Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A jak się jeszcze kupi dopieszczone, roczne X5 z V8 w cenie nowego diesla, to dopiero może być szczęście!

 

Jakby co, służę linkiem do ogłoszenia 😅😇

  • Lubię to 1
  • Haha 2

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
Godzinę temu, maciek_w napisał(a):

A jak się jeszcze kupi dopieszczone, roczne X5 z V8 w cenie nowego diesla, to dopiero może być szczęście!

 

Jakby co, służę linkiem do ogłoszenia 😅😇

agitator 😎🤣

Opublikowano
1 godzinę temu, IronSzn napisał(a):

Zamienilem 5 na x5. Powiew swiezosci mi nie potrzebny zdecydowanie wole to wnętrze i materialy niz te z serii g60. Auto jest duzo bardziej praktyczne od 5 tki, z minusow to tylko spalanie autostradowe ale wydajac taka kase na zakup i utrzymanie to olac te kilka litrow w ta czy w tamta, nie robi juz roznicy. Do x5 wchodzi klatka dla psaninjeezcze zostaje miejsce na bagaze. Do tego na hak mozna założyc kufer albo rowery i auto zaslania obrysem calosc

No właśnie trochę tak samo kombinuję. Jak ogólnie lubię nowoczesność, nawet nie przeszkadzają mi te tablety, dotykowość, to nie potrafię się oprzeć wrażeniu, że wsiadając do nowych modeli Audi (A5, Q5) czy BMW (G60, X3), po prostu wszystko trąci tandetną jakością. Czego nie dotknie się to nie czuć premium. Aktualna X5 to jeszcze kompromis między nieco odnowionym systemem rozrywki (już podwójne, zakrzywione ekrany), a klasyką. Również Q7 mnie kusi, ale w BMW mam 298 KM za cenę 235 KM w Audi plus brak laga.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
44 minuty temu, ubejane napisał(a):

agitator 😎🤣

Cóż, taki lajf

W każdym razie nienachalny jestem, prawda? 🫠

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
Godzinę temu, ktosiek2018 napisał(a):

No właśnie trochę tak samo kombinuję. Jak ogólnie lubię nowoczesność, nawet nie przeszkadzają mi te tablety, dotykowość, to nie potrafię się oprzeć wrażeniu, że wsiadając do nowych modeli Audi (A5, Q5) czy BMW (G60, X3), po prostu wszystko trąci tandetną jakością. Czego nie dotknie się to nie czuć premium. Aktualna X5 to jeszcze kompromis między nieco odnowionym systemem rozrywki (już podwójne, zakrzywione ekrany), a klasyką. Również Q7 mnie kusi, ale w BMW mam 298 KM za cenę 235 KM w Audi plus brak laga.

W Audi masz więcej miejsca w bagażniku i drugim rzędzie, w BMW masz lepsze prowadzenie i sztywność, I tak dalej i tak dalej. 
 

dla mnie obecna najnowsza generacja stylistyki BMW jest do kosza. Na szczęście to pierwsza i ostatnia generacja, bez LCI 🙂 

Opublikowano

Q7 jest sporo tansze od x5 wieksze z tylu. To moze kusic. Ja siebie w audi nie widze ale obiektywnie trzeba oddac ze q7 jest jeszcze bardziej rodzinne

  • Lubię to 2
Opublikowano
18 godzin temu, ktosiek2018 napisał(a):

Witam szanownych forumowiczów,

Użytkuję od 2 lat G31 i powoli przymierzam się do zmiany auta, bo za kilka miesięcy będę dobijał do 100 tys. km. Ze względu na dużego psa myślę o czymś, z solidnym bagażnikiem. Obecnie rozważam Q7, X5 lub nawet...Tayrona (chociaż raczej ciężko zejść z marki premium do aktualnego VW). 

Czy generalnie jesteście zadowoleni ze swoich X5? Czy nie ma np. problemów ze stabilnością przy wietrznej pogodzie (miewałem takie nerwowe podróże moją G31)? Ewentualnie które zawieszenie oferuje najstabilniejszą jazdę autostradową? 

U mnie w X5 G05 jeździ w bagażniku sznaucer olbrzym i jak tylko zobaczy otwarty bagażnik to wskakuje i czeka żeby gdzieś pojechać - i ma tam sporo miejsca i jeszcze przez okna sobie patrzy. Ale gdybyśmy go chcieli wziąć na dłuższą trasę, to trzeba by jeszcze bagażnik dachowy założyć, no chyba że bez młodzieży i wtedy graty na tylne siedzenia.

