Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dzięki, Panowie, chyba faktycznie dotykam tych pasków, choć dłonie mam raczej przeciętnej wielkości. Jestem wdzięczny za to info, bo serio nie wiedziałem, a lekko to irytowało, że łapię klamkę a zamki się ryglują 🙂 

Opublikowano

Mi też działa właściwie zawsze, ale jest jedna głupota. Jedziemy autem, ja i żona, obydwoje mamy kluczyki że sobą. Parkujemy na moment, jedno z nas wychodzi z auta, oddala się, auto się zamyka 🤦‍♂️ 

Moje poprzednie auto też z keyless nie robilo czegoś takiego, tam nie zamykało się jeżeli drugi kluczyk pozostał w środku.

A inna uwaga jaką mam do keyless, to że nie można go wyłączyć. Jak np będę się kręcił w miejscach (miastach), gdzie szansa kradzieży na walizkę jest nie zerowa. Kompletnie tego nie rozumiem i też w poprzednim aucie normalnie mogle wyłączyć keylessa.

Opublikowano

No to u mnie zasadniczo zawsze się otwiera, ale zdążyło się już wiele razy, że auto nie zamknęło się po oddaleniu i zastanawiam się co może być przyczyną.

Opublikowano
3 godziny temu, yeahb napisał(a):

No to u mnie zasadniczo zawsze się otwiera, ale zdążyło się już wiele razy, że auto nie zamknęło się po oddaleniu i zastanawiam się co może być przyczyną.

Jak wsadzisz kluczyk do kieszeni za telefon lub nawet portfel jeśli masz tam dużo kart / monet to sygnał może nie dotrzeć do samochodu w momencie oddalania się. Unikaj takich sytuacji

Opublikowano

Wracajac jeszcze do wielkosci felg i opon, to nigdy nie mialem auta z oponami run flat.

I jak tak czytam to wydaje sie, ze te opony RF maja prawie same wady. Najbardziej to chyba boje sie tego, ze na tych 19 calowych kolach bedzie bardzo twardo podczas codziennej jazdy i bede sie tym wk.wial. Zeby sie przed tym choc uchronic wzialem adaptacyjne zawieszenie, ale czy to zalatwi sprawe?

A Wy jakie macie zdanie o oponach run flat? Nie ma co ich az tak demonizowac?

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6 minut temu, Rivam napisał(a):

Wracajac jeszcze do wielkosci felg i opon, to nigdy nie mialem auta z oponami run flat.

I jak tak czytam to wydaje sie, ze te opony RF maja prawie same wady. Najbardziej to chyba boje sie tego, ze na tych 19 calowych kolach bedzie bardzo twardo podczas codziennej jazdy i bede sie tym wk.wial. Zeby sie przed tym choc uchronic wzialem adaptacyjne zawieszenie, ale czy to zalatwi sprawe?

A Wy jakie macie zdanie o oponach run flat? Nie ma co ich az tak demonizowac?

 

Nie ma, mam i RF i zawias M i plomby całe  🙂

Natomiast jak mi opona padła we Włoszech, raczej na zadupiu niż w Mediolanie to byłem zadowolony,  że w 40st nie muszę czekać na lawetę. 

  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Rivam napisał(a):

Wracajac jeszcze do wielkosci felg i opon, to nigdy nie mialem auta z oponami run flat.

I jak tak czytam to wydaje sie, ze te opony RF maja prawie same wady. Najbardziej to chyba boje sie tego, ze na tych 19 calowych kolach bedzie bardzo twardo podczas codziennej jazdy i bede sie tym wk.wial. Zeby sie przed tym choc uchronic wzialem adaptacyjne zawieszenie, ale czy to zalatwi sprawe?

A Wy jakie macie zdanie o oponach run flat? Nie ma co ich az tak demonizowac?

 

Częściej się zimą przydają na pewno łatwiej złapać wtedy gumę przez to, że czasem podsypują drogi popiołem z np. gwoździami jak z kominka wyjmą, przynajmniej u mnie na wsi się takie sytuacje zdarzają. Latem jeszcze gumy nie złapałem, zimą tak. 

Nie są jakieś złe, ale przez to że mają te wzmocnione boczki są sztywniejsze więc bardziej czuć nierówności na drogach. Dodatkowo spalanie jest większe, ale to są bardziej wartości 0,2-0,4l w zależności od opony. Umów się na jazdę bo każdy ma inny próg względnego komfortu.  

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Dziękuję 1
Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, Rivam napisał(a):

Wracajac jeszcze do wielkosci felg i opon, to nigdy nie mialem auta z oponami run flat.

I jak tak czytam to wydaje sie, ze te opony RF maja prawie same wady. Najbardziej to chyba boje sie tego, ze na tych 19 calowych kolach bedzie bardzo twardo podczas codziennej jazdy i bede sie tym wk.wial. Zeby sie przed tym choc uchronic wzialem adaptacyjne zawieszenie, ale czy to zalatwi sprawe?

