Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czesc. 
 

Wiem, ze jest zbiorczy temat na szybie pytania niemniej pewnie tam nie uzyskalbym odpowiedzi na wszystkie 🙂 Jestem przyszlym wlascicielem M340i i czekajac na odbior wpadaja mi do glowy kolejne pytania. pozwole je sobie zadac po kolei, bede wdzieczny za Wasze odpowiedzi

 

1. Jak wyglada cenowo obecnie w BMW zwykla miedzyinterwalowa wymiana oleju? Zalozmy, ze po dotarciu silnika chce go wymienic w ASO. Z jakimi kosztami musze sie liczyc?

2. Czy moge na serwis ASO przynosic wlasne czesci i ich uzyja? Np wspomniany wyzej olej, klocki lub tarcze? Jak z cenami zamiennikow?

3. Jak z gwarancja w takim wypadku?

4. Czy aplikacja My BMW pozwala Wam podgladac auto z kamerek oraz uzywac zdalnie klaksonu (fajny bajer gdy zgubie auto w centrum handlowym)?

5. Czy majac dostep komfortowy mozna otworzyc bagaznik ruchem nogi bezdotykowo?

6. Czy majac dostep komfortowy mozna otwierac i uruchamiac auto za pomoca telefonu?

7. Do czego najczesciej uzywacie aplikacji?

8. Czy dziala Wam nagrywanie incydentow z poziomu kamerek pojazdu? Czy w ogole mozna sobie nagrywac jazde?

9. Czy fotele elektryczne po wylaczeniu silnika sie automatycznie odsuwaja? 

10. Czy w przypadku gdy mam gwarancje i np po jakims czasie zauwaze problem z amortyzatorem, ktory sie zwyczajnie zuzyl (taki przyklad) to uznaja mi to z gwarancji czy bede musial pokrywac sam koszty? Jaka tu ma polityke BMW?

11. Czy przy odbiorze auta sprawdzaliscie cala liste wyposazenia czy sie zgadza?

Troche ich jest 🙂 dzieki

Opublikowano

1. różnie, między 800 do 1400, w zależności od Aso i okresowych promocji 

2. można przynosić części

3. brak wpływu na gwarancję co do zasady

4. klakson tak, kamer 360 nie mam

5. tak

6. tak

7. do niczego jej nie używam, czasem do sprawdzenia stanu paliwa i do sprawdzenia czy zamknąłem auto. ta aplikacja generalnie ma niewiele funkcji

8. nie wiem, nie mam 360

9. nie odsuwają się

10. trudno powiedzieć, pewnie zależy od przebiegu. zwykłe zużycie to zwykłe zużycie. gwarancja jest na usterki.

11. nie, to po prostu widać.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

4. Pozwala, nie wiem jak w nowszych systemach, ale w aucie z 2020 jest to dość xD bo robi tylko średniej jakości zdjęcia dookoła pojazdu, obiekty które się poruszają są dość rozmyte, w dodatku trwa to chyba z kilka minut wiszenia w aplikacji mimo stania zaraz obok auta 😆. Tylko raz próbowałem czy działa, może drugie takie podejrzenie zaraz po pierwszym będzie lepiej wyglądać i szybciej przyjdzie..

8. Działa, można włożyć pendrive i nagrywać całe długie przejazdy, ale ponoć rozczytać rejestracje da się tylko kiedy wszyscy stoją na światłach. 🧐

  • Dziękuję 1
Opublikowano
12 godzin temu, Sheppard25 napisał(a):

Czesc. 
 

Wiem, ze jest zbiorczy temat na szybie pytania niemniej pewnie tam nie uzyskalbym odpowiedzi na wszystkie 🙂 Jestem przyszlym wlascicielem M340i i czekajac na odbior wpadaja mi do glowy kolejne pytania. pozwole je sobie zadac po kolei, bede wdzieczny za Wasze odpowiedzi

 

1. Jak wyglada cenowo obecnie w BMW zwykla miedzyinterwalowa wymiana oleju? Zalozmy, ze po dotarciu silnika chce go wymienic w ASO. Z jakimi kosztami musze sie liczyc?

2. Czy moge na serwis ASO przynosic wlasne czesci i ich uzyja? Np wspomniany wyzej olej, klocki lub tarcze? Jak z cenami zamiennikow?

3. Jak z gwarancja w takim wypadku?

4. Czy aplikacja My BMW pozwala Wam podgladac auto z kamerek oraz uzywac zdalnie klaksonu (fajny bajer gdy zgubie auto w centrum handlowym)?

