Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Potwierdzam, G30 ładne, dobre proporcje, ale przy G60 wygląda już jak auto z poprzedniej epoki. 

Mi się G60 podoba, mógłbym tym jeździć :))))

 

 

Opublikowano

Ja też póki co przy G30. Gust to sprawa indywidualna... i też się zmienia...

Jak wyszedł bóbr w 4er to nie mogłem na to patrzyć. Teraz napompowany bodykit M3 z bobrem dla mnie jest megaaa. Będzie to biały kruk bo nowych aut z bobrem już raczej nie będzie.

Opublikowano

Ktoś tu chyba ma przykre wspomnienia z g30 skoro tak na nią nadaje albo porównuje przedlift który wiadomo że się zestarzał już w momencie zaprezentowania polifta. Nie trzeba mieć sokolego wzroku żeby zauważyć że nowe generacje to downgrade względem starych, na zewnątrz i wewnątrz, w silnikach (3.0d tylko 300km WTF.. kiedy Mercedes dalej trzaska 450d prawie 400 koni), w wyposażeniu i jakości wykończenia, cięcie kosztów na całego. W bmw nastały czasy budżetowej premium.

  • Lubię to 2
Opublikowano
Godzinę temu, macste napisał(a):

Ja też póki co przy G30. Gust to sprawa indywidualna... i też się zmienia...

Jak wyszedł bóbr w 4er to nie mogłem na to patrzyć. Teraz napompowany bodykit M3 z bobrem dla mnie jest megaaa. Będzie to biały kruk bo nowych aut z bobrem już raczej nie będzie.

No bobra już pewnie nie ale za to w nowym iX3 mamy chomika😉

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Niektórzy twierdzą że to nos Micheal'a Jacksona 😉 Mnie to się bardziej kojarzy z dziurą po nosie, szczególnie jak jest podświetlony 🙂 Screenshot2025-09-12at11_53_26.png.9d325563ae2cfdc394ca08855f9d6dbf.png

Edytowane przez adiki
  • Haha 2

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
Godzinę temu, Markok napisał(a):

Ktoś tu chyba ma przykre wspomnienia z g30 skoro tak na nią nadaje albo porównuje przedlift który wiadomo że się zestarzał już w momencie zaprezentowania polifta. Nie trzeba mieć sokolego wzroku żeby zauważyć że nowe generacje to downgrade względem starych, na zewnątrz i wewnątrz, w silnikach (3.0d tylko 300km WTF.. kiedy Mercedes dalej trzaska 450d prawie 400 koni), w wyposażeniu i jakości wykończenia, cięcie kosztów na całego. W bmw nastały czasy budżetowej premium.

Kurcze mi to G30 bardziej się podoba z przed liftu przynajmniej jeśli chodzi o światła przednie. Te po lifcie wyglądają jak w Octavii.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Oczywiscie. Swiatla przednie, dla wielu, w prelci, ladniejsze. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 godziny temu, Markok napisał(a):

Ktoś tu chyba ma przykre wspomnienia z g30 skoro tak na nią nadaje albo porównuje przedlift który wiadomo że się zestarzał już w momencie zaprezentowania polifta. Nie trzeba mieć sokolego wzroku żeby zauważyć że nowe generacje to downgrade względem starych, na zewnątrz i wewnątrz, w silnikach (3.0d tylko 300km WTF.. kiedy Mercedes dalej trzaska 450d prawie 400 koni), w wyposażeniu i jakości wykończenia, cięcie kosztów na całego. W bmw nastały czasy budżetowej premium.

Kto w dzisiejszych czasach chce kupowac nowe 550d jak starego nie idzie sprzedac... 

Opublikowano
4 godziny temu, krzysztof77 napisał(a):

Ja też przez tego bobra cały czas się wącham czy G20 czy G26 gc. 

Ja chyba bym brał. Ciut ładniejsza linia. Ładne tylne lampy... Na "-" to bezramkowe drzwi (szumiało bardziej w testowym aucie co tylko będzie się pogarszać z wiekiem auta) no i jeszcze grubsze cielsko... Waga auta zabiera radość prowadzenia 😕

Opublikowano

@kkx5 Idzie sprzedać jak ma akceptowalny przebieg, ja nawet 50k w 50d nie mam to problemu ze sprzedażą raczej by nie było. Pakować się w stare 50d ze srogim przebiegiem to chyba trzeba być dobrym mechanikiem więc tańsze części i robocizna własna 'za friko'. Także na stare 50d może ciężko znaleźć 'amatora' bo już mają przebiegi wysokiego ryzyka, ale nowsze jakby nie przestali w 2020 produkować by się dalej sprzedawały..

