Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, zalezi napisał(a):

Panowie, którzy braliście niedawno leasing na 3-kę biorąc ją z dużym rabatem, jak wyglądał Wasz leasing?

Bo jeden dealer zaproponował leasing na M340i z sumą opłat aż 128% przy wpłacie 20%, okres 48 msc i wykupie 20%.

To blisko 30% wartości auta, więc zdecydowanie za grubo. Rata 5500 zł do tego 😐

Może lepiej wziąć auto z niższym % rabatem i mieć tańszy leasing? Dajcie proszę znać

To popłynął ten Twój dealer. Ja dopiero co podpisywałem umowę leasingu na M340i. Na auto mam rabat 19%, leasing na ok. 106,53% wartości fakturowej auta. Okres leasingu 24 msc, wpłata własna 45%, wykup 19%, finansujący: PKO Leasing. 

Natomiast na pewno jest tak, że nie dostanie się wysokiego rabatu na auto, jeśli finansującym miałaby być instytucja finansowa z Grupy BMW. 

Opublikowano

Duże rabaty to były chyba przed pandemią, a z informacji tutaj z forum wynika, że większość osób dostawała 17-20% w ostatnim czasie.

Z moich ofert wynikało, że to mniej więcej na jedno wychodziło - kilka tysięcy różnicy na ogólnym koszcie, ale ja wybrałem leasing wyżej oprocentowany przy wyższym rabacie, u mnie wychodziło to lepiej. 

Przy większym rabacie masz też auto tańsze, co ma znaczenie przy proporcji zaliczania kosztów (limit 150k). 

Dajesz małą wpłatę, więc masz gorsze warunki. Ja wpłacam 40% na dzień dobry. Pomyśl o rozłożeniu na 5 lat. Rata wyjdzie sporo lżejsza, ogólny koszt wyższy. Coś za coś. 

Opublikowano
5 godzin temu, zalezi napisał(a):

Panowie, którzy braliście niedawno leasing na 3-kę biorąc ją z dużym rabatem, jak wyglądał Wasz leasing?

Bo jeden dealer zaproponował leasing na M340i z sumą opłat aż 128% przy wpłacie 20%, okres 48 msc i wykupie 20%.

To blisko 30% wartości auta, więc zdecydowanie za grubo. Rata 5500 zł do tego 😐

Może lepiej wziąć auto z niższym % rabatem i mieć tańszy leasing? Dajcie proszę znać

Przy tych parametrach leasing w ING to 116-117% w zależności czy stałą czy zmienna stopa procentowa.

wiec lepiej poszukać swojego leasingu a rabatu na pewno Ci nie zabiorą

Opublikowano
6 godzin temu, zalezi napisał(a):

Panowie, którzy braliście niedawno leasing na 3-kę biorąc ją z dużym rabatem, jak wyglądał Wasz leasing?

Bo jeden dealer zaproponował leasing na M340i z sumą opłat aż 128% przy wpłacie 20%, okres 48 msc i wykupie 20%.

To blisko 30% wartości auta, więc zdecydowanie za grubo. Rata 5500 zł do tego 😐

Może lepiej wziąć auto z niższym % rabatem i mieć tańszy leasing? Dajcie proszę znać

Ja myślałem o leasingu ale patrząc na te chore procenty po prostu wyciągnąłem gotówkę i oszczędzam. 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, zornold napisał(a):

Ja myślałem o leasingu ale patrząc na te chore procenty po prostu wyciągnąłem gotówkę i oszczędzam. 

Ale to jest bez sensu. Zrób leasing na 2 lata z max wpłatą to masz jak kolega 106%. W dwa lata wrzucasz samochód w koszty.... A to co chcesz przeznaczyc na resztę leasingu to wrzuć na jakieś lokaty to Ci kilka % odbije z kosztu leasingu jak nie masz co robić z $

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Lubię to 1
Opublikowano
2 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

Ale to jest bez sensu. Zrób leasing na 2 lata z max wpłatą to masz jak kolega 106%. W dwa lata wrzucasz samochód w koszty.... A to co chcesz przeznaczyc na resztę leasingu to wrzuć na jakieś lokaty to Ci kilka % odbije z kosztu leasingu jak nie masz co robić z $

Nie mogę sobie pozwolić teraz wpłacić 45% od razu za auto.