Co do prowadzenia, to jestem zachwycony tym jak X5 zachowuje się na autostradzie - szerokie gumy na 21" robią robotę, w razie czego zawsze masz tryb sport który jeszcze usztywnia zawias - jak dla mnie zrobili cud robiąc suv'a który tak świetnie trzyma się drogi, zakrętów i nie buja.
Mam wersję przed LCI i bardzo mi się dobrze jeździ, podoba mi się wnętrze i ergonomia, brakuje tylko wentylacji foteli i wyciszonych szyb, które teraz byłyby dla mnie ważne. Boję się trochę co BMW wymyśli w nowym modelu X5, czy nie trzeba będzie kolejnej generacji przeczekać. Niestety tak bywa, że po latach niezłego designu przychodzi jakaś kicha, obserwowałem to w Toyotach, Nissanach, Fordach, obawiam się że teraz w BMW nadchodzi kryzys.

Opublikowano
Godzinę temu, IronSzn napisał(a):

Q7 jest sporo tansze od x5 wieksze z tylu.

No gdzie 😂. Q7 tak samo wyposazona x5 jest drozsza od bawarki. 
 

q7 jest wieksze i to trzeba mu oddac, lepsze cyfrowe zegary.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z każdą kolejną generacją jest biadolenie na temat designu. Potem ludzie kupują a reszta przyzwyczaja sie do nowej stylistyki. Co było z obecną generacją? Za duży grill, światła tylne jak KIA, fatalne zegary itd. Teraz okazuje się, że to podobno ostatnie klasycznie ładne BMW. Przez lata nabrałem zaufania, że w BMW wiedzą co robią i czekam z optymizmem na nową generację nie tylko X5 ale i innych modeli. Byłem ostatnio rozejrzeć się w salonie BMW i z mojej perspektywy jako posiadacza X5 i serii 8 nie ma na co zmienic - wszystko stare. Myślałem przez chwilę nad X7 ale doszedłem do wniosku, że nie będę kupował za 600k 7 letniego samochodu. Seria 7, Seria 5 i nowe X3 to takie pół kroku pomiedzy starymi modelami jak X5 i X7 a tym co ma nadejść. Audi odświerzyło ostatnio ofertę (A6,A5,Q5) i wygląda to nowocześniej nawet jeśli nie jestem fanem Audi.

Opublikowano

Jak zadbac o silnik 60i? Zawsze olewalem docieranie, czestsze wymiany oleju itp., robilem tylko to co kazal komputer. Teraz chce naprawde zadbac o silnik. Rozumiem ze do 2k km nie pałuje go, po tych 2k wymieniam olej, a potem po kazdych 10k wymiana oleju? A moze o v8 jakos inaczej dbac? Jakies rady Panowie? Odebrany m60i i chce sie zatroszczyc o niego

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Generalnie tak jak piszesz. Olej zmieniałbym w połowie dystansu miedzy przeglądami w ASO. Czy to wypadnie co 10 czy co 12-13kkm to juz bez znaczenia. Dodatkowo filtr powietrza nowy co każdy przegląd a nie jak w ASO co dwa co oznacza 50kkm na jednym filtrze. No i nie szaleć na zimnym silniku i po ostrej jeździe przynajmniej minute poczekac az troche temperatury wytraci. Od wielu lat i kilku samochodow tak robie i nigdy nie miałem żadnego problemu z silnikiem, turbo ani rozrządem nawet do 200kkm. Dalej nie wiem bo były sprzedawane ale podrjrzewam, że takie użytkowanie zapewniało im kolejne tysiące km bez jakichś większych problemów.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Cześć, tak o v8 w BMW trzeba dbać( nie tak jak w Cayennne) ale interwał 10 tyś to za dużo 7 tyś. to max. Tym bardziej, że sprawność filtra oleju to max 8000 km. Zwróć jeszcze uwagę na filtr powietrza. Zamiast oryginału proponuję K&f i wtedy sam go regenerujesz raz na pół roku, albo co 3500 km.

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
4 minuty temu, grafi73 napisał(a):

Cześć, tak o v8 w BMW trzeba dbać( nie tak jak w Cayennne) ale interwał 10 tyś to za dużo 7 tyś. to max. Tym bardziej, że sprawność filtra oleju to max 8000 km. Zwróć jeszcze uwagę na filtr powietrza. Zamiast oryginału proponuję K&f i wtedy sam go regenerujesz raz na pół roku, albo co 3500 km.

