Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.06.2025 o 06:46, Jerz napisał(a):

Na stronie portu z którego wypływają samochodowce można się dowiedzieć kiedy i dokąd. Interesujące dla nas jest terminal Columbus Street (CS) i statki RO-RO, jest tam również zestawienie statków wypływających do 10 dni wstecz.

Statków które płyną do Bremerhaven, nie ma zbyt wiele.

https://scspa.com/cargo/vessels/vessel-schedule/

Po wpisaniu tych filtrów wyświetlał mi się kontenerowiec o nazwie Bremenhaven, i były dwie daty: jedna 23.06, a druga 28.06. Teraz już go nie widzę.

 

 

W dniu 18.06.2025 o 11:37, buster12 napisał(a):

Albo wypłynął 1.06 tym:

https://www.vesselfinder.com/pl/vessels/details/9505053

i dotarł 12.06,

albo wypłynął 11.06 tym:

https://www.vesselfinder.com/pl/vessels/details/9375264

i wpłynie do portu 27.06.

Tutaj jest live pozycja dla Arc Defender: https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:194191/mmsi:338145000/imo:9375264/vessel:ARC_DEFENDER

Na pewno nie wypłynął dokładnie 2 tygodnie temu (3-4.06).

Ten pierwszy to płynie do Kanady z Wyspy Brytyjskiej, więc to chyba nie ten. Po za tym auto wyprodukowało się 3.06, więc o ile system informatyczny działa sprawnie, to nie będzie ten.
Samochód miał status morski 4.06 więc pewnie zanim go załadowali, ogarnęli całą logistykę, to duże prawdopodobieństwo, że wypłynął tym drugim 11.06 i to by pokrywało się z danymi, które podał Jerz 🙂 Niepokoi jedynie informacja, że ostatni sygnał lokalizacji jest sprzed trzech dni 😄
Teraz widzę, że pod tym trzecim linkiem (Marinetraffic) pojawia się w miarę aktualna lokalizacja

Edytowane przez MMiko
Opublikowano
26 minut temu, MMiko napisał(a):

Po wpisaniu tych filtrów wyświetlał mi się kontenerowiec o nazwie Bremenhaven, i były dwie daty: jedna 23.06, a druga 28.06. Teraz już go nie widzę.

 

 

Ten pierwszy to płynie do Kanady z Wyspy Brytyjskiej, więc to chyba nie ten. Po za tym auto wyprodukowało się 3.06, więc o ile system informatyczny działa sprawnie, to nie będzie ten.
Samochód miał status morski 4.06 więc pewnie zanim go załadowali, ogarnęli całą logistykę, to duże prawdopodobieństwo, że wypłynął tym drugim 11.06 i to by pokrywało się z danymi, które podał Jerz 🙂 Niepokoi jedynie informacja, że ostatni sygnał lokalizacji jest sprzed trzech dni 😄
Teraz widzę, że pod tym trzecim linkiem (Marinetraffic) pojawia się w miarę aktualna lokalizacja

Ja Ci podałem nazwę statku, którym ew. dopłynął, a gdzie statek znajduje się w obecnej chwili to już inna kwestia 🙂 w dniach, o których pisałem, płynął z Charlestone do Bremerhaven.

co do trackingu - większość stron urywa live tracking w momencie wypływania na otwarty ocean i wraca dopiero przed dopłynięciem do Europy kontynentalnej. 

Opublikowano
2 godziny temu, buster12 napisał(a):

Ja Ci podałem nazwę statku, którym ew. dopłynął, a gdzie statek znajduje się w obecnej chwili to już inna kwestia 🙂 w dniach, o których pisałem, płynął z Charlestone do Bremerhaven.

co do trackingu - większość stron urywa live tracking w momencie wypływania na otwarty ocean i wraca dopiero przed dopłynięciem do Europy kontynentalnej. 

No w sumie to masz rację 😳 Myślałem, że to jest tracking tylko dla danego kursu, sorki 🫣

Odnośnie aktualizacji trackingu, tu też masz rację. Na marinetraffic jest pozycja sprzed kilku godzin. Tak więc, albo się urywa, albo jest aktualizowana co dany okres czasu.

Opublikowano

Do osób które mają pneumatykę, możecie mi wytłumaczyć jak to dokładnie działa? To moje pierwsze auto z takim czymś:

- Czy przy wsiadaniu / pakowaniu rzeczy do bagażnika można obniżyć auto?

- Czy nie zależnie od trybu jazdy auto dostosowuje prześwit do danej prędkości? (Miasto vs 210 km/h autostrada i czy jest sens przełączać wtedy na sport)

- Czy mogę iść do zwykłego warsztatu wymieniać koła a nie do ASO? Bo tam gdzie to robię to podnoszą całe auto na podnośniku

- Czy wymagany jest co jakiś czas jakiś serwis tego zawieszenia? 
 

Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, jaavi666 napisał(a):

Do osób które mają pneumatykę, możecie mi wytłumaczyć jak to dokładnie działa? To moje pierwsze auto z takim czymś:

- Czy przy wsiadaniu / pakowaniu rzeczy do bagażnika można obniżyć auto?

- Czy nie zależnie od trybu jazdy auto dostosowuje prześwit do danej prędkości? (Miasto vs 210 km/h autostrada i czy jest sens przełączać wtedy na sport)

- Czy mogę iść do zwykłego warsztatu wymieniać koła a nie do ASO? Bo tam gdzie to robię to podnoszą całe auto na podnośniku

- Czy wymagany jest co jakiś czas jakiś serwis tego zawieszenia? 
 

Mozna obniżyć. Z kabiny jak i sam tył z bagażnika.

Po przełączeniu na sport obniża zawieszenie automatycznie o 1 stopień. Reszta zmian jak uważasz, podnosisz lub opuszczasz.

Można zmieniać, gdzie chcesz. Jedni mówią,  że trzeba blokować zawieszenie, inni, że  nie trzeba.

Zwykłe przeglądy wystarczą

 

Edytowane przez Tomasz73
Opublikowano
51 minut temu, jaavi666 napisał(a):

Do osób które mają pneumatykę, możecie mi wytłumaczyć jak to dokładnie działa? To moje pierwsze auto z takim czymś:

- Czy przy wsiadaniu / pakowaniu rzeczy do bagażnika można obniżyć auto?

- Czy nie zależnie od trybu jazdy auto dostosowuje prześwit do danej prędkości? (Miasto vs 210 km/h autostrada i czy jest sens przełączać wtedy na sport)

- Czy mogę iść do zwykłego warsztatu wymieniać koła a nie do ASO? Bo tam gdzie to robię to podnoszą całe auto na podnośniku

- Czy wymagany jest co jakiś czas jakiś serwis tego zawieszenia? 
 

- można.

- dostosowuje tylko przy prędkościach autostradowych, i jest to inne ustawienie od sport

 01615174265.thumb.jpeg.965ce8fa2cb668cd245e4025165b0b2c.jpeg
 

- mozesz

- nie

Opublikowano
6 godzin temu, Tomasz73 napisał(a):

Mozna obniżyć. Z kabiny jak i sam tył z bagażnika.

Przycisk na klapie tez obniza caly pojazd. Tak jak i wywolanie funkcji z poziomu aplikacji.

Opublikowano (edytowane)

Następne pytanie, zastanawiam się nad folią PPF. W poprzednim G26 miałem full front, jeżeli bym chciał montować do G05, to raczej full bez dachu (full front jest spoko, ale pozniej drzwi pod słońcem się różnią od elementów z folią) i pytanie, ile mniej więcej to wychodzi cenowo? wcześniej za full front do g26 płaciłem 5500 netto. 

Czy ktoś bawił się w te zabezpieczenia IGLA co montuja np. w Mobile Coders? Ile takie zabezpieczenie kosztuje i czy warto?


Nie wiem czy warto bawić się w matę bagaznika i jezeli jak to jaką? Będę mieć opcje z manualną roletą i często wkładam wózek dziecięcy. Widziałem że są chyba dwie wersje, krótka i długa (żeby móc otwierać schowek w podłodzę). Myślicie że w aso mogę poprosić o dywaniki zimowe zamiast letnich? Mi te materiałowe średnio leżą będąc szczerym.


Co ciekawego utargowaliście przy odbiorze auta? Jakieś breloki / voucher na wymiane oleju za 2500km itp.?

 

  

W dniu 22.06.2025 o 18:07, buster12 napisał(a):

- można.

- dostosowuje tylko przy prędkościach autostradowych, i jest to inne ustawienie od sport

 01615174265.thumb.jpeg.965ce8fa2cb668cd245e4025165b0b2c.jpeg
 

- mozesz

- nie

Rozumiem, czyli po przekroczeniu 140km/h ale do 200km/h mam "level" -10 a jak nacisnę sport to będzie to -20, jest odczuwalna róznica między 10/20 na autostradzie?

Edytowane przez jaavi666
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Za Full PPF bez dachu w Warszawie (folia XPEL Ultimate Plus) zapłaciłem w grudniu 2024 ok 20 tys netto

 

EDIT: w tej cenie było oczywiście także położenie ceramiki na folii i dachu (ceramika GYEON)

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, maciek_w napisał(a):

Za Full PPF bez dachu w Warszawie (folia XPEL Ultimate Plus) zapłaciłem w grudniu 2024 ok 20 tys netto

Zakres jak wyzej plus kilka elementow w srodku folia XPEL Ultimate Fusion (jak Plus ale z efektem ceramiki) 18k netto w Lublinie

Edytowane przez Katelo
Opublikowano
1 godzinę temu, jaavi666 napisał(a):

Rozumiem, czyli po przekroczeniu 140km/h ale do 200km/h mam "level" -10 a jak nacisnę sport to będzie to -20, jest odczuwalna róznica między 10/20 na autostradzie?

