Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich,

Aktualnie zaczynam się rozglądać za nowym autem. Nowym - czyt. używanym do max 50 kkm. Kupiłem 540i z początku 2020 i porownując do mojej E klasy 220d ( nie silnikowo, a wnętrze) to przepaść. Gwiazda tragicznie się starzeje, materiały jak i ich spasowanie pozostawia wiele do życzenia. Budżet mam 300k, chętniej 250. Widzę, że w moich widełkach cenowych zaczynają się pojawiać już egzemplarze z polskiego salonu z pewną historią.

Znalazłem kilka 30d b57d30A, jak i kilka takich samych silników jak w mojej 5er, 40i. Samochód dla żony/ w trasy. Ja też go czasami pewnie porwę 😃 z b58 jestem mega zadowolony, olej zmieniam co 7kkm. Jedyne z większych napraw ( to eksploatacja nie naprawa 😉) tarcze - wymieniłem na oryginalne, mam go od 70kkm, aktualnie ma ok 120.

Jak z awaryjnością b5730d? b58 mam już trochę ogarnięty, wiem mniej więcej czego się spodziewać, jakiego spalania itd. Korci mnie troche diesel, chciałbym pewnie sam troche przebiegu mu dodać 😜 Wydaje mi się, że 265 km w zupełności mi wystarcza, szczególnie, że ściganie się ze świateł już nie dla mnie, a jak chcę to mam 5er która gasi 85% aut na drodze. Żona też pewnie trochę będzie jeździć, na pewno mniej niż ja (ok 25kkm rocznie) - samochód będzie robił, oscyluje - w granicach 15kkm.  Generalnie musi być to przedlift. Kompletnie do mnie nie przemawia wersja polifowa - szwagier ma 40d polift, jezdziłem, tablet i cała obsługa gestami oraz brak fizycznych przycisków - dla mnie nie do przyjęcia.  

Same x5 g05 lub x6 g06 - jak wygląda ewentualna awaryjność samego auta? 

Jedna z x6 które znalazłem -36kkm, 40i. 30d ok 42 kkm. Przy tym przebiegu auta POWINNY być bezawaryjne, ale kto teraz tą nowoczesną motoryzację ogarnie - stąd moje pytania.

Wiem, że pytania bardzo ogólnikowe, będę wdzięczny za każdą odpowiedź, radę i opinię. 

Pozdrawiam i życzę miłego wieczoru, beemiarze! 😄 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Na kiedy szukasz tego X5? Na tu i teraz?

btw 540i gasi 99+% aut na drodze. Auto ma w serii poniżej 20 sekund do 200 km/h, w zasadzie tylko nowe sportowe auta mają lepsze osiągi.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szukaj egzemplarza z wykupionym pakietem Repair na 4-5lat i masz temat awaryjnosci z głowy. Przed koncem gwarancji powymieniasz wszystkie kwalifikujace sie do tego podzespoły i masz spokoj na kolejne lata jeśli w ogóle tak długo bedziesz ten nowy samochód użytkował. BMW jest pod tym względem bezkonkurencyjne. Mając ten pakiet naprawczy ASO bez gadania a nawet bardzo chętnie naprawia wszystko co się da a płaci centrala w Monachium. Kupujac taki 2-3 letni samochod mozesz miec poczucie bezpiecznego zakupu prawie jak przy nowym.

Opublikowano
W dniu 12.02.2025 o 20:23, Michael1916 napisał(a):

Szukaj egzemplarza z wykupionym pakietem Repair na 4-5lat i masz temat awaryjnosci z głowy. Przed koncem gwarancji powymieniasz wszystkie kwalifikujace sie do tego podzespoły i masz spokoj na kolejne lata jeśli w ogóle tak długo bedziesz ten nowy samochód użytkował. BMW jest pod tym względem bezkonkurencyjne. Mając ten pakiet naprawczy ASO bez gadania a nawet bardzo chętnie naprawia wszystko co się da a płaci centrala w Monachium. Kupujac taki 2-3 letni samochod mozesz miec poczucie bezpiecznego zakupu prawie jak przy nowym.

