Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Pod jakim względem samochód elektryczny jest prostszy w obsłudze od auta spalinowego z automatyczna skrzynia?


@randall jedna jaskółka wiosny nie czyni. Tak samo można znaleźć przypadki awarii baterii zaraz po kupnie. Zwróć uwagę ze poki co to baterie tylko bardzo mocno drożeją i są coraz mniej dostępne. Resztę odpowiedz sobie sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Porównanie technologii audi oraz tesli przez mechanika wyspecjalizowanego w naprawie tesli.
Wnioski: audi duzo bardziej zaawansowane i lepiej zaprojektowane technologicznie. Po prostu lepsze auto.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławomir, a widziałeś może i4 M50 na Nurburgringu ?

Nie widziałem ani jednego elektryka na ringu. Ani hybrydy. Zdarza się, że czasem ktoś tam wpadnie busem albo Ładą (dosłownie), natomiast o dziwo elektryki to super rzadkość, raz Teslę na żywo na torze widziałem, a kilkanaście lat już się ścigam/szkolę.

 

3. Czy ja kiedys pisalem o Tesli jako o aucie sportowym? :roll: Auto sportowe to przede wszystkim niska waga i mala uzytecznosc na codzien (mikro bagaznik, brak miejsca z tylu, twarde zawieszenie, halas etc) - Tesle nie spelniaja zadnych z tych zalozen, wrecz przeciwnie. Podgryzaja auta sportowe bo maja sportowe osiagi (w waskim aczkolwiek istotnym dla klienta zakresie), a to, ze wiekszosci ludzi to wystarcza, czy to wina Tesli?

Porównujesz Teslę do SF90 :D Auto sportowe wcale nie musi mieć wyrzeczeń o których piszesz, w zasadzie największy problem to znaleźć 5-osobowe :P

Tesla aut sportowych nie podgryza. Podgryzaliby, gdyby zapowiedzianego na 2020 Roadstera wypuścili.

Oczywiście są ludzie, dla których sportowe auto to auto do robienia ćwiartki, ale tacy ludzie objadą Plaida Corsą po tuningu.

 

5. Elektryki wypra auta spalinowe bardzo szybko z jednego jedynego powodu. Bo sa prostsze i przyjazniejsze w obsludze na codzien. Po prostu.

Nie zgodzę się. Normalnie użytkowane auto z salonu nie wymaga żadnej specjalnej obsługi. W X4 żony dolewałem płynu do spryskiwaczy i koła zmieniałem z letnich na zimowe, tyle było obsługi przy małym przebiegu. Raz na rok serwis, nawet nie interesujesz się po co.

 

Zycie na codzien z EV, ich eksploatacja, sa banalnie proste i nieskomplikowane. Jak obsluga cepa.

Nie maja dziesiatek wad i niedoskonalosci aut spalinowych.

No moment, mają dziesiątki wad i niedoskonałości rozwiązanych 20 lat temu w spalinowych.

 

Auta spalinowe na dzisiaj to absolutny przerost formy nad trescia. I zadne utyskiwania na predkosc max, zdolnosci na torze czy krotszy zasieg nie zmienia absolutnie niczego.
No zmienia tyle, że chcesz auto na trasy nie kupujesz elektryka, chcesz auto sportowe, nie kupujesz elektryka, chcesz auto ładne, nie kupujesz elektryka, chcesz auto sprawdzone, nie kupujesz elektryka.


Wątki pominięte masz rację :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No zmienia tyle, że chcesz auto na trasy nie kupujesz elektryka, chcesz auto sportowe, nie kupujesz elektryka, chcesz auto ładne, nie kupujesz elektryka, chcesz auto sprawdzone, nie kupujesz elektryka.

Zgadzamy sie w wiekszosci :)

Tzn sa juz ladne elektryki - Ioniq5, Taycan, etron suv i gt, model s po lifcie, vw id5, leaf nowy (jak na hb)

Trasy u mnie zaden priorytet, kilka razy do roku SC sprawe zalatwiaja w 100%.

Z auta sprtowego potrzebuje glownie dynamiki 0-100 i tu ev sprawdzaja sie wysmienicie. Tor mi lotto. Brakuje troche lekkosci ale po jezdzie i4 juz nie narzekam ;)

Z "auto sprawdzone" nie rozumiem, 5 lat gwarancji na auto a 8 lat na naped/baterie = spie spokojnie.

