Skocz do zawartości

E36 - jak mocno rdzewieją ?


Yacek

Rekomendowane odpowiedzi

Pytanie kieruję do posiadaczy E36 - czy auta z roczników 96-98 miały już ocynk ? Czy znajdę jakieś auto bez oznak korozji ? Podoba mi się sylwetka serii 3 E36, lecz nie wiem czy jest sens pakować się w takie stare auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam rocznik 1997 no i niestety tylna klapa podgnila sobie na jedym rogu i opok logo BMW i dodam ze w tym miejscu nie byla bita (jestem tego pewien) sam mechanik ktory to robil mowil ze auto jest w idealnym stanie jesli chodzi o blache, tylko ta tylna klapa. Ale slyszalem ze ta lubi wywijac takie numery.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie kieruję do posiadaczy E36 - czy auta z roczników 96-98 miały już ocynk ? Czy znajdę jakieś auto bez oznak korozji ? Podoba mi się sylwetka serii 3 E36, lecz nie wiem czy jest sens pakować się w takie stare auto.

 

Kolego e36 jest świetnym autem które jak nie miało dzowna to nie będzie Ci rdzewiało ...

Jeżeli masz pieniądze na na e46 to pewnie ze nie kupuj e36 ale roznica cenowa jest duzo

:twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam auto z końcowych lat produkcji (czerwiec 97r.) i moje akurat ma totalnie zero śladów jakiejkolwiek rdzy.bąbli czy czegoś takiego...wydaje mi się ze na stan blachy duży wpływ ma czy auto stoi gdzieś pod dachem czy na dworze (ale to tylko moje zdanie) Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam swoja z 1993 roku i nie ma sladow korozji ani na karoserii ani na podwoziu. Odpadl mi kawalek baranka z progu na samym rogu przy kole gdzie leci cale bloto sol itd nigdy nie pamietam zeby to zrobic i jezdze tak juz z pol roku nawet nie ma nalotu rdzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie kieruję do posiadaczy E36 - czy auta z roczników 96-98 miały już ocynk ? Czy znajdę jakieś auto bez oznak korozji ? Podoba mi się sylwetka serii 3 E36, lecz nie wiem czy jest sens pakować się w takie stare auto.

 

Kolego e36 jest świetnym autem które jak nie miało dzowna to nie będzie Ci rdzewiało ...

Jeżeli masz pieniądze na na e46 to pewnie ze nie kupuj e36 ale roznica cenowa jest duzo

:twisted:

Dobrze powiedziane...ja u siebie musialem caly blotnik zmienic :x , niestety rdza weszla tak gleboko, ze nie bylo sensu tego robic...kupilem oryginal, nawet identyko kolor :norty: :norty: :mrgreen:

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bylo juz pare takich tematow: E36, jezeli nie bylo rozbite i niefachowo naprawione, nie powinno rdzewiec wcale. No, moze poza drobiazgami w stylu odprysniecia lakieru od kamieni.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w e36 z 1991 roku nie ma korozji,

 

podczas malowania zderzaków w kolor i progów auto było porozbierane

i przeglądane, 0 korozji, jedynie na rantach błotników wypłukany lakier

i lekki nalot ktory po wyczyszczeniu zamalowałem podkladem a potem lakierem. Następnie lekkie zaprawki gdzie lakier obity i polerka..auto jak nowe...

 

podwozie, elementy zawieszeń itp także w bardzo dobrym stanie...

fabryczna konserwacja mimo wieku dobrze się trzyma, jedynie w jednym miejscu gdzie było uderzone wyleciała mała dziurka, którą zalepiłem włóknem szklanym i szpachlą potem baranek.

 

konseracja profili wewnętrznych także bogata, gdy rozebrałem tapicerke z drzwi wewnątrz grubo jest tego.

 

gdy byłem na przeglądzie diagnosta nie dowierzał mi że samochód

jest z 91' roku, jego compakt z 98 roku o mniejszym przebiegu wyglądał

gorzej niż mój sedan... dopiero kiedy spojrzał w dowod uwierzył :)

może wynika to z tego, że moja e36 jest z początkowej fazy produkcji, wtedy w fabryce przykładali się ostro do wykonania i zapewne te auta nie szły na eksport więc robili jest solidnie.

 

moim zdaniem warto kupic e36 jeśli jest to egzemplarz zachowany

w oryginale szczególnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posiadam e35 z 95 roku ktore jezdzilo po austri od 2 lat jest w kraju :

lewy przedni blotnik purchle na gorze(ndkole) ,dolna czesc nadkola(wewnetrzna strona) lekko przyrdzewiala, narozniki w dzwiach z lewej strony rowniez przyrdzewiale ,purchel na nadkolu tylnego blotnika tuz przy zderzku, przyrdzewiala tylna klapa (rant z prawej strony) , jesli chodzi o prawa strone auta to podobne jak z lewej purchelki w naroznikach dzwi, lekko skorodowane tylne nadkole (wewnetrzna strona) no i sprochnialy prog ale to dlatego ze byl kiedys pogiety kiedy auto poszlo bokiem po rowie , na dachy tuz przy przednij szybie w naroznikach rowniez pojawily sie purchelki

tak wiec nie powiedzial bym ze e36 nie rdzewieja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie poza jakimiś drobiazgami nie ma większych oznak korozji. Auto z roku '93. Tylna klapa na środku od wewnątrz, ale to standard i niezbyt dużo. Również na krawędzi natarcia klapy silnika, ale to raczej od kamyków i takich rzeczy.

