Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
22 godziny temu, radamanthyspl napisał(a):

Wciaz tak jest. Kola na zime to 4x ten sam rozmiar. Niemniej ja po jednym sezonie nie mam powodow do narzekania. I wydaje mi sie tez, ze fizyka akurat przemawia tu za rozwiazaniem BMW, nacisk na cm2 powierzchni bedzie wiekszy przy wezszej oponie versus takiej, ktora ma wieksza powierzchnie zwiekszajaca poslizg i zmniejszajaca potencjal samochodu do "wgryzania" sie w pokrywe sniezna.

Ino kiedyś to wszystkie 4 koła szły o szerokość "niżej" dla zimówek. Dopiero była zabawa.

A ten cały nacisk to rozważania czysto laboratoryjne imho. W szczególności dla napędu 4x4 i naszych "bulwarówek".

Opublikowano
4 godziny temu, robert0707 napisał(a):

Panowie,  20" w tym aucie wyglądają jak Pudzian na szpilkach. Nad czym się tutaj w ogóle zastanawiać?

a na 19 jak wygląda? 🙂

Opublikowano
W dniu 5.06.2025 o 10:42, Michael1916 napisał(a):

Daje rade zawsze w kazdych warunkach. Nigdy nie miałem nawet uczucia, że warunki zimowe sa jakimkolwiek wyzwaniem dla tych opon czy napędu. Nie wiem tylko czy ma na to jakis wpływ sportowy mechanizm różnicowy (szpera) która jest standardem w M50d a teraz żeby zamowic ta opcje to trzeba brac pakiet offroad.

Obawiałem się w tych oponach środkowej części bieżnika, która jest dość nijaka. Odnoszę wrażenie, że dużą robotę robią tu tylne opony, które mają dodatkową kostkę.
Czyli miałem nosa, żeby wziąć pakiet offroad 😄 Nie wiedziałem, że to on właśnie dodał mi sportowy mechanizm różnicowy 🙂

W normalnych warunkach w X5 napędzany jest tył, czy ciągną wszystkie 4 koła?

 

8 godzin temu, czesiek25 napisał(a):

a na 19 jak wygląda? 🙂

na 19" to nawet moja Skoda biednie wygląda, a co dopiero X5 😄

Opublikowano
23 godziny temu, czesiek25 napisał(a):

a na 19 jak wygląda? 🙂

Jak kupa. Pominmy to w ogole. 20" też nie wygląda dobrze, chyba że auto ma ciemny lakier, a felgi są czarne.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a w ogóle można założyć 19" do G05?...

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
Godzinę temu, maciek_w napisał(a):

a w ogóle można założyć 19" do G05?...

Wydaje mi sie, ze majac M Pakiet Pro, czyli ten z wiekszymi hamulcami, to raczej nie. Minimum 20" wtedy.

Natomiast mając Xline - 19" jest w standardzie.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ok, to dlatego nie widziałem 19”

Uważam jednak, że niezależnie od obecności lub braku m-pakietu G05 wygląda źle na felgach i małej średnicy. Minimum to 21” przy tak wielkiej bryle

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
15 minut temu, radamanthyspl napisał(a):

You sure? Mam wrazenie, ze widzialem zawsze informacje ze jest to 60:40 na tył.

Ale ja nie mowie o proporcjach oddawania momentu na osie. Mówię jak działa xdrive - rusza tyl, a potem załącza się przód.  Chyba, że jest uślizg to do razu odjeżdża z czterech.

Opublikowano
6 minut temu, buster12 napisał(a):

Ale ja nie mowie o proporcjach oddawania momentu na osie. Mówię jak działa xdrive - rusza tyl, a potem załącza się przód.  Chyba, że jest uślizg to do razu odjeżdża z czterech.

Tyle, że mi też w sumie o to samo chodzi. Pytanie dotyczyło tego, czy jestes pewien, ze przod jest - kluczowe slowo - dolaczany, gdyz 60:40 o ktorym czytalem, wydawalo mi sie byc ustawione na sztywno.

Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, radamanthyspl napisał(a):

Tyle, że mi też w sumie o to samo chodzi. Pytanie dotyczyło tego, czy jestes pewien, ze przod jest - kluczowe slowo - dolaczany, gdyz 60:40 o ktorym czytalem, wydawalo mi sie byc ustawione na sztywno.

Tak, mialem potrzebę odholowania auta ze skrzynia na P, i byłem zdziwiony, że rolki pojawiły się tylko pod tylną osia, a przód swobodnie się toczył. Z reszta w widoku xdrive tez widać jak rozkładany jest moment na osie/kola. 

Edytowane przez buster12
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, radamanthyspl napisał(a):

Tyle, że mi też w sumie o to samo chodzi. Pytanie dotyczyło tego, czy jestes pewien, ze przod jest - kluczowe slowo - dolaczany, gdyz 60:40 o ktorym czytalem, wydawalo mi sie byc ustawione na sztywno.

Wg tego co przeczytałem na szybko, to jest tak:
- xDrive jest napędem stałym, nie dołączanym, tylko że UWAGA -> potrafi przekazywać 0 Nm na przód, jeżeli nie musi tam podawać siły napędowej; w sensie mechanicznym wał i półosie się kręcą, ale po prostu nie dostają napędu (wtedy mamy pełne RWD i ja często to widuje na widoku xView w X5 G05)
- jak już przód jest angażowany, to defaultowo dostaje 40 %, a tył dostaje 60 %
- nawet do 100 % siły może trafić na jedną z osi, jeżeli sytuacja tego wymaga
- domyslnie jest RWD, nie FWD

Mamy więc dwie przewagi względem typowego Haldexa:
- szybszy czas reakcji, gdy nastąpi niespodziewany uślizg (wystarczy posłać moment na przód, a nie trzeba dodatkowo dołączać mechanicznie przodu)
- możemy posłać do 100 % siły na daną oś (Haldex posyła max do 50 % na tył, domyslnie jest przednionapedowy)

Natomiast wygląda na to, że Quattro w sensie pewnosci prowadzenia jest jeszcze lepsze, bo zawsze coś podaje na przód również (tam jest w pełni stały napęd, nie ma choćby mikro opóźnienia), a dodatkowo te porządne Quattro w większych modelach mają mechanizm różnicowy Torsen, który działa mechanicznie i natychmiastowo, tzn. jak tylko któraś oś zaczyna gubić trakcję, to natychmiast siła jest przerzucana na przeciwległą stronę. Tyle że Quattro, jeżeli nie ma torque splittera lewo/prawo, to z kolei słabo skręca. xDrive teoretycznie powinien lepiej skręcać, bo każde koło jest obserwowane niezależnie i ingerencja się tam odbywa elektronicznie.

Edytowane przez Semtex93
  • Lubię to 3
Opublikowano

Mam pytanie co do drive recordera.

W poprzednim g26 z idrive 7 miałem zainstalowaną kamerkę BMW eye 3.0 pro, ale w nowej x5 widzę że będzie możliwa opcja nagrywania z kamer 360. Jak to się ma w praktyce podczas kolizji? Daje to radę czy może jednak warto dołożyć kamerę jak w poprzednim aucie?

Opublikowano
7 godzin temu, jaavi666 napisał(a):

Mam pytanie co do drive recordera.

W poprzednim g26 z idrive 7 miałem zainstalowaną kamerkę BMW eye 3.0 pro, ale w nowej x5 widzę że będzie możliwa opcja nagrywania z kamer 360. Jak to się ma w praktyce podczas kolizji? Daje to radę czy może jednak warto dołożyć kamerę jak w poprzednim aucie?

Nie wiem jak w najnowszej, ale w pre-LCI jest automatyczny zapis 10s przed wypadkiem, a także można przytrzymać przycisk kamer aby zapisać aktualny obraz (nie trzeba powodować wypadku 😉 )

Opublikowano (edytowane)

Mam pytanie o masaże w fotelach komfortowych. Czy ten system nie wpływa negatywnie na np: na twardość oparcia czy siedziska lub podobne historie. Rozumiem, że muszą w fotelu zostać zamontowane jakieś siłowniki pneumatyczne lub coś podobnego i zastanawiam się czy nie odbija się to na wygodzie siedzenia. Jeżeli ktoś ma porównanie komfortów do wersji z masażami to prośba o informację.