Czyli co, jak przebieg roczny to 25-30kkm to serwis co kwartał? Filtr powietrza co 3500km!? Wg mnie to przesada. Jak miałbym tak sie katowac ciagłym myśleniem o serwisie i wydac na to dodatkowo ze 30000pln to wolałbym za ta kwote kupic pakiet serwisowy Repair na 5 lat i jeździc zgodnie z zaleceniami producenta nie przejmujac sie żadnymi zasadami. Potem oddac samochod przed upływem 5 lat i dalej cieszyć się życiem zamiast spędzać jego pół w serwisie.

  • Lubię to 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Marchall napisał(a):

Jak zadbac o silnik 60i? Zawsze olewalem docieranie, czestsze wymiany oleju itp., robilem tylko to co kazal komputer. Teraz chce naprawde zadbac o silnik. Rozumiem ze do 2k km nie pałuje go, po tych 2k wymieniam olej, a potem po kazdych 10k wymiana oleju? A moze o v8 jakos inaczej dbac? Jakies rady Panowie? Odebrany m60i i chce sie zatroszczyc o niego

Ja olej po dotarciu zmieniłem przy ~600km. Kolejne wymiany zrobię przy 10kkm i 20kkm

 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Do mnie sprzedawca nadal nie daje znaku odnośnie produkcji mojej limonki (a już miała dawno się produkować).
I tak od dwóch dni się zastanawiam, czy nie dobrać jednak Sky lounge? Jedyne co mnie przed tym powstrzymuje, to te kropki /dziurki widziane za dnia.
Z drugiej strony, jak to szkło nie jest tak przezierne jak bez oświetlenia ambientowego, to może mniej nagrzewać wnętrze podczas słonecznej pogody?
Wkurzają Was te kropki za dnia? Jak z nagrzewaniem wnętrza?

Opublikowano

w x5M olej wymieniam co 7.500km, w x6 4.0i wymieniam co 10.000km.  Po odpaleniu auta czekam aż obroty spadną do 800/min - wtedy dopiero ruszam i jadę spokojnie aż nie osiągnie temp min 75st. Kiedy jadę "normalnie" to silnik wyłączam po 15-20s; jak trochę "popałuję" to czekam minutę.

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
11 godzin temu, MMiko napisał(a):

Do mnie sprzedawca nadal nie daje znaku odnośnie produkcji mojej limonki (a już miała dawno się produkować).
I tak od dwóch dni się zastanawiam, czy nie dobrać jednak Sky lounge? Jedyne co mnie przed tym powstrzymuje, to te kropki /dziurki widziane za dnia.
Z drugiej strony, jak to szkło nie jest tak przezierne jak bez oświetlenia ambientowego, to może mniej nagrzewać wnętrze podczas słonecznej pogody?
Wkurzają Was te kropki za dnia? Jak z nagrzewaniem wnętrza?

Mnie absolutnie nie wkurzają te kropki. Ich prawie nie widać.  A w nocy super wygląda to podświetlenie.

  • Lubię to 2
Opublikowano
14 godzin temu, Michael1916 napisał(a):

Seria 5 i nowe X3 to takie pół kroku pomiedzy starymi modelami jak X5 i X7 a tym co ma nadejść. Audi odświerzyło ostatnio ofertę (A6,A5,Q5) i wygląda to nowocześniej nawet jeśli nie jestem fanem Audi.

A nie przeszkadza ci ze nowe x3 czy 5, tudziez audi a5 jest strasznie plastikowe ? Zobacz jak nowa 5 okroili - gorsze plastiki, brak laminowanych szyb, brak foteli komfortowy, brak zawieszenia pneumatycznego …

Opublikowano
3 godziny temu, wilk325 napisał(a):

w x5M olej wymieniam co 7.500km, w x6 4.0i wymieniam co 10.000km.  Po odpaleniu auta czekam aż obroty spadną do 800/min - wtedy dopiero ruszam i jadę spokojnie aż nie osiągnie temp min 75st. Kiedy jadę "normalnie" to silnik wyłączam po 15-20s; jak trochę "popałuję" to czekam minutę.

Ja w X5MC olej wymieniam 2 dodatkowe razy między przeglądami - czyli wychodzi co 8-9k km. Spokojna jazda do uzyskania temp to jasna sprawa, ale znowu czytałem, że lepiej jechać spokojnie do uzyskania tej temp niż czekać na spadek obrotów. Tym bardziej, że w Mce mamy przecież „kroczący” obrotomierz ograniczający obroty. Generalnie z silnika jestem mega zadowolony, po 155k km nie bierze grama oleju - jak dbasz tak masz ;).

