Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Cena pewnie zbliżona do odpowiedników czyli iX M60 albo EQE SUV, a właściwie to nie są odpowiedniki tylko trochę słabsze wersje, bo odpowiednika nie ma.

W PL na szybko patrzac iX M60 jest 90k PLN tanszy od X5M Comp (610k/700k).

iX M60 ma 620 HP, czyli o cale 5HP mniej niz X5M, do setki sie rozpedza w 3,8s wiec o 0,1s szybciej od X5M, do 200km/h rozpedza sie szybciej o 0,2s, na cwiartke szybsze o 0,4s, nie wiem wiec czemu piszesz "slabsze wersje" :cool2:

 

a i tak daje gorsze właściwości jezdne, dynamikę oraz dźwięk silnika i ogólnie pojętą radość z jazdy i usability.

Dynamika jak juz ustalilismy wyzej jest in minus dla X5M :cool2:

Co do reszty - dla petrolheada oczywiscie zgoda, natomiast taktowanie przemilczasz tez kilka zalet iX M60 - koszty eksploatacji, przestronnosc w srodku, cisza (dla tych co lubia oczywiscie), darmowe i dostepne parkingi w centrum czy chociazby piekny i nowoczesny design (no dobra, zartowalem ;P)

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Faktycznie takie porównanie robi wrażenie, bo elektryk pomimo że te 400kg cięższy, to w przedziale 0-250 jedzie na papierze szybciej. „Przyspieszenie odczuwalne” elektryki maja wyższe, wiec efekt może być mocniejszy niż w benzynowym. Zaskakująco krótsza jest tez droga hamowania 200-0.


https://zeperfs.com/en/match10435-8730.htm


Tylko ten zasięg, brak zabawy biegami i dźwięku „brym brym” silnika, wydechu, to jednak zabiera mnóstwo funu. No i obstawiam ze m60i to mperformance, wiec np zawieszenie ma daleko do M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Droga hamowania elektryków nie jest tak zaskakująco krótsza jak się weźmie pod uwagę to ze oprócz hamulców wyhamować pomaga silnik elektryczny i odzysk energii. Taka sama historia jest z i4 M50 które hamuje lepiej niż M3.

IMG_6104.PNG.8fd0433272655eff0993e663d10ad490.PNG 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Droga hamowania elektryków nie jest tak zaskakująco krótsza jak się weźmie pod uwagę to ze oprócz hamulców wyhamować pomaga silnik elektryczny i odzysk energii. Taka sama historia jest z i4 M50 które hamuje lepiej niż M3.

 

Brzmi jak kolejna przewaga BEV. Tylko dlaczego na torze Tesli grzeją się tak mocno hamulce. Czy znaczy że ma aż tak słabe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hamulce na torze sa maltretowane, i4 na torze zachowuje sie duzo gorzej niz TM3P, po chwili naped sie przegrzewa, odcina moc i po zabawie. Ogolnie, na BEV i tor jeszcze troche poczekamy, licze ze Porsche stanie na wysokosci swojej reputacji z Caymanem EV :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jechałem dziś swoim x5 dynamicznie w mieście. Startowałem pierwszy spod świateł, w większości nie przekraczałem 2500 obrotów, czasem 3000, ale to mocniej depnalem. Jechałem w trybie comfort. Nie słyszałem żadnych gwozdzi ani świń. Za to dźwięk silnika spalinowego daje mi dużo radości. W środku słychać tylko delikatnie wydech bo jeżdżę na aktywnym zawsze. Adam musial jakimiś uszkodzonymi spalinowymi jeździć ze ma takie traumatyczne doświadczenia ;)
To tak jak ja w V-klasie. Poza radością z dźwięku dyzla, ale też mnie nie drażni.


 

a i tak daje gorsze właściwości jezdne, dynamikę oraz dźwięk silnika i ogólnie pojętą radość z jazdy i usability.

Dynamika jak juz ustalilismy wyzej jest in minus dla X5M :cool2:

Co do reszty - dla petrolheada oczywiscie zgoda, natomiast taktowanie przemilczasz tez kilka zalet iX M60 - koszty eksploatacji, przestronnosc w srodku, cisza (dla tych co lubia oczywiscie), darmowe i dostepne parkingi w centrum czy chociazby piekny i nowoczesny design (no dobra, zartowalem ;P)

Gdyby to było prawdą, to kto w ogóle kupowałby jeszcze X5M? :lol:

Kurde, a może Ci wszyscy kupujący nie czytali postów Adam i nie wiedzą, jak są głupi? :D