 

Wymieniałem nadkola jakiś czas temu. Przerdzewiały doły błotników. Ale tylko dlatego że auto miało klepane ranty i nie miało uszczelek nadkola. Wszystko z kół dostawało się szczeliną między nadkolem i krawędzią błotnika i wilgotny piach zalegał od środka na dole błotników. Było go ze dwie szufelki po każdej stronie. :lol:

 

No i trochę zaczynają wyłazić bąble na rantach tylnego błotnika, ale to też dlatego że były kiedyś rozklepane do szerokich felg. Acha i jeszcze od środka we wgłębieniu w kufsze, gdzie znajduje się akumulator. Poprostu od akumulatora podłoga rdzewieje. Ja u siebie wstawiłem od spodu prostokąt blachy ocynkowanej i zamalowałem preparatem do podwozi i jest jak orginał.

 

Poza tym blachy zdrowe jak ser. Jak by auto z fabryki wyjechało . :)

Myślę że jak e36 zaczyna gdzieś rdzewieć to tylko dlatego że było w tym miejscu naruszone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w mojej z 97' na przednich lewych drzwiach dostała się rdza na zgrzew u dołu drzwi (ale to bardziej przyczyna niefachowej naprawy przez poprzedniego właścieciela), rdza pojawiła sie tez koło spryskiwacza na tylnej klapie. Była również na rancie w przednich nadkolach (ale to wina zbyt szerokich opon zimowych które opiaskowały blachę. A tak nie zauważyłem dalszych śladów. Co najważniejsze spód jest czysty a nie był konserwowany jakoś specjalnie poza fabryką.

Z tego co mówił mi dobry blacharz, BMW na specyficzny skład stali stosowany na blachę karoserii. Powoduje on to że nawet jak rdza dostanie się na blachę nie wżera się wgłąb ale wierzchnia warstwa rdzy jakby zabiezpiecza przed dalszym postępem korozji. Oczywiście od reguły są wyjątki ale w większości przypadków jest ok.

 

Dla porównania powiem że miałem wcześniej forda focusa z 2000 roku o niwielkim przebiegu. Tak jak rdzewiał to przechodziło wszelkie granice (już 15 letni polonez moich rodziców był mniej zżarty przez rdzę). Przez rok odpadł lakier z rdzą ze wszystkich drzwi i klapy tylnej (ranty i dolne części), na połączeniach elementów (błotnik-zderzak, itp.) O spodzie nie mówię bo tam to było dopiero rudo od rdzy.

 

Teraz gdy mam BMW ciesze się z auta praktycznie bez rdzy i jest ok.

Oczywiście jak każde auto ma coś do zaprawienia ale ogólnie jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem e30 z budą z 90roku (w papierach co prawda 84`) i zadnych oznak korozji.

teraz mam e36 z 95` i także brak.

ojciec ma e34 z 88` i juz jest gorzej (małe ogniska rdzy i blachy troche bardziej zmeczone).

 

p.s. z całą odpowiedzialnoscia powiem, że w e36 są do bani uszczelki-pękają i puszczają wode

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A moje e36 z 91r nie miało zadnych oznak korozji, podłoga, progi wszytsko ideał a obecne e36 juz z 97r niestety miało kilka zaprawek szczególnie tylny pas. Nie wiem czy te z konca produkcji robiono z gorszych blach czy co.

Pierwsze E36 byly robione na igle, tzn nie zwracano wtedy uwagi na material uzyty do produkcji bo byl wielk bum na ryku nemieckim, poznej zaczeto szukac oszczednosci w produkcji nie ujmujac nic wygodzie i wygladzie auta. Poza tym inna, nowa czasami szybsza technologia produkcji ma duze znaczenie. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprowadzam auta wiec sie naogladalem troche roznych bmw. Jezdze w rejon gorzysty gdzie sypia sola duzo. Byscie sie zdziwili jak ladnie rdzewieja e36. Najczesciej przednie blotniki, standardowo progi i drzwi na dolnych rantach czasami tylna klapa i gril z przodu. Oj stoich tych zgnitkow sporo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem, że jak kupowałem to była niby z wyglądu igła. Po paru latach jazdy z górzystym terenie wymieniłem już przednie błotniki, robiłem ranty tylnich, tylną klapę, oraz ranty drzwi przednich przy łączeniu z błotnikami. Może tak się trafiła moja felerna :). Zaznaczę tylko, że jestem pedantyczny i jak tylko coś wyskoczy to mnie to denerwuje. W sumie to jak na tak stare auto to chyba lekko przesadzam, ale co zrobić :)

Aha, i jeszcze oczywiście przedni pas, tak gdzie grill jest, bo odpryski były i mnie wkurzało.

http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprowadzam auta wiec sie naogladalem troche roznych bmw. Jezdze w rejon gorzysty gdzie sypia sola duzo. Byscie sie zdziwili jak ladnie rdzewieja e36. Najczesciej przednie blotniki, standardowo progi i drzwi na dolnych rantach czasami tylna klapa i gril z przodu. Oj stoich tych zgnitkow sporo.

U siebie grill juz tez zmienilem bo byla masakra :/

Pozdro Krzysiek

B M W..............Bardzo Małe Wydatki


www.bmw-3city.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.