Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

ekipa tego portalu sklada sie z calego jednego smutnego pana, ktoremu kolega czy tez czytelnik dal sie jakims autem przejechac, ze 2 razy dostal samochod na weekend a historia portalu rozpoczela sie od proby zarobku na garbie tesli. W przyrodzie takiego osobnika nazywa sie pasozytem :D ciekawy czy ktoregos dnia raczy przeprosic swoich czytelnikow, ktorych naganial przez caly zeszly rok na zakup, zreszta nadal to robi. A wystarczylo sie tylko wsluchac w to co mowi CEO tesli, o jego planach, popatrzec na zwiekszajace czy tez zmniejszajace sie kolejki oczekiwania na auto i wyciagnac z tego logiczne wnioski.


Swoja droga chcialem suva w zamian za g30 ale coraz bardziej nowa 5 a moze i5 chodzi mi po glowie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mega jestem ciekawy jak zareaguje BMW - i4 M50 kosztuje na dzis 100k PLN ekstra + wyposazenie czyli 50-60% wiecej :shock:

Ceny BMW ciągle rosną i myślę że g60 będzie sporo droższe od g30.

To juz chyba wiem czemu sprzedaz spada :cool2:

 

Swoja droga chcialem suva w zamian za g30 ale coraz bardziej nowa 5 a moze i5 chodzi mi po glowie :D

slonik, jak kupisz drugiego elektryka to:

1. serdecznie Ci pogratuluje zakupu oraz tego, ze b. zmadrzales przez ostatnie 3 lata

2. nazwe Cie OLBRZYMIM HIPOKRYTA, ktory od 3 lat tutaj plul jadem na elektryki, zobrzydzal je wszystkim i z nich szydzil na kazdym kroku, zeby na koncu kupic 2 sztuki bo zalozyles fotowoltaike i te oszczednosci na benzynie jednak rekompensuja 180 km/h do Chorwacji (i te 40 minutowe hotdogi na Orlenie) :norty:


@BMFun - do Twojego posta (za ktorego serdecznie dziekuje tak apropo bo wlozyles w niego sporo czasu, doceniam to) odniose sie w weekend, za duzo zeby na szybko cos odpisac :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega jestem ciekawy jak zareaguje BMW - i4 M50 kosztuje na dzis 100k PLN ekstra + wyposazenie czyli 50-60% wiecej :shock:

Ceny BMW ciągle rosną i myślę że g60 będzie sporo droższe od g30.

To juz chyba wiem czemu sprzedaz spada :cool2:

 

 

W segmencie premium nie masz co liczyc na obniżki. Mercedesy eq jeszcze droższe, o Porsche nawet nie wspominam. Ale Tesla już może konkurować ze skoda i kia, to ich prawdziwi rywale :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@adamjttk mozesz to sobie nazywac hipokryzja a dla mnie sa to po prostu szerokie horyzonty i spontanicznosc. Kupuje auto na tu i teraz. Jest milion czynnikow ktore wplywaja na moje decyzje, czasami zastanawiam sie dlugimi miesiacami nie bedac do czegos zdecydowany czy w pelni przekonany, innym razem (jak np w przypadku ix1). Potrzeba/Pomysl/decyzja/realizacja odbywa sie w doslownie kilka godzin. Ty dla mnie natomiast jestes bardzo ograniczony w swoim mysleniu, nazwal bym to posiadaniem klap na oczach i OK, szanuje to. Niektorzy maja zycie poukladane od linijki, wydaje im sie ze wszyscy zyja tak jak oni i nie dociera do nich ze inni moga zyc w zupelnie inny sposob i myslec czy tez dzialac zupelnie inaczej. Zapewne juz zdazyles zauwazyc, ze ja natomiast rownie szybko sie napalam co sie zniechecam do czegos to co dzis wydaje sie fajne jutro moze byc juz niefajne. To sie nazywa spontanicznosc decyzji :D Ja nie zawsze przeliczam wszystkiego na kilogramy gwozdzi czy tez worki kartofli, nie analizuje tabelek w excellu. Albo cos mi sie podoba i chce to miec albo nie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mega jestem ciekawy jak zareaguje BMW - i4 M50 kosztuje na dzis 100k PLN ekstra + wyposazenie czyli 50-60% wiecej :shock:

Ceny BMW ciągle rosną i myślę że g60 będzie sporo droższe od g30.

