Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
38 minut temu, Roberto1 napisał(a):

540d w g60 to nadal dwie turbiny ?

Myślałem, że to błąd a tu niespodzianka sporo koni uciekło porównując do g30 czy g05.

Dwie turbiny, dokładnie ten sam napęd co w X5/X6 30d

  • Dziękuję 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Dwie, właśnie sprawdziłem w katalogu.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
55 minut temu, zalezi napisał(a):

A czasem to nie jest stare 530d z nieco większym silnikiem elektrycznym?

 

 

image.thumb.png.e8170cb13bf783dcbba6870adfa6eb8d.png

Na to wygląda 530d.

Podają moc systemową.

Jeśli tak to przeszli samych siebie. Okroimy G30 z atrybutów premium, ograniczymy silniki, damy inną plakietkę, klient i tak to kupi

 

Opublikowano
Godzinę temu, Rufio napisał(a):

Na to wygląda 530d.

Podają moc systemową.

Jeśli tak to przeszli samych siebie. Okroimy G30 z atrybutów premium, ograniczymy silniki, damy inną plakietkę, klient i tak to kupi

 

Już przestań, naprawdę. Dostajesz w super cenie ( 23% rabatu można dostać ) mocny silnik, a tu tylko wieczne lamenty. Nie pasuje kup coś innego, droga wolna.

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, Rufio napisał(a):

Jest dobrze? Jest tanio.

Na schodzące z rynku G31 540 ze stocku dawali mi 22% rabatu.

A tu nowy model do produkcji ponad 20%

Przypadkiem nie są podobne ceny po rabacie? Zobacz na Mercedesa E jakie ma ceny. Tam za 320-330 tys zł dostajesz marnego 2.0 diesla 🙂

Edytowane przez zalezi
Opublikowano

Przy tej całej nagonce i tak cieszcie się,że jest jakiś wybór. 

Wiadomo dla fanów to jest lekki szok i zniesmaczenie bo jeszcze niedawno 530d rwd, xdrive, 540d a przedlift g30 miał spektakularne czteroturbinowe b57,ale te czasy odeszły i już nie wrócą.


Patrząc na g70 to było wiadome,że g60 otrzyma tylko jednego dużego diesla. X3 też ma go dostać i wątpię,że będą dwa warianty jak dotychczas. Zniknie m40d na bank. 
 

jedyna anomalia na dzisiaj to 40d w x5/6 gdzie jest 352 km i tego może możemy się spodziewać w jakimś LCI g70. 
 

mnie zdziwiło,że np 30d rwd jakie posiadam pre LCI ma jedną turbinę i 265 km a już wariant z miękką hybrydą ma 286 km i dwie turbiny. 

 

Opublikowano (edytowane)

Mam g05 x5 30d 286km i jest jedna turbina

 

cos czuje, że cięcie kucy bierze się z nowej normy euro6e

 

btw

540i to zgubili gdzieś po drodze ?

Bawię się konfiguratorem PL i nie ma. W US jest. 

Edytowane przez Roberto1
Opublikowano

Jak to jedna? Od 2018 albo 2019 wszystkie diesle BMW mają dwie turbiny (jedna jest połączona z kolektorem wydechowym na stałe, a druga jest niżej).

Opublikowano
43 minuty temu, Roberto1 napisał(a):

 

540i to zgubili gdzieś po drodze ?

Bawię się konfiguratorem PL i nie ma. W US jest. 

540i nie ma w Polsce i niestety nie będzie.

Podobno nikt tego nie kupuje,bo wszyscy chcą 2,5- tonowe hybrydy albo silniki R4 o mocy 200KM.

Ja akurat chciałem kupić...

Opublikowano
2 godziny temu, eSzet94 napisał(a):

Przy tej całej nagonce i tak cieszcie się,że jest jakiś wybór. 

Wiadomo dla fanów to jest lekki szok i zniesmaczenie bo jeszcze niedawno 530d rwd, xdrive, 540d a przedlift g30 miał spektakularne czteroturbinowe b57,ale te czasy odeszły i już nie wrócą.


Patrząc na g70 to było wiadome,że g60 otrzyma tylko jednego dużego diesla. X3 też ma go dostać i wątpię,że będą dwa warianty jak dotychczas. Zniknie m40d na bank. 
 

jedyna anomalia na dzisiaj to 40d w x5/6 gdzie jest 352 km i tego może możemy się spodziewać w jakimś LCI g70. 
 

mnie zdziwiło,że np 30d rwd jakie posiadam pre LCI ma jedną turbinę i 265 km a już wariant z miękką hybrydą ma 286 km i dwie turbiny. 

