Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, komoornik napisał(a):

To nie są moim zdaniem czasy żeby stan świec oceniać jedynie po tym czy auto idealnie odpala. Przez ostatnie kilka lat ciśnienie wtrysku bezpośredniego w silnikach benzynowych znacznie wzrosło.

Świece mają kluczowe znaczenie. To że Ty nie obserwujesz żadnych objawów, nie musi oznaczać że np nie pojawią się już niewielkie wypadanie zapłonu.

 

A gdie tu masz zapis że "miękka hybryda podlega niższej stawce"? 😉

Wystarczy pogooglować, żeby się przekonać że ludzie się sądzą. Nie ja to wymyśliłem 😉 

To że złożyłeś i zapłaciłeś to dopiero światełko w tunelu, US może jeszcze do Ciebie zapukać.

 

Interpretacje są takie że MHEV nie powinien się łapać:

https://businessinsider.com.pl/prawo/podatki/spor-o-opodatkowanie-hybryd-jaka-stawka-akcyzy-jest-wlasciwa/fwmfqx9

Interpretacja nie jest prawem i dla tego importerzy mają pozytywne wyroki bo to co sięwydaje urzędowi nie zawsze oznacza to samo co jest zapisane w ustawie lub rozporządzeniu. Jak by chcieli to by w bardzo prosty sposób zmienili przepisy tak aby wyeliminować miękkie hybrydy, ale tego nie robią z jakiś powodów.

 

Czy M340i lub 330i MHEV jest w stanie jechać na samym silniku elektrycznym?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co nie oznacza w ze nie jest miekką hybrydą.  

Opublikowano

Wszedłem na PUESC, w formularz i kwota podatku zależy tylko i wyłącznie co wybierzesz w tej części

image.png.189beabce1d0119d8647e76c6155182d.png

Przy wyborze jak wyżej z automatu wskakuje 9,3%. Jak się wybierze olej napędowy, benzynę lub gaz to będzie 18,6 powyżej 2 litrów.

Na pewno istnieje jakieś ryzyko ciągania się po urzędach i ewentualnie sądach ale już przy m340 jest o co walczyć :D. Najlepiej jakby w hologacji było wprost napisane, że to hybryda wtedy nie byłoby tematu

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Shudder napisał(a):

Wszedłem na PUESC, w formularz i kwota podatku zależy tylko i wyłącznie co wybierzesz w tej części

image.png.189beabce1d0119d8647e76c6155182d.png

Przy wyborze jak wyżej z automatu wskakuje 9,3%. Jak się wybierze olej napędowy, benzynę lub gaz to będzie 18,6 powyżej 2 litrów.

Na pewno istnieje jakieś ryzyko ciągania się po urzędach i ewentualnie sądach ale już przy m340 jest o co walczyć :D. Najlepiej jakby w hologacji było wprost napisane, że to hybryda wtedy nie byłoby tematu

Przyznam,  że się trochę pogubiłem. 

Jeśli wybierze się jak powyżej jest 9.6%, ale przy m340 trzeba wybrać benzynę i wtedy jak rozumiem wskakuje 18.6%, więc gdzie różnica? 🧐

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
9 minut temu, MedicuS napisał(a):

Przyznam,  że się trochę pogubiłem. 

Jeśli wybierze się jak powyżej jest 9.6%, ale przy m340 trzeba wybrać benzynę i wtedy jak rozumiem wskakuje 18.6%, więc gdzie różnica? 🧐

A dlaczego mialbys wybrac benzyne jesli auto jest hybryda ? Wybierasz po lewej hybryda a po prawej hybrydowy inny niz plug-in dokladnie tak jak na zalaczonym przykladzie. To ze auto jest hubryda np w autach z niemiec bedzie napisane w dwoch czesciach niemieckiego dowodu rejestaracyjnego oraz w homologacji.  W polsce rowniez w dowodzie rejestracyjnym masz taka pozycje ale nieco zakamuflowana np dla diesla jest to D/EE.  I tak wlasnie ja mam zarejestrowane w rodzinie 3 samochody. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ale tak w PL zawsze istnieje ryzyko ze jednak ktos stwierdzi ze trzeba doplacic akcyze i to z odsetkami za 5 lat. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
36 minut temu, saab napisał(a):