Ja powiem tak - zawsze na dobrej jakości drogach zapinam sport individual (wszystko w sport, tylko silniki w komfort) i jest bardzo wygodnie i pewnie. Jedynie na gorszych drogach jest za twardo dla mnie 😄

 

1 godzinę temu, jaavi666 napisał(a):

jeżeli bym chciał montować do G05, to raczej full bez dachu (full front jest spoko, ale pozniej drzwi pod słońcem się różnią od elementów z folią)

mam full front (zderzak przód, lampy, maska, blotniki , wneki klamek, wneki drzwi, wneka bagaznika - koszt 6300 brutto ) i żaden element nie różni się od drzwi, nawet pod słońce  - miałem różne kolory - biale, czarne, brazowe, niebieskie w różnych autach i nigdy efektu nie bylo - folia to Lumar.  

Sory ze to powiem .. ale za folie full body bez dachu to jest dla mnie przerost formy nad tresci - wole zate ponad 14 k.. stawac dalej .. i parkowac z glowa . Nigdy jeszcze nie mialem drzwi, czy tylnego zderzaka obitego, a po krzakach czy waskich drogach lesnych nie jezdze. 

Opublikowano
2 godziny temu, jaavi666 napisał(a):

Następne pytanie, zastanawiam się nad folią PPF. W poprzednim G26 miałem full front, jeżeli bym chciał montować do G05, to raczej full bez dachu (full front jest spoko, ale pozniej drzwi pod słońcem się różnią od elementów z folią) i pytanie, ile mniej więcej to wychodzi cenowo? wcześniej za full front do g26 płaciłem 5500 netto. 

Czy ktoś bawił się w te zabezpieczenia IGLA co montuja np. w Mobile Coders? Ile takie zabezpieczenie kosztuje i czy warto?


Nie wiem czy warto bawić się w matę bagaznika i jezeli jak to jaką? Będę mieć opcje z manualną roletą i często wkładam wózek dziecięcy. Widziałem że są chyba dwie wersje, krótka i długa (żeby móc otwierać schowek w podłodzę). Myślicie że w aso mogę poprosić o dywaniki zimowe zamiast letnich? Mi te materiałowe średnio leżą będąc szczerym.


Co ciekawego utargowaliście przy odbiorze auta? Jakieś breloki / voucher na wymiane oleju za 2500km itp.?

 

  

Rozumiem, czyli po przekroczeniu 140km/h ale do 200km/h mam "level" -10 a jak nacisnę sport to będzie to -20, jest odczuwalna róznica między 10/20 na autostradzie?

Mata jest krótka i długa, długa jest dla rolety manualnej, krótka dla automatycznej (część podłogi musi być odsłonięta, tam gdzie roleta wyjeżdża spod niej). Ja mam OEM i polecam, nie mam doświadczenia z zamiennikami.

 

roznica między -10 a -20 jest, zawieszenie jest po prostu w połowie obniżone/utwardzone w porównaniu do -20 🤷🏻‍♂️

ja zawsze zjeżdżając na S/A klikam pneu na -1, bez względu na prędkości.

Opublikowano

Dla osoby z rodziny poszukuję demo X5 LCI lub X6 LCI 40i w Warszawie. Czy ktoś się orientuje czy takie auto jest dostępne? Ewentualnie czy ktoś może widział jakąś wypożyczalnię w Wwa, która takie auto ma? 

Opublikowano
11 godzin temu, jaavi666 napisał(a):

Czy ktoś bawił się w te zabezpieczenia IGLA co montuja np. w Mobile Coders? Ile takie zabezpieczenie kosztuje i czy warto?

 

Siostrzeniec ma firmę, która doposaża Audi, ale również inne VAGi jak np. Bentleye 😄 Montuje również zabezpieczenia CAN. Osobiście poleca mi SEO, które jest tańsze niż igla, a równie dobrze spełnia swoją rolę.

Opublikowano
6 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

Dla osoby z rodziny poszukuję demo X5 LCI lub X6 LCI 40i w Warszawie. Czy ktoś się orientuje czy takie auto jest dostępne? Ewentualnie czy ktoś może widział jakąś wypożyczalnię w Wwa, która takie auto ma? 

Używkę X5 40i miał Fus.

X6 40i demo w Kaliszu.