 

Dwie turbiny nie dają istotnie więcej mocy tylko szybsze "wstawanie", mała turbina ma mniejszą bezwładność, startuje pierwsza i turbolag jest krótszy. Moc zależy od momentu przy wyższych obrotach i tam już duża turbina rządzie. Inaczej jest w układach V, bo tam każdy dolot może mieć swoje uturbienie. Pogadaj z mechanikami, albo użytkownikami po kilku latach jakie fajne w utrzymaniu są te diesle na 4 turbinach. 

Opublikowano
20 minut temu, przemekk23 napisał(a):

540i nie ma w Polsce i niestety nie będzie.

Podobno nikt tego nie kupuje,bo wszyscy chcą 2,5- tonowe hybrydy albo silniki R4 o mocy 200KM.

Ja akurat chciałem kupić...

A to nie jest kwestia regulacji emisji CO2 w UE? Myślę, że wiele osób by się decydowało na B58 w Europie.

Opublikowano (edytowane)

@Brak_nazwy

Oczywiście że tak, chodzi o zachowanie przepisów dotyczących emisji CO2.

Zrobiłem tylko aluzję do tych co twierdzą że R6 i tak nikt nie kupował, więc nie ma co narzekać i po czym płakać.

Edytowane przez przemekk23
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Roberto1 napisał(a):

Mam g05 x5 30d 286km i jest jedna turbina

 

cos czuje, że cięcie kucy bierze się z nowej normy euro6e

 

btw

540i to zgubili gdzieś po drodze ?

Bawię się konfiguratorem PL i nie ma. W US jest. 

Cięcie kucy bierze się z obcięcia momentu między 4, a 4,5 tys. obrotów, porównaj przebieg momentu dla X5 30d i 40d. Jakby nie było tego cięcia, to jak uzasadnić 30 koła więcej za 40d?

Szkoda, że do piątki nie trafiła ta wersja z 40d, ale z drugiej strony mniej wysilony silnik powinien być trwalszy.

A jeszcze a propos X5/X6, jeździłem jednym po drugim, tj. G61 i X6 z tym samym dieslem i pierwsze co się rzuca w oczy, to jak duuużo lepiej jest wyciszony ten "tani" G61.

Edytowane przez Brak_nazwy
Opublikowano (edytowane)

Odnośnie B58 to sądziłem, że zrobią coś @ m50 w x3 z wersją 400KM tego motoru.

Edytowane przez Roberto1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
40 minut temu, Brak_nazwy napisał(a):

 

A jeszcze a propos X5/X6, jeździłem jednym po drugim, tj. G61 i X6 z tym samym dieslem i pierwsze co się rzuca w oczy, to jak duuużo lepiej jest wyciszony ten "tani" G61.

Nie porównuj  G61 do jeżdżącej cegłówki X5.

Aerodynamika robi swoje w Suvie jest hałas i spalanie.

 

Opublikowano
2 minuty temu, Rufio napisał(a):

Nie porównuj  G61 do jeżdżącej cegłówki X5.

Aerodynamika robi swoje w Suvie jest hałas i spalanie.

 

Chodziło mi o hałas dochodzący z komory silnika, tj. klekot diesla przy przyspieszaniu. Ten sam silnik, w G61 miałem niemal wrażenie, że jadę elektrykiem, X6 wył.

Opublikowano (edytowane)

Cenne info. Dzięki.

W g05 doceniam wyciszenie, jeżeli jest lepiej to tylko przyklasnąć.

 

ps sąsiad ostatnio przyprowadził g60 520d i na zewnątrz brzmi to strasznie. Wróciły wspomnienia mojego pierwszego VAGa 1.9tdi 😉 

Edytowane przez Roberto1
Opublikowano
10 godzin temu, Brak_nazwy napisał(a):

Dwie turbiny, dokładnie ten sam napęd co w X5/X6 30d

G65 czyli nowa x5 od 2027 też dostaje 30d z etykietą 40d i będzie to jedyny diesel w ofercie.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Inżynierowie BMW, męczyli, męczyli i wymęczyli.

Auto dłuższe o 10cm, wyższe o 4 cm, szersze o 3

Na nogi z tylu tylko 2cm więcej (nie oszukujmy się G30 nie jest mistrzem przestronności z tyłu)

Bagażnik mniejszy, bak mniejszy.

Zobaczcie na miejsce z tyłu w Mercedesie. Inna liga

Zrzut ekranu (39)1.png

Zrzut ekranu (40)1.png

Zrzut ekranu (41)1.png

  • Lubię to 1
Opublikowano

To moim zdaniem jest cena tego, że piątka ma wspólną platformę dla elektryka i spalinówek. W Mieczysławie inaczej to wymyślili. Ale mi to nie przeszkadza, że nowy model nie ma więcej miejsca niż stary model. Naprawdę w tym samochodzie moim zdaniem nie chodzi o miejsce, prawda? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.