Serio, to tak działa? Nie kręcą nosem w ASO BMW, że człowiek wpada przed samym końcem gwarancji i prosi o sprawdzenie auta, aby coś do naprawy znaleźć? 🙂

Opublikowano (edytowane)
W dniu 12.02.2025 o 17:35, JarekR napisał(a):

Na kiedy szukasz tego X5? Na tu i teraz?

btw 540i gasi 99+% aut na drodze. Auto ma w serii poniżej 20 sekund do 200 km/h, w zasadzie tylko nowe sportowe auta mają lepsze osiągi.

Muszę poczekać ze sprzedażą Merca, jakoś do kwietnia/maja, żeby nie zapłacić podatku.

czyli prawdopodobnie we wrześniu realnie będę kupował.

W dniu 12.02.2025 o 20:23, Michael1916 napisał(a):

Szukaj egzemplarza z wykupionym pakietem Repair na 4-5lat i masz temat awaryjnosci z głowy. Przed koncem gwarancji powymieniasz wszystkie kwalifikujace sie do tego podzespoły i masz spokoj na kolejne lata jeśli w ogóle tak długo bedziesz ten nowy samochód użytkował. BMW jest pod tym względem bezkonkurencyjne. Mając ten pakiet naprawczy ASO bez gadania a nawet bardzo chętnie naprawia wszystko co się da a płaci centrala w Monachium. Kupujac taki 2-3 letni samochod mozesz miec poczucie bezpiecznego zakupu prawie jak przy nowym.

serio? kto ocenia czy się kwalifikują na wymianę? skąd mam wiedzieć czy np chłodnica egr jest do wymiany? 😄 czyli rozumiem, że nie patrzeć na silnik? 30d też daje rade? wolałbym 40i ale droższe są poliftowe z tego roku... leasing będę brał na max 3 lata.

Edytowane przez alekooo
Opublikowano

Sprawdzenie auta przed końcem gwarancji - tak było w moim przypadku (miałem pakiet na 5 lat):

  • Najpierw zleciłem sprawdzenie w nieautoryzowanym serwisie, odpłatnie, aby mieć więcej osób, które coś sprawdzą. Nie z uwagi do braku zaufania do ASO. Może być tak, że w ASO nawet chcą bardzo coś znależć, ale mechanik akurat będzie miał wiecej na głowie i nie sprawdzi dokładniej, albo ktoś z mniejszą wiedzą będzie sprawdzał. Serwis nieautoryzowany nic nie znalazł.
  • Następnie było sprawdzenie w ASO. Przy wypełnianiu dokumentów osoba przyjmująca auto przykleiła jeszcze żółtą karteczkę do dokumentów z napisem "koniec gwarancji, znajdź coś" - pewnie to wiadomość do mechanika, który miał się zajmować sprawdzeniem auta. W ASO też nic nie znaleźli. 

Z mojego punktu widzenia to ASO bardzo zależy, aby znaleźć coś i to wymienić, bo to dla nich dodatkowy przychód. Kupno auta z repair inclusive aktywnym jeszcze nawet tylko 1-2 miesiące to bardzo fajna opcja, bo można w ASO to auto dobrze sprawdzić i wymienić wszystko co jest do wymiany. 

 

  • Lubię to 1

2015: Jatoba Brown F10 520d xdrive B47 (ex) | 2019: Bluestone G32 640i xDrive B58C | 2020: Melbourne Red F40 120i FWD B48 (ex) | 2025: Manhattan Green G05 40i xDrive B58N | https://www.instagram.com/gran.turismo.g32/ | https://www.instagram.com/red.bmw.f40/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, alekooo napisał(a):

Muszę poczekać ze sprzedażą Merca, jakoś do kwietnia/maja, żeby nie zapłacić podatku.

czyli prawdopodobnie we wrześniu realnie będę kupował.

serio? kto ocenia czy się kwalifikują na wymianę? skąd mam wiedzieć czy np chłodnica egr jest do wymiany? 😄 czyli rozumiem, że nie patrzeć na silnik? 30d też daje rade? wolałbym 40i ale droższe są poliftowe z tego roku... leasing będę brał na max 3 lata.

