Skocz do zawartości

Nowa 5 G60/G61


speedofsound

Rekomendowane odpowiedzi

10 godzin temu, dawozbj napisał(a):

W przyszłym roku pojawią się nowe jednostki. Będą również V6. V8 tylko dla ///M. 

Ale 40i nie będzie w EU, 40d to pewnie ta słabsza odmiana trzylitrowego diesla. Pewnie miałeś na myśli hybrydę 550e...sorry takie wynalazki nie dla mnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam dylemat. Kolega chce ode mnie odkupić 540i w uczciwych pieniądzach, a ja brałym g60, ale w 2.0xd. Jezdzilem 4 lata g30 518d i mimo hejtów dalej milo wspominam to auto i miała kilka niezaprzeczalnych plusów 🙂 

g60 to teraz 10% rabatu i promo leasing. Czy ktoś słyszał lepiej? 
czytam Was to widzę po większości głosów, że z r6 nie warto zmieniać, tylko jeżdzę 5ty tok g30, najpierw 518d, teraz kilka już miesięcy 540i i cholera jakoś brakuje innowacji 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No nie wiem. Masz fajne auto, a chcesz zamienić na średnie. Żebyś nie mówił, że zamienił stryjek siekierkę na kijek. Z plusów (albo i minusów) miałbyś nowszą budę i wnętrze. Ale czy to plusy w tym przypadku? Wątpliwe. Natomiast zmiana 3.0i na 2.0d byłaby dla mnie nie do zniesienia. Ale to nie moja decyzja tylko Twoja 😀 Ja już swoją podjąłem.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym 2.0d bez przesady w zupełności starczy do sprawnego przemieszczania i pali tyle co nic , jak ktoś sporo jeździ po europie a nie tylko po pl/de  to gdzie wy te moce chcecie wykorzystywać ? W austrii na autostradach same remonty albo ograniczenia do 80 lub 100, czasami uda się jechać 130 , fotoradarów nas...ne  co kilka km , we włoszech to samo - sa mistrzami rozstawiania pułapek na jakiś gminnych miasteczkowych uliczkach  przykład w załączeniu , strach się bać ile przeoczyłem 😀

20230828_130347.jpg

Edytowane przez Woytas
  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy system multimedialny mam w G20 LCI i jest spoko, jak patrzę na poprzednie wersje (w tym w moim G30 preLCI) to widzę, że nowe jest lepsze - ale mam na myśli funkcjonalność, bo design to faktycznie jest bez polotu - tutaj się nie popisali.

Ja też już oglądałem na żywo G60 i w realu auto zyskuje (podobnie jak nowe 7er czy X6 - kiedy wychodziły, to na zdjęciach nie podobały mi się, na żywo lepiej) - ale i tak d... nie urywa i trudno zakochać się w tym aucie. Do tego skromna gama silników spalinowych, brak wielu opcji (nie ma opcji np. dociągów drzwi, fotele komfortowe nie "łamią" się oparcia jak w dotychczasowych fotelach itp, a i jakość wykonania nie zachwyca, choć nie zauważyłem jakiejś tragedii. Jak bym brał, to albo diesla R6 (i taki ma być, więc ja będę jakoś usatysfakcjonowany) albo M5, jeśli przypadnie mi do gustu - bo to wcale nie takie oczywiste. A w ogóle zastanawiam się, czy nie pójść w coś innego, np serię 8 albo w ogóle inną markę, bo na siłę trzymać się serii 5 to trochę bez sensu.

Reasumując - nową serią 5 jestem raczej rozczarowany, a miałem nadzieję, że będę oczarowany - ale jeszcze poczekajmy na jazdy i lepszą gamę silnikową - mam szczerą nadzieję, że w BMW wiedzą co robią i polubimy to auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Woytas napisał(a):

Z tym 2.0d bez przesady w zupełności starczy do sprawnego przemieszczania i pali tyle co nic , jak ktoś sporo jeździ po europie a nie tylko po pl/de  to gdzie wy te moce chcecie wykorzystywać ?