Generalnie można oszaleć od Line Assist / ISA. Przesiadając się z auta z 2023 irytacja jest gigantyczna. O ile ISA da się sprawnie wyłączyć, o tyle jak nie ma utworzonego skrótu do LA, przebijanie się przez menu to katorga, a prowadzenie z tym systemem włączonym jest jak dla mnie nie do przejścia.

  • Lubię to 1
Opublikowano
15 godzin temu, JarekR napisał(a):

Używkę X5 40i miał Fus.

X6 40i demo w Kaliszu.

Generalnie można oszaleć od Line Assist / ISA. Przesiadając się z auta z 2023 irytacja jest gigantyczna. O ile ISA da się sprawnie wyłączyć, o tyle jak nie ma utworzonego skrótu do LA, przebijanie się przez menu to katorga, a prowadzenie z tym systemem włączonym jest jak dla mnie nie do przejścia.

Dzieki za info.

Co do obu systemów - ISA żaden problem, ale Line Assist jest kłopotliwy nawet gdy masz go w skrótach. A to dlatego, że najpierw pokrętłem iDrive trzeba przekręcić kilka razy, żeby przelecieć przez górny pasek systemowych ikon, a dopiero potem zaczyna się biegać po przypisanych przez siebie skrótach. Czy ktoś ma na to jakiś patent?

Opublikowano

Panowie, kontenerowiec dopływa do Bremenhaven. Da się dalej śledzić transport do dealera w Polsce, czy już tylko pozostaje kontakt ze sprzedawcą?

Opublikowano (edytowane)

Czy może ktoś wrzucić filmik z drive recoedera z lci 2025, z jednej z dwóch i czterech kamer? Zastanawiam się nad jakością nagrania czy warto jednak Eyewear 3.0 dokupić 

Edytowane przez jaavi666
Opublikowano
9 minut temu, jaavi666 napisał(a):

Czy może ktoś wrzucić filmik z drive recoedera z lci 2025, z jednej z dwóch i czterech kamer? Zastanawiam się nad jakością nagrania czy warto jednak Eyewear 3.0 dokupić 

Przede wszystkim są sytuacje, których drive recorder Ci nie nagra, a Ty np. nie zdążysz zareagować, żeby ręcznie uruchomić nagrywanie. Ja mam małe Viofo za lusterkiem i taki zestaw dwoch rejestratorów to najbezpieczniejsze rozwiazanie.

Opublikowano
1 minutę temu, Semtex93 napisał(a):

Przede wszystkim są sytuacje, których drive recorder Ci nie nagra, a Ty np. nie zdążysz zareagować, żeby ręcznie uruchomić nagrywanie. Ja mam małe Viofo za lusterkiem i taki zestaw dwoch rejestratorów to najbezpieczniejsze rozwiazanie.

Wiadomo, masz czujnik zderzeniowy i możesz do 30-40s wstecz nagrać 

Opublikowano
1 godzinę temu, jaavi666 napisał(a):

Wiadomo, masz czujnik zderzeniowy i możesz do 30-40s wstecz nagrać 

Jezeli np. wjedziesz w dziurę i będziesz chciał potem odszkodowania od zarządcy drogi, to recorder z auta tego automatycznie nie odnotuje, a wlasna kamera bez problemu, bo w pętli i potem to odnajdziesz w domu.

Opublikowano
7 godzin temu, Semtex93 napisał(a):

Dzieki za info.

Co do obu systemów - ISA żaden problem, ale Line Assist jest kłopotliwy nawet gdy masz go w skrótach. A to dlatego, że najpierw pokrętłem iDrive trzeba przekręcić kilka razy, żeby przelecieć przez górny pasek systemowych ikon, a dopiero potem zaczyna się biegać po przypisanych przez siebie skrótach. Czy ktoś ma na to jakiś patent?

Jeśli myślicie, że LA w BMW jest nie do zniesienia, to byście w moim Hyundaiu Ioniq 5N chyba specjalnie do rowu wjechali... Na szczęście jest tam skrót na kierownicy, który to wyłącza.

Opublikowano

ARC Defender dopłynął do Bremerhaven o 3:30. Śledziłem go wczoraj cały czas 🤣

Czy znacie portal z kamerami, które są w Nordhafen? Te wszystkie, które znam tam nie sięgają 

  • ??? 1
Opublikowano
24 minuty temu, MMiko napisał(a):

ARC Defender dopłynął do Bremerhaven o 3:30. Śledziłem go wczoraj cały czas 🤣

Czy znacie portal z kamerami, które są w Nordhafen? Te wszystkie, które znam tam nie sięgają 

Nic ci to nie da, tam jest tyle aut że nie znajdziesz swojego. Odliczaj około 2 tygodnie 😉

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.