A dlaczego mialbys wybrac benzyne jesli auto jest hybryda ? Wybierasz po lewej hybryda a po prawej hybrydowy inny niz plug-in dokladnie tak jak na zalaczonym przykladzie. To ze auto jest hubryda np w autach z niemiec bedzie napisane w dwoch czesciach niemieckiego dowodu rejestaracyjnego oraz w homologacji.  W polsce rowniez w dowodzie rejestracyjnym masz taka pozycje ale nieco zakamuflowana np dla diesla jest to D/EE.  I tak wlasnie ja mam zarejestrowane w rodzinie 3 samochody. 

Ok, już rozumiem,  dzięki  😉

Myślałem,  że zaznacza się z lewej główny napęd,  np benzyna,  a potem z prawej, że w wersji hybryda. 

Już wszystko jasne 🙂

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano (edytowane)

Jak myślicie, jak duża szansa że właśnie tak 3 będzie wyglądać w przyszłym roku?

Idzie ewidentnie w 5.

 

IMG_2331.jpeg
 

Bo mam wielką nadzieję że takiego G50 nam nie wyprodukują.

 

 

IMG_2332.jpeg

Edytowane przez AMaly
  • Lubię to 1
Opublikowano

Czy ktoś wykonywał polerowanie przedniej szyby? 

 

Mam dość mocno wypiaskowana, mnóstwo drobnych kropeczek i myślę o polerowaniu.

Bezpieczne to? Jaki efekt ?

Pozdrawiam,

47

Opublikowano
17 godzin temu, Shudder napisał(a):

Wszedłem na PUESC, w formularz i kwota podatku zależy tylko i wyłącznie co wybierzesz w tej części

image.png.189beabce1d0119d8647e76c6155182d.png

Przy wyborze jak wyżej z automatu wskakuje 9,3%. Jak się wybierze olej napędowy, benzynę lub gaz to będzie 18,6 powyżej 2 litrów.

Na pewno istnieje jakieś ryzyko ciągania się po urzędach i ewentualnie sądach ale już przy m340 jest o co walczyć :D. Najlepiej jakby w hologacji było wprost napisane, że to hybryda wtedy nie byłoby tematu

 

12 godzin temu, AMaly napisał(a):

Jak myślicie, jak duża szansa że właśnie tak 3 będzie wyglądać w przyszłym roku?

Idzie ewidentnie w 5.

 

IMG_2331.jpeg
 

Bo mam wielką nadzieję że takiego G50 nam nie wyprodukują.

 

 

IMG_2332.jpeg

Ten przód to wygląda jak w Oplu Mokka 😄 No może trochę inny, ale fundamenty designerskie podobne = dramat. BMW było bardzo charakterystycznymi samochodami, a teraz coraz bardziej idą w takie futurystyczne kształty. Porsche, Mercedesa na drodze nie pomylisz z inną marką, a tutaj może będzie trzeba się zastanawiać czy to BMW, Opel a może nowy chińczyk. Tył w miarę, ale światła z tyłu są za dużo, mocno zaburzają linie. Co do tego zdjęcia wyżej było już wklejane, lepiej jakby z dwojga poszli w tą pierwszą opcje. 


 Nieuwe Opel Grandland: alle prijzen bekend - AutoWeek

Opublikowano

te rendery to jest inwencja twórcza o wartości nie większej niż gdyby każdy z nas teraz flamastrem namalował na kartce nowe 3. Szkoda strzępić ryja 🙂 ale mi się ten pierwszy na górze podoba, już go sam wrzucałem jako ciekawostka. Gdyby go lekko dopracować to dla mnie gicior. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

^^^ Dokladnie tak , a gdyby tak wygladala nowa 3er to biore ! 

Opublikowano
5 godzin temu, saab napisał(a):

^^^ Dokladnie tak , a gdyby tak wygladala nowa 3er to biore ! 