To juz chyba wiem czemu sprzedaz spada :cool2:

 

W segmencie premium nie masz co liczyc na obniżki. Mercedesy eq jeszcze droższe, o Porsche nawet nie wspominam. Ale Tesla już może konkurować ze skoda i kia, to ich prawdziwi rywale :lol:

 

BMW samo mówi że osiągneli już poziom graniczny z podwyżkami, także jednak spodziewałbym się zamrożenia cen, a może i nawet delikatnych obniżek wyższymi rabatami na elektryki, bo jednak Tesla tak obniża ceny, że przy pewnych różnicach, niektóry zrezygnują z headup i zaakceptują ceratę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dla mnie jako klienta to lepiej zeby sprzedaz spadla. Rabaty moze wroca i uda sie kupic cos taniej. Niestety nadal podaz komponentow jest problemem. Znajomy zamowil x5 po FL, mial byc produkowany w maju, odebrac w czerwcu a produkcja zostala przesunieta na koniec lipca. Swoja droga byl tu poruszany temat, ze sprzedaz BMW spadla w zeszlym roku o cale 1,5% ale nikt nie poruszyl tego, ze przez wojne w Rosji wiekszosc firm wycofalo sie z tametgo rynku a to byl dosyc znaczac y dla BMW rynek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoja droga byl tu poruszany temat, ze sprzedaz BMW spadla w zeszlym roku o cale 1,5% ale nikt nie poruszyl tego, ze przez wojne w Rosji wiekszosc firm wycofalo sie z tametgo rynku a to byl dosyc znaczac y dla BMW rynek.

 

Pisałem o tym gdzieś wyżej komentując post Adama o spadku sprzedaży. BMW wprost napisało o tym w swoim komunikacie, ale Adam sprytnie to pominął, bo mu do tezy nie pasowało ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpalam stoper po zatrzymaniu samochodu. Nie biegam, spokojnie jeszcze zdjęcia porobiłem. Realnie prawie każdy zatankuje szybciej, bo kto tankuje 85l paliwa? :lol:

Finalnie zdjęcie zegarka po opłaceniu paliwa i przekręceniu kluczyka, 3sek później już jechałem. Dodatkowo w cytacie podkreślam wypowiadanie się na temat, o którym się nie ma pojęcia od 3 lat :roll:


HIPOKRYZJĄ też jest uważanie, że zalety aplikacji Tesli oraz ładowarek SC, z których korzystać nie mogą wszyscy i które nie są dostępne wszędzie to przewaga BEV, ale jeśli każde jedno ICE w polsce może korzystać z płatności na dystrybutorze dostępnym w calutkim kraju, to to margines i tego nie powinniśmy brać pod uwagę.. :mad2:

 

drJuYDN.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sławomir, Porsche ma świetną skalę na prędkościomierzu, co 50 km/h. Czy Porsche daje przyjemność z jazdy do drugiej podziałki, czyli do 100 km/h tak jak robi to Tesla? :mad2: :mad2: :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odpalam stoper po zatrzymaniu samochodu. Nie biegam, spokojnie jeszcze zdjęcia porobiłem. Realnie prawie każdy zatankuje szybciej, bo kto tankuje 85l paliwa? :lol:

Finalnie zdjęcie zegarka po opłaceniu paliwa i przekręceniu kluczyka, 3sek później już jechałem. Dodatkowo w cytacie podkreślam wypowiadanie się na temat, o którym się nie ma pojęcia od 3 lat :roll:

HIPOKRYZJĄ też jest uważanie, że zalety aplikacji Tesli oraz ładowarek SC, z których korzystać nie mogą wszyscy i które nie są dostępne wszędzie to przewaga BEV, ale jeśli każde jedno ICE w polsce może korzystać z płatności na dystrybutorze dostępnym w calutkim kraju, to to margines i tego nie powinniśmy brać pod uwagę.. :mad2:

 

1. Udowodniles, ze da sie zatankowac w nocy bez kolejek w 3 min, nie neguje tego, nadal podtrzymuje teze, ze dla przecietnego Kowalskiego bedzie to blizej 10 min, gdy idziesz do kasy, jest 1-2 osoby przed Toba, dokupujesz kawe czy gazete etc.