  • Lubię to 1
Opublikowano
16 godzin temu, Big_daddy napisał(a):

No gdzie 😂. Q7 tak samo wyposazona x5 jest drozsza od bawarki. 
 

q7 jest wieksze i to trzeba mu oddac, lepsze cyfrowe zegary.

Jak ja konfigurowałem to Q7 wychodzi bardzo podobnie do X5, z podobnym wyposażeniem. Irytuje mnie, że w X5 nie ma niektórych elementów wyposażenia,  które ma Q7, jak np.

- night vision
- ogrzewania przednia szyba
- wszystkie szyby dźwiękochłonne 
- otwieranie komfortowe także z tyłu

Poza tym, czemu w BMW klapa bagażnika musi zamykać się z takim hukiem? U mnie w G31 jest bardzo głośno, a na filmikach z prezentacji X5 widziałem, że tam nie jest nic lepiej. 
 

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
11 minut temu, ktosiek2018 napisał(a):


- wszystkie szyby dźwiękochłonne 
- otwieranie komfortowe także z tyłu

Poza tym, czemu w BMW klapa bagażnika musi zamykać się z takim hukiem? U mnie w G31 jest bardzo głośno, a na filmikach z prezentacji X5 widziałem, że tam nie jest nic lepiej. 
 

Szyby we wszystkich drzwiach są podwójne - opcja ma mylący opis w konfiguratorze 

Brak otwierania komfortowego z tyłu nie doskwiera w ogóle, jeśli włączysz opcję zbliżeniowego otwierania samochodu (podchodzisz, samochód otwiera wszystkie drzwi; odchodzisz - zamyka)

Klapa faktycznie “klapie” dość głośno 

  • Lubię to 1

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, maciek_w napisał(a):

Szyby we wszystkich drzwiach są podwójne - opcja ma mylący opis w konfiguratorze 

Brak otwierania komfortowego z tyłu nie doskwiera w ogóle, jeśli włączysz opcję zbliżeniowego otwierania samochodu (podchodzisz, samochód otwiera wszystkie drzwi; odchodzisz - zamyka)

Klapa faktycznie “klapie” dość głośno 

Na klapę było remedium w postaci bimmercode i ustawienia soft close dla burty jak i klapy..

w ogóle mam wrażenie że z użyciem bimmercode dało się poprawić komfort oraz poczucie premium w bardzo wielu aspektach. Szkoda, że w LCI tego nie mamy. 

Edytowane przez buster12
  • Lubię to 1
Opublikowano

Panowie kilka pytań i spostrzeżeń z kilkudniowego używania m60i lci:

1. Pakiet akcesoriów do bagażnika. W opisie pakietu: „obejmuje siatki mocujące…”. Jedyną siatkę która widze to zwinieta siatka oddzielajaca bagaznik pod podloga. Czy Wa macie jakies inne siatki? Na zdjeciu w konfiguratorze jest taka siatka na zakupy, ktorej u siebie nie widze (albo nie moge znalezc?).

2. te gry w id 8.5 mozna jakos odpalic w trakcie jazdy dla dzieciakow? Na logike takie rzeczy są fabrycznie poblokowane, ale uzytecznosc tej apki praktycznie zerowa bo tylko mozna korzystac na parkingu, gdzie trzeba uwazac zeby dzieci akumulatora nie rozladowaly.

3. Masaże, że tak powiem subtelne. W zony sluzbowym nowym superbie masaz duuuzo mocniejszy.

4. indukcja w lci chyba same shit jak pre lci, prawie nic nie laduje. Nie rozumiem czemu bmw nie moze zrobic normalnej indukcji (w superbie indukcja dziala normalnie, czyli dobrze:).

5. Pilot uniwersalny w lusterku skonfigurowalem bez problemu, bez dokladania zadnych kostek homelink. Naped hormann.

6. jak id 7 mialem obcykany bardzo dobrze, to w 8.5 naprawde czasami ciezko cos znalezc, chociaz podoba mi sie i mysle ze kwestia czasu.

7. skroty w gornym menu dosc fajnie zastapily 8 manualnych przyciskow skrotow.

8. Wydech v8 tragicznie wykastrowany. Brzmi tylko w miare dobrze w zamnietym garazu gdzie jako tako rezonuje. No ale moze m60i ma byc lagodne, jak ktos chce bandyte to idzie x5m.

9. Kolosalna roznica w wygodzie foteli komforty vs podstawowe sporty w pre lci (4 lata temu byly restrykcje na komforty).

