Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Dziś na serwisie pan zaproponował mi wymianę oleju w skrzynki wkrótce jak przebieg osiągnie 60 tys km.

Pomijając już to że BMW nie zakładało wymiany (a ZF podobo tak), to zastanawiam się czy jest sens przy tak małym przebiegu?

Dla ciekawych ceny: dynamiczna wymiana 2800zł, statyczna 6-7 tys zł.

A jak wy wymieniacie?

Opublikowano

60tyś km to interwał OK. Można to przeciągnąć i do ~80kkm

Jak zamierzasz zrobić przynajmniej z drugie tyle kilometrów tym autem to ja bym wymieniał. 

W skrzyniach ZF wymieniasz raczej statycznie. Oryginalny zestaw ZFa (pokrywa miski z wbudowanym filtrem, uszczelka, śruby) powinna kosztować 350-500zł brutto.

W zestawie z oryginalnym olejem ZF może z 1200-1500zł brutto.

Dochodzi koszt wymiany.

Nie wiem jak oni chcieliby to wymieniać "dynamicznie". Bez odkręcania i wymiany tej miski czy jak  ?!? 

 

Te 6-7kzł w serwisie to lekki odlot ale co zrobić. W Porsche potrafią jeszcze lepsze ceny dowalać

  • Lubię to 2
Opublikowano

Też coś kojarzyłem że wymienia się pokrywę z filtrem jako element eksploatacyjny, ale z tego co gość opisał procedurę, to tego nie wymieniają a tylko sam olej. Więc w tym układzie pozostaje mi poszukać niezależnego serwisu na Śląsku, bo to jakieś nieporozumienie.

Ten sezon jeszcze objadę a jesienią pewnie będzie ok 70 tys to pójdzie wymiana.

Dzięki za opinię.

  • Moderatorzy
Opublikowano
2 godziny temu, Kingu napisał(a):

Dla ciekawych ceny: dynamiczna wymiana 2800zł, statyczna 6-7 tys zł.

Chyba odwrotnie te ceny podałeś i to z materiałem oczywiście 😄

spacer.png

Opublikowano
41 minut temu, ubejane napisał(a):

W zestawie z oryginalnym olejem ZF może z 1200-1500zł brutto.

Ile?? U Maćka kompletny zestaw dla 8HP nieco ponad 800zł brutto 🙂

https://czescidobmw.pl/zestaw-czesci-wymiana-oleju-automatycznej-skrzyni-biegow-zf-parts-1087-298-365--1087,9298,9365,2zf

 

3 godziny temu, Kingu napisał(a):

to zastanawiam się czy jest sens przy tak małym przebiegu?

Są różne szkoły. Jedni mówią aby pierwszą wymianę zrobić po 80-100kkm i kolejne co 60kkm, drudzy że robić co 60kkm włącznie z pierwszą. Ja osobiście jestem zwolennikiem wymiany po 60kkm. 

 

3 godziny temu, Kingu napisał(a):

BMW nie zakładało wymiany (a ZF podobo tak)

To prawda, BMW twierdzi, że olej jest dożywotni, a ZF zaleca wymianę oleju statycznie po 150kkm (w zależności od intensywności użytkowania auta). 

https://aftermarket.zf.com/pl/portal-aftermarket/co-nowego/expert-blog/wymiana-oleju-w-automatycznej-skrzyni-biegow-zf/

  • Lubię to 4
Opublikowano

Ja poza wymianą oleju w skrzyni (60 tys. kilometrów) wymieniam olej w tylnym moście i skrzynce rodzielającej napęd - warto.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czestotliwosc wymiany zależy od tego jak uzytkuje sie samochod. Jak latasz po autostradach z predkosciami 180km/h+ to olej bardzo sie nagrzewa i degraduje. Przy normalnej eksploatacji pierwsza wymiana po 90-100kkm jest ok a potem co 70-80kkm z racji tego, że podczas wymiany statycznej da sie wymienic tylko 60-70% oleju. Normalna cena takiej usługi to 2-2,5tys zł - nie wiem co tam moze kosztowac 7-8tys - zestaw licza za kilka tys czy robocizne za 5-6tys?🤔

Przy przebiegu 60-70tys zleciłbym za to wymiane oleju w VTG. To jest tania operacja a bardzo istotna dla prawidłowego działania i trwałości xdrive.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja wymieniłem w ASO Bawaria Motors Katowice,  metodą dynamiczną -  olej w skrzyni biegów przy 68 tysiącach.
Do tego wymieniłem olej w xdrive.
Za obie wymiany zapłaciłem 3600 zł.
Porównywałem wtedy ceny w serwisach nie aso i ceny były podobne albo nie robili metodą dynamiczną. Zależało mi na dynamicznej wymianie.

