Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Hej,

na dniach muszę wybrać ubezpieczenie, bo odbieram auto.

Większość towarzystw nie oferuje dodatkowego ubezpieczenia szyb na częściach oryginalnych, a jedynie na zamiennikach. Z kolei te, które oferują taką opcję, to są znacząco droższe oferty jako całość. Przykładowo:
- Warta OC/AC to koszt około 8 000 zł (w tym dodatkowe ubezpieczenie szyb w postaci wymiany szyby czołowej na zamiennik);
- PZU OC/AC to koszt około 12 500 zł (w tym dodatkowe ubezpieczenie szyb w postaci wymiany szyby czołowej na oryginał).

Mam HUD-a i z tego co wyczytałem na Bimmerpost, w przypadku zamienników jest problem z ostrością obrazu. Dodatkowo, z tego co tam jest po wątkach rozpisane, X5 G05 ma duży problem z wytrzymałością szyby czołowej, niektórym zdarza się ją wymieniać nawet 2 x w miesiącu (!). Możliwe też, że kąt szyby jest niefortunny, pewnie w przypadku X6 byłoby lepiej.

W związku z tym, moje pytania do Was:

1. Czy w LCI szyba czołowa dalej tak pęka jak w preLCI? Może coś ulepszyli?

2. Czy fakt, że ma się opcję szyb akustycznych coś w tej sprawie poprawia? Nie jestem pewien, czy ta opcja pogrubia wyłącznie boczne szyby, czy też szybę czołową.

3. Gdy szyba czołowa pęknie, to likwidujecie szkodę w oparciu o dodatkowe ubezpieczenie szyb (montujecie zamiennik) czy uruchamiacie standardową szkodę w ramach AC (montujecie oryginał) i akceptujecie zwyżkę w kolejnym roku?

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano (edytowane)

Temat rzeka. Z opcji jakie miałem to:

- Allianz - tutaj masz oryginaly włącznie z "szyberdachem". Ale wpisują do UFG, więc jesteś skazany na Allianz przy odnowie, i przy większej ilości aut i tak zapłacisz zwyżkę na innych autach (nawet tych w Allianz)

- Hestia - tutaj brałem ochronę zniżek bo było taniej niż szyba i jak wyżej, i tak najbardziej dostaje przez zwyżki na inne auta a nie na tym co wymieniam szybę

- PZU Auto szyba - teraz to testuje, twierdzą że to inny byt niż AC i że nie wpisują szkody do UFG. Na dniach wymieniam to się okaże czy to faktycznie tak działa

Off topic: chyba najgorsze to Allianz równa droga, próbowałem zlikwidować pokrzywioną felgę (wyszło przy przekładce kół), to do likwidacji potrzeba zdjęcia dziury 🙂 A jak się ma zdjęcie dziury to można z OC zarządcy....

 

Podsumowując 🙂 Jeśli masz 4,5 tys różnicy tylko po to aby dostać szybę Fuyao (org) zamiast Saint Gobain (90% zamienników) to bym się mocno zastanowił..... Reszta kwestia szczęścia, ja zrobiłem 75 tys km i "dopiero" strzeliła mimo że kilka kamyków przyjęła w międzyczasie.

Edytowane przez czesiek25
Opublikowano

Ja mam w Allianz plus szyba. Auto ma rok i w 7 miesiącu kamyk w szybę i szyba do kosza. Wymienili na oryginał w 2 dni. Telefon do serwisu bmw, na drugi dzień podjechałem i trzeciego dnia odebrałem z wymienioną szybą.  

Opublikowano

Pytanie o ile droższa jest polisa na oryginalnych częściach vs zamiennikach. 

U mnie po 5 latach użytkowania szyba dostała kamieniem na autostradzie, wymiana na oryginalnych częściach w ASO, koszt coś koło 11500 brutto. 

Jak bym miał dostać ofertę na zamiennikach i potem bujać się z problemami, to bym wolał dołożyć do lepszej polisy i mieć to z głowy. 

Opublikowano

Od siebie dodam, że szyba potrafi lecieć 2-3 razy w roku jeśli ktoś jeździ sporo S-kami i autostradami. Ja korzystam z Allianz ale nawet tam jest limit 2 szyb rocznie w pakiecie. I w zeszłym roku pierwszy raz zabrakło mi tego limitu ;).

Opublikowano
18 minut temu, local napisał(a):

Pytanie o ile droższa jest polisa na oryginalnych częściach vs zamiennikach. 

