Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Nokia to byl telefon, a smartfon to jest komputer ktory mozesz nosic w kieszeni z funkcja telefonu. Z tego co wiem samochod elektryczny nie ma zadnych nowych funkcji, nie lata, nie plywa, nie przenosi sie w czasie i przestrzeni :)

moj samochod elektryczny w porownaniu do poprzednich spalinowych:

- "tankuje" sie sam w domu gdy spie, nie musze jezdzic z nim na stacje benzynowe

- nie kopci spalinami z rury wydechowej

- nie wymaga wlewania do niego oleju czy innego mocznika (rotfl :norty: )

- nie halasuje, jest praktycznie bezglosny

- mozna na nim komfortowo grac w gry na padzie podczas postoju, ogladac Netflixa czy czytac internet

- mozna w nim zostawic na dluzej psa z komfortowo nastawiona klimatyzacja czy wrecz spac na upartego przy np stalych 21C

- ma darmowe, elektryczne, szybkie webasto ktore sprawia, ze nie trzeba go nigdy odsniezac, a latem zdalna klimatyzacje

- nagrywa automatycznie zlodzieja/wandala, ktory sie kreci przy samochodzie czy wszelkie incydenty podczas jazdy

- ma dodatkowy duzy bagaznik z przodu, nie ma za to tunelu z tylu

- moge go zdalnie otworzyc czy "odpalic"/uzyczyc komus do jazdy bedac 1000km dalej, bez potrzeby udostepniania komus kluczyka/karty

- zawsze wiem gdzie sie znajduje, z jaka predkoscia i gdzie jedzie jak np komus pozycze/udostepnie auto,

- mam podglad live z kilku kamer dookola auta na wyswietlaczu w smartphonie

i DZIESIATKI innych zalet/nowych funkcji w porownaniu do poprzednich aut spalinowych :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

---------------------

Dzisiaj w USA spore PODWYZKI CEN TESLI i OKAZJA DO ZAROBKU

https://electrek.co/2022/06/15/tesla-tsla-increases-electric-car-prices-across-lineup/


Sledze regularnie od 2 lat ceny Tesli w USA i porownuje do europejskich i zawsze sa ze soba skorelowane.

Na dzisiaj ceny europejskie modelu 3 LR/P sa nizsze od tych w USA o 35/40k PLN, natomiast modelu Y LR/P sa nizsze o 48/56k PLN - to NIE JEST normalna sytuacja i za kazdym razem w przeszlosci byla szybko korygowana.


Co to znaczy?

Ze w przeciagu kilku dni/tygodni ceny europejskie Tesli 3/Y poleca najprawdopodobniej do gory o kilkadziesiat tysiecy PLN


Rezerwacja auta kosztuje w PL dzisiaj 1200 PLN, bez zadnych zobowiazan - mozna nie odebrac auta i traci sie jedynie zadatek w najgorszym wypadku.

W przypadku spodziewanej podwyzki cen bedzie mozna auto wrecz sprzedac jeszcze przed odbiorem ze sporym zyskiem jezeli ktos nie reflektuje (darmowej) jazdy Tesla.


Nie podejrzewam Muska, wlasciciela kilku firm o wartosci setek miliardow $, o bezmyslnosc - a skoro ceny Tesli rosna tak makabrycznie przy obecnych juz wysokich marzach >30% --> znaczy to tyle, ze przez najblizsze lata podaz BEV bedzie sporo przewyzszala popyt. Co zapowiada sie z cena ropy/paliw badz inflacji na swiecie nie trzeba byc medrcem zeby przewidziec.


Jezeli ktos mysli o zakupie np modelu Y Performance dzis - w PL kosztuje dzis 330k PLN, jazda jest praktycznie gratis w porownaniu do benzyny.

W USA ten model kosztuje obecnie juz po podwyzce 70k $, co na polskie po doliczeniu jedynie VAT wynosi ~388k PLN :roll:

To jak sie zachowa PLN w przypadku obecnej inflacji w porownaniu do EUR/$ pozostawiam wlasnej ocenie.

 



aktualnie tm3p na stronie us tesla kosztuje 62.990 $ co daje ok 283k pln; (w PL - kosztuje 305.990),

ale 99,9 % cen w us jest podawana exc state tax..

