wymaga 1. Nagrzewnica kompletna z nowym panelem. 2. Jeśli masz kratkę środkową z potencjometrem to kratkę z cięgnem.
  14. Hej ! Wg. tego dokumentu podobnie jak wg. oficjalnego dokumentu BMW jest tak jak napisałem, tzn. EWS II i DME stanowią parę i ISN musi się zgadzać. Dlatego podmiana samego DME nie zadziała. Zaznaczam tutaj że nie mam żadnego doświadczenia z EWS II - bazuje wszystko na papierku wydanym przez BMW. Pozdr M.K.
  15. jeśli masz klimę IHKA jak napisał przedmówca i soft w wersji starszej niż V48 to wciskasz skrajne dolne przyciski i wchodzisz w tryb testowy.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.