2. Czy w tych 3 minutach uzywales tez rekawiczki foliowej badz myles rece po tankowaniu? Pytam bo dystrybutor jest uje*** jak wysypisko smieci (wyglada odpychajaco a nie jestem zbytnim higienista szczerze mowiac) i jezeli tego nie robiles, to kal brudasa, ktory tankowal przez Toba grzebiac sobie przy okazji w niemytej du***, jest teraz na Twojej kierownicy :cool2:

3. zalety splikacji Tesli i SC za zaletami wsrod aut BEV, nie ICE, przykro mi ze mnie nie zrozumiales do tej pory :shock:

4. 100 PLN za 100km jest zadnym problemem dla przecietnego Kowalskiego, proponuje dorzucic "zmien prace, wez kredyt" :cool2:

 

52818905199_06ddd73e29_o.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Szczerze mówiąc mi tankowanie zajmuje też ok 3-5min z zakładaniem rękawiczek i szybkim posprzątaniem w aucie przy okazji tankowania (dzieci zawsze zostawiają w aucie jakieś śmieci). W najbliższym czasie zrobię chyba test i na jakimś Orlenie ze stoperem w ręku zmierzę czas przebywania Kowalskich (jeżdżących Toyotami, VW i innymi popularnymi markami) na stacji od wjazdu do wyjazdu ze stacji. Tylko nie liczmy tych co wcinają hot dogi i piją kawę, bo w ten sposób załatwiają przy okazji inną czynność. Użytkownicy BEV żeby zjeść hot doga czy wypić kawę też muszą poświęcać kilka minut zatrzymując się na stacji.


Te odrażające porównania o kałach chyba sugerują że użytkownicy BEV to inny sort i oni nie grzebią w d*** i myją ręce przed dotykaniem kabla CCS czy Type2. A specjalnie dla użytkowników Tesli przy każdym premium SC jest umywalka w której wszyscy myją ręce przed i po ładowaniu oraz kabina prysznicowa żeby mogli się odświeżyć co 2h w czasie podróży.


A swoją drogą - czy jest "premium" samodzielne ładowanie BEV i wieczne obijanie się kabli o samochód i wkładanie tych wtyczek (nawet jak ma się elektryczną klapkę)? Te kable często walają się po brudnym asfalcie czy na deszczu. Przy żadnym greenway'u czy SC jak używałem często nie widziałem ani rękawiczek ani obsługi która zapyta czy "do pełna naładować czy do 80%". Za to na stacji benzynowej praktycznie zawsze są rękawiczki i zadaszenia oraz nieraz jest obsługa która tankuje za Ciebie a Ty wygodnie w sklepie kupujesz kawę lub przekąskę - to jest dopiero "premium" :) Na SC zawsze ładujesz sam, a nieraz robisz to w deszczu.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Trzeba dodać do tego ze wtyczki są bardzo ciężkie a kable bardzo grube i sztywne. Jak się nie stanie idealnie to nieźle się trzeba nagimnastykować żeby prawidłowo wpiąć wtyczkę. Włożenie pistoletu jest zdecydowanie bardziej przyjemne i łatwiejsze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tankowanie w Polsce trwa średnio 2 minuty, ponieważ większość nie tankuje do pełna. Dla mnie to porazajace jak wiszę, że ludzie tankują 20-30 l. Znam wielu, którzy mają połowę baku i jadą na stację! Najczęściej jest tak, że jak ja już tankuje, ktoś podjeżdża, tankuje i kończy przede mną. Ja tankuje min co tydzień, więc jestem często na stacji i nie mogę pojąć, że dosłownie kilka razy w roku widzę, że ktoś placi przy dystrybutorze. Kiedyś zmierzyłem ile trwa Tankowanie lpg, 65 l , 3.5 min. Jak nie ma kolejki to w 5 min się wyrabiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tankowanie w Polsce trwa średnio 2 minuty, ponieważ większość nie tankuje do pełna. Dla mnie to porazajace jak wiszę, że ludzie tankują 20-30 l. Znam wielu, którzy mają połowę baku i jadą na stację! Najczęściej jest tak, że jak ja już tankuje, ktoś podjeżdża, tankuje i kończy przede mną. Ja tankuje min co tydzień, więc jestem często na stacji i nie mogę pojąć, że dosłownie kilka razy w roku widzę, że ktoś placi przy dystrybutorze. Kiedyś zmierzyłem ile trwa Tankowanie lpg, 65 l , 3.5 min. Jak nie ma kolejki to w 5 min się wyrabiam.