Pojeździj trochę autem z większym silnikiem R6 lub większym, a zrozumiesz, że nie chodzi o samą moc, tylko o coś znacznie więcej - i wtedy zrozumiesz, dlaczego tak ubolewamy nad brakiem dostatecznej ilości dobrych silników. Większa moc i moment silnika R6 czy V8 to tylko premia za słuszną koncepcję pod maską.

520d jest na tyle szybkie, że tak samo można stracić prawo jazdy jak w każdym innym aucie.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dokładnie.

Przerabiałem duże silniki w Mercedesie V8 6,2 litra wolnossące i V6 3,0 biturbo.

Wybierając teraz duże auto rodzinne kupiłem 540i LCI. Sposób oddawania mocy i lekkość jazdy nie ma porównania do 530i, którym jeżdziłem na jeżdzie próbnej.

 

Silniki w nowych G60 to dramat. Mercedes E klasa W214 bije BMW na glowę.

Jak chcemy ekonimcznę hybryde plugin (kosztem bagażnika) to mamy E400E zasięg na elektryku 100km i 381KM  i 5,3 do setki.

No i mamy dalej tradycyjne R6 3.0

E450 o mocy 381KM

E450d o mocy 367KM

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Mandus napisał(a):

Pojeździj trochę autem z większym silnikiem R6 lub większym, a zrozumiesz, że nie chodzi o samą moc, tylko o coś znacznie więcej - i wtedy zrozumiesz, dlaczego tak ubolewamy nad brakiem dostatecznej ilości dobrych silników. Większa moc i moment silnika R6 czy V8 to tylko premia za słuszną koncepcję pod maską.

520d jest na tyle szybkie, że tak samo można stracić prawo jazdy jak w każdym innym aucie.

Nie muszę jeżdziłem szybszymi , mocniejszymi 😀  poza tym do zabaw mam inny pojazd 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda nowocześniej ale zawsze nowe modele mają jakieś wady i zawsze pod tym kątem warto  kupować polifty , więc jak ktoś kupił z ostatniego wypustu G30 LCI  to może spokojnie poczekać na rozwój sytuacji jakościowo/silnikowej 

Edytowane przez Woytas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy są jakieś potwierdzone informacje, że będzie 30d? Oczywiście może nazywać się jak chce, M540d itp, ważne by było 6 cylindrów (na B58 chyba nie ma co liczyć). Powyżej czytałem, że taki ma być, sprzedawca w salonie powiedział mi jednak coś zupełnie innego - nie dopytywałem, bo rozmawialiśmy o X3. Mam nadzieję, że tylko tak straszą...

Edytowane przez LeśnyDziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Wawie w inchape mówili, że będzie r6 diesel. Tam też przekazali, że te pokazowe egzemplarze przedprodukcyjne miały słabe materiały, a produkcyjne będą już lepsze.

No, ale obejrzałem ten filmik z Kanady, to kurcze, mimo tego, że nie da się dotknąć, to jakoś tak sprawia wrażenie mocno plastikowego feel'u.

Ja na razie zostaje z 540i, chyba słusznie trochę poczekać jak rozwinie się sytuacja.

 

Edytowane przez Leeo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobno w przyszłym roku ma być diesel R6, ten co jest teraz w 530d z miękką hybrydą - chyba (zaznaczam, chyba) będzie się nazywał 540d i będzie miał 286KM + kilkanaście kuni z miękkiej hybrydy. Gdzieś widziałem, że fabrycznie podawali moc auta 299KM.

Jak dla mnie to byłby najsensowniejszy wybór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, durin90 napisał(a):

Te wszystkie kontrolki sterowane dotykowo zamiast guzikami są absolutnie bez sensu. Już widzę te odciski palców na każdym panelu.

Niby można okleić ekrany folią, która oprócz zabezpieczenia może zaoferować dodatek w postaci powierzchni, na której nie widać paluchów. No, ale niesmak pozostaje 🫤

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Mandus napisał(a):

Podobno w przyszłym roku ma być diesel R6, ten co jest teraz w 530d z miękką hybrydą - chyba (zaznaczam, chyba) będzie się nazywał 540d i będzie miał 286KM + kilkanaście kuni z miękkiej hybrydy. Gdzieś widziałem, że fabrycznie podawali moc auta 299KM.