A Wy jakie macie zdanie o oponach run flat? Nie ma co ich az tak demonizowac?

 

Miałem opony Run Flat w 1 i 2 na felgach 17”.

Obecnie mam w 3 felgi 18”, a w 4 – 19”.

We wszystkich autach było zawieszenie typu M.

 

Na oponach Run Flat jeździ się bezpiecznie – nie trzeba martwić się o przebicie. Dodatkowo są sztywniejsze w zakrętach.

Nigdy nie narzekałem na komfort jazdy – ani ja, ani pasażerowie.

Edytowane przez AMaly
  • Lubię to 1
  • Dziękuję 1
Opublikowano
1 godzinę temu, GrzegorzKo napisał(a):

Częściej się zimą przydają na pewno łatwiej złapać wtedy gumę przez to, że czasem podsypują drogi popiołem z np. gwoździami jak z kominka wyjmą, przynajmniej u mnie na wsi się takie sytuacje zdarzają. Latem jeszcze gumy nie złapałem, zimą tak. 

Nie są jakieś złe, ale przez to że mają te wzmocnione boczki są sztywniejsze więc bardziej czuć nierówności na drogach. Dodatkowo spalanie jest większe, ale to są bardziej wartości 0,2-0,4l w zależności od opony. Umów się na jazdę bo każdy ma inny próg względnego komfortu.  

Różnica w spalaniu To typ opony, rf co najwyżej może zmniejszyć spalanie ale będą to "mikrony". Dlaczego - "mniejsza reakcja na podłoże więc mniej strat energii"

Opublikowano
1 godzinę temu, Rivam napisał(a):

Wracajac jeszcze do wielkosci felg i opon, to nigdy nie mialem auta z oponami run flat.

I jak tak czytam to wydaje sie, ze te opony RF maja prawie same wady. Najbardziej to chyba boje sie tego, ze na tych 19 calowych kolach bedzie bardzo twardo podczas codziennej jazdy i bede sie tym wk.wial. Zeby sie przed tym choc uchronic wzialem adaptacyjne zawieszenie, ale czy to zalatwi sprawe?

A Wy jakie macie zdanie o oponach run flat? Nie ma co ich az tak demonizowac?

 

Decyzję musisz podjąć sam. Nikt raczej Co nie pomoże, rf opona jest lekko twardsza ale nie ma co demonizować. Mam Lato 19" nie rft i 19" zimę rft. Jest tak jak lubię, komfort jak dla mnie ok. Mam adaptacyjne i w sport jest twardo a w comfort ok. Jak jeździsz szybko nie zauważysz, że jest twardo. Za wolno zawsze będzie twardość bardziej odczuwalna 😀

Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, macste napisał(a):

Różnica w spalaniu To typ opony, rf co najwyżej może zmniejszyć spalanie ale będą to "mikrony". Dlaczego - "mniejsza reakcja na podłoże więc mniej strat energii"

Ja mówię o ROF nie RF, chodziło o wzmocnienie boków w oponie ROF. Jak patrzę w dane techniczne to wszystkie modele ROF maja gorszą klasę efektywności zużycia paliwa od tej samej opony bez tego systemu. Opona wzmocniona oznaczona jako RF czy XL to co innego. 

image.png.d55c52f33413150eac03869b578c76d1.png

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, GrzegorzKo napisał(a):

Częściej się zimą przydają na pewno łatwiej złapać wtedy gumę przez to, że czasem podsypują drogi popiołem z np. gwoździami jak z kominka wyjmą, przynajmniej u mnie na wsi się takie sytuacje zdarzają. Latem jeszcze gumy nie złapałem, zimą tak. 

Nie są jakieś złe, ale przez to że mają te wzmocnione boczki są sztywniejsze więc bardziej czuć nierówności na drogach. Dodatkowo spalanie jest większe, ale to są bardziej wartości 0,2-0,4l w zależności od opony. Umów się na jazdę bo każdy ma inny próg względnego komfortu.  

Masz rację, zwykle łatwiej w zimie,  natomiast tutaj na dobiciu na autostradzie uszkodzeniu uległ sam rant. 

W efekcie opona była do wymiany.

Niemniej jednak do wulkanizatora dojechałem 😉

 

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano
Godzinę temu, GrzegorzKo napisał(a):

Ja mówię o ROF nie RF, chodziło o wzmocnienie boków w oponie ROF. Jak patrzę w dane techniczne to wszystkie modele ROF maja gorszą klasę efektywności zużycia paliwa od tej samej opony bez tego systemu. Opona wzmocniona oznaczona jako RF czy XL to co innego. 

image.png.d55c52f33413150eac03869b578c76d1.png

Ciekawe z tym porównaniem nie rft z rft. Czyli pewnie guma dodatkowo inna, przynajmniej Bridgestony. Co do oznaczeń to z tego co wiem rft czy rf to to samo chodzi o runflaty czyli że wzmocnionym barkiem coby móc jechać bez ciśnienia. XL to coś innego, też wzmocniony bark ale pod większą nośność.