Kazdy ma swoje priorytety jak widac :cool2:

Jakbym chcial ladne auto na trasy to bym sobie 5er kombi w mpakiecie kupil w dieslu ;)


Z ciekawosci - ile wg Ciebie (%) uzytkownikow aut sportowych kupuje je dla wygladu i osiagow na prostej a ile na tor? :twisted:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrzyczeli, pojęczeli, o ekologii pogadali, a biznes i tak zawsze wygra odpowiadając na potrzeby konsumentów.

Lindner (minister finansów): Niemcy odrzucą unijny plan zakazu nowych samochodów spalinowych od 2035 r.

https://www.pb.pl/lindner-niemcy-odrzuca-unijny-plan-zakazu-nowych-samochodow-spalinowych-od-2035-r-1153830

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nikt tego nie wiem co będzie za 20-30 lat i można to sobie tylko gdybać. Na razie technologia bateryjne szoruje po dnie w stosunku do zapotrzebowania. W samochodach elektrycznych o większych zasięgach w bateriach sa stosowane metale zadkie, których ceny lecą w kosmos, natomiast baterie ograniczające te netale maja słaba gęstość i żenujący zasięg. Do tego dochodzi czynnik degradacji który dopiero wyjdzie za kilkanaście lat. Na dzień dzisiejszy w pierwszych samochodach elektrycznych typu leaf czy tesla roadster po 10-14 latach baterie padają jak muchy a to sa samochody nieprzekraczające średniego wieku auta w Polsce. Jeszcze rok temu unia walczyła z węglem, nakładała na nasz kraj ogromne kary znanego wydobycie, dzisiaj Niemcy, Holandia i wiele krajów unii wraca do węgla bo brak alternatywy. Na dzień dzisiejszy samochod elektryczny nie ma żadnych zalet w stosunku do spalinowca. Jego produkcja jest wiele droższa, utrzymanie tańsze jedynie przez sztuczne opodatkowanie i zasięg nieciekawy. Unia może dalej się oszukiwać, dotowac te auta podczas gdy jednocześnie koncerny samochodowe podnoszą marże. Tak naprawdę z naszych podatków napychamy kieszenie firmom motoryzacyjnym


Co doninfrastruktury. Tak to teraz wyglada

także właściciele elektryków weekendy niedługo będą spędzać w domu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrzyczeli, pojęczeli, o ekologii pogadali, a biznes i tak zawsze wygra odpowiadając na potrzeby konsumentów.

Lindner (minister finansów): Niemcy odrzucą unijny plan zakazu nowych samochodów spalinowych od 2035 r.

https://www.pb.pl/lindner-niemcy-odrzuca-unijny-plan-zakazu-nowych-samochodow-spalinowych-od-2035-r-1153830

Jeszcze niedawno ktoś w tym wątku pisał, że to już pewna przyszłość elektryczna :P

 

Tzn sa juz ladne elektryki - Ioniq5, Taycan, etron suv i gt, model s po lifcie, vw id5, leaf nowy (jak na hb)

Trasy u mnie zaden priorytet, kilka razy do roku SC sprawe zalatwiaja w 100%.

Z auta sprtowego potrzebuje glownie dynamiki 0-100 i tu ev sprawdzaja sie wysmienicie. Tor mi lotto. Brakuje troche lekkosci ale po jezdzie i4 juz nie narzekam ;)

Z "auto sprawdzone" nie rozumiem, 5 lat gwarancji na auto a 8 lat na naped/baterie = spie spokojnie.

Kazdy ma swoje priorytety jak widac :cool2:

Jakbym chcial ladne auto na trasy to bym sobie 5er kombi w mpakiecie kupil w dieslu ;)


Z ciekawosci - ile wg Ciebie (%) uzytkownikow aut sportowych kupuje je dla wygladu i osiagow na prostej a ile na tor? :twisted:

Nie zgodzę się co do ładnych elektryków. Ioniq5 jest genialny, Taycan ST spoko, reszta ok-przeciętna co najwyżej.

Co do "sprawdzonych" technologii wystarczy wrócić do tego, co pisał koleś przesiadający się z Plaida do M5. Nie tyle nawet o problemach, co o podejściu Tesli do ich ignorowania. Oczywiście - część ludzi ma szczęście i nic sie rozpada, a drugiej części po prostu nie przeszkadza, bo nie potrzebują jakości BMW. I nawet jeśli zamiast Tesli weźmiesz i4, to masz niedoróbki pod względem projektu elektrycznego (brak frunka choćby), więc obojętnie jakiego auta EV nie weźmiesz, zawsze będziesz mieć sporo chorób wieku dziecięcego, a nie dopracowaną technologię.