Jak dla mnie to byłby najsensowniejszy wybór.

Kamień z serca, mam nadzieję, że się to sprawdzi i podobnie będzie z X3, które powinniśmy zobaczyć w okolicach nowego roku

 

Edytowane przez LeśnyDziad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, s0nar napisał(a):

Niby można okleić ekrany folią, która oprócz zabezpieczenia może zaoferować dodatek w postaci powierzchni, na której nie widać paluchów. No, ale niesmak pozostaje 🫤

.. kiedyś ludzie jeżdzili jeszcze 2 lata po wyjechaniu z salonu z foliami 😀 

jak widzę ten masochizm z oklejaniem wszystkiego .. kupujecie te samochody dla siebie czy 2 kolejnych właścicieli ? ... bo ani za to nie zapłacą ani docenią 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 minuty temu, Woytas napisał(a):

.. kiedyś ludzie jeżdzili jeszcze 2 lata po wyjechaniu z salonu z foliami 😀 

jak widzę ten masochizm z oklejaniem wszystkiego .. kupujecie te samochody dla siebie czy 2 kolejnych właścicieli ? ... bo ani za to nie zapłacą ani docenią 

Fabrycznych folii nie było już w dniu odbioru, salon się o to postarał 😄 Prawdę mówiąc w nosie mam przyszłego właściciela ktokolwiek by nim był i kiedykolwiek by się nim stał. Oklejam auto sam dla siebie, bo chcę jak najdłużej cieszyć się samochodem wyglądającym jak nowy, a lakiery teraz robią jakie robią, coraz słabsze i cieńsze. Dlatego pierwsze co zrobiłem po odbiorze było oklejenie karoserii folią PPF. To samo spotkało zewnętrzne elementy piano black (nad wewnętrznymi się zastanawiam, ale poprzednio nie miałem z nimi kłopotu, więc chyba nie będę oklejał) i ekrany (bardziej pod kątem palcowania, a nie zniszczenia). To samo dotyczy pielęgnacji skór. Będę tym samochodem jeździł potencjalnie 3-5 lat, a może i dłużej jak będę chciał sobie zostawić V8 przy kolejnym zakupie. Auto nie jest dla mnie tylko środkiem transportu z punktu A do B. Jest to jednocześnie hobby. Do tego nie lubię jeździć w chlewie i brudzie dlatego przynajmniej raz w tygodniu jestem na myjni, a raz na rok albo na pół roku funduję swojemu autu kurację detailingową z porządnym myciem i odkurzaniem.

Nie rozumiem Twojego podejścia i myśli o przyszłym właścicielu. Jak rozumiem sam nie dbasz o samochód, bo kiedyś będziesz go sprzedawał? Nie myjesz, nie odkurzasz, specjalnie niszczysz i ponadprzeciętnie eksploatujesz, żeby przypadkiem nie zrobić dobrze przyszłemu właścicielowi? 😄 To i oleju w silniku nie wymieniaj, bez wymiany pojeździsz te kilka lat. Jeśli natomiast sądzisz, że nikt na rynku używek nie doceni zadbanego samochodu i nie zapłaci za niego więcej to najwyraźniej nigdy nie sprzedawałeś zadbanego samochodu. Pozdrawiam.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. Jak kulą w płot :classic_biggrin: najwyraźniej nie zrozumiałeś o co mi chodzi  ... a olej zmieniony niezgodnie z zaleceniami o jakies 23 tyś za szybko :classic_tongue:, każde kolejny pojazd sprzedany od ręki , o auta dbam tylko jak widzę to naciągactwo na oklejanie lub ceramike w cenie lakierowania całego auta to śmiech mnie ogarnia :classic_smile: no ale dla każdego coś miłego najwyraźniej odprowadzenie auta na myjnie tylko dlatego , że gość nabył pędzelek do odkurzania nazywa się "detajlerem"  i Cię lub twoje auto to  nobilituje to się tym ciesz , na końcu na przeglądze jakiś niepełnosprytny na pewno je umyje w ASO na 2 gąbki  :classic_laugh:  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dodam jeszcze tylko, że sprzedając zadbane auto zdecydowanie powyżej średniej ceny danego modelu/rocznika/wyposażenia nastawiasz się na inny typ klienta. Jak dzwoni jakiś Janusz i nie widząc samochodu już przez telefon pyta za ile ostatecznie sprzedasz albo składa jakąś żenującą propozycję to grzecznie dziękuję i się rozłączam. Tak samo jak słyszę tekst "Panie, co tak drogo? Przecież w sieci widziałem 5 tańszych" to od razu mówię, że proszę iść kupować te tańsze. Koneser doceni, a z Januszexami i tak nie chciałbym współpracować nawet jeśli to tylko jedna transakcja sprzedaży-zakupu. Przy czym powyższe dotyczy bardziej unikalnych towarów. Np. z nieprzeciętnym wyposażeniem i nieprzeciętnie zadbanych, że nie ma się do czego przyczepić. W takim przypadku wyższa cena jest całkowicie uzasadniona i nigdy nie miałem problemu ze sprzedażą dobrego towaru znacznie powyżej ceny gruzów.