U mnie po 5 latach użytkowania szyba dostała kamieniem na autostradzie, wymiana na oryginalnych częściach w ASO, koszt coś koło 11500 brutto. 

Jak bym miał dostać ofertę na zamiennikach i potem bujać się z problemami, to bym wolał dołożyć do lepszej polisy i mieć to z głowy. 

No w tym problem, kolega napisał jakby różnica była 4,5 tys. w składce (na całym pakiecie).

Nie u każdego taka różnica będzie, stąd to dość indywidualna sprawa.

Opublikowano

Szyby akustyczne dotycza wylacznie bocznych, czołowa jest ta sama.

Dealerzy maja polisy dociete pod wlasna marke, zapytaj u swojego dealera, jakie maja opcje - ja rozwazalem PZU od dealera i od mojego brokera i mimo tego ze po znajomosci moim kanalem bylo minimalnie taniej, nie bylo opcji na te sama sume ubezpieczenia szyb jak w polisie od dealera, koniec koncow skorzystalem z polisy przez dealera, prostsza logistyka i odpowiednio dobrane parametry przewazyly.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sprawdź w Hestia. Przesiadłem się na ich pakiet ekwiwalenty z tym "dealerskim" od Allianz, wyszło mnie taniej i mam gwarancję użycia nowych części OEM

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano (edytowane)

Niestety z Hestia mam same nieprzyjemne doswiadczenia - juz 3 jesli chodzi o wyplaty ubezpieczen od przypadkow w nieruchomosciach, w tym jedna sprawa w sądzie z nimi.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
  • Przykro mi 1
Opublikowano

Miałem w PZU AS, ale na zamiennikach. Jeszcze wtedy nie mieli opcji wyboru wariantu szyby, czy taki czy taki. Dostałem kamykiem na autostradzie, poszła do wymiany, bo niestety zrobiło się pęknięcie na klika cm. Mam Sekurit Saint Gobain, więc zamiennik, ale klasowy. Też mam HUD-a, a szyba jest termiczna i akustyczna. HUD jest wyraźny, tu nie mam zastrzeżeń. Jedyne do czego mam, to wydaje mi się, że bardziej odbija deskę i wnętrze, niż Fuyao. Pisałem o tym na forum, było kilka wątków o szybach.

Część ubezpieczycieli faktycznie nie ma opcji w oryginale, właściwie to odwrotnie, większość nie ma, a tylko niewielu ma. Wymiana w PZU poszło na AS, nie wpisali jako szkody pod AC. A to nie jest pewnik, mimo tego wariantu. Jak im się chce, to wpiszą i musisz się bujać, odkręcać itd.. Pisałem o tym w którymś wątku. Teraz mam Wartę, a tam jest do max 5 tys. Ale cena ubezpieczenia była o tyle mniejsza niż następna konkurencji, że stwierdziłem iż dopłacę jak coś. Po kilku miesiącach od wspomnianej zmiany znowu kamień na autostradzie i odprysk. Tym razem, że nie szedł pajączek, to zrobiłem naprawę (klejenie). Na razie nie pogarsza się. Zatem opcja naprawy odprysku też jest, a niektórzy robią naprawdę tak, że prawie nie widać. Poszukaj na forum te wątki, bo jeden z kolegów wrzucał zdjęcia sprzed i po naprawie, aż trudno było uwierzyć, że to ta sama szyba. Także warto o tym pamiętać, niekoniecznie trzeba od razu zmieniać.

Szyby w X5 lecą dość często, chyba jest tak jak napisałeś - chodzi o jej kąt, pisał o tym chyba Big Cactus kiedyś. Często się zdarza, ale niektórzy mają szczęście i ich omija. Wspomniany Cactus miał mega pecha, pamiętam, że pisał że w drodze z wymiany dostał akurat. Bywa i tak. Uważam, że opcja szyba w ubezpieczeniu jest musowa, czy zamiennik/oryginał co kto lubi, ja uważam, że jeśli się założy, że w całym życiu auta będzie więcej niż jedna wymiana, zamiennik jest dla mnie ok. Różnica w cenie 4,5 tys, którą wspomniałeś jest wg mnie bardzo duża i nie opłaca się iść w oryginał. To już chyba wyszłoby taniej ostatecznie zrobienie w ramach AC na ori i zwyżka w przyszłym roku, nie sądzę żeby dobiła do kwoty 4,5tys.

Opublikowano

Ma mam Hestia,z klauzulą że naprawy mają się odbyć z użyciem części oryginalnych, raz wymieniałem i odbywało się to w punkcie partnerskim  -car glass.  znacząco taniej, bez uwag.