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj samochod elektryczny w porownaniu do poprzednich spalinowych:

- "tankuje" sie sam w domu gdy spie, nie musze jezdzic z nim na stacje benzynowe

- nie kopci spalinami z rury wydechowej

- nie wymaga wlewania do niego oleju czy innego mocznika (rotfl :norty: )

- nie halasuje, jest praktycznie bezglosny

- mozna na nim komfortowo grac w gry na padzie podczas postoju, ogladac Netflixa czy czytac internet

- mozna w nim zostawic na dluzej psa z komfortowo nastawiona klimatyzacja czy wrecz spac na upartego przy np stalych 21C

- ma darmowe, elektryczne, szybkie webasto ktore sprawia, ze nie trzeba go nigdy odsniezac, a latem zdalna klimatyzacje

- nagrywa automatycznie zlodzieja/wandala, ktory sie kreci przy samochodzie czy wszelkie incydenty podczas jazdy

- ma dodatkowy duzy bagaznik z przodu, nie ma za to tunelu z tylu

- moge go zdalnie otworzyc czy "odpalic"/uzyczyc komus do jazdy bedac 1000km dalej, bez potrzeby udostepniania komus kluczyka/karty

- zawsze wiem gdzie sie znajduje, z jaka predkoscia i gdzie jedzie jak np komus pozycze/udostepnie auto,

- mam podglad live z kilku kamer dookola auta na wyswietlaczu w smartphonie

i DZIESIATKI innych zalet/nowych funkcji w porownaniu do poprzednich aut spalinowych :cool2:

 

Podajesz tutaj duzo funkcji dostepnych w Tesli, a nie ogolnie w samochodach elektrycznych. Ja osobiscie bym zaliczyl niektore jako minusy albo jako rzeczy niepotrzebne, ale to zalezy kto czego potrzebuje, komus sie przyda pierdzenie w Tesli :) Ale przyznasz, ze telefon vs smartphone to byla rewolucja, nikogo prawie nie trzeba bylo przekonywac do zakupu (oprocz osob starszych),a w przypadku samochodu elektrycznego euforii nie ma.


Ciekawa dyskusja na bimmer Tesla Plaid vs M5

https://f90.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1930444

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Cos jest nie halo zntym artykułem bo u mnie wyświetla się cena na stronie tesli model y performance 61140 dolcow.

@bmfun 21 maja w sobotę do południa jechałem do wawy i w kierunku Łodzi faktycznie szalał ktoś zielonym taycanem. Nawet chwile za nim jechałem zeby przyjrzeć się autu w jeździe. Może jechaliśmy tego samego dnia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
aktualnie tm3p na stronie us tesla kosztuje 62.990 $ co daje ok 283k pln; (w PL - kosztuje 305.990),

ale 99,9 % cen w us jest podawana exc state tax..

Wszystkie ceny Tesli na stronie USA sa cenami netto - odnoszac sie do PL trzeba dodac 23% VAT (tak robilem w moich wyliczeniach).

Pominalem za to transport statkiem Chiny/USA-->EU czy wszelkie akcyzy.

W Norwegii np jest zwolnienie z VAT poki co dla EV i ceny na stronie Tesli tez sa netto --> dlatego bardzo latwo sie porownuje i widzi czy bedzie taniej czy drozej a ceny podazaja regularnie za tymi z USA.


Jedyne co moze zachwiac cenami to to, ze obecne modele Y beda pochodzic z fabryki europejskiej i byc moze Tesla bedzie stosowala nizsze marze w EU zeby nasycic rynek EV czy tez byc jego liderem - ale skalowanie produkcji do 0,5M aut rocznie bedzie trwalo ~2 lata wiec poki co popyt podejrzewam bedzie duzo wiekszy od podazy, tym bardziej przy obecnych cenach benzyny i problemach z dostarczaniem aut przez wszystkich producentow.

 

Podajesz tutaj duzo funkcji dostepnych w Tesli, a nie ogolnie w samochodach elektrycznych. Ja osobiscie bym zaliczyl niektore jako minusy albo jako rzeczy niepotrzebne, ale to zalezy kto czego potrzebuje, komus sie przyda pierdzenie w Tesli :) Ale przyznasz, ze telefon vs smartphone to byla rewolucja, nikogo prawie nie trzeba bylo przekonywac do zakupu (oprocz osob starszych),a w przypadku samochodu elektrycznego euforii nie ma.

1. Nic nie pisalem o "pierdzeniu" wiec nie ma co tego przywolywac raczej w tej dyskusji?

2. Ktore rzeczy z wymienionych przeze mnie zaliczylbys jako minusy?

3. Dla mnie EV to taka sama rewolucja jak smartphony po ~2 latach korzystania. Jak nie wieksza, bo majaca jeszcze wyrazny wplyw na zdrowie/samopoczucie (wachanie tablicy Mendelejewa z auta jadacego przed Toba, z wycietym DPF jest niezapomnianym momentem).