Opublikowano
6 minut temu, zalezi napisał(a):

Nie mogę sobie pozwolić teraz wpłacić 45% od razu za auto.

Ja to napisałem w odpowiedzi na komentarz, że lepiej wyciągnąć gotówkę niż brać leasing. Sam skłaniam się ku wpłacie 20-30% na 3 lata z wykupem 1%. Ciekawy jestem co zrobią z tą składką zdrowotną, może to mieć wpływ na moją wpłatę własną. Jeśli obniżą w 2025r. to wpłacę więcej bo sobie trochę odbije będąc na liniowym.    

Z leasingiem jest tak, że moim zdaniem warto jest go wziąć na krótki okres z jak najniższym wykupem chyba że bierzesz na 2 lata to wtedy większy wykup. Wtedy koszt finansowania (odsetki) nie jest jest bardzo obciążający dla naszego tyłka 😛 Mamy niestety czasy wysokich stóp procentowych, więc taniego leasingu nie ma. Gdyby stopy spadły do poziomu 2-3% już byłoby nieźle. Biorę na pewno leasing na zmiennej stopie, bo wydaje mi się że jednak będą w najbliższych 2 latach obniżki. Samochód trzeba kupować biorąc pod uwagę swoje zarobki oraz sytuację życiową. Jednak ratka za BMW często jest na poziomie raty kredytu za fajne mieszkanie w dużym mieście. Jak już masz swoje mieszkanie oraz wolne środki, które jeszcze możesz odliczyć po zakupie samochodu od podatku to czemu nie;) Spełniajmy marzenia bo życie jest jedno, tylko aby się nie odbiło finansową czkawką. 

 

  • Lubię to 3
Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, GrzegorzKo napisał(a):

Ja to napisałem w odpowiedzi na komentarz, że lepiej wyciągnąć gotówkę niż brać leasing. Sam skłaniam się ku wpłacie 20-30% na 3 lata z wykupem 1%. Ciekawy jestem co zrobią z tą składką zdrowotną, może to mieć wpływ na moją wpłatę własną. Jeśli obniżą w 2025r. to wpłacę więcej bo sobie trochę odbije będąc na liniowym.    

Z leasingiem jest tak, że moim zdaniem warto jest go wziąć na krótki okres z jak najniższym wykupem chyba że bierzesz na 2 lata to wtedy większy wykup. Wtedy koszt finansowania (odsetki) nie jest jest bardzo obciążający dla naszego tyłka 😛 Mamy niestety czasy wysokich stóp procentowych, więc taniego leasingu nie ma. Gdyby stopy spadły do poziomu 2-3% już byłoby nieźle. Biorę na pewno leasing na zmiennej stopie, bo wydaje mi się że jednak będą w najbliższych 2 latach obniżki. Samochód trzeba kupować biorąc pod uwagę swoje zarobki oraz sytuację życiową. Jednak ratka za BMW często jest na poziomie raty kredytu za fajne mieszkanie w dużym mieście. Jak już masz swoje mieszkanie oraz wolne środki, które jeszcze możesz odliczyć po zakupie samochodu od podatku to czemu nie;) Spełniajmy marzenia bo życie jest jedno, tylko aby się nie odbiło finansową czkawką. 

 

W pełni się zgadzam z tym, co napisałeś. Byleby nie pszeszarżować.

Na szczęście mieszkanie w dużym mieście mam prawie spłacone, chociaż tyle 😉

Jestem na ryczałcie 12%, więc dochodowego i tak nie odliczę, bo mi i tak się lepiej on opłaca, niż liniowy/skala nawet mając sporą ratę leasingu.