Opublikowano
3 godziny temu, AMaly napisał(a):

Miałem opony Run Flat w 1 i 2 na felgach 17”.

Obecnie mam w 3 felgi 18”, a w 4 – 19”.

We wszystkich autach było zawieszenie typu M.

 

Na oponach Run Flat jeździ się bezpiecznie – nie trzeba martwić się o przebicie. Dodatkowo są sztywniejsze w zakrętach.

Nigdy nie narzekałem na komfort jazdy – ani ja, ani pasażerowie.

Alternatywa to zawsze XL czyli i tak wzmocniony bark więc jest również sztywno w zakrętach. Przynajmniej jak porównuję zimowe runflaty 19" Conti 860 ze sportową gumą letnią nie rft PS4S XL, która z zasady jest twardsza.

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, macste napisał(a):

Ciekawe z tym porównaniem nie rft z rft. Czyli pewnie guma dodatkowo inna, przynajmniej Bridgestony. Co do oznaczeń to z tego co wiem rft czy rf to to samo chodzi o runflaty czyli że wzmocnionym barkiem coby móc jechać bez ciśnienia. XL to coś innego, też wzmocniony bark ale pod większą nośność.

Nie do końca RF to nie jest ROF czy RFT w zależności kto jaki skrót używa. 

image.png.e34d9ccb56f4d6088edc9ea52397041a.png

image.png.b859ed9ecd16051a36d8d4e9fd985855.png

Edytowane przez GrzegorzKo
  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 minuty temu, GrzegorzKo napisał(a):

Nie do końca RF to nie jest ROF czy RFT. 

image.png.e34d9ccb56f4d6088edc9ea52397041a.png

image.png.b859ed9ecd16051a36d8d4e9fd985855.png

Ciekawe, nie wiem skąd opis ale być może tak jest. Zawsze rf i rof miałem za to samo i dałbym sobie łeb urwać że tak czytałem... No i bym łba pewnie nie miał 😀 Człowiek całe życie się uczy... jak Endrju.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, macste napisał(a):

Ciekawe, nie wiem skąd opis ale być może tak jest. Zawsze rf i rof miałem za to samo i dałbym sobie łeb urwać że tak czytałem... No i bym łba pewnie nie miał 😀 Człowiek całe życie się uczy... jak Endrju.

RF to skrót od reinforced co dosłownie znaczy wzmocione, a np. Pirelli ma R/F i to znaczy że jest run on flat. Także mogło to Cię wprowadzić w błąd. Bardzo to wszystko jest pomieszane. 

Edytowane przez GrzegorzKo
Opublikowano
11 godzin temu, i043W napisał(a):

Przy 18' i adaptacyjnym zawieszeniu różnica między RFT zima, nie RFT lato jest znikoma.

Dokładnie, nie wiem czy koledzy tacy wrażliwi czy adaptacyjny tak dobrze działa ale ja miedzy 18 rft zima i 19 non rft lato różnicy praktycznie nie widzę, ewentualnie może mniej jeżdżę po dziurawych drogach bo na równej nawierzchni różnicy w komforcie nie ma 

Sorry za brak polskich znakow ale mi sie nie chce ALT naciskac

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
8 godzin temu, macste napisał(a):

Ciekawe, nie wiem skąd opis ale być może tak jest. Zawsze rf i rof miałem za to samo i dałbym sobie łeb urwać że tak czytałem... No i bym łba pewnie nie miał 😀 Człowiek całe życie się uczy... jak Endrju.

Nie wyglądał byś w sumie głupio,  było by nas dwóch  🙂

Kurde,  byłem przekonany, że to tylko nazewnictwo, ale po co sprawdzać 🫣

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Miałem A4 b9 z zawieszeniem sportowym i zwykłymi oponami 19 cali, w BMW mając zawias adaptacyjny i 19 runflat jest bez porównania większy komfort, nie czuć mniejszych nierówności. 

Opublikowano

Podobno częsty temat. Miałem to samo w ostatnim czasie - pojawiło się kilkukrotnie przez 2 dni. Od tamtego czasu działa bezproblemowo.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
43 minuty temu, Marco120i napisał(a):

Podobno częsty temat. Miałem to samo w ostatnim czasie - pojawiło się kilkukrotnie przez 2 dni. Od tamtego czasu działa bezproblemowo.

No tak. Dzięki. U mnie też już działa. Ale jeszcze jeden kwiatuszek: headup sam się załącza przy uruchomieniu auta, dziś drugi raz. Tak losowo. Spoko. 🤔

  • ??? 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.