Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Aktualnie to 4800 zł ( 3200 zł + 1600 zł ) minus duży rabat. Warunkiem u mnie jest ominięcie betonowych kartfoli pt. opony RFT.

Opublikowano
38 minut temu, macste napisał(a):

Nie miałem okazji testować dłużej jednych i drugich ale czytałem na jakimś forum test i w sytuacjach daily nie było krótszej drogi hamowania. Sam wiem jak hamują i rewelacji niestety nie ma dlatego nie chwalę. Zawsze stawiam na bezpieczeństwo ale raczej M tech tego nie daje. 2m to była by rewelacja (hamowanie 100-0) ale bardzo szczerze w to wątpię.

Jak ktoś ma kasę to warto. Czy zamówiłbym teraz to samo - TAK. Przy czym u mnie była dopłata 1800pln plus mus zamówienia opon performance czyli dodatkowe 5kpln. Razem prawie 7kpln. Zostawiam każdemu pod rozwagę. 

Jednak masa robi swoje. Myślę że modem wartym rozważenia jest montaż 6 tłoczków jak tutaj https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2105174. Szczególnie jak ktoś chciałby bawić się w inne mody i podnoszenie mocy. 

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano
2 godziny temu, adiki napisał(a):

Jednak masa robi swoje. Myślę że modem wartym rozważenia jest montaż 6 tłoczków jak tutaj https://bmwi.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=2105174. Szczególnie jak ktoś chciałby bawić się w inne mody i podnoszenie mocy. 

Nie wiem czy to jest kwestia wagi, nie mam dużego doświadczenia z BMW ale pamiętam że jak dawno temu testowałem F31 i F34 to byłem zawiedziony jak działają hamulce w marce, która kreuje się na sportową. Wtedy zdecydowałem się na Audi A4, z zwykłymi szarymi zaciskami ale tam poprostu hamulce zbierały dużo lepiej. Teraz w m340i mam piękne, czerwone zaciski i one całkiem nieźle potrafią hamować ale trzeba naprawdę mocno deptać. Mi to nie pasuje do charakteru tego samochodu.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie a jakie sprężyny byście polecili do zawieszenia adaptacyjnego LCI2 aby obniżyć o 1.5-2cm. Auto ma ładną bryłę ale niestety zawieszenie wysokie jak by na off-road. Druga sprawa to ma problem że strasznie się auto przechyla przy większych prędkościach. Myślę że sprężyny może by coś pomogły. Na pewno do wyglądu.

  • Haha 1
Opublikowano
12 godzin temu, galczych napisał(a):

Panowie a jakie sprężyny byście polecili do zawieszenia adaptacyjnego LCI2 aby obniżyć o 1.5-2cm. Auto ma ładną bryłę ale niestety zawieszenie wysokie jak by na off-road. Druga sprawa to ma problem że strasznie się auto przechyla przy większych prędkościach. Myślę że sprężyny może by coś pomogły. Na pewno do wyglądu.

Looknij na Eibach pro kit. Wszyscy to chwalą, sam nie miałem. Dla mnie zawiecha jest ok. Jak chcesz utwardzić bo więcej śmigasz po torze to rozumiem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
14 godzin temu, galczych napisał(a):

Panowie a jakie sprężyny byście polecili do zawieszenia adaptacyjnego LCI2 aby obniżyć o 1.5-2cm. Auto ma ładną bryłę ale niestety zawieszenie wysokie jak by na off-road. Druga sprawa to ma problem że strasznie się auto przechyla przy większych prędkościach. Myślę że sprężyny może by coś pomogły. Na pewno do wyglądu.

Eibach, H&R, KW - wszystkie mają TUV i wszystkie jakościowo będą bardzo dobre. Wybierz takie z pasującym Ci stopniem obniżenia 

Ewentualnie możesz wrzucić KW lub H&R (te drugie są ponoć ciut sztywniejsze) z regulacją 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano
W dniu 31.05.2025 o 13:09, macste napisał(a):

Looknij na Eibach pro kit. Wszyscy to chwalą, sam nie miałem. Dla mnie zawiecha jest ok. Jak chcesz utwardzić bo więcej śmigasz po torze to rozumiem. 