Opublikowano
Godzinę temu, Big_daddy napisał(a):

A jaki wogóle jest koszt ori szyby w ASO z ich robocizna ? 

 

Wymieniałem 2tyg temu szybe w ASO, faktura na 11 234,18

  • Lubię to 1
Opublikowano
Godzinę temu, Big_daddy napisał(a):

A jaki wogóle jest koszt ori szyby w ASO z ich robocizna ? 

 

W ASO nie robiłem, ktoś pewnie odpowie, ale Sekurit SG jak wymieniałem poza ASO, to zapytałem o cenę szyby i Pan powiedział (jeśli dobrze pamiętam), że kosztowała ok. 7400 + ich robocizna. Koszt pokrywało PZU. Stąd dobrze mieć świadomość, że te koszta są dość wysokie i odpowiednio ustawiać sumę dla AS. Jeśli oczywiście można zmieniać. Niektórzy ubezpieczyciele mają stałą max. wysokość, jak np. Warta 5k i zamiennik. Nie można powiększyć sumy.

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, kenhor napisał(a):

Miałem w PZU AS, ale na zamiennikach. Jeszcze wtedy nie mieli opcji wyboru wariantu szyby, czy taki czy taki. Dostałem kamykiem na autostradzie, poszła do wymiany, bo niestety zrobiło się pęknięcie na klika cm. Mam Sekurit Saint Gobain, więc zamiennik, ale klasowy. Też mam HUD-a, a szyba jest termiczna i akustyczna. HUD jest wyraźny, tu nie mam zastrzeżeń. Jedyne do czego mam, to wydaje mi się, że bardziej odbija deskę i wnętrze, niż Fuyao. Pisałem o tym na forum, było kilka wątków o szybach.

Część ubezpieczycieli faktycznie nie ma opcji w oryginale, właściwie to odwrotnie, większość nie ma, a tylko niewielu ma. Wymiana w PZU poszło na AS, nie wpisali jako szkody pod AC. A to nie jest pewnik, mimo tego wariantu. Jak im się chce, to wpiszą i musisz się bujać, odkręcać itd.. Pisałem o tym w którymś wątku. Teraz mam Wartę, a tam jest do max 5 tys. Ale cena ubezpieczenia była o tyle mniejsza niż następna konkurencji, że stwierdziłem iż dopłacę jak coś. Po kilku miesiącach od wspomnianej zmiany znowu kamień na autostradzie i odprysk. Tym razem, że nie szedł pajączek, to zrobiłem naprawę (klejenie). Na razie nie pogarsza się. Zatem opcja naprawy odprysku też jest, a niektórzy robią naprawdę tak, że prawie nie widać. Poszukaj na forum te wątki, bo jeden z kolegów wrzucał zdjęcia sprzed i po naprawie, aż trudno było uwierzyć, że to ta sama szyba. Także warto o tym pamiętać, niekoniecznie trzeba od razu zmieniać.

Szyby w X5 lecą dość często, chyba jest tak jak napisałeś - chodzi o jej kąt, pisał o tym chyba Big Cactus kiedyś. Często się zdarza, ale niektórzy mają szczęście i ich omija. Wspomniany Cactus miał mega pecha, pamiętam, że pisał że w drodze z wymiany dostał akurat. Bywa i tak. Uważam, że opcja szyba w ubezpieczeniu jest musowa, czy zamiennik/oryginał co kto lubi, ja uważam, że jeśli się założy, że w całym życiu auta będzie więcej niż jedna wymiana, zamiennik jest dla mnie ok. Różnica w cenie 4,5 tys, którą wspomniałeś jest wg mnie bardzo duża i nie opłaca się iść w oryginał. To już chyba wyszłoby taniej ostatecznie zrobienie w ramach AC na ori i zwyżka w przyszłym roku, nie sądzę żeby dobiła do kwoty 4,5tys.

Ze wszystkich towarzystw też byłem najbardziej przekonany przy tym aucie do Warty, do czasu kiedy dopytałem o to dodatkowe ubezpieczenie szyb. Również miałem plan dopłacić ponad limit, który Warta oferuje w ramach tego dodatkowego ubezpieczenia szyb, ale okazuje się, że takiej możliwości nie ma. Po prostu nie można w ramach tego dodatkowego ubezpieczenia szyb założyć oryginału i pokryć różnicę. Musi być zamiennik.

