Skocz do zawartości

Baboon

Zarejestrowani
  • Postów

    59
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    był: 318is Coupe E36 potem 320i Coupe E36 M-Pakiet
    jest: 530dA Touring E39 M-pakiet, Shadow Line
  • Lokalizacja
    Polska

Osiągnięcia Baboon

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. Problem jest następujący: Tylna lewa lampa, na klapie, słabiej świeci (chodzi o górny pasek, ten z trzema świecącymi liniami, auto po lifcie). Po załączeniu świeci bardzo słabo i z czasem zaczyna świecić coraz lepiej ale i tak wyraźnie słabiej niż z prawej strony. Połączenia w kostce OK, napięcia również, komputer pokładowy nie wykazuje błędu. Problem jest, że za świecenie tego paska odpowiada chyba moduł LED i nie można go wyjąć z lampy, bo przytwierdzony jest na stałe. Czy lampa do wymiany, czy może ktoś już naprawiał coś takiego?
  2. U mnie jest podobna sprawa. Mianowicie "trykanie" z przedniego zawieszenia podczas hamowania. Szczególnie przy zmianie kierunku jazdy, przy pierwszym hamowaniu w danym kierunku. Po prostu ruszając lekko do przodu i hamując - "tryk, tryk", ponowne hamowanie w tym samym kierunku już dużo mniej. I następnie to samo do tyłu. Pierwsze hamowanie i znowu - "tryk, tryk", kolejne hamowanie w tym samym kierunku dużo mniej. Ponownie zmiana kierunku jazdy i sprawa się powtarza. Wymieniłem ostatnio całe końcówki obu drążków kierowniczych, łączniki stabilizatora z przodu, oraz wahacz przedni lewy rozprężny i przedni prawy poprzeczny. Również wymieniłem obie tarcze hamulcowe z przodu i komplet klocków. Wymiana nic nie dała, nadal jest to "trykanie" Też zacząłem podejrzewać że może to górne łożysko kolumny MacPherson'a. Ale ten odgłos bardziej jakby z dołu dobiega. ------------------------------------ P.S. Doszedłem jednak do wniosku, po jeszcze jednych oględzinach, że raczej przyczyną nie jest układ hamulcowy, tylko coś w zawieszeniu. Od jakiegoś czasu obserwuję też skrzypienie przy większych ugięciach przodu zawieszena (np. przy przejeżdżaniu przez progi najazdowe). Tak, jak by to sprężyny albo coś z tamtych okolic. Może to rzeczywiście coś z łożyskiem kolumny MacPherson'a?
  3. Właśnie w tym problem żeby zainstalować SSS od podstaw na Win 7. Ale chyba znalazłem rozwiązanie. Zamontuje jakiś obraz z live CD Win XP i odpalę na tym VMware. Mam nadzieję że wtedy będę mógł już edytować pliki z partycji SSS'a.
  4. U mnie występuje problem z instalacją SSS na Win 7 i VMware 7. Kiedy podmapuje sobie dysk z zainstalowanym SSS base 3.1 to nie mogę dokonać zmian poprzez regedit na gałęzi :\Windows\System32\Config\Software, gdyż regedit wogóle nie widzi mi podmapowanego dysku. Natomiast w eksploratorze mojego Win 7 podmapowany dysk jest widoczny ale nie można dokonać jakichkolwiek zmian na nim. Tryb tylko do odczytu mam odznaczony podczas podmapowywania dysku a mimo to nie można na nim dokonywać zmian. Czy komuś udało się zainstalować SSS od podstaw na Win 7 i Vmware 7?
  5. Ja bym na to nie liczył. Jedynie serwis BMW albo do kogoś kto się specjalizuje w BMW i ma DIS albo INPA. Raczej uniwersalnymi testerami diagnostycznymi nic tutaj nie zdziałają. Bardzo łatwo np. kalibruje się nivo za pomocą INPA. A swoją drogą to jak jedziesz do mechanika który Ci nie naprawi tego z czym do niego przyjechałeś to nie powinien brać za to pieniędzy bo to tylko wyrzucanie w błoto. Każdy Ci podłączy jakiegoś KTS coś tam zdiagnozuje (duża część mechaników jeszcze za bardzo się na dodatek nie zna na diagnostyce) i za każdym razem Cię będą kasować jak za zboże.
  6. Dzięki za podpowiedź. Rzeczywiście zainstalowało się kodowanie z wersją v57. :cool2: Ale coś mi nie działa to kodowanie z DIS. Nie potrafi mi już na wstępie rozpoznać nr VIN auta z modułu EWS, wywala błąd na tym no i dalej już nie idzie. Również tak samo było z tym kodowaniem na v44. Diagnostyka działa bez problemów, również NSC bez problemów rozpoznaje VIN itd. Ciekawe czemu mi nie idzie to kodowanie przez DIS? Może mam nowsze auto niż ta v44 i nie ma go w bazie danych?
  7. Mam problem z DIS jak w temacie. Wersja v44 ma problemy z rozpoznawaniem niektórych modułów w mojej e39 z 2002r natomiast zaktualizowany do wersji v57 działa bez problemów. Trochę to kłopotliwe bo chciał bym również korzystać z kodowania a wersja v57 tego nie ma. Tak się zastanawiam czy przyczyną może być to że na v44 doinstalowałem TIS z roku 2006? Może spotkał się ktoś z czymś takim u siebie?
  8. Baboon