Nie jeżdzę na tor. Auto gnie się na łukach na zwykłych drogach. Mam zawieszenie adptacyjne i chciał bym na comfort jeździć bezpiecznie i nie wypadać z siedzenia. Standardowo jeżdzę na sport indywidual i zawieszenie mam comfort. Wpadam w zakręt dećko żwawiej i kaszana. Jak przełacze na sport to ciągnie biegi i pedał gazu jest bardziej czuły - co za imbecyl to wymyślił. Jak tu auto wyczuć jak inaczej reaguje na pedał gazu.

Wystarczyło by abym mógł sobie skonfigurować każdy tryb, a tak to muszę kombinować ze sprężynami. W comforcie na 20calach jeżeli chodzi o nierównosci jest bardzo dobrze. Problem jest z przechyłami. Dlatego myślę że sprężyny by pomogły. Do tego dodatkowo z offroada zrobi się Mpakiet. I koło wypełniające nadkole bedzie cieszyć oko. Bo auto ładną ma budę.

Opublikowano
3 godziny temu, galczych napisał(a):

Nie jeżdzę na tor. Auto gnie się na łukach na zwykłych drogach. Mam zawieszenie adptacyjne i chciał bym na comfort jeździć bezpiecznie i nie wypadać z siedzenia. Standardowo jeżdzę na sport indywidual i zawieszenie mam comfort. Wpadam w zakręt dećko żwawiej i kaszana. Jak przełacze na sport to ciągnie biegi i pedał gazu jest bardziej czuły - co za imbecyl to wymyślił. Jak tu auto wyczuć jak inaczej reaguje na pedał gazu.

Wystarczyło by abym mógł sobie skonfigurować każdy tryb, a tak to muszę kombinować ze sprężynami. W comforcie na 20calach jeżeli chodzi o nierównosci jest bardzo dobrze. Problem jest z przechyłami. Dlatego myślę że sprężyny by pomogły. Do tego dodatkowo z offroada zrobi się Mpakiet. I koło wypełniające nadkole bedzie cieszyć oko. Bo auto ładną ma budę.

W comfort się gnie, w sport zdecydowanie inaczej. Jak jeździsz ostro to rzeczywiście będzie za miękko. Dla mnie na sportową limuzynę jest ok. Każdy czuje i wymaga coś innego.

Nie wiem do czego porównujesz ale jak w sport bardzo się wychyla to masz spore wymagania. To auto nigdy nie będzie Alpiną 110s czy choćby sztywnym Mercem A45s. Sprężyny plus amorki powinny dużo pomóc.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak dla mnie, to nawet M3 na seryjnych sprężynach za bardzo buja na boki w łukach... 

Pierwsze prawdziwe M, do tego kombi

 

(ex F10 520d; F10 535d; G11 LCI 740d; G05 M60i)

Opublikowano

Buja to Challengerze mimo 700KM na pokładzie. Kuter rybacki w którym trzeba mieć duże cojones żeby jechać powyżej 200, no może 230... maska mało co nie odleci... W std 340i nie takiego nie ma. Wszystko zależy od referencji...

Niestety nie ma jednego auta do wszystkiego, kompromis... życie. 

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Jak kogoś to wkurza to wystarczy przeskoczyć na 5 (lub 7, na tor haha..) z aktywnym stabilizatorem niwelującym przechyły, dziwne że choćby w M3 tego nie zastosowali.

PS. Chociaż mówią że nawet poprzednie M5 to też tak średnio na tor, a nawet M3 bo oba ciężkie, jak żyć? 🤪

Edytowane przez Markok
  • Lubię to 1
Opublikowano
11 godzin temu, macste napisał(a):

 

Nie wiem do czego porównujesz ale jak w sport bardzo się wychyla to masz spore wymagania. To auto nigdy nie będzie Alpiną 110s czy choćby sztywnym Mercem A45s. Sprężyny plus amorki powinny dużo pomóc.

Na sport nie jest źle. Ale na sport na 20cali RF to na słabych drogach brakuje komfortu.