5. Czy majac dostep komfortowy mozna otworzyc bagaznik ruchem nogi bezdotykowo?

6. Czy majac dostep komfortowy mozna otwierac i uruchamiac auto za pomoca telefonu?

7. Do czego najczesciej uzywacie aplikacji?

8. Czy dziala Wam nagrywanie incydentow z poziomu kamerek pojazdu? Czy w ogole mozna sobie nagrywac jazde?

9. Czy fotele elektryczne po wylaczeniu silnika sie automatycznie odsuwaja? 

10. Czy w przypadku gdy mam gwarancje i np po jakims czasie zauwaze problem z amortyzatorem, ktory sie zwyczajnie zuzyl (taki przyklad) to uznaja mi to z gwarancji czy bede musial pokrywac sam koszty? Jaka tu ma polityke BMW?

11. Czy przy odbiorze auta sprawdzaliscie cala liste wyposazenia czy sie zgadza?

Troche ich jest 🙂 dzieki

No to po kolei:

1. przy silniku 4-cylindrowym w promocji do 700 zł brutto,

2. jedno ASO pozwala, inne nie; jak liczyłem koszt oryginalnego oleju z filtrem to się nie opłacało kombinować,

3. na robociznę z całą pewnością będzie, na części - pewnie nie,

4. podgląd przy kamerach 360 stopni jest w aplikacji, klakson i zapalanie świateł jest i chyba nie wymaga dodatkowych funkcji,

5. tak,

6. otwierać i zamykać - tak, uruchamiać tylko w niektórych państwach i z tego co pamiętam, to żadnym europejskim,

7. stan paliwa, spalanie,

8. nie mam tej opcji (drive recorder), ale ponoć jakość jest bardzo słaba i tylko zdarzeń,

9. w domówce nowej 1er się odsuwały, a po odpaleniu przysuwały,

10. zależy czy to normalne zużycie czy wada,

11. to było widać, ale co ciekawe - 3er wyprodukowane na początku maja 2022 r. przy problemach z półprzewodnikami miało nie mieć otwierania bagażnika nogą, a jednak miało 😉

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, Markok napisał(a):

4. Pozwala, nie wiem jak w nowszych systemach, ale w aucie z 2020 jest to dość xD bo robi tylko średniej jakości zdjęcia dookoła pojazdu, obiekty które się poruszają są dość rozmyte, w dodatku trwa to chyba z kilka minut wiszenia w aplikacji mimo stania zaraz obok auta 😆. Tylko raz próbowałem czy działa, może drugie takie podejrzenie zaraz po pierwszym będzie lepiej wyglądać i szybciej przyjdzie..

8. Działa, można włożyć pendrive i nagrywać całe długie przejazdy, ale ponoć rozczytać rejestracje da się tylko kiedy wszyscy stoją na światłach. 🧐

Ad 8. W LCI2 nie można nagrywać driver recorderem ciągle, tylko 20s przed i po uruchomieniu nagrywania lub zdarzeniu. 

Edytowane przez proarnes
Opublikowano
4 godziny temu, maciej_cie napisał(a):

6. otwierać i zamykać - tak, uruchamiać tylko w niektórych państwach i z tego co pamiętam, to żadnym europejskim,

Bez żadnych problemów urychamiam auto telefonem.

Opublikowano
40 minut temu, zbyszekk napisał(a):

Bez żadnych problemów urychamiam auto telefonem.

 

21 minut temu, maciej_cie napisał(a):

Zdalnie? Przez aplikację?

Pewnie koledzy mysla o czym innym. Mialem na mysli uruchamianie bedac w srodku (przykladac trzeba czasami telefon do kolumny kierownicy). Bo uduchamianie zdalne z zewnatrz nie jest dostepne w PL

  • Lubię to 1
Opublikowano

Pytanie brzmiało:

"6. Czy majac dostep komfortowy mozna otwierac i uruchamiac auto za pomoca telefonu?"

Czy ktokolwiek pytał o zdalne uruchamianie ????

Otwierać można zdalnie, jeżeli pod tym pojęciem rozumiemy odległość do kilku metrów, zależy od warunków.

Uruchamiać też, ale będąc z telefonem wewnątrz samochodu. (niekoniecznie trzeba przykładać telefon do kolumny kierownicy)

Opublikowano

Mam kolejne pytanie odnosnie zabezpieczenia auta. Chce okleic na zewnatrz folia przod (zderzak, lusterka, maska) a reszta to ceramika. 
 