Edytowane przez Roberto1
Opublikowano
3 minuty temu, Roberto1 napisał(a):

Mam pytanie o masaże w fotelach komfortowych. Czy ten system nie wpływa negatywnie na np: na twardość oparcia czy siedziska lub podobne historie. Rozumiem, że muszą w fotelu zostać zamontowane jakieś siłowniki pneumatyczne lub coś podobnego i zastanawiam się czy nie odbija się to na wygodzie siedzenia. Jeżeli ktoś ma porównanie komfortów do wersji z masażami to prośba o informację.

Komforty z masażem są wyraźnie twardsze, bo mają mniejszą ilość gąbki. Szczególnie da się to odczuć na siedzisku.

  • Lubię to 2
Opublikowano
3 godziny temu, Semtex93 napisał(a):

Tak samo wentylacja. Generalnie najbardziej komfortowe są fotele bez masazy i bez wentylacji.

A bardzo wentylacja daje się w znaki jeżeli chodzi o komforty? Bo ja brałem w pakiecie komforty + siedziska klimatyzowane 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 godzin temu, jaavi666 napisał(a):

A bardzo wentylacja daje się w znaki jeżeli chodzi o komforty? Bo ja brałem w pakiecie komforty + siedziska klimatyzowane 

Wentylację czuć mniej - nie ma dużej różnicy do komfortów bez wentylacji

W wersji z Masażem wyraźnie da się odczuć większą twardość siedziska i oparcia, bo masaż można mieć tylko w połączeniu z wentylacją - zatem gratów jest jeszcze więcej w fotelu, a co za tym idzie, jest mniej “gąbki”

W siódemce G11 miałem komforty w merino wyposażone w wentylację i masaże. Mój brat w G31 miał komforty w Dakocie bez masażu i wentylacji. Jego fotele były O WIELE wygodniejsze - bardziej sprężyste, miękkie, idealnie dopasowywały się do ciała. Jak przesiadałem się z jego auta do siódemki, miałem wrażenie, że siadam u siebie na taborecie obitym dla niepoznaki jakąś ładną ceratą z odrobiną gąbki pod spodem…

W X5 w fotelach adaptacyjnych M miałem tylko wentylację (obowiązkowe wyposażenie w tych fotelach) i było o niebo lepiej niż w siódemce. Nie było tak miękko jak w piątce brata, ale same fotele ze względu na wyprofilowanie były fantastycznie wygodne (nadal jestem w szoku, że jeden z niedoszłych kupujących moje X5 wskazał na te fotele właśnie jako powód rezygnacji z zakupu… cytując klasyka “są na niebie i ziemi rzeczy, o których nie śniło się nawet filozofom”)

Edytowane przez maciek_w

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
14 godzin temu, Roberto1 napisał(a):

Mam pytanie o masaże w fotelach komfortowych. Czy ten system nie wpływa negatywnie na np: na twardość oparcia czy siedziska lub podobne historie. Rozumiem, że muszą w fotelu zostać zamontowane jakieś siłowniki pneumatyczne lub coś podobnego i zastanawiam się czy nie odbija się to na wygodzie siedzenia. Jeżeli ktoś ma porównanie komfortów do wersji z masażami to prośba o informację.

Ktoś tu niedawno pisał że go w d.... uciska coś w komfortach z masażem.

Opublikowano (edytowane)

Dodam jeszcze, że w wersji z masażami fotel jest tak gruby(konkretnie siedzisko), że nie mieści się pod niego gaśnica. 

Edytowane przez ubejane
Opublikowano
Godzinę temu, ubejane napisał(a):

Dodam jeszcze, że w wersji z masażami fotel jest tak gruby(konkretnie siedzisko), że nie mieści się pod niego gaśnica. 

To gdzie montują gaśnicę? Jest w bagażniku, czy gdzieś indziej w kabinie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.