Potwierdzam, pierwsza wersja jak mniejsza 5. 
Z M trochę poszaleli 🙂 

 

 

IMG_2349.jpeg

Opublikowano

Czy ktoś próbował wymienić podnóżek w LCI z plastikowego na metalowy, jak w pre-LCI? Z tego co widzę w katalogu części i na zdjęciach, jest on elementem całej przedniej wykładziny. Da się go może jakoś rozdzielić i wymienić bez demontażu połowy wnętrza auta?

W salonie oferują jedynie nakładkę M-Performance 51 47 5 A7A BE5, która jest przyklejana na taśmie dwustronnej i ma inny wzór niż na pedałach. Montował ją ktoś u siebie? Jak z jakością, nie odklei się po czasie?

Wkurzają mnie te cięcia kosztów i jakości przez BMW...

Zrzut ekranu 2025-03-22 093957.jpg

Zrzut ekranu 2025-03-22 093904.jpg

Zrzut ekranu 2025-03-22 095936.jpg

repose-pied-bmw-performance-en-aluminium-bmw-serie-2-coupe-g42.jpg

repose-pied-bmw-performance-en-aluminium-bmw-serie-2-coupe-g422.jpg

3.jpg

Opublikowano

Ja bym się nie bał taśmy dwustronnej. One są obecnie naprawdę dobrej jakości (zwłaszcza 3M). Dobrze tylko oczyścić i odtłuścić powierzchnię. 

Opublikowano
6 godzin temu, maxox napisał(a):

Coś mi się wydaje że jedyne BMW 3 które można kupić to jest m340i albo m340d

Ja kupiłem M340d i jeżeli chodzi o jakość wykończenia stanowczo nie polecam. Gdyby nie to że nie ma konkurencji dla 3.0d to bym napewno nie kupił. Choc akurat ten podnóżek mam metalowy.

Opublikowano
7 godzin temu, maxox napisał(a):

Coś mi się wydaje że jedyne BMW 3 które można kupić to jest m340i albo m340d

 

IMG_0654.jpeg

Opublikowano (edytowane)

Maxox, daj spokój, sorry, że tak bezpośrednio, ale wymyślasz bajki i uważam, że powielanie ich na forum jest zwyczajnie szkodliwe. Na równi nawet z tym jakby wkręcać ludziom, że jak wezmą auto bez asystentów, to mogą je odblokować bimmercodem. Mam na myśli zwyczajną dezinformację, która kogoś może mocno zmylić i poważnie szkodzić. 

Edytowane przez JacekLZ
  • Lubię to 4
Opublikowano

Nie chcę wkładać kija w mrowisko, tym bardziej że nie siedziałem w podstawowej wersji modelu typu 318i więc nie mam bezpośredniego porównania, ale najwidoczniej chat gpt siedział w obu modelach 😁 Poniższe bym traktował bardziej jako ciekawostkę 😏

 

Screenshot_20250323_193734_Brave.jpg

Opublikowano (edytowane)

Potrzebuje kupić na lato felgi i opony 18" lub 19". Mam xdrive. Zastanawiam się po co mi te szersze koła na tyle latem. Przy RWD i dużej mocy to może i lepiej szerokie ale przy xdrivie przód pomoże:) Homologacja nawet dopuszcza 18" 4x225mm, ale tylko zimowe. Są jakieś przeciwskazania aby wstawić letnie 4x225mm? Gwarancji oczywiście nie mam. Ubezpieczyciele w Polsce podobno nie czepiają się zmian w granicach rozsądku. Zalety tej samej szerokości to łatwiejszy dobór opon, co sezon zamiana przodu z tyłem dla równomiernego zużycia przez co ekonomiczniejsze wykorzystanie opon. I może mniejsze opory przy węższej oponie.
Oczywiście felgi tej samej szerokości to z zamiennika.

Auto kupiłem na 17" zimowkach tej samej szerokości.

Jakieś argumenty za i przeciw? Ktoś tak założył? Czy tu wszyscy ortodoksyjnie tylko homologowane opony? 😉

Edytowane przez daniel_

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.