Chociaż ja tu nie piję stricte do braku diesla 400hp czy obcięcia 40d do 300hp, tylko do cięcia kosztów i cofania się w rozwoju na czym się da, kiedy Merol dalej idzie naprzód z mocnymi dieslami (450 d), dieslami z hybrydą (300 de) czy wciąż luksusowymi wnętrzami w porównaniu do eko-plastikowej bmw.

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, krzysztof77 napisał(a):

A jak Wam się podoba nowe wnętrze iX3?. G50 może mieć właśnie taki środek? 

Na 99% w G50 będzie panoramic vision i ten kopnięty ekran na środku, być może zmienią jakieś szczegóły w kierownicach czy fotelach i tyle, ale klimat będzie ten sam co w nowym iX3.

Fajnie by było jakby wzorem VW z powrotem dodali fizyczne przyciski do klimy, ale to raczej mało prawdopodobne. 

Edytowane przez rzaba
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 godzinę temu, Markok napisał(a):

@kkx5 Idzie sprzedać jak ma akceptowalny przebieg, ja nawet 50k w 50d nie mam to problemu ze sprzedażą raczej by nie było. Pakować się w stare 50d ze srogim przebiegiem to chyba trzeba być dobrym mechanikiem więc tańsze części i robocizna własna 'za friko'. Także na stare 50d może ciężko znaleźć 'amatora' bo już mają przebiegi wysokiego ryzyka, ale nowsze jakby nie przestali w 2020 produkować by się dalej sprzedawały..

Chociaż ja tu nie piję stricte do braku diesla 400hp czy obcięcia 40d do 300hp, tylko do cięcia kosztów i cofania się w rozwoju na czym się da, kiedy Merol dalej idzie naprzód z mocnymi dieslami (450 d), dieslami z hybrydą (300 de) czy wciąż luksusowymi wnętrzami w porównaniu do eko-plastikowej bmw.

Ja uwazam ze dobrze zrobili. Zrobilem pare 50d silnikow, N oraz G, jest to majstersztyk technologiczny ale na dzisiejszego klienta, przy naplywie aut z CHRL, zupelnie bez sensu i nikt tego by nie kupowal, moze jakby zatrzymali sie na budowie silnika N i 50d ale w G przesadzili i to okrutnie. 

Opublikowano

Ja sam jestem bardzo ciekawy jak bedzie wyglądał spadek wartości samochodów w przyszłości. Na rynku technologicznym zależność jest prosta im bardziej dynamiczny rozwój danej technologii tym starsze produkty szybciej tracą na wartości. Jedyny haczyk to różnego rodzaju regulacje prawne, które beda mieć olbrzymi wpływ na popyt np. SCT. Co do samochodów spalinowych to postęp jest coraz mniejszy z generacji na generacje. Z kolei w segmencie samochodów elektrycznych kilkuletnie modele to dinozaury, a spadki wartości są drakońskie. Sam uwazam, że z obecnej generacji G20 najbardziej spadną na wartości diesle z początku prepkucji, ale to przez SCT, a benzyny beda trzymać lepiej ceny. Taki sam los czeka hybrydy plug in, kto ma a nie zyskał na tym, że ładował sie za darmo tylko kupił bo kupił dostanie mocno po kieszeni. Kolejne pytanie jak beda sie kształtować ceny nowych samochodów spalinowych ponieważ UE bedzie chciała, aby ich zakup nie był atrakcyjny względem samochodów elektrycznych, ktore obecnie sa drogie.

Kanclerz Niemiec ma sie podobno spotkać z producentami samochodów. Zobaczymy czy jest jakaś nadzieja, na ograniczenie smierci spalinowek jakie znamy.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

To nie przyszlosc, to sie juz dzieje. Dynamiczny spadek cen, szczegolnie diesla oraz duzych silnikow benzynowych jest juz faktem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Swoja cegielke dolozyly tez facebookowe pseudo warsztaty, ktore z 5% powaznych awarii zrobily wielkie halo promujac swoje uslugi... Wiecie o czym pisze. 

