Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry!


Czy ktoś miał przyjemność porównywać Audi A6 55 TFSI z G30 540i po lifcie? :)

Z ciekawości chciałbym wiedzieć, jak wrażenia! Nie ukrywam, że leasing na Audi jest nieporównywalnie tańszy w stosunku do leasingu BMW... Stąd moje pytanie :)


Pytam głównie o właściwości jezdne i dynamikę silnika!


Z góry dzięki za informacje! :)

Opublikowano
Ogólnie audi dość mocno poleciało na jakosci, zwłaszcza jeśli chodzi o elektronikę. Weź tez pod uwagę, ze w audi masz s-tronic, dużego laga przy ruszaniu. Jak 2 lata temu chciałem kupić audi, tak kupiłem bmw i złego słowa nie powiem :p
Opublikowano

A w salonach testówek już nie ma? :)

Jedź do dealerów, usiądź, podotykaj, przejedź się i... zamów BMW.:)

Opublikowano
A w salonach testówek już nie ma? :)

Jedź do dealerów, usiądź, podotykaj, przejedź się i... zamów BMW.:)

 

Popieram.

Albo zaoszczędź sobie czasu i... od razu zamów BMW :)

Opublikowano

Coś w tym jest , testowałem 2 litrowego diesla , 204 km z 4x4

Lag delikatny jest ale generalnie było ok , silnik porównywalny do Bmw 190 km .

Auto w środku jest bardzo nowoczesne , sam dotyk na pewno wymaga zmiany nawyków .

Na grupie Audi jest trochę postów narzekających na lag i gubiącą się właśnie elektronikę .

Przymierzałem się do nowego - rabat na starcie 24 % był zachęcający .

Jednak patrząc całościowo , czyli niekorzystne przepisy podatkowe dla aut powyżej 150 tys. ,

bardzo duże spadki wartości zdecydowałem się na poszukanie jakiegoś fajnego 3 latka.

I tak zostałem przy Bmw , pojawiła się fajna G30 ,2017 rok z przebiegiem 75 tys.

M-pack , 2,0 190km , 4x4 z wyposażeniem którego raczej bym nigdy nie zamówił .

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do elektroniki, to takie same problemy ma i BMW i Mercedes i Audi i wiele innych marek... np Ford.

Problemem jest zbyt krótki czas na wprowadzenie, niesprawdzone części i zbyt duża liczba zamówień... No i koszta...

Opublikowano
Jeszcze nie widziałem tu na grupie żeby ktoś w nowym samochodzie w ciągu 6 miesięcy od zakupu samochodu gonił z samochodem do ASO na lawecie kilka/kilkanaście razy. Na fb w nowych a6 i a7 czesto ludzie piszą o dość dużych problemach typu check engine, choinka na desce i nie można odpalić samochodu. Albo nowy samochód, a w ASO mówią, ze syf w układzie paliwowym i na gwarancji tego nie zrobią, bo pewnie klient tankował słabe paliwo.
Opublikowano

Aktualnie jeżdżę A6 3.0 TDI quattro, za moment zamawiam G31 i też już trochę jeździłem. Porównuję wersje 3.0 TDI i 530d.

Odkładając na bok kwestie designu i innych spraw subiektywnych mam takie uwagi:

- główną przewagą BMW jest skrzynia biegów, głównie chodzi o oprogramowanie; to po prostu najlepszy automat na rynku

- choć V6 Audi jest dopracowany to jednak R6 BMW brzmi, rozwija moc lepiej i jeszcze spala mniej paliwa

- wbrew temu co piszą niektórzy, Audi dalej jest wg mnie trochę z przodu jeśli chodzi o generalną jakość; materiały+spasowanie+zużywanie elementów robią lepsze wrażenie w Audi

- wirtualny kokpit choć w BMW wyświetla więcej bajerów, to w Audi jest wykonany bardziej premium; w szczególności chodzi o wpasowaniu panelu LCD

- w obu przypadkach łopatki przy kierownicy to kompletne nieporozumienie; ich działanie jest bardzo głęboko filtrowane przez elektronikę

- bardzo duża przewaga BMW nad Audi w wersjach kombi to nivomat w serii z tyłu; do Audi trzeba zamówić drogą pełną pneumatykę, żeby np. załadowane auto z tyłu nie "siedziało", a niestety pneumatyka nawet w trybie dynamic robi z auta ponton

Opublikowano

Jako że na miesiąc wpadło w moje ręce a6 c7 z 12 roku to mam inne zdanie na temat skrzyni s-tronic. nie jeździłem audi parę lat więc z chęcią się przesiadłem na parę tygodni. Skrzynia s tronic w tym modelu nie ma opóźnienia , po prostu ma inną charakterystykę niż zf w bmw.

Oba auta mają zwoje wady i zalety, nawiększą różnicą jest dla mnie napęd i skrzynia. Quattro działa stale i bardzo stabilnie, ale jak ktoś przesadzi to po prostu wypadnie z toru jazdy. X-drive działa odwrotnie, czuć że przeginamy i auto daje nam szansę na odpuszczenie gazu. Bmw daje wg mnie większą radość z jazdy . Skrzynia zf jest bardziej dynamiczna i bardziej odczuwalne są zmiany biegów.

Jeżeli chodzi o wnętrze to w nowej generacji Audi A6 tylko siedziałem i mi osobiście się podoba, jakość wydaje się lepsza niż w g30, mówię tu o np boczkach drzwi, desce rozdzielczej (nie mam obszytej skórą).