Następną planuję przy około 140tys

  • Lubię to 1
Opublikowano
12 godzin temu, iKac napisał(a):

Zależało mi na dynamicznej wymianie.

A dlaczego ? Nawet ZF zaleca statyczna. Ja wiem co to dynamiczna, ale pytanie czy statyczna nie jest bezpieczniejsza dla skrzyni ?

  • Lubię to 1
Opublikowano
21 minut temu, Big_daddy napisał(a):

A dlaczego ? Nawet ZF zaleca statyczna. Ja wiem co to dynamiczna, ale pytanie czy statyczna nie jest bezpieczniejsza dla skrzyni ?

Znajomi mechanicy mnie przekonali plus fakt, że podczas statycznej wymiany wymienia się około 50-60% oleju, reszta zostaje w aucie i przewodach, kanałach.

Maszyna robi to dużo dokładniej.
 

 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Statyczna wymiana jest bezpieczna i spełnia swoje zadanie. Jest nowa miska z filtrem a ilosc wymienionego oleju wystarcza do jego odswiezenia i spokojnie kolejne 60-80kkm mozna jezdzic. Co wiecej potrzeba?

  • Lubię to 2
Opublikowano

Ja tam wolę dołożyć tysiąc i mieć wszystko wyczyszczone dokładnie i cały nowy olej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

W teorii fajnie ale jak cos pojdzie nie tak przy tej dynamicznej wymianie to potem naprawa skrzyni. Poza tym tam nie ma co czyscic po 60 czy nawet 100tys km. ZF zaleca statyczna wymiane...

  • Lubię to 2
Opublikowano

ASO chyba by mi o tym powiedziało, sami mi to polecili w ASO i wielki banner stał przy wejściu.

To kto się lepiej zna  BMW , niezależni mechanicy czy producent skrzyni ?;-)

 

Opublikowano (edytowane)
53 minuty temu, iKac napisał(a):

ASO chyba by mi o tym powiedziało, sami mi to polecili w ASO i wielki banner stał przy wejściu.

To kto się lepiej zna  BMW , niezależni mechanicy czy producent skrzyni ?;-)

 

Najlepiej jednak na skrzyni zna się ich producent. Pierwszy raz słyszę (zawsze mówili, że oleju w skrzyni się nie wymienia), aby sami polecali wymianę oleju w skrzyni. Jak kupuję dodatkowy pakiet to mam darmową wymianę oleju w silniku, niestety w skrzyni nie; bo nie potrzeba 😉.
Widocznie, doszli do wniosku że kasa ma się zgadzać (choć to akurat zdrowe dla skrzyni).

Edytowane przez wilk325
  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

W ASO to plany trzeba wyrabiac czy to sprzedażowe czy serwisowe a nie doradzac klientowi czego faktycznie potrzebuje. Stał baner mowisz? No stał bo mozna dobre pieniądze na tej wymianie zarabiac. Kto sie najlepiej zna? Myslę, że zdecydowanie producent skrzyni biegow.

Na forum ludzie wymieniaja sie doświadczeniami i wiedzą polecając różne rozwiązania. Każdy wybiera co dla niego najlepsze. Oczywiście można serwisować wszystko w ASO tylko po co wtedy przeglądac forum? W ASO nie zawsze serwis bedzie zrobiony najlepiej ale za to mamy pewność, że zrobią to najdrożej😉

I tak jak wilk325 wyżej pisze, przez lata twierdzili w ASO, że oleju w skrzyni w ogóle nie należy wymieniać. Nastapiła widać nagła zmiana, nie tylko warto wymieniać ale już nawet co 60tys km. Nagły przypływ troski o dobro klienta...

 

Edytowane przez Michael1916
  • Lubię to 6
Opublikowano
Godzinę temu, iKac napisał(a):

ASO chyba by mi o tym powiedziało, sami mi to polecili w ASO i wielki banner stał przy wejściu.

To kto się lepiej zna  BMW , niezależni mechanicy czy producent skrzyni ?;-)

 

a bo to zależy kto płaci. Jak chcesz Pan płacić to śmiało zmieniamy, a jak oni muszą zapłacić to jednak ten nowy olej to zły pomysł. Przypomniał mi się wątek z forum nt. skrzyni, gdzie ASO wylało olej i postanowiło wlać potem ten sam, bo przecież producent nie przewiduje nowego 😄 To działo się nie tak dawno, można to odnaleźć.