Porównuję to auto do F31 z adaptacyjnym i e93M3 z EDC które także posiadam. I Tam na boki nie przechyla się na komforcie. Coś w tym g21 pokombinowali. Ktoś wyżej pisał że to adaptacyjne lepsze niż w f31 a ja mam inne odczucie. BMW z modelu na model coś poprawią, coś popsują.

Jak pisałem, Bardzo dużym problemem dla mnie jest także to że nie da się skonfigurować trybów sport i sport+.

Muszę sie dowiedzieć u dilera czy stracę gwarancję i ew na co, po wymianie sprężyn.

Domyślam się że po wymianie sprężyn i na oponach bez RF będzie dobrze.

Opublikowano
Godzinę temu, galczych napisał(a):

Na sport nie jest źle. Ale na sport na 20cali RF to na słabych drogach brakuje komfortu.

Porównuję to auto do F31 z adaptacyjnym i e93M3 z EDC które także posiadam. I Tam na boki nie przechyla się na komforcie. Coś w tym g21 pokombinowali. Ktoś wyżej pisał że to adaptacyjne lepsze niż w f31 a ja mam inne odczucie. BMW z modelu na model coś poprawią, coś popsują.

Jak pisałem, Bardzo dużym problemem dla mnie jest także to że nie da się skonfigurować trybów sport i sport+.

Muszę sie dowiedzieć u dilera czy stracę gwarancję i ew na co, po wymianie sprężyn.

Domyślam się że po wymianie sprężyn i na oponach bez RF będzie dobrze.

Też mam porównanie do F30, które miałem i jednak waga robi kolosalną różnicę w prowadzeniu. Natomiast miałem std. zawiechę przez co bujało bardziej. 

M3 to jednak inna liga więc nie ma co porównywać 😀

Opon bez RF też nie ma co przeceniać, jest lepiej ale nie jest to dzień do nocy 😀 Mam takie i takie (Lato NIE RF vs zima RF). Jak jechałem M3C z std setupem to auto myszkowało przy niezbyt dużych nierównościach przez co bałem się szybciej jechać (za twardo?). W RS3 mogłem dużo więcej mimo że jedno i drugie nie moje auto.

Opublikowano
17 godzin temu, galczych napisał(a):

Nie jeżdzę na tor. Auto gnie się na łukach na zwykłych drogach. Mam zawieszenie adptacyjne i chciał bym na comfort jeździć bezpiecznie i nie wypadać z siedzenia. Standardowo jeżdzę na sport indywidual i zawieszenie mam comfort. Wpadam w zakręt dećko żwawiej i kaszana. Jak przełacze na sport to ciągnie biegi i pedał gazu jest bardziej czuły - co za imbecyl to wymyślił. Jak tu auto wyczuć jak inaczej reaguje na pedał gazu.

Wystarczyło by abym mógł sobie skonfigurować każdy tryb, a tak to muszę kombinować ze sprężynami. W comforcie na 20calach jeżeli chodzi o nierównosci jest bardzo dobrze. Problem jest z przechyłami. Dlatego myślę że sprężyny by pomogły. Do tego dodatkowo z offroada zrobi się Mpakiet. I koło wypełniające nadkole bedzie cieszyć oko. Bo auto ładną ma budę.

Od ok 3 miesięcy jeżdżę na sprężynach Eibacha i myślę żeby wrócić do ori. Po mieście jest ok. Ale często jeżdżę w trasy i trochę męczy ta sztywność. Szczególnie przy dużych prędkościach. 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Jechalem lci1 kombi adaptacja i w comfort to była toyota camry, jechałem sedanem lci1 bez adaptacji- deska, wóz drabiniasty, mam lci2 kombi, zawias bez adaptacji i jestem zachwycony...

Opublikowano
3 godziny temu, maxox napisał(a):

Jechalem lci1 kombi adaptacja i w comfort to była toyota camry, jechałem sedanem lci1 bez adaptacji- deska, wóz drabiniasty, mam lci2 kombi, zawias bez adaptacji i jestem zachwycony...

miedzy LCI1 i LCI2 bylo cos zmieniane w zawieszeniu? Nigdzie o tym nie pisza

Opublikowano
9 godzin temu, lskw napisał(a):

Od ok 3 miesięcy jeżdżę na sprężynach Eibacha i myślę żeby wrócić do ori. Po mieście jest ok. Ale często jeżdżę w trasy i trochę męczy ta sztywność. Szczególnie przy dużych prędkościach. 

