Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
27 minut temu, M4R10 napisał(a):

Czego używacie do felg z chemii by pozbyć się trudnego brudu a zarazem nie zniszczyć OEM felgi?

Jaką szczotkę polecacie do felg? Kupiłem Dunlopa i jest za gruba do 18" felg i hamulców M, nie chce wejść i dokładnie oczyścić felgi.

polecam car spa 😉 żartuję sam z chęcią się dowiem 

male-bmw-2.png
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
36 minut temu, wehyr napisał(a):

polecam car spa 😉 żartuję sam z chęcią się dowiem 

Dwa razy w roku jest Car SPA, ale to nie wystarczające by utrzymać czyste felgi, kiedy na bez dotyku jestem raz w tygodniu. 

Opublikowano
1 godzinę temu, M4R10 napisał(a):

Dwa razy w roku jest Car SPA, ale to nie wystarczające by utrzymać czyste felgi, kiedy na bez dotyku jestem raz w tygodniu. 

Felgi musisz zabezpieczy, żeby to o wiele łatwiej się czyściło. Wtedy wystarczy Ci najprostszy Wheel Cleaner np jakiś Shiny Garage Wheel Cleaner i szczotka Vikan do felg, taką którą wygląda jak do toalety 😅

  • Lubię to 1
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wymiana klocków 

Chciałbym się upewnić, czy mogę to zrobić w innym serwisie niż aso, na oryginalnych częściach który też ma wpis do bazy oraz „homologację” bmw. Czy wpłynie to na gwarancję?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, jaavi666 napisał(a):

Wymiana klocków 

Chciałbym się upewnić, czy mogę to zrobić w innym serwisie niż aso, na oryginalnych częściach który też ma wpis do bazy oraz „homologację” bmw. Czy wpłynie to na gwarancję?

śmiało działaj 🙂 ja olej zawsze wymieniam częściej z wpisem do bazy 🙂 byleby jeżeli masz bsi/bri interwału Ci olejowego czy na klocki nie skasowali 🙂 bo potem np już do tego nie wrócisz.... części muszą być ori i warsztat z możliwością wpisu do bazy lub bez takiej możliwości ale wtedy w historii tego nie będzie 😉 

male-bmw-2.png
Opublikowano

Ciekawostka odnośnie kasowania interwału:
Ostatnio wymieniałem olej w ASO poza interwałem BSI i chyba ktoś się rozpędził i wszystko wykasował. Auto wróciło na 40 minut do serwisu i przywrócili interwały, choć przed wizytą pokazywało 9000 do wymiany oleju, a po "naprawach" 11000 🙂

Opublikowano

Czy orientujecie się na jakich oponach wychodzi m340i przy wyborze ogumienia performance? Czy przy wyborze ogumienia performance dostaje się opony non RF czy też można trafić np. P zero RF?

Opublikowano

Z tego co wiem tylko Michelin Pilot Sport 4S (takie wybrałem, koniecznie z pakietem M Technology - większe zaciski i tarcze z przodu . Oczywiście nie RFT. 

Opublikowano

Dostaniesz jak wybierzesz opony performance, nie musisz brać pakietu M Technology choć w tym przypadku jak planujesz brać te opony to ja bym dołożył do tych lepszych hamulców i chłodznia. Ogranicznie jest tylko w drugą stronę gdzie nie możesz wziąć samego M Technology bez opon perofrmance.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Opublikowano

Słyszałem nieciekawe historie o tym dodatkowym chłodzeniu i uszkadzaniu jego.

Ale ogumienie performance to zawsze PS4S? Nie chcę dostać potem np. P zero.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, Raff.e napisał(a):

Słyszałem nieciekawe historie o tym dodatkowym chłodzeniu i uszkadzaniu jego.

Ale ogumienie performance to zawsze PS4S? Nie chcę dostać potem np. P zero.