 

Łatwiej im będzie przestawić się na elektryki, tam też "tankuje" się 20-80% :-)


A co do tego średniego wieku auta w Polsce i średniej cenie, to z moich obserwacji część ludzi (wydaje mi się że całkiem spora) kupuje auta używane 15 letnie, bo mogą i robią tak pomimo że stać ich na nowe. Skoro można jeździć 10letniem VW Passatem czy Audi A6, to po co kupować nową Skodę Octavię. Ceny usług w Polsce i dostępność serwisów i części zamiennych jest na tyle dobra, że starsze auto da się sensownie eksploatować. W takiej Norwegii czy zachodnich krajach, to byłoby nieopłacalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A co do tego średniego wieku auta w Polsce i średniej cenie, to z moich obserwacji część ludzi (wydaje mi się że całkiem spora) kupuje auta używane 15 letnie, bo mogą i robią tak pomimo że stać ich na nowe. Skoro można jeździć 10letniem VW Passatem czy Audi A6, to po co kupować nową Skodę Octavię. Ceny usług w Polsce i dostępność serwisów i części zamiennych jest na tyle dobra, że starsze auto da się sensownie eksploatować. W takiej Norwegii czy zachodnich krajach, to byłoby nieopłacalne.

 

Długo czekałem aż ktoś dojdzie do takich samych wniosków. Jeżdżąc sporo po mieście to średnio raz w roku mi się zdarza że ktoś mi auto zahaczy przy parkowaniu, obetrze zderzak itp. Nie mówię nawet o obijaniu drzwi przy otwieraniu bo to jeszcze czesciej. Miejsca parkingowe są krótkie i wąskie, więc są to normalne sytuacje, a do tego ludzie czyjejś własności nie szanują - na zasadzie albo jest moje albo niczyje. Dla mnie auto którym nie szkoda mi jeździć po mieście może być warte maks 50 tys i musi mieć z 10 lat. Nie mam działalności więc wszystko muszę kupić za gotówkę i szlag by mnie trafił jakby jakiś dziad co chwile obijał mi nowe i drogie auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Właśnie mi przyszło na maila :D

 

Teraz bardziej przystępne niż kiedykolwiek

Model 3 od 205 990 zł i Model Y od 224 990 zł są teraz jeszcze tańsze w Polsce. Każda Tesla na drodze staje się z czasem coraz lepsza dzięki regularnym, bezpłatnym aktualizacjom oprogramowania, które poprawiają funkcjonalność i wprowadzają nowe funkcje.


Poznaj nasze standardowe funkcje i zaprojektuj swoje.

 

Chyba ktoś z marketingu czytał posty Adama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
z moich obserwacji część ludzi (wydaje mi się że całkiem spora) kupuje auta używane 15 letnie, bo mogą i robią tak pomimo że stać ich na nowe. Skoro można jeździć 10letniem VW Passatem czy Audi A6, to po co kupować nową Skodę Octavię.

Nielogiczne zdanie troche - najpierw porownujesz 10-15 letnie auto do nowego (ze jakby chcieli to byloby "stac"), a pozniej przechodzisz z segmentu E (Audi A6) do segmentu C (Skoda Octavia).

Nowa Octavia to 120-150k, nowe A6 to 300-500k, zupelnie rozne budzety.