1. Czy oklejacie radar, czujniki? Czy powinno sie? Co ze zbieraniem brudu / dzialaniem wtedy systemow?

2. Czy oklejacie wloty do chlodnicy ktore sie otwieraja? Tam to chyba problematyczne jest

3. Czy jest sens oklejac wnetrze? 
 

4. Myslalem zeby chociaz ekran okleic ale ponoc wtedy przestaje dzialac system podjezdzania w korkach obserwujacy oczy. Da sie to jakos ogarnac?

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Sheppard25 napisał(a):

Mam kolejne pytanie odnosnie zabezpieczenia auta. Chce okleic na zewnatrz folia przod (zderzak, lusterka, maska) a reszta to ceramika. 
 

1. Czy oklejacie radar, czujniki? Czy powinno sie? Co ze zbieraniem brudu / dzialaniem wtedy systemow?

2. Czy oklejacie wloty do chlodnicy ktore sie otwieraja? Tam to chyba problematyczne jest

3. Czy jest sens oklejac wnetrze? 
 

4. Myslalem zeby chociaz ekran okleic ale ponoc wtedy przestaje dzialac system podjezdzania w korkach obserwujacy oczy. Da sie to jakos ogarnac?

1. Mam teraz oklejany front, nawet go nie pytałem. Powinni wiedzieć, bo tych samochód dużo oklejają. Dam znać w połowie przyszłego tygodnia jak będzie odbierane. 

2. Musiałoby to być tak oklejone, żeby na rozwarciu nie było połączeń tylko odcięcie separacyjne. Nawet nie wiem jak u mnie to rozwiążą, jak będzie źle to reklamacja. 

3. Tak ekran możesz obkleić. Jedynie mój detailer powiedział, że kupi gotowy zestaw a nie folia ppf ponieważ były przypadki, że elektronika dostawała w kość bo przy ppf się wodą operuje po ekranie. 

 

Ogólnie wyluzowałem po przebojach jakie miałem z samochodem przy odbiorze. Piano się rysuje od patrzenia, ale dealer też mi bardzo dużo dołożył od siebie, a i tak to nie była największa wtopa przy odbiorze. Zabezpieczone jest przed większymi odpryskami na autostradzie oraz ekran w środku, ponieważ jakieś ziarenka piastku na ściereczce podczas mycia go mogą porysować. Nie ma co się jakoś bardzo spinać, bo jak nie jesteś pedantem to mikrorysy nie będą widoczne. Co innego cały zpiaskowany przód ze względu na śmiganie po autostradach.  

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Dziękuję 1
Opublikowano

@Sheppard25 - przy oklejaniu przodu auta możesz zwrócić uwagę, na oklejenie przedniej kamery zamontowanej w grillu (od systemu kamer 360). Ja u siebie trochę późno się zorientowałem i pomimo tego, że mam oklejone całe auto, to sama kamera złapała już kilka odprysków - na razie nie wpływa to na jakość obrazu. 

Niemniej uważam, że warto o tym pamiętać/zapytać, większość firm detalingowych nie okleja kamery podczas oklejania grila (zakładam, że tak wychodzi z formatki, gdzie jest wycięty otwór na kamerę)

  • Dziękuję 1
Opublikowano

@GrzegorzKo ale mowisz ze detailer Ci porysowal auto piszac ze dolozyl od siebie? 
 

no wlasnie moze zamiast folii na ekran wystarczy cos takiego jak sie kladzie na telefon (o ile robia takie) 

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, Sheppard25 napisał(a):

@GrzegorzKo ale mowisz ze detailer Ci porysowal auto piszac ze dolozyl od siebie? 
 

no wlasnie moze zamiast folii na ekran wystarczy cos takiego jak sie kladzie na telefon (o ile robia takie) 

Nie detailer, dealer mi porysował samochód konkretnie piano black + walczę ponieważ wyszła naprawa blacharska na odbiorze w nowym samochodzie, którą maskowali pewnie kilka razy, po tym musisz umyć samochód. Ogólnie przez wielokrotne mycie pewnie na szczotkach to ten samochód wygląda, że jest po jakiś lekkich przejściach, szczególnie na piano. Sprawa zawiła tak, że mi się gadać nie chce, jak się wyjaśni to pewnie opiszę tutaj na forum jak zostałem potraktowany i jak bardzo absurdalne rzeczy się działy.  A ustaliłem że fabryka ani transport nic nie mieli, że coś było robione czy poprawiane z resztą dealer nie przedstawił, żadnych dokumentów, że mogło wydarzyć nie u niego oraz nawet nie przeprowadził przez ponad miesiąc mając samochód, żadnej opinii rzeczoznawcy, albo ma niekorzystną dla siebie i nie pokaże, nie wiem. Mam opinię rzeczoznawców przeprowadzone gdy samochód był jeszcze nie wydany, więc zobaczymy co z tego będzie. Samochód zawiozłem aby zrobić folię PPF z przodu, tam gdzie mam te wady nie ruszam nic tylko umyje. Nawet chłopy nie domyły pasty polerskiej dwa razy wyszło na pierwszy odbiorze jak nie odebrałem i drugim wczoraj, że jest pasta. A między pierwszym a drugim odbiorem przez miesiąc przy samochodzie majstrowali i próbowali ukryć wadę, że się nic nie stało. 