Jak wsiadam do normalnego auta spalinowego obecnie to czuje sie jakbym odbywal podroz 20 lat wstecz, doslownie brakuje jeszcze woznicy i zapachu siana ^^

 

Cos jest nie halo zntym artykułem bo u mnie wyświetla się cena na stronie tesli model y performance 61140 dolcow.

Bo masz pokazywana cene z "oszczednosciami na paliwie" --> zakladka Potential savings/Purchase Price

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Nic nie pisalem o "pierdzeniu" wiec nie ma co tego przywolywac raczej w tej dyskusji?

2. Ktore rzeczy z wymienionych przeze mnie zaliczylbys jako minusy?

3. Dla mnie EV to taka sama rewolucja jak smartphony po ~2 latach korzystania. Jak nie wieksza, bo majaca jeszcze wyrazny wplyw na zdrowie/samopoczucie (wachanie tablicy Mendelejewa z auta jadacego przed Toba, z wycietym DPF jest niezapomnianym momentem).

Jak wsiadam do normalnego auta spalinowego obecnie to czuje sie jakbym odbywal podroz 20 lat wstecz, doslownie brakuje jeszcze woznicy i zapachu siana ^^

 

Pierdzenie to jedna z najbardziej znanych funkcji dostepnych w Tesli wiec sie do niej odwolalem :)


Co do drugiego pytania:


- "tankuje" sie sam w domu gdy spie, nie musze jezdzic z nim na stacje benzynowe


Ja nie mam jak ladowac w garazu podziemnym. Nawet jak chcialem kupic nowe mieszkanie w Luksemburgu to mowili, ze nie ma takiej opcji. Miasto w tej chwili na to nie pozwala w wiekszosci dzielnic. Nie moge uznac tego jako plus w moim osobistym wypadku. Infrastruktura w miescie tez jest raczej slaba, jeden supercharger na caly kraj..


nie halasuje, jest praktycznie bezglosny


to dla mnie minus, nie jest to zbyt przyjemnie gdy jedzie sie jako pasazer. Dodatkowo dzwiek silnika, zmiany biegow daja zupelnie inny odbior przyspieszenia. Duzo wieksze emocje.

mozna na nim komfortowo grac w gry na padzie podczas postoju, ogladac Netflixa czy czytac internet


to jest zbedne, filmy ogladam w domu a nie przy ladowarce.


mozna w nim zostawic na dluzej psa z komfortowo nastawiona klimatyzacja czy wrecz spac na upartego przy np stalych 21C


nie mam psa :)

- ma darmowe, elektryczne, szybkie webasto ktore sprawia, ze nie trzeba go nigdy odsniezac, a latem zdalna klimatyzacje


mam garaz, auto odsniezalem raz w ciagu ostatnich 6 lat


ma dodatkowy duzy bagaznik z przodu, nie ma za to tunelu z tylu

bagaznik na brudny kabel?


moge go zdalnie otworzyc czy "odpalic"/uzyczyc komus do jazdy bedac 1000km dalej, bez potrzeby udostepniania komus kluczyka/karty


nie udostepniam nikomu mojego auta :)


A jak np. z tak podstawowa opcja jak head-up display? W koncu dodali go w tesli?


Moge dodac tylko, ze nie jestem przeciwnikiem aut elektrycznych, sam uwazam ze jako drugie auto do miasta jest idealne jesli jest opcja ladowania w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Taki cruising. Taycan leci skrajnym lewym pasem po Autobahnie (240-250+) szybciej od wszystkich ICE i Tesla Model Y Performance próbuje „deptać” mu po piętach - śmiesznie to wyglada.

W sumie jak ktoś nie pokonuje bardzo długich dystansów na codzień, mieszka w DE i ma np. 150 km w jedna stronę do pracy autostradą bez ograniczeń (no i jakaś ładowarka AC w miejscu pracy), to taki Taycan jak znalazł - stałe prędkości 200+ w świetnie prowadzącym się prosiaku - kosztowo za grosze. No i przynajmniej korzysta się z tych osiągów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Chyba zapomniałeś ile kosztuje Porsche. 99% nie jeździ jednak Porsche. To, że to jest elektryk to jedno, ale nadal to jest Porsche i magicznie nie jest dostępne dla każdego.

Tak jakbyś Panamerę proponował. Jak Helmut fruwa VW w dieslu po autobahnach.