To może być też Pirelli nawet nie P Zero tylko Cinturato P7 😕
lub Bridgestone Turanza T 005

Opony performance to ta sama guma co bez tej opcji i nie ma RFT (homologowana * oczywiście).

Abstrahując to M2 na salonie stoi na PS4S właśnie.

Edytowane przez Ponta
Opublikowano
34 minuty temu, Ponta napisał(a):

To może być też Pirelli nawet nie P Zero tylko Cinturato P7 😕
lub Bridgestone Turanza T 005

Opony performance to ta sama guma co bez tej opcji i nie ma RFT (homologowana * oczywiście).

Abstrahując to M2 na salonie stoi na PS4S właśnie.

W takim razie to łut szczęścia co się dostanie z fabryki. Szkoda ale dziękuję za wyjaśnienie. Właśnie tego się trochę obawiałem. 

Opublikowano

W zamówienia auta mam wylistowane opony PS4S i z tego chore wiem performance to zawsze te i tylko te. Czy ktoś kto wziął ten pakiet dostał coś innego?

Uszkadza dodatkowego chłodzenia to ciekawy temat.  Jak ktoś przód rozwali to w 90% rozwali dodatkowe i podstawową chłodnicę. Nie kumam toku rozumowania... poza tym nawet jak do tego dojdzie czy ktoś będzie to robił z własnej kieszeni bo nie ma AC?

Opublikowano

Czy Wam też tak strasznie parują szyby? Przy takiej pogodzie jak obecna, włączonej klimie na automatycznie 21 stopni przód, 23 tył cały tył i boki są zaparowane 😕

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
56 minut temu, rafaeelloo napisał(a):

Czy Wam też tak strasznie parują szyby? Przy takiej pogodzie jak obecna, włączonej klimie na automatycznie 21 stopni przód, 23 tył cały tył i boki są zaparowane 😕

Generalnie to nie, aczkolwiek ja jak rano biorę gorący prysznic, z którego wychodzę o 6:20, a o 6:35 wsiadam do auta, to po jakimś czasie przednia szyba i boczna kierowcy trochę zachodzi parą, ale właczam nawiew na szybę na jakieś pół minuty i dalej jest ok. 

Mam gumowe dywaniki, auto garażowane (chociaż drugie G21 nie jest garażowane i ma materiałowe dywaniki i tam też nie ma problemu)

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano

To u mnie jest źle. Nie ma znaczenia, czy gumowe, czy materiałowe dywaniki. Obserwowałem to już w zeszłym roku, ale jakoś bagatelizowałem. Natomiast wczoraj zrobiłem 200km i cały czas ogrzewanie tylnej szyby musiało być włączone bo byłaby zaparowana, a jechaliśmy tylko we dwoje. Nawiew był na auto, ale na drugiej kreseczce bo bez tego pojawiała się para na przedniej szybie. W piątek wyjechałem z garażu (~21 stopni), zamknąłem bramę i wsiadłem i szyby były tak zaparowane, że nie było nic widać.

Samochód jest garażowany. Jedynie w pracy stoi na dworze.

Opublikowano
9 godzin temu, macste napisał(a):

W zamówienia auta mam wylistowane opony PS4S i z tego chore wiem performance to zawsze te i tylko te. Czy ktoś kto wziął ten pakiet dostał coś innego?

Uszkadza dodatkowego chłodzenia to ciekawy temat.  Jak ktoś przód rozwali to w 90% rozwali dodatkowe i podstawową chłodnicę. Nie kumam toku rozumowania... poza tym nawet jak do tego dojdzie czy ktoś będzie to robił z własnej kieszeni bo nie ma AC?

Po męczeniu Internetu i forów przez weekend doszedłem do wniosku, że jeśli bierzesz pakiet M Technology i ogumienie perf. to dostajesz PS4S. Jednak bez pakietu M technology może być różnie. 