Wpłacę jeśli już 20-25% i chyba w 4 lata uderzę, bo wpadł update od dealera i nagle zrobiło się 118% dla warunków 20%, 4 lata 20% wykup.

Edytowane przez zalezi
Opublikowano

Zobacz mLeasing. Mają kalkulator na stronie. Mi trochę tańszą ofertę przedstawili niż w tym kalkulatorze. 

Dla warunków 45%, 47 rat 5% wykup wychodzi ok. 109,9% 

Czekam na ofertę 45%, 23 raty 30% wykupu. Będzie sporo taniej.

Ubezpieczenia wyliczyli mi na niecałe 8k i do tego rabat 30zl/msc na racie co finalnie da ok 6,5k za OC/AC. Nikt tego nie przebije. 

 

Opublikowano
W dniu 23.07.2024 o 08:33, zalezi napisał(a):

Panowie, którzy braliście niedawno leasing na 3-kę biorąc ją z dużym rabatem, jak wyglądał Wasz leasing?

Bo jeden dealer zaproponował leasing na M340i z sumą opłat aż 128% przy wpłacie 20%, okres 48 msc i wykupie 20%.

To blisko 30% wartości auta, więc zdecydowanie za grubo. Rata 5500 zł do tego 😐

Może lepiej wziąć auto z niższym % rabatem i mieć tańszy leasing? Dajcie proszę znać

Rabat 19%,

własne finansowanie

3 lata, wpłata 45%, wykup 1%

koszt 107%

brane w maju

Opublikowano

Wbijcie chłopy sobie to raz porządnie do głowy , najpierw rozmawiacie o rabacie a potem o finansowaniu dealer nie ma prawa uzależnić rabatu od źródła finansowania 

Opublikowano (edytowane)

Co do kolejności negocjacji to 100% zgody, ale dlaczego nie ma prawa uzależnić jednego od drugiego? Jest wolny rynek. Na finansowaniu też mają jakąś marżę + cele sprzedażowe więc zrozumiałe, że jak jadą po bandzie z rabatem to przy ich finansowaniu będą bardziej elastyczni. Ja akurat jestem etatowcem i kupuję samochody za gotówkę, więc niestety mnie to nie dotyczy, ale już dwukrotnie spotkałem się z takim podejściem (akurat nie w BMW) i jestem w stanie to zrozumieć. 

Edytowane przez pawel934

E30 325i 2d '88 - classic

E36 325i Smurf na tor - klik!

G31 LCI

MX-5 ND '19 track car

Opublikowano
7 godzin temu, --maly-- napisał(a):

Ustal rabat na auto ale z zewnętrznym finansowaniem i masz temat prosty. 

ustala się rabat , finansowanie to rzecz wtórna ( gotówka  ,  kredyt , leasing , pożyczka u babci 😁 ) ... nie wchodźcie z założenia w buty sprzedawcy-dealera , który chce dodatkowo przyciąć kasę na ubezpieczeniu czy leasingu, albo podejść z bardzo prostym przekazem max rabat jaki oferujecie ? Za mały idę do innego dealera , rabat OK  zamawiam u was auto , finansowanie nie ma problemu ale oferta nie gorsza niż propozycja z zewnątrz .. na końcu oni też to auto muszę sprzedać i zrobić plan

Opublikowano
W dniu 26.07.2024 o 00:30, pwnsoon napisał(a):

Rabat 19%,

własne finansowanie

3 lata, wpłata 45%, wykup 1%

koszt 107%

brane w maju

Cześć, napisałem na priv

 

Opublikowano
W dniu 30.07.2024 o 14:23, chebum napisał(a):

107% ceny po rabacie czy od ceny do rabatu?

Wiadomo że po rabacie, leasing załatwiany 3 miesiące po zamówieniu auta…

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Odświeżam temat:) 

W temacie leasingu już jestem na finiszu. Tak naprawdę mam do wyboru w tym momencie dwa banki na identycznych warunkach. ING wniosek składany indywidualnie w banku oraz PKO BP za pośrednictwem dealera. Czy ktoś ma finansowanie, w powyższych instytucjach i ma jakieś negatywne/pozytywne opinie? 