  • Lubię to 1
  • ??? 1
Opublikowano
4 godziny temu, Michael1916 napisał(a):

Poza tym tam nie ma co czyscic po 60 czy nawet 100tys km. ZF zaleca statyczna wymiane...

Dokładnie tak. Jeśli te wymiany oleju będą robione regularnie to nie ma absolutnie żadnego sensu przepłacanie za dynamiczną. A dla chcących wymienić więcej oleju niż te 60% przy statycznej, to niektóre warsztaty stosują praktykę podwójnej, a nawet potrójnej wymiany oleju. Czyli 2 wymiany samego oleju, a za trzecim razem wymiana oleju z miską. Nadal to wychodzi taniej niż dynamiczna, a jest równie skuteczna.

 

Ja ogólnie jestem zwolennikiem zaleceń ZF czyli wymiana statyczna, ale ostatnio przeczytałem dość ciekawy komentarz i uważam, że jest on strzałem w 10 - w silniku olej wymienia się statycznie, to po co w skrzyni robić to inaczej? 

  • Lubię to 3
Opublikowano
W dniu 11.02.2025 o 10:55, Kingu napisał(a):

Cześć

Dziś na serwisie pan zaproponował mi wymianę oleju w skrzynki wkrótce jak przebieg osiągnie 60 tys km.

Pomijając już to że BMW nie zakładało wymiany (a ZF podobo tak), to zastanawiam się czy jest sens przy tak małym przebiegu?

Dla ciekawych ceny: dynamiczna wymiana 2800zł, statyczna 6-7 tys zł.

A jak wy wymieniacie?

Zmienię statycznie po 40 lub 50 kkm. Pewnie razem z VTG.

W skali całego auta to nie jest kosmiczny budżet, a auta odwdzięczają się bezproblemową eksploatacją.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 godziny temu, KucaQ napisał(a):

Dokładnie tak. Jeśli te wymiany oleju będą robione regularnie to nie ma absolutnie żadnego sensu przepłacanie za dynamiczną. A dla chcących wymienić więcej oleju niż te 60% przy statycznej, to niektóre warsztaty stosują praktykę podwójnej, a nawet potrójnej wymiany oleju. Czyli 2 wymiany samego oleju, a za trzecim razem wymiana oleju z miską. Nadal to wychodzi taniej niż dynamiczna, a jest równie skuteczna.

 

Ja ogólnie jestem zwolennikiem zaleceń ZF czyli wymiana statyczna, ale ostatnio przeczytałem dość ciekawy komentarz i uważam, że jest on strzałem w 10 - w silniku olej wymienia się statycznie, to po co w skrzyni robić to inaczej? 

Niektorzy przy wymianie oleju w sillniku robia płukanki a wiec czyszcza go dodatkowo. U mnie gdy zmieniam olej co 8-10tys nie ma co czyscic i to samo w skrzyni. Jesli nie doprowadzi sie oleju do naprawde złego stanu to nie ma żadnych osadow to usuwania. Na przestrzeni ostatnich 10-12lat robiłem 6 wymian oleju w skrzyniach w moich BMW i będąc przy tej robocie widziałem jak wygląda olej ze skrzyni po jego odpompowaniu. Po 60-70tys km jest jak nowy, po 100-110kkm ma juz bardziej żółtą barwę ale nadal żadnego szlamu nie pozostawia. Jesli sa juz jakies osady to w okolicy filtra w misce, ktorą to wymieniamy na nowy zestaw od ZF. Na marginesie dodam, że nowe miski sa od pewnego czasu wyraźnie gorszej jakosci niz kiedys. Brakuje jednego magnesu i sam materiał z ktorego sa wykonane sprawia wrażenie mniej solidnego.

  • Lubię to 2
  • Przykro mi 1
  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, iKac napisał(a):

ASO chyba by mi o tym powiedziało, sami mi to polecili w ASO

ASO mówi... a przecież BMW które przecież jest mądrzejsze od ASO mówi żeby nie wymieniać wcale. 😄

(Odpukać) Za miesiąc napiszesz, że skrzynia szarpie i pierwszym co powie to samo ASO będzie "kto Panu kazał dynamiczną wymianę robić".

Edytowane przez Kuj0n
  • Lubię to 1

spacer.png

Opublikowano
13 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

Niektorzy przy wymianie oleju w sillniku robia płukanki a wiec czyszcza go dodatkowo.