 

Dodam, że nie odberanie samochodu to żadne wyjście. Bo mam leasing i musiałbym ponieść koszty jego rozwiązania. A wolałem go odebrać, bo bez informowania cały czas coś tam grzebali prawdopodobnie. Sprawę byłem skłonny rozwiązać również polubownie, ale nikt nie wykazał żadnej inicjatywy, żeby wyjść z twarzą. Tylko olewka totalna 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Ja mam folię tylko w środku na elementach piano black. 

Na wyświetlaczach nie mam, głównie do obsługi systemu używam pokrętła, więc nie mam potrzeby częstego wycierania.

Opublikowano
16 minut temu, GrzegorzKo napisał(a):

Nie detailer, dealer mi porysował samochód konkretnie piano black + walczę ponieważ wyszła naprawa blacharska na odbiorze w nowym samochodzie, którą maskowali pewnie kilka razy, po tym musisz umyć samochód. Ogólnie przez wielokrotne mycie pewnie na szczotkach to ten samochód wygląda, że jest po jakiś lekkich przejściach, szczególnie na piano. Sprawa zawiła tak, że mi się gadać nie chce, jak się wyjaśni to pewnie opiszę tutaj na forum jak zostałem potraktowany i jak bardzo absurdalne rzeczy się działy.  A ustaliłem że fabryka ani transport nic nie mieli, że coś było robione czy poprawiane z resztą dealer nie przedstawił, żadnych dokumentów, że mogło wydarzyć nie u niego oraz nawet nie przeprowadził przez ponad miesiąc mając samochód, żadnej opinii rzeczoznawcy, albo ma niekorzystną dla siebie i nie pokaże, nie wiem. Mam opinię rzeczoznawców przeprowadzone gdy samochód był jeszcze nie wydany, więc zobaczymy co z tego będzie. Samochód poszedł aby zrobić folię PPF z przodu, tam gdzie mam te wady nie ruszam nic. Nawet chłopy nie domyły pasty polerskiej dwa razy wyszło na pierwszy odbiorze jak nie odebrałem i drugim wczoraj, że jest pasta. A między pierwszym a drugim odbiorem przez miesiąc przy samochodzie majstrowali i próbowali ukryć wadę, że się nic nie stało. 

 

Dodam, że nie odberanie samochodu to żadne wyjście. Bo mam leasing i musiałbym ponieść koszty jego rozwiązania. A wolałem go odebrać, bo bez informowania cały czas coś tam grzebali prawdopodobnie. 

Co Ty chłopie opisujesz? Dobrze rozumiem, że nowy samochód, zanim został wydany to był majstrowany u dealera???

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, Mandus napisał(a):

Co Ty chłopie opisujesz? Dobrze rozumiem, że nowy samochód, zanim został wydany to był majstrowany u dealera???

Dokumentacje z dnia odbioru sporządziłem. Wady wszystkie poświadczył mi pisemnie handlowiec w dniu odbioru. Później mieli zrobić ekspertyzę jako salon, a bez powiadomienia mnie zrobili poprawki tych wad które wynikały ze źle wykonanej wcześniej naprawy lakierniczej na samochodzie i próbowali wcisnąć samochód. Następnie po tym jak się nie mogłem z nimi dogadać, potwierdzone przez dwóch niezależnych rzeczoznawców z uprawnieniami biegłego sądowego, że zostały dokonane naprawy lakiernicze, opinie sporządzone na podstawie oględzin przed wydaniem samochodu. Odpowiedź dealera tu nie ma nic, dokumentacji co to było brak, na piśmie co było dokładnie robione po pierwszym odbiorze brak tylko jakieś szczątkowe pokrętne tłumaczenia, przekazanej opinii rzeczoznawcy z ich strony brak, nie otrzymałem żadnej realnej propozycji ugodowego rozwiązania sprawy. Sytuacja absurdalna, poziom obsługi klienta to jest jakiś dramat. Zaznaczam to nie odnosi się do opinii o marce BMW, tylko o dealerze który jest sprzedawcą. BMW Polska nie ma z tym nic wspólnego. 