Jedyna korzyść dla ING stricte w moim przypadku to fakt posiadania tam konta, więc łatwiej byłoby mi opłacać raty. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano

Negatywów pozytywów możesz się nie doczekać, rodzice mają konta w obu tych bankach i tyle, skoro nie zmieniają to chyba jest dobrze, jedyne co mogę powiedzieć to że lepiej trzymać się jednego banku, ja miałem całe życie konto w jednym, przyszedł leasing w innym razem z kolejnymi kontami i musiałem te stare rachunki pozamykać żeby nie płacić miesięcznie za 4 konta i karty..

Opublikowano

Ogólnie nie warto patrzeć tylko i wyłącznie na wysokość raty porównując oferty. Warto spojrzeć również na tabelę opłat i prowizji. Można się zdziwić za jakie pierdoły trzeba płacić. W PKO Leasing mam o tyle spoko, że płacę miesięcznie zryczałtowaną opłatę 22 zł netto i tabela opłat i prowizji mnie nie obowiązuje. 

Kolejna sprawa. Warto negocjować. Podsyłajcie konkretne oferty od konkurencji i negocjujcie.  Można serio sporo ugrać 

Jak wspomniałem wyżej, mam w PKO Leasing i na razie nie narzekam. Pytanie, czy jak się weźmie leasing zewnętrzny to czy dealer nie będzie robił problemu. Gdzieś słyszałem, że dealer nie chciał utrzymać rabatu na samochód i było sporo kopaniny. 

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, kamsku2930 napisał(a):

Ogólnie nie warto patrzeć tylko i wyłącznie na wysokość raty porównując oferty. Warto spojrzeć również na tabelę opłat i prowizji. Można się zdziwić za jakie pierdoły trzeba płacić. W PKO Leasing mam o tyle spoko, że płacę miesięcznie zryczałtowaną opłatę 22 zł netto i tabela opłat i prowizji mnie nie obowiązuje. 

Kolejna sprawa. Warto negocjować. Podsyłajcie konkretne oferty od konkurencji i negocjujcie.  Można serio sporo ugrać 

Jak wspomniałem wyżej, mam w PKO Leasing i na razie nie narzekam. Pytanie, czy jak się weźmie leasing zewnętrzny to czy dealer nie będzie robił problemu. Gdzieś słyszałem, że dealer nie chciał utrzymać rabatu na samochód i było sporo kopaniny. 

Dzięki za odpowiedź w takim wypadku faktycznie PKO BP ma plus ze względu na brak tabeli opłat. Jeśli chodzi o ubezpieczenie to możesz wybrać bez dodatkowych opłat zewnetrzne?

Leasing mam wynegocjowany z bardzo niska marza, na poziomie kredytu hipotecznego, więc chyba już ciężko lepiej 😀 Poprostu się tak trafiło, że w tej samej cenie w dwóch podmiotach.

W moim przypadku jest zgoda na zewnetrzene, jednak wiadomo, że dealer wolałbym coś dostać za pośrednictwo, a jego oferta jest wyrównana do tego co znalazłem na wolnym rynku.

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
3 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

Jeśli chodzi o ubezpieczenie to możesz wybrać bez dodatkowych opłat zewnetrzne?

I tak i nie. Jest dodatkowa opłata za obsługę polisy obcej. Brak tej pozycji w tabeli opłat i prowizji, ale taka opłata oczywiście jest, pod jakąś inną nazwą - na każdym kroku próbują doić kasę...

Brak opłaty jest w przypadku wzięcia ubezpieczenia bezpośrednio od leasingu albo od wskazanego "zaprzyjaźnionego" agenta. W moim przypadku wzięcia ubezpieczenia od dealera zwolniło mnie z tej opłaty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.