    Problem z e39 530d M57

    U mnie objaw padniętej pompki podprogowej był taki że najpierw jak jej wydajność spadła to zaczynało auto przerywać powyżej 3000obr./min, a po 2 dniach już padła tak że czasem auto odpalało a czasem nie. Nie ma co tu dywagować. Ciśnienie 3,3Bar pokazuje że winna jest tu pompka podprogowa, no może ewentualnie pompka w baku. Ja bym jednak obstawiał na 99% podprogową.
  9. Baboon

    Problem z e39 530d M57

    Wygląda to na problem z pompą podprogową. Ewidentnie za małe wstępne ciśnienie paliwa daje. Nominalne jest 4Bar, jak ze zużyciem pompki zaczyna schodzić poniżej 3,6Bar to już zaczynają się problemy. Auto nie wkręca się na wyższe obroty tylko zaczyna przerywać jak przy odcięciu.
  10. Baboon

    Nagły spadek mocy

    Jednak wziąłem oryginał Pierburg. Auto śmiga jak dawniej. Sprawdzę wieczorem jakie ciśnienie daje nówka pompka bo na starej jak jeszcze pracowala miałem 3.7bar na wolnych obrotach.
  11. Baboon

    Nagły spadek mocy

    Zobaczę jak mi będzie chodził ten zamiennik. Jak będzie coś nie tak to oddam i wezmę Pierburg'a. Ale jest ok. 200zł droższy.
  12. U mnie po przekręceniu kluczyka w pozycję 2 wyszarza się przewietrzania na wyświetlaczu 16:9 ale grzanie nie i mogę odpalić Webasto również w czasie jazdy. Obie pozycje od przewietrzania i od grzania mam aktywne jak kluczyk jest tylko w pozycji 1. Zastanawiam się tylko jak zaprogramuję godzinę to kiedy sie włącza ogrzewanie a kiedy przewietrzanie? Może to zależy od temp. zewnętrznej i tej ustawionej w środku auta na panelu od IHKA.
  13. Baboon

    Nagły spadek mocy

    Dokładnie. Typowy objaw niedomagania pompy podprogowej. U mnie wczoraj to samo. Auto się wkręca tylko do 3500obr/min a potem przerywa jak na odcięciu. No i słychać pompę przy włączonym kluczyku spod podłogi kierowcy. U mnie jeszcze robi ciśnienie ok. 2Bary. Ja zakupiłem pompę w InterCars (500zł zamiennik JC Auto).
  14. Tak mnie zastanawia ten błąd. O ile mi wiadomo to chyba diesle nie mają silniczka krokowego od wolnych obrotów?
  15. Jednak wydaje mi się, że gdyby był ten termistor padnięty to cały czas by jakąś dziwną temp. pokazywało. A w moim przypadku widać że temp. ładnie rośnie więc chyba raczej czujnik jest ok. Bardziej obstawiam że ta pompka jest walnięta. Ale z tego co widzę po używkach na allegro to oryginalna pompka chyba nie ma kostki przyłączeniowej tylko jest na stałe kabelkami połączona z Webastem. Wie ktoś może czy zasilanie tej pompki to standardowo dwa kabelki: masa i +12V?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.