Ja właśnie pracownicy zamawiam X3 M40d, zaliczkowane V12, chyba za chwilę zaczną się ze mnie śmiać sąsiedzi, że taki głupi jestem :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@rkmi09 nie potwierdzam tak wysokiego zuzycia energii o ktorych mowi pertyn w ix1. Wydaje mi sie, ze musial sprawdzic zuzycie na kilku pierwszych kilometrach po ruszeniu bez wczesniejszego rozgrzania baterii. Wczoraj zrobilem trase 2x155km z czego okolo 220km autostrada z tempomatem na 120km/h. Z domu wyjechalem z bateria 100%, doladowalem po drodze 11,2 kwh i wrocilem do domu z bateria wskazujaca 20%, zuzycie oscylowalo 20-21kwh/100km. Podatnosci na wiatr poki co tez nie doswiadczylem a kilkanascie juz ladnych razy v max sprawdzilem :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja właśnie pracownicy zamawiam X3 M40d, zaliczkowane V12, chyba za chwilę zaczną się ze mnie śmiać sąsiedzi, że taki głupi jestem :lol: :lol:

Slawomir, pisalem to wiele razy ale powtorze - daj Ci boze, zeby Ci sie jak najlepiej powodzilo, i zebys mial duzo pieniedzy do 2035r + jeszcze 10 lat dluzej na jezdzenie autami spalinowymi, im wiekszy silnik i spalanie, tym lepiej :cool2:

Zysk Orlenu 21,5 miliarda PLN za zeszly rok, dzieki takim hojnym darczyncom jak Ty jest na doplaty po 20-30k PLN dla Kowalskiego na BEV.

WSZYSCY sa zadowoleni :cool2: :cool2:


Ja z mojej strony moge tylko powiedziec - DZIEKUJE w imieniu wszystkich uzytkownikow BEV w Polsce.

slonik, podziekuj tez Slawomirowi! :)

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@rkmi09 nie potwierdzam tak wysokiego zuzycia energii o ktorych mowi pertyn w ix1. Wydaje mi sie, ze musial sprawdzic zuzycie na kilku pierwszych kilometrach po ruszeniu bez wczesniejszego rozgrzania baterii. Wczoraj zrobilem trase 2x155km z czego okolo 220km autostrada z tempomatem na 120km/h. Z domu wyjechalem z bateria 100%, doladowalem po drodze 11,2 kwh i wrocilem do domu z bateria wskazujaca 20%, zuzycie oscylowalo 20-21kwh/100km. Podatnosci na wiatr poki co tez nie doswiadczylem a kilkanascie juz ladnych razy v max sprawdzilem :D

 

Słonik jechałeś do 120 i miałeś zuzycie 20 KWh ?


Czy Ty się już "nawróciłeś " i jeździsz z przepisowymi, a nawet z niższymi prędkościami?


Ile mocy wykorzystuje elektryk przy jeździe 120, bo u mnie chyba z 50 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze nie wiecej :D Co do nawrocenia to coraz bardziej mnie te wleczenie sie zaczyna wk... :D

Pojechałem w trasę raz, drugi z ciekawości i teraz wybieram spalinę, szkoda nerwów i czasu na ładowania, planowania, postoje w miejscach gdzie są ładowarki, kasy dla Orlenu itd.

Tak jak pisałem, ładowarek nie ma w miejscach docelowych i to też jest wielki problem. Nie każdy lubuje się w spędzaniu czasu w galeriach handlowych.

W przeciwieństwie do spaliny w elektryku nie skrócisz czasu podróży, jest to niemożliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
[quote name="słonik40"

W przeciwieństwie do spaliny w elektryku nie skrócisz czasu podróży' date=' jest to niemożliwe.[/quote]



Fajne te samochody elektryczne :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciekawe co na ten temat maja do powiedzenia kierowcy BEV korzystajacy z buspasow w porannych i popoludniowych korkach w duzych miastach :norty:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rkmi09 nie potwierdzam tak wysokiego zuzycia energii o ktorych mowi pertyn w ix1. Wydaje mi sie, ze musial sprawdzic zuzycie na kilku pierwszych kilometrach po ruszeniu bez wczesniejszego rozgrzania baterii. Wczoraj zrobilem trase 2x155km z czego okolo 220km autostrada z tempomatem na 120km/h. Z domu wyjechalem z bateria 100%, doladowalem po drodze 11,2 kwh i wrocilem do domu z bateria wskazujaca 20%, zuzycie oscylowalo 20-21kwh/100km. Podatnosci na wiatr poki co tez nie doswiadczylem a kilkanascie juz ladnych razy v max sprawdzilem :D

 

Słonik40, kilkudniowe testy w mojej opinii to trochę za mało żeby wyrobić sobie w miarę obiektywne zdanie na temat samochodu. W przypadku iX1, gdzie wartość baterii netto to 64,7 kW zasięg może nie zachwycać. W przypadku Pertyna czasem mam wrażenie, że wiele zależy od nastroju w jakim aktualnie się znajduje, chociaż jego opinia w teście o i4 M50, że to wzorzec wzoców BEV i że jest lepszy od Taycana bardzo mi się podoba ;).