Opublikowano

Dzisiaj kupno takiej wysilonej benzyny używki to też kupowanie kota w worku. Dzisiaj czajniki po 3 litry mają prawie 400 koni i dwie turbiny oraz system mild hybrid. Brzmi jak przepis na bezkosztową i bezawaryjną jazdę przez lata, co nie?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nie zupelnie. Te nowe czajniki w bmw sa hiper mocne i 400koni z 3L to dla nich ziewanko a nie wysilek. 

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, JacekLZ napisał(a):

Dzisiaj kupno takiej wysilonej benzyny używki to też kupowanie kota w worku. Dzisiaj czajniki po 3 litry mają prawie 400 koni i dwie turbiny oraz system mild hybrid. Brzmi jak przepis na bezkosztową i bezawaryjną jazdę przez lata, co nie?

 

Powszednia generacja A klasy AMG, która miała debiut ponad 10 lat temu (2013-2014?) to z 2.0 wyciągali 360KM. Aktualnie w C63 moc spalinówki to 476KM z 2.0 + silnik elektryczny.

Trzy litry z pojedynczym turbo to masz 340i które ma 374KM jest to silnik wysilony, ale ma podobną moc w przeliczeniu na pojemnosc co 330. Dwie turbiny to M3, ale rozmawiamy o mocy 530KM. 

Co do dużych silników to pełna zgoda, tylko bardzo duzo zależy od sławy danego motoru. Np. BMW V8 N63 4.4l ma opinie awaryjnego, a B58 bardzo niezawodnego, szczegołnie po poprawkach zwiazanych z tą pompą. Również masz wiele mniejszych jednostek, ktore maja bardzo zła slawe nie tylko rozmawiając o BMW, ale innych koncernach.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

no jasne, ale te przykłady małych wysilonych silników jak B48, B58 czy te podane przez Ciebie z innych marek jak Mercedes tylko pokazują, że producenci starają się wyciskać z tych słupków bardzo dużo dużo. W dodatku one zaczynają targać strasznie ciężkie pojazdy. Oczywiście technologia też idzie do przodu, więc może większa precyzja wykonania zapewni długie działanie, nie wiem. Może i oby!

Opublikowano (edytowane)
11 minut temu, JacekLZ napisał(a):

no jasne, ale te przykłady małych wysilonych silników jak B48, B58 czy te podane przez Ciebie z innych marek jak Mercedes tylko pokazują, że producenci starają się wyciskać z tych słupków bardzo dużo dużo. W dodatku one zaczynają targać strasznie ciężkie pojazdy. Oczywiście technologia też idzie do przodu, więc może większa precyzja wykonania zapewni długie działanie, nie wiem. Może i oby!

Mercedes to wrzuca to 2.0 do wszystkiego, a ostatnio przecierałem oczy ze zdumienia jak po SL wrzucili ten motor do AMG GT. Możesz kupić AMG GT 43 z 2.0. 421KM, a wyzej jest juz AMG GT 55 V8 z mocą 476KM to sa jaja. 

Problem dużych silników to tez akcyza. Po czasie jak spływają egzemplarze używane z zachodniej zagranicy zakupione bez z niej to cena do nich równa. Dlatego to tez ma spory wpływ na cenę.

Właśnie B48 i B58 wcale nie sa jakos bardzo wysilone. Ponieważ jak ktos dba sa egzemplarze z bardzo dużymi przebiegami bez problemów. Duze wysilenie to jak z litra masz 200KM, a nie 125KM.

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
39 minut temu, GrzegorzKo napisał(a):

 

Co do dużych silników to pełna zgoda, tylko bardzo duzo zależy od sławy danego motoru. Np. BMW V8 N63 4.4l ma opinie awaryjnego, a B58 bardzo niezawodnego, szczegołnie po poprawkach zwiazanych z tą pompą. 

Slawa poszla a przeciez, n63t3, czyli od 530koni w gore, to pancerne jednostki, nic budowa nie sa podobne od t1... 

Opublikowano

Fabryczne B58 w 340-tkach nie są wcale wysilone. Spokojnie można dołożyć STAGE 1 i dodać bezpiecznie 100 KM mocy. B58 ma potencjał. Po zmianach 3,6 sek do setki.

Opublikowano
10 minut temu, darosso napisał(a):

Fabryczne B58 w 340-tkach nie są wcale wysilone. Spokojnie można dołożyć STAGE 1 i dodać bezpiecznie 100 KM mocy. B58 ma potencjał. Po zmianach 3,6 sek do setki.

Ciekawe jest tez to ze jak oglądałem filmiki z hamowni to często BMW daje ładny bonus w mocy. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.