Lawirowanie segmentami aut a rocznikiem to u nas w PL wieki tradycji i tu 100% zgody, ale nie mowmy, ze ludzie kupuja 10-15 letnie mimo ze stac ich na "nowe" (takiej samej klasy) bo to nieprawda - stac ich na nowe ewentualnie o segment czy 2 segmenty nizej co najwyzej najczesciej w takich przypadkach.

 

Ceny usług w Polsce i dostępność serwisów i części zamiennych jest na tyle dobra, że starsze auto da się sensownie eksploatować. W takiej Norwegii czy zachodnich krajach, to byłoby nieopłacalne.

Tu w 120% racja, pisalem o tym wielokrotnie tutaj i to wg mnie jest tez duza "kloda" na drodze elektromobilnosci w PL.

Przeglady techniczne po macoszemu tez maja swoj niechlubny udzial niestety.

 

Teraz bardziej przystępne niż kiedykolwiek

Model 3 od 205 990 zł

300KM TM3 z doplatami, praktycznie w pelni wyposazona, jest tansza od bazowej 318i, golasa.

3 lata temu jak zaczynalem ten watek - rzecz nie do pomyslenia bo Tesla kosztowala wtedy z 60-70% wiecej (130-140k vs 200k)

Cos pieknego, cos czuje ze Tesli w PL bedzie przybywac teraz wykladniczo, jak karaluchow - a co za tym idzie, serwisy i SC tez beda rosly.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te odrażające porównania o kałach chyba sugerują że użytkownicy BEV to inny sort i oni nie grzebią w d*** i myją ręce przed dotykaniem kabla CCS czy Type2. A specjalnie dla użytkowników Tesli przy każdym premium SC jest umywalka w której wszyscy myją ręce przed i po ładowaniu oraz kabina prysznicowa żeby mogli się odświeżyć co 2h w czasie podróży.


A swoją drogą - czy jest "premium" samodzielne ładowanie BEV i wieczne obijanie się kabli o samochód i wkładanie tych wtyczek (nawet jak ma się elektryczną klapkę)? Te kable często walają się po brudnym asfalcie czy na deszczu. Przy żadnym greenway'u czy SC jak używałem często nie widziałem ani rękawiczek ani obsługi która zapyta czy "do pełna naładować czy do 80%". Za to na stacji benzynowej praktycznie zawsze są rękawiczki i zadaszenia oraz nieraz jest obsługa która tankuje za Ciebie a Ty wygodnie w sklepie kupujesz kawę lub przekąskę - to jest dopiero "premium" :) Na SC zawsze ładujesz sam, a nieraz robisz to w deszczu.

Bardzo mocno się pod tym podpisuje ;)


Adam, więc kiedy Ci udowodniłem, że jesteś oderwany od rzeczywistości, to zaczynasz zmyślać argumenty o jakimś kale? To jest Twój poziom dyskusji?

Jeśli przeciętny Kowalski, którego również sobie zmyślasz, tankuje 10min, to ten sam przeciętny Kowalski pamiętaj BEVa ładuje na jakimś greenwayu o mocy 50kW dzielonej na 2 auta przez 3h do połowy tego co chciał. Jeśli ja trafiłem na wolny dystrybutor (co nie jest wyczynem o żadnej porze dnia!), tak samo Ty możesz trafić na wolną wtyczkę na ładowarce. Pytanie jeśli i ja i Ty zastaniemy wszystkie stacje ładowania/dystrybutory zajęte, kto będzie dłużej czekać na zwolnienie się miejsca? Przecież to jest jak strzelanie sobie w kolano Adamie!


Nie mam pojęcia skąd w ogóle u Ciebie te idiotyczne teksty o uwalonych pistoletach do tankowania, może 1 na 20 jest jakkolwiek uwalony, żebym musiał dodatkowo ręce wytrzeć/umyć. Generalnie o higienę to ja dbam, tankowanie raz na 400-800km wcale mi w tym nie przeszkadza.