Tak, ale płukanka =/= wymiana dynamiczna. Nawet robiąc płukankę w silniku, to nadal wymieniasz olej statycznie. O to chodzi, że do silnika nie podpinasz zewnętrznego urzadzenia żeby przepompować olej i wypłukać silnik ze starego oleju w 100%. Fakt, że z silnika podczas wymiany spływa 95% oleju, a nie jak w przypadku skrzyni góra 60%, ale... i tu wracamy do punktu wyjścia, czyli kluczem jest regularność. Robiąc to zgodnie ze zdrowo-rozsądkowymi interwałami wymiany statyczne będą w zupełności wystarczające i w pełni bezpieczne dla skrzyni.

 

Mam wrażenie, że na wymiany dynamiczne upierają się tylko te warsztaty, które wydały kupę siana na maszynę i teraz przekonują klientów do dynamicznej twierdząc, że to "jedyna właściwa metoda", żeby im się ten sprzęt zwrócił. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
25 minut temu, KucaQ napisał(a):

Mam wrażenie, że na wymiany dynamiczne upierają się tylko te warsztaty, które wydały kupę siana na maszynę i teraz przekonują klientów do dynamicznej twierdząc, że to "jedyna właściwa metoda", żeby im się ten sprzęt zwrócił. 

Mam dokladnie takie samo wrazenie.

Wczesniej sporo czytalem za i przeciw roznym metodom i doszedlem do wniosku (tak jak napisaliscie wczesniej), ze producent skrzyni wie najlepiej jak ja serwisowac.
Ostatecznie, w G20 wymienilem olej tak jak zaleca ZF, czyli przy 80-120 kkm (zrobilem w dolnym zakresie) metoda statyczna. Koszt to byl okolo 2000zl w ASO BMW z moimi czesciami. 

Szczerze mowiac, nie widze duzych argumentow za wymiana dynamiczna przy regularnej wymianie statycznej. Ponadto ryzyko awarii spowodowanej wymiana dynamiczna nie jest takie marginalne. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Moge napisac tutaj jeszcze bardziej dosadnie bazujac na własnym doswiadczeniu jak rowniez informacjach od warsztatu, w ktorym te wymiany oleju w skrzyni robię. Skrzynia ZF8HP przetrwa bez wymiany oleju spokojnie 150-200tys km. Zakładam oczywiscie, że samochod użytkowany jest normalnie a nie ciśnięty po oporach co powoduje przegrzanie i degradację oleju. Po takich 200tys km zbiorą się prawdobodobnie osady i nagary które w nieokreślonym bliżej momencie pozatykają hydraulikę skrzyni i zacznie się szarpanie. W jednym samochodzie wystapi problem po 200tys km a w innych po 300 czy nawet później. Wtedy nie wystarczy juz zwykła wymiana oleju czy to dynamiczna czy to statyczna. Pierwsza wymiana po 60tys km to dla mnie nadgorliwosc. Jeśli komuś poprawi humor to jak najbardziej można to robic. Z mojego doświadczenia ( jeszcze raz powtarzam przy normalnej jeździe) pierwsza wymiana po 100tys km, druga 170-180tys a potem to juz bym sobie tym głowy nie zawracał. Kto bedzie płacił za profilaktyczne wymiany czegokolwiek w samochodzie powyżej 300tys km przebiegu gdzie koszt tych zabiegów to znaczacy procent wartości pojazdu. Wymiana dynamiczna jest ryzykowna, skrzynia pracuje na sucho lub z za małą iloscią oleju przez pewien czas. Wymiana statyczna jest bezpieczna, tańsza i spełnia w 100% zakładany cel przedłużenia życia skrzyni biegów. Do tego taki właśnie sposób serwisowania sugeruje ZF.

Wymiana dynamiczna jest szybsza, nie czeka się godzinami aż spłynie olej ze skrzyni. Co za tym idzie dla serwisu autoryzowanego jest prawdopodobnie jedyną opłacalną z punktu widzenia ich oferty. Ktos wyżej pisał, że ASO za statyczną wymianę chciało 7-8tys zł. Jak przeliczą koszty tej operacji na ich roboczogodziny (1000zł+VAT za 45min) to pewnie tak wychodzi.

  • Lubię to 3
  • Moderatorzy
Opublikowano
Godzinę temu, Michael1916 napisał(a):

Kto bedzie płacił za profilaktyczne wymiany czegokolwiek w samochodzie powyżej 300tys km przebiegu gdzie koszt tych zabiegów to znaczacy procent wartości pojazdu.

Czyli jak mam 270kkm z samochodzie z 18 roku to już nie wymieniać? 😞 Czuję się urażony.

Z tym komentarzem, że starego się nie serwisuje to się na pewno nie zgodzę. Serwisuje się samochód którym chce się jeździć, niezależnie od przebiegu.

  • Lubię to 4

spacer.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.