Co do tej chłodnicy, to nie chodzi o rozwalanie przodu auta - wiadomo, że wtedy czy dodatkowa czy nie to chłodnica do wymiany. Chodzi o to, że chłodnica z pakietu M technology jest kompletnie odkryta od spodu, a ta zwykła ma osłonę. Wtedy trzeba bardzo uważać żeby niczym nie walnąć od spodu. Wiem, że było to wałkowane wiele razy przed lci. Być może w lci BMW dodało tam jakąś osłonę i jest git. Musiałby wypowiedzieć się ktoś z tym pakietem, kto może spojrzeć na podwozie swojego auta.

Jednak wydaje mi się, że bez jazdy torowej i mocnego upalania auta ten pakiet nie ma sensu. 

  • Dziękuję 1
Opublikowano
41 minut temu, rafaeelloo napisał(a):

To u mnie jest źle. Nie ma znaczenia, czy gumowe, czy materiałowe dywaniki. Obserwowałem to już w zeszłym roku, ale jakoś bagatelizowałem. Natomiast wczoraj zrobiłem 200km i cały czas ogrzewanie tylnej szyby musiało być włączone bo byłaby zaparowana, a jechaliśmy tylko we dwoje. Nawiew był na auto, ale na drugiej kreseczce bo bez tego pojawiała się para na przedniej szybie. W piątek wyjechałem z garażu (~21 stopni), zamknąłem bramę i wsiadłem i szyby były tak zaparowane, że nie było nic widać.

Samochód jest garażowany. Jedynie w pracy stoi na dworze.

Spróbuj może w garażu zostawiać szyby opuszczone.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, maciej_cie napisał(a):

Spróbuj może w garażu zostawiać szyby opuszczone.

Pochlaniacz wilgoci Autodry: https://allegro.pl/oferta/autodry-pochlaniacz-wilgoci-osusz-swoje-auto-4885878736

Od nowosci mam w aucie i regularnie wymieniam co 3 mce. Nigdy zadnego problemu. 

Edytowane przez karlos91
Opublikowano

No ale nie wydaje Ci się, że pochłaniacz wilgoci w nowym samochodzie to coś śmiesznego? 🙂 16 letnia E90, której spływa woda czasem do środka (problem z uszczelką wewnątrz drzwi) nie ma takiego problemu.

  • Lubię to 1
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Właśnie miałem to samo napisać, coś ewidentnie jest nie tak.

Opublikowano
Godzinę temu, Raff.e napisał(a):

Po męczeniu Internetu i forów przez weekend doszedłem do wniosku, że jeśli bierzesz pakiet M Technology i ogumienie perf. to dostajesz PS4S. Jednak bez pakietu M technology może być różnie. 

Co do tej chłodnicy, to nie chodzi o rozwalanie przodu auta - wiadomo, że wtedy czy dodatkowa czy nie to chłodnica do wymiany. Chodzi o to, że chłodnica z pakietu M technology jest kompletnie odkryta od spodu, a ta zwykła ma osłonę. Wtedy trzeba bardzo uważać żeby niczym nie walnąć od spodu. Wiem, że było to wałkowane wiele razy przed lci. Być może w lci BMW dodało tam jakąś osłonę i jest git. Musiałby wypowiedzieć się ktoś z tym pakietem, kto może spojrzeć na podwozie swojego auta.

Jednak wydaje mi się, że bez jazdy torowej i mocnego upalania auta ten pakiet nie ma sensu. 

Mi po jeździe testowej M340i nie spodobały się hamulce i stąd głównie chciałem przede wszystkim większe tarcze, zaciski oraz przede wszystkim inną modulację hamowania. O tych chłodnicach ludzie pisali ale nie trafiłem na żadne konkrety. Podrzuć na prv jak możesz, z góry dziękuję. Jak mam mieć problem po delikatnym najechaniu na krawężnik to kiepski temat 😕 Oczywiście nie uważam, że jest tak źle ale warto się przyjrzeć. Może ktoś ma Mtech i może podzielić się spostrzeżeniami, zdjęciem podwozia? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.