 

3. zalety splikacji Tesli i SC za zaletami wsrod aut BEV, nie ICE, przykro mi ze mnie nie zrozumiales do tej pory :shock:
Ja mam tylko mgr inż zrobionego, chyba za mało żeby to zdanie zrozumieć :D Że nie rozumiem, że nie mogę używać SC do ładowania V12 czy o co Ci chodzi? :lol: :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

300KM TM3 z doplatami, praktycznie w pelni wyposazona, jest tansza od bazowej 318i, golasa.

3 lata temu jak zaczynalem ten watek - rzecz nie do pomyslenia bo Tesla kosztowala wtedy z 60-70% wiecej (130-140k vs 200k)

 

Jakby nie było wyszło na moje. Pisałem wielokrotnie ze bez sensu jest kupować elektryka bo albo ich ceny poleca na łeb i szyje albo ice podrożeją. Wydarzyło się co wydarzyć się miało a ci Co kupili 2-3 lata temu ice są wygrani a ci co bev przegrani. Nawet dzis mozna znaleźć na otomoto używki tesli droższe niż nowe pachnące w salonie. Przegrywy próbują argumentować w ogłoszeniach ze stare jest lepsze od nowego bo czujniki, bo ogrzewanie kierownicy itd, itp. Ze im nie szkoda kasy na ogłoszenia albo noże są tak naiwni zr znajda jelenia, nie wiem. Tak, teraz już mozna myśleć o bev jako o alternatywie, chociaż ja bym teraz tesli nie kupował tylko wstrzymał się pod koniec roku albo przynajmniej na końcówkę kwartału :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Drogi Slawomirze, nadal nie trafia do Ciebie wiec pisze po raz sto osiemdziesiaty osmy, nie zrazam sie od 3 lat :cool2:

A wiec:


1. Dla znakomitej WIEKSZOSCI uzytkownikow BEV ladowanie na stacjach DC jest ladowaniem OKAZJONALNYM.

Powtorze zebys uslyszal - LADOWANIE SIE NA STACJI DC DLA WIEKSZOSCI UZYTKOWNIKOW BEV JEST OKAZJONALNE.

Kiedy Ty zajezdzasz na Orlen co tydzien bo MUSISZ, uzytkownik BEV zajezdza na ladowarke DC jak jedzie w trase powyzej 300-400km.

Statystyki GUS znamy, zdarza sie to kilka razy w roku, raz na 2-3 mies w znakomitej WIEKSZOSCI przypadkow.

W pozostalych przypadkach uzytkownik BEV laduje sie u siebie w domu, trwa to 2x3s raz na tydzien, nie 3 minuty czy 10 minut.

Rece kulturalnie myje w domu chociaz paleczek okreznicy na ladowarce nie powinno byc bo tylko uzytkownik BEV z niej korzysta :cool2:


2. Co do mgr inz i SC i BEV i ICE - zawsze pisalem, ze zaleta Tesli jest siec dedykowanych SC. Jest to zaleta Tesli w porownaniu do innych elektrykow.

Ty piszesz o hipokryzji, cytuje:

 

HIPOKRYZJĄ też jest uważanie, że zalety aplikacji Tesli oraz ładowarek SC, z których korzystać nie mogą wszyscy i które nie są dostępne wszędzie to przewaga BEV, ale jeśli każde jedno ICE w polsce może korzystać z płatności na dystrybutorze dostępnym w calutkim kraju, to to margines i tego nie powinniśmy brać pod uwagę.. :mad2:

 

Powiedz mi gdzie ja napisalem, ze przewaga technologii BEV jest siec SC Tesli?

Przeciez to jakies Twoje urojenia, dyskutujesz sam ze soba?


3. Co do brudnych pistoletow przy dystrybutorach - moze 1 na 20 jest uwalony, akurat ten co wkleiles jest odpychajaco brudny, nie odpowiedziales na pytanie, czy w tych 3 min uzyles rekawiczki foliowej badz umyles rece czy pozniej drapales sie po twarzy tymi rekami po macaniu tego pistoletu ktory macalo przed Toba 100 innych osob tego samego dnia? W sumie nie musisz odpowiadac, znam odpowiedz :cool2: :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakby nie było wyszło na moje. Pisałem wielokrotnie ze bez sensu jest kupować elektryka bo albo ich ceny poleca na łeb i szyje albo ice podrożeją. Wydarzyło się co wydarzyć się miało a ci Co kupili 2-3 lata temu ice są wygrani a ci co bev przegrani.