Nie od dziś kasa jest receptą na problemy.

Depnij 250 w jakimś wozie (musisz mieć wóz, który pojedzie więcej niż te 250 i nie zamknie budzika podpowiem) jednak trzeba mieć trochę mocy pod butem, żeby to w ogóle poczuć.

Edytowane przez Ponta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taki cruising. Taycan leci skrajnym lewym pasem po Autobahnie (240-250+) szybciej od wszystkich ICE i Tesla Model Y Performance próbuje „deptać” mu po piętach - śmiesznie to wyglada.

W sumie jak ktoś nie pokonuje bardzo długich dystansów na codzień, mieszka w DE i ma np. 150 km w jedna stronę do pracy autostradą bez ograniczeń (no i jakaś ładowarka AC w miejscu pracy), to taki Taycan jak znalazł - stałe prędkości 200+ w świetnie prowadzącym się prosiaku - kosztowo za grosze. No i przynajmniej korzysta się z tych osiągów.

 

tak to można jeździć, coś pięknego, 3 pasy i można na legalu 200+ lecieć :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Taki cruising. Taycan leci skrajnym lewym pasem po Autobahnie (240-250+) szybciej od wszystkich ICE i Tesla Model Y Performance próbuje „deptać” mu po piętach - śmiesznie to wyglada.

Jedno jest pewne, na takich filmikach i4 M50 czy tym bardziej iX3 nie zobaczymy :twisted:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Co ty Adam znowu za głupoty wypisujesz. BMW ix m60 ma v max 250 km/h. Swoją droga bardzo ciekawie autor komentował cały ten rajd. W skrócie bardzo zadko spotykany widok ze ev tak pędzi. Kierowca taycana po sposobie jazdy widać ze jeździ jak kierowca ice. Przeważnie bev włoka się bardzo powoli. Gowniane zawieszenie w tesli sprawia ze auto skacze jak żaba, słabo nadające się ba prędkości autostradowe. Kierowca zdziwiony ze jest w stanie dłużej pojechać z tak wysoka prędkością bo tesle z Chin mocno ograniczają prędkość przy mniejszym naładowaniu baterii. Powyżej 200 taycan wyraźnie odchodZi no i wisienka na torcie ze to fajny widok ekologii pędzące dwa elektryczne auta o aktualnym zużyciu wystarczającym do zasilenia małego miasteczka ładowane w dużej mierze prądem pochodzącym z węgla i ruskiego gazu :D


Ja jeszcze od siebie dodam ze 250km/h to żadna ekskluzywność. Byle mocniejszy golf, skoda czy kia tyle pojedzie. Eksluzywnosc to jest w okolicy 300km/h.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba zapomniałeś ile kosztuje Porsche. 99% nie jeździ jednak Porsche. To, że to jest elektryk to jedno, ale nadal to jest Porsche i magicznie nie jest dostępne dla każdego.

Tak jakbyś Panamerę proponował. Jak Helmut fruwa VW w dieslu po autobahnach.

Nie od dziś kasa jest receptą na problemy.

Depnij 250 w jakimś wozie (musisz mieć wóz, który pojedzie więcej niż te 250 i nie zamknie budzika podpowiem) jednak trzeba mieć trochę mocy pod butem, żeby to w ogóle poczuć.

 

Oczywiście, że Porsche nie jest dla "Kowalskiego". Po prostu fajne jest to, że taki samochód może (przy spełnieniu paru warunków) jeździć z wysokimi prędkościami dosłownie za grosze. Wiadomo, że raczej właściciel Taycana nie narzeka na brak $$, i mając wcześniej jakąś Panamerę nie przerażało go spalanie rzędu 20-25l/100km, ale ot to taki miły dodatek po prostu :D No może poza NO, gdzie taki Taycan może być niewiele droższy (z ulgami) od jakiegoś BMW 5er ICE.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Mijałem dzisiaj na autostradzie ostatnią Panamerę i Taycana. Ten drugi wyglądał jak samochód przyszłości z innej planety w porównaniu do Panamery. W dodatku piękny konfig, brązowy lakier i jasne wnętrze, jaram się w opór :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
i mając wcześniej jakąś Panamerę nie przerażało go spalanie rzędu 20-25l/100km

Wiesz, szybko zrobiona trasa A1 Wawa-Gdansk rano i powrot wieczorem i placenie obecnie za to 1600 PLN przy dystrybutorze potrafi wkur*** bez wzgledu na grubosc portfela.