10. Mam wrazenie ze mniejsza srednica zawracania, chociaz  to chyba tylko wrazenie, bo w obu mialem tylna os skretna, a chyba nic tu nie zmieniali.

11. obsluga glosowa tylko potrafi dowcipy opowiadac, albo po prostu nie umiem z nia jeszcze rozmawiac. Korzystacie?

12. Brak miejsca na gasnice,  chyba wolalem pod fotelem, teraz jest w bagazniku za siatka z boku. Macie jakies miejsce na nia sprawdzone?

13. Zapachow nie czuc, jak to bylo juz tu pisane.

14. sky lounge subtelne, na zdjeciach widac mocne ledy (nawet za mocne), w realu subtelne, nie razące swiatlo (ale to ok)

15. Tanzanite w realu duuuzo lepszy niz na zdjeciach. Zdjecia kompletnie nie oddaja tego koloru, ale zgadzam sie z przedmowcami ze blednie w slabszym swietle i gdy brudny.

16. Nappa na desce. Myslalem ze jest rozszerzona i ze obejmie tez górę drzwi, a tam cerata.

 

Opublikowano
31 minut temu, ktosiek2018 napisał(a):

Jak ja konfigurowałem to Q7 wychodzi bardzo podobnie do X5, z podobnym wyposażeniem. Irytuje mnie, że w X5 nie ma niektórych elementów wyposażenia,  które ma Q7, jak np.

- night vision
- ogrzewania przednia szyba
- wszystkie szyby dźwiękochłonne 
- otwieranie komfortowe także z tyłu

Poza tym, czemu w BMW klapa bagażnika musi zamykać się z takim hukiem? U mnie w G31 jest bardzo głośno, a na filmikach z prezentacji X5 widziałem, że tam nie jest nic lepiej. 
 

W przypadku Q7/Q8 koniecznie trzeba wziąć auto na 1 dzień z jakiejś wypożyczalni i zwrócić uwagę na lag-a. Przy krótkiej jeździe testowej jest wiele innych rozpraszaczy, a dopiero przy dłuższym użytkowaniu lag zaczyna naprawdę irytować. Wrażenie jest takie, że mając skrzynię w D auto zawsze jest na jednym biegu za wysoko i generalnie jest niechętne do rozpędzania się. Trzeba deptać pedał głębiej, a jak już "wstanie", to znowu wyrywa trochę mocniej do przodu niż by się chciało. 

- night vision -> fakt, brak w X5
- ogrzewana przednia szyba -> weź Webasto i po problemie
- wszystkie szyby dźwiękochłonne -> dobierając tę opcję w X5 otrzymujesz takie szyby w 4 drzwiach, więc nie ma różnicy względem Audi
- otwieranie komfortowe z tyłu -> fakt, to wtopa, tak jak usunięcie cięgieł do składania tylnej kanapy z poziomu bagażnika, ale tak jak ktoś tu już napisał, można ustawić otwieranie auta, gdy się zbliżasz. Dodatkowo, ostatnio wszedł jakiś update, że możesz wykluczyć lokalizację, w której się to dzieje, gdy sporo chodzisz wokół auta, np. dom.

Klapa zamyka się z hukiem to prawda, też zwróciłem na to uwagę podczas jazd testowych. To nie jest dźwięk premium, ale co zrobić, każde auto ma jakieś wady.

Opublikowano
52 minuty temu, ktosiek2018 napisał(a):

Jak ja konfigurowałem to Q7 wychodzi bardzo podobnie do X5

Ja jak patrzylem to q7 bylo drozsze (rok temu), moze cos zmienili. Ale np nowe a6 jest drozsze od 5.  No i q7 jest bardziej plastikowa imho.

 

q7 - bardziej komfortowe, wiekszy bagaznik, lepsze zegary cyftowe, i dla mnie to tyle z plusow.
 

19 minut temu, Semtex93 napisał(a):

- night vision -> fakt, brak w X5

Przydaje sie jak jezdzisz duzo w nocy i po lasach etc. Bardzo fajna opcja, ale czy niezbedna… hmm

22 minuty temu, Marchall napisał(a):

1. Pakiet akcesoriów do bagażnika. W opisie pakietu: „obejmuje siatki mocujące…”. Jedyną siatkę która widze to zwinieta siatka oddzielajaca bagaznik pod podloga. Czy Wa macie jakies inne siatki? Na zdjeciu w konfiguratorze jest taka siatka na zakupy, ktorej u siebie nie widze (albo nie moge znalezc?).

Nie ma tej siatki, tez mowilem ze na zdjeciach jest, ale bmw jej nie daje.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.