Jako, ze w grudniu minie 3 lata odkad jezdze TM3P sprobuje wg Twojej teorii odpowiedziec sobie na pytanie czy jestem "przegrany" i czy cena poleciala "na łeb i szyje".


Cena zakupu 2,5 roku temu - 514k NOK

 

52819605595_3fe007b162_o.jpg

 

Cena nowego dzis - 539k NOK

 

52819606920_07c06e5f9c_o.jpg

 

Na norweskim allegro 80szt Performance (rocznik modelowy 2021) w cenie 400-500k NOK, czytaj utrata wartosci po 2,5 roku ponizej 20%

(te pierwsze kilka egzemplarzy tansze to wersje sprzed liftu, mozna rozpoznac po kolach czy chromie)

https://www.finn.no/car/used/search.html?model=1.8078.2000501&q=Performance&sort=PRICE_ASC&wheel_drive=2&year_from=2021&year_to=2021


No nijak Ci powiem nie czuje sie tym "przegranym"


PS. w Polsce TM3P kosztuje dzis 257k PLN, na poczatku 2021r kosztowala 260k PLN wiec ceny po prostu wrocily do "normy" sprzed covidu/niedoboru polprzewodnikow etc

Inflacja oczywiscie zrobila swoje i cala masa producentow podwyzszyla ceny o kilkadziesiat % i poki co nie chce obnizac - zobaczymy co sie bedzie dzialo ze sprzedaza, czy beda taniec, czy beda rabaty etc

Kupowanie na dzis golej 318i za 200k PLN to jest dopiero imho "wyczyn" ale pozyjemy, zobaczymy :)

Nie wiem i nie chce mi sie szukac po ile chodza teraz wersje uzywane TM3P 2-3 letnie na polskim allegro (pomozesz?), ciekawy jestem jak wyglada utrata wartosci.

Zeszly chociaz do 200k PLN?

Wtopili odrobine Ci, co kupili w ciagu ostatnich miesiecy kiedy wszyscy producenci przescigali sie z podwyzkami i ceny TM3P doszly do 300k PLN?

Ale Ci ludzie beda tymi autami jezdzic przez kolejne kilka lat wiec problem utraty wartosci beda rozwazac za te kilka lat, do tego czasu duzo rzeczy moze sie jeszcze nie raz zmienic.

No chyba ze ktos wzial leasing kilka mies temu, jest pod woda i probuje sprzedac polroczne auto - taka osoba na pewno bedzie musiala zainkasowac duza strate.

 

52819402789_e2c8618faa_o.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Już ci wielokrotnie pisałem, nie porównuj rynku norweskiego do polskiego. Zmniejszyli wam dopłaty, wprowadzili opłaty wagowe wiec jest troszkę drożej. U nas ice mocno poszły do gory, jak sam zauważyłeś ze niektóre ze 60-80 procent co już znaczy, ze właściciele tych aut są mocno do przodu w stosunku do tesli. Oni popłynęli z ingflacja, kiedy ci co zakupili tesle zostali w miejscu. Dodatkowo weź pod uwagę ze performery to raczej promil sprzedaży u nas ze względu na konstrukcje dopłat. Sytuacja na dziś dzień wyglada tak. Jak tesla wchodziła na rynek polski to nie bylo dopłat, ci co kupili long range czy rwd musieli zapłacić tyle co w cenniku. kiedy tesle zaczęły drożeć dopłaty sie pojawiły i ci co mieli fart załapujac sie na nie przed ciągiem podwyżek stracili najmniej. Ale co maja powiedzieć co kupili long range czy tez rwd w zeszłym roku nie łapiace sie na dopłaty? 250k za rwd i 285k za long range. Na dzis dzień po 3 latach long range realnie po dopłacie kosztuje 210k, rwd 170k. Przy 50-60k różnicy mały sens jest dopłacać so performera bo za 5k kupisz boosta i osiągi będą zbliżone a według carwow nawet identyczne. Na otomoto nawet nie patrzę bo tam naiwniaki i marzyciele są próbujący sprżedac bardzo drogo kupiony samochód drożej niż w salonie. Jakbym miał kupić tesle kupiłbym nowa a tamte ogłoszenia będą wisieć miesiącami, zreszta już wiszą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wtopili odrobine Ci, co kupili w ciagu ostatnich miesiecy kiedy wszyscy producenci przescigali sie z podwyzkami i ceny TM3P doszly do 300k PLN?