ASO ma zakaz dotykania mojego auta jeśli chodzi o mycie, bo już raz zrobiłem awanturę jak tylko opłukali mi auto zwykłą wodą z kranu i miałem zacieki z wapiennych osadów 😄 Na każdym przeglądzie zwracam na to uwagę i mają odnotować, że "nie myjemy". Zresztą ciężko, żeby myli czyste auto 😄

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, s0nar napisał(a):

Niby można okleić ekrany folią, która oprócz zabezpieczenia może zaoferować dodatek w postaci powierzchni, na której nie widać paluchów. No, ale niesmak pozostaje 🫤

Folia folią, ale dotykowe kontrolki są też dużo trudniejsze do sterowania. W G30 mam panel klimy 4 strefy i mimo wydrążenia przyciska "menu", to gmeranie przy połowie kontroli klimatyzacji (moc nawiewu, grzanie/wentylacja stołka) to istny dramat. 
Pozostałe przyciski mam ogarnięte bez patrzenia gdzie klikam. 

To nie jest ekran telefonu, w którym faktycznie nie ma większej różnicy pisać na zwykłej klawiaturze vs klawiaturze ekranowej. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, s0nar napisał(a):



ASO ma zakaz dotykania mojego auta jeśli chodzi o mycie, bo już raz zrobiłem awanturę jak tylko opłukali mi auto zwykłą wodą z kranu i miałem zacieki z wapiennych osadów 😄 Na każdym przeglądzie zwracam na to uwagę i mają odnotować, że "nie myjemy". Zresztą ciężko, żeby myli czyste auto 😄

No i tu się zgadzamy 😀  ..jedni myją auta sami przed serwisem inni dają opłukać i przy okazji porysować lakier, podobnie z kupowaniem jedni sortują od najtańszychy inni od najdroższych 😀 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, atri napisał(a):

Hej, mam już VIN i nie wiem czy się cieszyć z tych dwóch litrów ...

Nie 😔.... 

Przy piatce imo to lipa ale wszystko zależy od potrzeb 

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W g60 w Europie nie ma już pomarańczowych, statycznych ledów w reflektorach (przynajmniej na egzemplarzach, które teraz krążą), w Ameryce ledy są. W wersji europejskiej widać, jakby był zaślepiony otwór pod te pomarańczowe ledy. W środku nie ma już schowka zamykanego na kluczyk. W sportowych fotelach nie ma już pompowania boczków, wersja spalinowa ponoć ma być pozbawiona „krysztalowego” paska z oświetleniem ambientowym. Widać jak wszędzie BMW szuka oszczędności- krótsze dekory w środku, dźwignia zmiany trybu jazdy jest nawet gorzej wykonana niż w g20 lci (tam chyba była metalowa, tu wyglada na plastik). Nie rozumiem kompletnie, dlaczego nie ma zawieszenia EDC w wersjach spalinowych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.