Najlepiej wypożyczyć oba auta na chociaż 1 dzień i pojeździć w dzień i wieczorem, porównać wszystko co nas interesuje.

Dla mnie ideał to byłby gdyby do g30 można by wrzucić zegary z a6 c7, zwykłe , analogowe z małym lcd po środku. Ale że nie można mieć wszystkiego to mam kompromis w postaci g30 ;)

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
a6 c7 z 12 roku


Skrzynia s tronic w tym modelu nie ma opóźnienia

 

Z tego co wiem to ten słynny lag pojawił się w późniejszych modelach wraz z nowymi normami spalin.

Opublikowano
Ale skrzynia jest ta sama, wiec naprawy mechatroniki, wymiany koszy sprzęgieł albo wypadanie biegów będą na porządku dziennym
Opublikowano
Lag w nowszej wersji audi zniweluje pierwszy lepszy ciptuning. Jakby mi się audi podobało to tak bym zrobił. A że BMW siadło mi strasznie to jeżdżę tylko nimi. Wszstko kwestia gustu i preferencji.
Opublikowano

Ja bym brał A6, przed G31 miałem A6 C7 a i C8 z wypożyczalni sie najezdzilem, wiem ze nastepnym autem będzie C8.

BMW to tragedia w porównaniu do Audi, spasowanie, prowadzenie, trzeszczenie budy na każdej dziurze a do tego multimedia jak w F10. Dla mnie C8 wyglada mega bardziej nowoczesnie na zewnątrz i w środku. Jedyny minus w Audi to skrzynia ktora troche bardziej szarpie, natomiast moja przy powolnej jeździe w korkach (1-2-3ci bieg) również szarpie.

Opublikowano
Oglądałem nowe a6 wczoraj z ciekawości w jednym z salonów. Jakość plastyków spadła tak samo nisko jak w bmw, co do szarpania skrzyni to ani w audi anie w bmw nigdy tego nie odczuwałem , tylko zmiana na sport powoduje szarpnięcia. Największy plus audi to analogowe zegary .
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a mnie ten virtual cockpit kompletnie irytuje... przerost formy nad trescia...

juz dawno pisalem ze w niektorych kwestiach opel dorownuje "premium", bo ci zeszli...

Opublikowano
Może mi ktoś powiedzieć z czego zrobiony jest filtr kabinowy do G30 ?????? że kosztuje ok 1000 zł w ASO ????? do Audi kosztuje 190 oryginał. Czy tych bayerów nie poj.......
  • Moderatorzy
Opublikowano
Może mi ktoś powiedzieć z czego zrobiony jest filtr kabinowy do G30 ?????? że kosztuje ok 1000 zł w ASO ????? do Audi kosztuje 190 oryginał. Czy tych bayerów nie poj.......

 

Doprawdy? A czy ten szmelc z kałdi też wyłapuje najmniejsze cząstki typu PM2,5? Chcesz się truć to kupuj tańsze filtry kabinowe, w BMW też takie znajdziesz. Ja tam uważam, że na zdrowiu nie warto oszczędzać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najmniejsze cząstki to są PM1...

a filtrona filtr kosztuje 160PLN... więc nie ma tak źle...

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
Najmniejsze cząstki to są PM1...

a filtrona filtr kosztuje 160PLN... więc nie ma tak źle...

 

I osobiście sprawdzałeś, że działa tak samo dobrze jak Fine Dust Filter? Bo opinie o Filtronie są takie, że ludzie nie chcieliby tym filtrować wody do spuszczania w toalecie. I nie jest to moja subiektywna opinia, a wrażenie z niejednego forum.


A wracając do standardowego filtra BMW - moim zdaniem nie filtruje on tak samo dobrze jak Fine Dust, smród z diesla się przedostawał do kabiny aż gryzło w gardle.

Edytowane przez s0nar
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Może mi ktoś powiedzieć z czego zrobiony jest filtr kabinowy do G30 ?????? że kosztuje ok 1000 zł w ASO ????? do Audi kosztuje 190 oryginał. Czy tych bayerów nie poj.......

Ten filtr wygląda jak mój z innego modelu, też mam z węglem aktywnym z ASO, ale za 300 zł.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najmniejsze cząstki to są PM1...

a filtrona filtr kosztuje 160PLN... więc nie ma tak źle...

 

I osobiście sprawdzałeś, że działa tak samo dobrze jak Fine Dust Filter? Bo opinie o Filtronie są takie, że ludzie nie chcieliby tym filtrować wody do spuszczania w toalecie. I nie jest to moja subiektywna opinia, a wrażenie z niejednego forum.


A wracając do standardowego filtra BMW - moim zdaniem nie filtruje on tak samo dobrze jak Fine Dust, smród z diesla się przedostawał do kabiny aż gryzło w gardle.

 

do tej pory tylko dobre opinie słyszałem, ale może czasy się zmieniły...

w takim razie co jak nie filtron?

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jestem zadowolony z tego antysmogowego filtra od BMW, więc nie szukałem alternatywy. Wiadomo, że też wolałbym płacić mniej, ale np. zwykły filtr z węglem aktywnym nie filtruje tek skutecznie. Dlatego przyłączam się do pytania - co jest na rynku równie skutecznego, a tańszego w zakupie? Zamówię od razu 10 sztuk takiego wynalazku.
Opublikowano
E tam, do W140 aktywny filtr weglowy kosztowal 3 tys PLN. Technologia z lat 90 wiec raczej super skuteczny nie byl :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.