Ale Ci ludzie beda tymi autami jezdzic przez kolejne kilka lat wiec problem utraty wartosci beda rozwazac za te kilka lat, do tego czasu duzo rzeczy moze sie jeszcze nie raz zmienic.

No chyba ze ktos wzial leasing kilka mies temu, jest pod woda i probuje sprzedac polroczne auto - taka osoba na pewno bedzie musiala zainkasowac duza strate.

 

Jak liczysz wycenę akcji BMW, to tam inflacja działa, a przy zakupie/sprzedaży Tesli już inflacja nie działa? ;-)


Weźmy mój przykład. Kupowałem auto 2021.09 rozważając iX3 vs TMY LR vs TM3 LR.

iX3 kupiłem za 260tys za full wyposażenie z hakiem, dziś na otomoto ten sam rocznik jest 250-283tys (a nawet 299tys od dealera używana). Z dużym prawdopodobieństwem sprzedam za cenę zakupu, więc będę jakieś 15-18% w plecy na inflacji, ale dla porównania weźmy wartość nominalną pieniądza. Przy iX3 wyszedłbym nominalnie na 0 lub w najgorszym wypadku -10tys nominalnie (gdybym sprzedał za 250tys). Wsiadając do iX3 nie widać praktycznie żadnego istotnego zużycia, trzeszczenia, wygniecenia skóry, a w środku nadal pachnie nowym autem. Ciekawy jestem jak wygląda 1,5 roczna Tesla.


W tym samym czasie mogłem kupić TM3 LR za 242 + jakieś dodatki (z FSD bym nie szalał), to wyszłoby 260 (większe felgi, jasna "skóra", hak). Dziś sprzedałbym pewnie max za 200tys szczególnie bez FSD (na otomoto 169-229tys za bezwypadkowe). Przy TM3 wyszedłbym nominalnie na -60tys


W tym samym czasie mogłem kupić TMY LR za 299 + jakieś dodatki (z FSD też bym nie szalał), to wyszłoby 320 (większe felgi, jasna "skóra", hak). Dziś sprzedałbym pewnie max za 225tys szczególnie bez FSD (na otomoto 224-226tys). Przy TM3 wyszedłbym nominalnie na -95tys


Co ciekawe, po 1,5roku na "średniowiecznym" X5M straciłbym max 60tys nominalnie, gdybym sprzedawał. A może i mniej, bo brałem wersję praktycznie full. Kupowałem jak już rabaty były słabsze, kupując pół roku wcześniej byłaby mniejsza utrata wartości jeszcze o te 20tys (do 40tys).


To ja się pytam gdzie to mityczne trzymanie wartości Tesli? Ceny innych marek rosną od wielu lat stabilnie z korektami na trochę wyższe rabaty (głównie wahające się w praktyce w granicach 10-18%), a cena Tesli to spekulacja. Jak super trafisz, to może nominalnie wyjdziesz na zero.


EDIT: Słonik mi uświadomił, że chyba byłbym naiwny sądząc że sprzedam 1,5 letnie TM3 LR za 200tys, skoro dzisiaj można sobie takowy kupić za 249tys minus 27tys dopłaty + dołożyć hak za 6.5tys = 228tys (28tys dopłaty za nowiutkie auto to raczej no-brainer, więc myślę że na logikę sprzedałbym jednak za max 188tys), czyli utrata wartości nominalna na TM3 LR byłaby 72tys, zauważalnie więcej niż na średniowiecznym X5M który powinien wg wszelkich praw lecieć na łeb i szyję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.