Do tego wszystkiego samochód poza tym miejscem naprawy był ogólnie w stanie przyzwoitym na pierwszym odbiorze, nie było uwag. Po miesiącu przebywania u nich liczne trwałe zarysowania na piano black. Nie w jednym miejscu, ale dosłownie wszędzie. Wyżej źle napisałem, bo bardziej naprawa lakiernicza, niż blacharska. Szczerze mówiąc co to dokładnie było nie wiem, bo nikt się nie przyznaje, nie ma dokumentacji, śladu nigdzie że ktoś coś robił zero, ale fizycznie na samochodzie jest. Naprawa z informacji jakie mam nie jest w standardzie jak to by poprawiał fabryka, w transporcie zero wzmianek że się coś wydarzyło, fabryka też ma że nic nie robili ogólnie jaja. Żyjąc w XXI wieku gdzie dealer ma ubezpieczenie, transport jest ubezpieczony trzeba przez takie coś przechodzić. 

Oczywiście to co zostało zastane na drugim odbiorze dealer wpisał do protokołu odbioru, choć się przygotowałem na to że nie będą chcieli wpisać. Dlatego odbiór był z rzeczoznawcą oraz prawnikiem. Na odbiórze był tylko handlowiec przez 99% czasu, kierownik pod przymusem zszedł i zachował w sposób absurdalny. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Mandus napisał(a):

Co Ty chłopie opisujesz? Dobrze rozumiem, że nowy samochód, zanim został wydany to był majstrowany u dealera???

To nic niezwykłego, szkody w transporcie, u dealera... Ja już miałem brać Cuprę, gdzie była wymieniana lampa z powodu zarysowania w transporcie, ale tam było to odrazu powiedziane przez handlowca, nie jak w tym przypadku kitrane, a może klient się nie domyśli/dowie. Finalnie znajomy, który dzięki Cuprze stał się kolegą laweciarzy mnie od tego odwiódł. Tu pewnie szkoda u dealera już była, dlatego się upierają.

Za sam fakt wrzucania piano do samochodów to powinni kogoś za jaja powiesić na moście.

Edytowane przez siwyZS
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
24 minuty temu, siwyZS napisał(a):

To nic niezwykłego, szkody w transporcie, u dealera... Ja już miałem brać Cuprę, gdzie była wymieniana lampa z powodu zarysowania w transporcie, ale tam było to odrazu powiedziane przez handlowca, nie jak w tym przypadku kitrane, a może klient się nie domyśli/dowie. Finalnie znajomy, który dzięki Cuprze stał się kolegą laweciarzy mnie od tego odwiódł. Tu pewnie szkoda u dealera już była, dlatego się upierają.

Za sam fakt wrzucania piano do samochodów to powinni kogoś za jaja powiesić na moście.

Fakt jest taki, że samochód po naprawach ma niższą wartość, oszacowana przez rzeczoznawcę. Dlaczego ja mam ponosić za to odpowiedzialność jak nowy samochód miał być bez wad? Zgodnie z umową to dealera obowiązek by przypilnować samochód, odebrali samochód od importera nie zostały na tym etapie stwierdzone, żadne wady. Pojawiły się na etapie odbioru samochodu. Takie upieranie się od pewnego momentu jest niesmaczne, szczególnie jak przychodzi rzeczoznawca, a ty nie odniesiesz się do opinii gdzie jest stwierdzony fakt tylko mówisz to nie ja albo tam nic nie ma, ale nie masz żadnego papieru na to. Nie pozwolili nawet zbadać tego elementu jaki był w dniu odbioru samochodu tylko bez żadnej informacji dokonali próby usunięcia wad bo zawsze już na tym lakierze jakiś ślad będzie. Samochód był na zamówienie czekałem bardzo długo, w momencie wydania była podpisana umowa leasingowa. Normalny dealer by powiadomił o wadzie i chciał się jakoś normalnie dogadać. Dla mnie jest to absurd. Można było to normalnie załatwić jest ubezpieczenie jeśli ktoś przypadkowo uszkodzi, a ktoś to na jakimś etapie zataił. Nie zaproponowali, żadnej rekompensaty. Nie ma dokumentacji co to było. Ciebie powiadomili i było to działanie uczciwe. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Witam

Ja w swojej g20LCI-Wrzesień2024 ekran okleiłem folią "ANTYODCISKOWA do BMW 3 Sedan G20 FL" z popularnego portalu aukcyjnego koszt 199, jestem zadowolony i mogę polecić.

 

Pozdrawiam Tomek

  • Dziękuję 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.