Masz adaptacyjne? Pre Lci? Lci? Czy Lci2?

Opublikowano
10 godzin temu, macste napisał(a):

 

Opon bez RF też nie ma co przeceniać, jest lepiej ale nie jest to dzień do nocy 😀 Mam takie i takie (Lato NIE RF vs zima RF). 

Zależy chyba od modelu opony. W F31 mam Micheliny 4s i na 20calach jest bardzo wysoki komfort. O klasę lepszy niż na zimówkach 19kach RF.

Opublikowano
Godzinę temu, galczych napisał(a):

Zależy chyba od modelu opony. W F31 mam Micheliny 4s i na 20calach jest bardzo wysoki komfort. O klasę lepszy niż na zimówkach 19kach RF.

Też mam 19"PS4S i zimowe 19"Conti860 rf. Zimowe twardsze ale nie jest to ogromna różnica. PS4S są wzmacniane i twardsze ogólnie bo najbardziej sportowe wśród "publicznych".

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, galczych napisał(a):

Masz adaptacyjne? Pre Lci? Lci? Czy Lci2?

Pre LCI ze standardowym zawieszeniem. 
Ciśnienie opon ustawione na comfort - 3 bary. 
Jeżdżę na 19’
 

Edytowane przez lskw
  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
W dniu 4.06.2025 o 22:54, macste napisał(a):

Też mam 19"PS4S i zimowe 19"Conti860 rf. Zimowe twardsze ale nie jest to ogromna różnica. PS4S są wzmacniane i twardsze ogólnie bo najbardziej sportowe wśród "publicznych".

Kurcze ja co prawda jakieś porównania robiłem z 5 lat temu. I wtedy wydawało mi się że PS4S były bardzo miekkie (komfortowe) w porównaniu do konkurencji. Ale możliwe że inne firmy poszły do przodu w kwestii komfortu. Od kilku lat zawsze kupowałem PS4S, do g21 kupiłem Pirelli bo był dobry rabat na felgi z oponami. Pewnie przekonam się co do twardości za jakieś 2 lata jak mi się te zużyją. Co ciekawe pirelli jako nowe mają tylko 6mm bieżnika.

Edytowane przez galczych
Opublikowano
10 godzin temu, galczych napisał(a):

Kurcze ja co prawda jakieś porównania robiłem z 5 lat temu. I wtedy wydawało mi się że PS4S były bardzo miekkie (komfortowe) w porównaniu do konkurencji. Ale możliwe że inne firmy poszły do przodu w kwestii komfortu. Od kilku lat zawsze kupowałem PS4S, do g21 kupiłem Pirelli bo był dobry rabat na felgi z oponami. Pewnie przekonam się co do twardości za jakieś 2 lata jak mi się te zużyją. Co ciekawe pirelli jako nowe mają tylko 6mm bieżnika.

100% racja, zależy do czego porównujesz. Ważna jest też temperatura więc jak zawsze ciężko porównać mając idealne warunki (ten sam dzień, percepcja, temperatura, inne towarzyszące warunki)

Fakt, że mimo wzmocnienia i sportu PS4S są bardzo komfortowe. Miałem z 15 lat temu Dunlop SP Sport 01 i to była mega twarda opona, tragiczna na mokrej nawierzchni ale dobra latem przy suchej. Po tym miałem sytuację odwrotną z bardzo miękkimi Goodyear'ami które wytrzymały u mnie połowę dystansu Dunlopów. Jak zawsze trade off 😀 Nie ma idealnych opon, mogą być tylko wybitne w określonych warunkach. Niedogrzane PS4S też nie kleją asfaltu idealnie...

Co do 6mm bieżnika to chyba większość letnich opon uhp startuje z tej wartości, nie wiem jak Micheliny ale Conti7 sportcontact na pewno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.