Mozna po prostu te pieniadze spozytkowac w przyjemniejszy sposob :roll:

 

Co ty Adam znowu za głupoty wypisujesz. BMW ix m60 ma v max 250 km/h.

I teraz mama mowi - "sloniku, czytaj prosze ze zrozumieniem zanim cos napiszesz na forum"

Jedno jest pewne, na takich filmikach i4 M50 czy tym bardziej iX3 nie zobaczymy :twisted:

 

Ja jeszcze od siebie dodam ze 250km/h to żadna ekskluzywność. Byle mocniejszy golf, skoda czy kia tyle pojedzie. Eksluzywnosc to jest w okolicy 300km/h.

300km/h? co to, przedszkole? podbijam - ekskluzywnosc to 320km/h :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam przejechanie trasy Warszawa - Gdańsk i z powrotem za 1600 zł robi wrażenie. Założyłeś spalanie 25 l na 100 km. Realnie zakładając 8 l wyjdzie 500 zł, a to spora różnica. Ciągle piszesz, że lepiej kupić auto elektryczne niż spalinowe, bo jest tania jazda. Jak ktoś kupuje nowe auto to oczywiście ma swoje kryteria i jeśli chce tanio jeździć to wybierze elektryka. Pytanie ilu ludzi kupując auto na 300 tys (nie mówiąc o droższych) wybiera elektryka, bo tanio jeździ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam przejechanie trasy Warszawa - Gdańsk i z powrotem za 1600 zł robi wrażenie. Założyłeś spalanie 25 l na 100 km. Realnie zakładając 8 l wyjdzie 500 zł, a to spora różnica.

Odnosilem sie do tych 20-25l w Panamerze jedynie przy b. szybkiej jezdzie i na ile takie spalanie jest imho denerwujace.

Trzeba tez pamietac, ze ta mityczna Panamera nie znika magicznie po 3 latach z koncem leasingu, na kolejne 3 lata kupi ja ktos inny, pozniej ktos inny a wartosc auta wiemy jak leci.

I auto, warte w koncu np 100k PLN, nadal pali te same ilosci paliwa przy ostrym butowaniu.

 

Ciągle piszesz, że lepiej kupić auto elektryczne niż spalinowe, bo jest tania jazda. Jak ktoś kupuje nowe auto to oczywiście ma swoje kryteria i jeśli chce tanio jeździć to wybierze elektryka. Pytanie ilu ludzi kupując auto na 300 tys (nie mówiąc o droższych) wybiera elektryka, bo tanio jeździ?

Jak na moje miazdzaca wiekszosc, inaczej w segmentach E/F mialbys same V8 a nie wynalazki typu 518d czy X5 25d

Poczytaj jaki procent sprzedazy 5-er to 520d i wtedy chetnie wroce do tematu :)


Dzisiaj za 300k PLN kupisz przecietne iX3, Enyaqa czy inny model Y, a w spalinowcach X3 30i czy Q5 2.0 TSI.

I jezeli przy racie leasingowej/kredytowej koszt paliwa to 50% to nie mow mi prosze, ze to sa orzeszki bo ktos ma przeciez auto za 300k PL i jest "bogaczem" :roll:


Elektryki maja dziesiatki roznych zalet a jazda za grosze jest jedna z nich.

 

Mijałem dzisiaj na autostradzie ostatnią Panamerę i Taycana. Ten drugi wyglądał jak samochód przyszłości z innej planety w porównaniu do Panamery. W dodatku piękny konfig, brązowy lakier i jasne wnętrze, jaram się w opór :8)

Taycan i etron GT to dzis 2 najpiekniejsze elektryki na rynku bez dwoch zdan.

Piekna bryla, w srodku prawdziwe niemieckie premium, swietne osiagi - oby coraz wiecej tego typu aut sie pojawialo na rynku EV :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam nie pytam jak "na Twoje" tylko jak jest na prawdę, czyli jaki jest udział procentowy elektryków na rynku w budżecie 300.000 + ? Ty jesteś dobry w wynajdywaniu takich statystyk, więc może się natknąłeś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jeszcze od siebie dodam ze 250km/h to żadna ekskluzywność. Byle mocniejszy golf, skoda czy kia tyle pojedzie. Eksluzywnosc to jest w okolicy 300km/h.

 

może i polecą 250 km/h.. moje aktualne 520d chyba też tyle poleci (?), ale chodzi o sposób osiągniecia tej prędkości..

w 520d pewnie trwa to tyle, że można kawę zaparzyć w tym czasie..

ekskluzywność to jest dobry but pod nogą powyżej 200 km/h.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.