Edytowane przez rkmi09
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mysle ze nie wiecej :D Co do nawrocenia to coraz bardziej mnie te wleczenie sie zaczyna wk... :D

Pojechałem w trasę raz, drugi z ciekawości i teraz wybieram spalinę, szkoda nerwów i czasu na ładowania, planowania, postoje w miejscach gdzie są ładowarki, kasy dla Orlenu itd.

Tak jak pisałem, ładowarek nie ma w miejscach docelowych i to też jest wielki problem. Nie każdy lubuje się w spędzaniu czasu w galeriach handlowych.

W przeciwieństwie do spaliny w elektryku nie skrócisz czasu podróży, jest to niemożliwe.

 

U mnie podobnie, chociaż bardzo lubię jeździć i4 M50 to na trasę wole X5 aby nie zastanawiać się nad ładowaniem.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co na ten temat maja do powiedzenia kierowcy BEV korzystajacy z buspasow w porannych i popoludniowych korkach w duzych miastach :norty:

Ale gdzie te bus pasy? W 5 największych miastach w polsce? Bo w Katowicach nie widziałem, tudzież jest ich tak mało.


Za to zapytam Ciebie, jak w centrum Katowic z ograniczeniem 30kmh BEVy pokazują swoją przewagę w dynamice jazdy? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@rkmi09 połączenie stosunkowo małej bateryjki z sylwetka suva nie może skończyć sie wielkim zasięgiem, kupiłem auto z z założeniem kręcenia się wokół komina a nie jazdy do Chorwacji. Niemniej na liczniku mam już niemal 2 tysiące kilometrów i patrząc na pertyna jadącego powolnie jak stary dziad który mówi ze zuzycie mu wychodzi 27 kWh/100 to jest to zwyczajnie nieprawda. Takie zuzycie się pojawia przez pierwsze kilka kilometrów jak samochód wyjeżdża z zimna bateria i przy szybkiej jeździe autostradowej. Poza tym zwróć uwagę na ekran u niego na filmie. Baterii mu zostało około 40 procent a pozostały zasieg mu pokazuje chyba około 160km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To całe gadanie o dynamice jazdy w mieście mega mnie śmieszy. Jeździłem fordem ka 1.2 69KM i potrafiłem na luzie pierwszy ruszyć ze świateł bo to nie zależy od mocy a przede wszystkim sprawności i skupienia kierowcy. W aucie o mocy 200 KM w mieście wykorzystuje może 20-30%. Wczoraj dla zabawy ruszyłem dynamicznie (tzn z gazem do połowy) w s4 440KM. Efekt był taki że na szczęście mam upgrade hamulców bo gość wjechał na "późnym" żółtym i po prostu bym w niego przywalił, a wyhamowałem w ostatniej chwili. Do miasta nic ponad 100KM nie jest mi potrzebne do sprawnej jazdy, więc jak miałbym wykorzystać ta przewagę 500KM bev? Na trasy nie, na tor nie, do miasta wykorzystam 20%... Śmiech i szukanie na siłę plusów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rkmi09 połączenie stosunkowo małej bateryjki z sylwetka suva nie może skończyć sie wielkim zasięgiem, kupiłem auto z z założeniem kręcenia się wokół komina a nie jazdy do Chorwacji. Niemniej na liczniku mam już niemal 2 tysiące kilometrów i patrząc na pertyna jadącego powolnie jak stary dziad który mówi ze zuzycie mu wychodzi 27 kWh/100 to jest to zwyczajnie nieprawda. Takie zuzycie się pojawia przez pierwsze kilka kilometrów jak samochód wyjeżdża z zimna bateria i przy szybkiej jeździe autostradowej. Poza tym zwróć uwagę na ekran u niego na filmie. Baterii mu zostało około 40 procent a pozostały zasieg mu pokazuje chyba około 160km.

 

Slonik40, raczej bym sie nie przejmował tym testem. Ważne jak Tobie wychodzi i sprawdza się się w realu. U mnie właśnie minal pierwszy rok ekspluatacji i4, przejechałem 22 tyś. km ze średnim zużyciem 22,5 kW ( a nie mam lekkiej nogi). A z ciekawostek wycena auta po roku w kontynuacji pakietu ubezpieczenia jest wyższa niż przy zakupie :).

Szerokiej drogi życzę i zadowolenia z przemyslanej decyzji nabycia BEV.

Edytowane przez rkmi09
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki i nawzajem. Tez już ładnie natlukles kilometrów. Ostatnio mój handlowiec jak z nim rozmawiałem o cenach napomknął o moim zamówieniu i4m50 z ktorego zrezygnowałem. Mówił, ze w tym czasie zamówiły jeszcze 3 osoby, odebrały jakos zaraz po premierze i ze ludzie zaczepiają ich na ulicy pytając jakimi cudem udalo im się auta odebrac :D swoją droga napomknął mi, cos ze w maju ma się pojawić konfigurator i5 m60. Chyba chciał mi wrzucić zajawkę :D


Odnośnie największej zalety elektryka dla mnie jest jedna. Jezdze wokół komina całkowicie za darmo. Cała reszta to wartość dodana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.