Edytowane przez Semtex93
Opublikowano (edytowane)

Odnosnie Hestii - dajcie znac jakie macie doświadczenia. Być może w przypadku samochodów nie ma się czegos obawiać, bo suma ubezpieczenia jest ustalana przy każdym wznawianiu ubezpieczenia, także chyba oni nie mają jak kombinować (obniżać kwotę wypłaty odszkodowania), szczególnie gdy dostaną fv za naprawę z ASO.

Edytowane przez Semtex93
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Generalna zasada dla wszystkich ubezpieczycieli: 

Jeśli kupujesz ubezpieczenie przez brokera opiekującego się Twoją firmą, to likwidacja szkód powinna być bezproblemowa (zlecasz obsługę tematu brokerowi ubezpieczeniowemu, bo to jego robota)

Jak kupujesz osobiście u jakiegoś agenta, może być różnie - nie masz pomocy w postaci brokera

Wracając do pytania o Hestię: nie mają na rynku renomy ubezpieczyciela rąbiącego klientów na likwidacji (taki nimb ma np Compensa)

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
21 minut temu, maciek_w napisał(a):

Generalna zasada dla wszystkich ubezpieczycieli: 

Jeśli kupujesz ubezpieczenie przez brokera opiekującego się Twoją firmą, to likwidacja szkód powinna być bezproblemowa (zlecasz obsługę tematu brokerowi ubezpieczeniowemu, bo to jego robota)

Jak kupujesz osobiście u jakiegoś agenta, może być różnie - nie masz pomocy w postaci brokera

Wracając do pytania o Hestię: nie mają na rynku renomy ubezpieczyciela rąbiącego klientów na likwidacji (taki nimb ma np Compensa)

W tych przypadkach, które opisałem, to miałem na myśli, albo pakiet dilerski, albo ubezpieczenie sugerowane przez bank PKO (mają kilka towarzystw we współpracy).

Opublikowano (edytowane)

Update:

Z mojej perspektywy najlepiej wychodzi Warta, ktora ma dobra cene i oferuje ochrone znizek. Czyli w razie potrzeby wymienie szybe na oryginal z normalnego AC, wpisza to do UFG, ale przy kontynuacji ubezpieczenia w Warcie nie bedzie to mialo znaczenia (nie mam innych aut na mojej dzialalnosci).

Mysle, ze i tak warto dobrac dodatkowe ubezpieczenie szyb na zamiennikach, gdyby przydarzyla sie koniecznosc dwoch wymian w ciagu roku.

Alternatywą rowniez dosc dobrą cenowo jest Hestia rowniez z ochroną znizek, jesli ktos te firme preferuje.

Niestety reszta towarzystw oferuje skladki 3-4-5 tys wyzsze w skali roku, a i tak wpisuja do UFG (patrz np chyba najlepiej wypadajacy tu Allianz).

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 1
Opublikowano

Sorki za OT, ale jak już rozmawiamy o ubezpieczeniach, to czy robi ktoś Wam lepsze oferty niż salon? Nie wiem czy w ogóle biorąc w leasingu w BMW, mogę szukać ubezpieczyciela na własną rękę?

Poprosiłem o wstępną kalkulację w salonie i przy wartości samochodu 525tys. zł (po rabacie) wychodzi około 9-12tys. za pełny pakiet na rok.

Opublikowano
9 godzin temu, MMiko napisał(a):

Sorki za OT, ale jak już rozmawiamy o ubezpieczeniach, to czy robi ktoś Wam lepsze oferty niż salon? Nie wiem czy w ogóle biorąc w leasingu w BMW, mogę szukać ubezpieczyciela na własną rękę?

Z mojego doswiadczenia to slepa uliczka. Technicznie rzecz biorac mozesz taniej, mi sie udalo, ale parametry moga byc niekorzystnie dobrane (wspomniana suma ubezpiecznia szyb), i/lub - logistycznie bedzie to upierdliwe, jesli masz leasing zmiana kanalu ubezpiecznia poza dealerski to troche papierologii.

  • Lubię to 1
Opublikowano

To zalezy. Wspomniane PKO jest dosc przekonywujace proponujac kilka towarzystw i dając np opcje bezplatnego rozlozenia ubezp OC AC na 4 kwartalne raty. W przypadku GAP idą krok dalej, bo mozna rozlozyc go na oplaty co miesiac. Przy tym z tego co mi kiedys mowili, skupiaja sie na tym, zeby ubezp OC AC z ich oferty byly All Risks.

Opublikowano

Finansowanie będzie przez Leasing BMW. Gap będzie w ratach miesięcznych.

Dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu, bo faktycznie można sobie problemów narobić ubezpieczając na własną rękę, a samochód jednak swoje kosztuje 😄

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.