Każdy silnik z obecnej gamy BMW jest dobry. W używanym wszystko zależy od tego jak był eksploatowany i serwisowany.

Serwis ASO chetnie poszuka czegoś co da się wymienić jeszcze na gwarancji i nawet sami zaproszą Cie na darmowy przegląd przez wygaśnięciem pakietu repair, serio! W serii 8 po 3 latach wymieniono mi chłodniczke EGR, przewod zasilajacy gorne turbo, łącznik wału i wahacze z przodu. Zrobiono rowniez aktualizacje softu. W X5 przez 4 lata mialem napraw gwarancyjnych na 130tys zł z nowymi turbinami i w zasadzie kompletnym przednim zawieszeniem (wraz z amortyzatorami) na czele. Pakiet repair rządzi!

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
17 godzin temu, zalezi napisał(a):

Serio, to tak działa? Nie kręcą nosem w ASO BMW, że człowiek wpada przed samym końcem gwarancji i prosi o sprawdzenie auta, aby coś do naprawy znaleźć? 🙂

Serio, bo to dla nich czysty zysk. Wszelkie koszty pokrywa centrala.

  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)

no wszystko fajnie, przemyslalem sprawę. jednak chyle się bardziej jak powiedziałem do przedlifta. raczej ciężko będzie mi znaleźć egzemplarz z repair incl + tak jak napisalem wczesniej - wnetrze poliftowe mniej mi sie podoba,lampy przednie nie za bardzo.. generalnie już nowa 5er albo 7 to kompletnie nie moja bajka, wole stylistkę serii G i to ostatnia szansa, żeby dorwać to wnętrze co mam w mojej 5er. i jak z tą awaryjnością x? jest się czego bać?

Edytowane przez alekooo
Opublikowano
11 godzin temu, alekooo napisał(a):

i jak z tą awaryjnością x? jest się czego bać?

W teorii producent wie najlepiej jak z awaryjnością. Jeśli tą wiedzę wykorzystał do skalkulowania cen rozszerzonej gwarancji to wyszło mu tak: (cennik 40i/30d):

- 3 lata lub 200k km - 4 400 zł

- 4 lata lub 200k km- 14 000 zł

- 5 lat lub 200k km - 27 400zł

w praktyce jak trafisz. U mnie przedłużenie do 4 lat się myślę zwróciło... 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zależy jakie przebiegi robisz. Jak przejedziesz 200kkm w 5 lat to koszt 27k zl zwroci sie prawie na pewno. Jak zrobisz w 5 lat tylko 100k lub mniej km to jest duża szansa, że nie zwroci sie inwestycja w pakiet repair ale nadal zyskasz całkowity spokoj przez cały okres użytkowania samochodu.

Opublikowano
2 godziny temu, alekooo napisał(a):

Jak się ma sprawa z np premium selection? Czy działa to podobnie do repair incl czy już inaczej?

Podobno dużo mniejszy zakres, generalnie bardziej produkt marketingowy niz realna gwarancja jak ta fabryczna dla nowego auta.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Już któryś raz widziałem na drodze X5 z zółtymi swiatłami dziennymi.....Da sie to jakoś zmeiniać w ustawieniach komputera, czy to jakas dodatkowa modyfikacja? 

Tak, w M3-5 też to widziałem, więc mysłe zę tam to standard, ale już widziałem 2 zwykłe x5 g05 i tez były zółte swiatłą dzienne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzeba fizycznie wymienić moduł sterujący diodami led w obudowie reflektora. Raczej nie ryzykowałbym robienia tego samodzielnie (chyba, że jesteś doświadczonym mechanikiem, masz odpowiednie narzędzia i wiesz, co robisz)

W zależności od modelu świateł, takie moduły kosztują 300-500 euro plus koszt przekładki 

  • Dziękuję 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.