O mitycznym wykorzystaniu na drodze czasów 0-100 już pisaliśmy. To fikcja, do niczego się to nie przydaje, nawet w autach sportowych rzadko używam LC. To co wg mnie ludzie dużo bardziej cenią, to przyjemność z prowadzenia samochodu, a to już subiektywne, choć obiektywnie wygrywa tutaj M2 z prawie wszystkim :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Co do pytania o procent - nie jestem wróżką ;) Ogrom moich kumpli jeździ na tor, Ci co kupują auta szybsze niż BMW prawie zawsze (!!!) swoje auta na torze testują choć sporadycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Kia ev6 pomimo ze pokazuje większe zużycie, duzo mniejszy zasięg i ma praktycznie taka sama baterie zajezdza dalej no i ładuje się i szybciej i skuteczniej. Cuda jakieś. Na wolniejszych ładowarkach wyciąga sporo więcej. Szalona infrastruktura niepozwala na przejazd aż dwóch samochodów jednocześnie, musza ladowac się na zmianę. Zasięg tesli model y performance przy prędkości 120km/h to oszałamiające 300km przy dobrej pogodzie. Samochód idealny dla ludzi z problemami z pęcherzem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zgodzę się co do ładnych elektryków. Ioniq5 jest genialny, Taycan ST spoko, reszta ok-przeciętna co najwyżej.

 


szkoda, że to tylko faza projektowa, lubię takie retro smaczki:

https://www.alphamotorinc.com/sagaestate

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Kia ev6 pomimo ze pokazuje większe zużycie, duzo mniejszy zasięg i ma praktycznie taka sama baterie zajezdza dalej no i ładuje się i szybciej i skuteczniej. Cuda jakieś. Na wolniejszych ładowarkach wyciąga sporo więcej. Szalona infrastruktura niepozwala na przejazd aż dwóch samochodów jednocześnie, musza ladowac się na zmianę. Zasięg tesli model y performance przy prędkości 120km/h to oszałamiające 300km przy dobrej pogodzie. Samochód idealny dla ludzi z problemami z pęcherzem

 

albo z hemoroidami :norty:


btw kia ev6 na żywca robi fajne wrażenie (zewnętrzne), nowoczesny design.. tesla przy tym wygląda jak design z poprzedniej epoki..

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
tesla przy tym wygląda jak design z poprzedniej epoki..

Wlasnie sie laduje w Wismar w Niemczech, tak patrze na ten design no i powiem szczerze, ze tragedii nie ma, ta epoka ;)


52165117956_47dfb4d290_o.jpg


No i tak jak slonik opowiadal, kolejki na ladowarkach Tesli, walka o prad, zupelny armageddon ^^


52164091982_3f3b5aa4a2_o.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wszystkie zdjecia tesli sa zawsze z boku bo linia boczna wyglada bardzo OK. Pokaz auto z przodu lub tylu :D :D Adamie spojrz w kalendarz i na godzine, bo nie wiem czy zauwazyles ale jest srodek tygodnia i przecietny kowalski w robocie dzisiaj o tej porze siedzi wiec kto tam ma sie ladowac oprocz polskich sloikow (no offence) ?? :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tesla przy tym wygląda jak design z poprzedniej epoki..

Wlasnie sie laduje w Wismar w Niemczech, tak patrze na ten design no i powiem szczerze, ze tragedii nie ma, ta epoka ;)

S chyba ma najlepsze proporcje, ale sam przyznasz, że model 3 to krótki S, model X to wysoki S, model Y to krótki i wysoki S. Jak Tesli było mało, to się to sprawdzało, ale powoli zaczyna się ten design przejadać. Aczkolwiek Audi pokazuje, że długo można na projektancie oszczędzać i zarabiać :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tesla przy tym wygląda jak design z poprzedniej epoki..

Wlasnie sie laduje w Wismar w Niemczech, tak patrze na ten design no i powiem szczerze, ze tragedii nie ma, ta epoka ;)


52165117956_47dfb4d290_o.jpg

 

 


linia boczna jest całkiem zgrabna, aczkolwiek ev6 ma ten smaczek w postaci linie bocznej z kontynuacją w tylnej lampie, dobrze to na żywo wygląda.

imho tesla najgorzej wypada en face; być może przyczyna tkwi w szybo-dachu, nie ma odcięcia i ta szyba wygląda na przerośniętą w stosunku do reszty nadwozia;

sam zderzak front można wymienić na aftermarketowy i jest lepiej;

podobno w przyszłym roku ma być lifting tm3..

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dokładnie. Garbata szyba plus bardzo niska, krótka maska powoduje ze to jak się mija to wyglada fatalnie. Sytuacje pogarsza dach po obu stron szyby sterczący jak jakieś pałąki. Tyl natomiast to projekt sprzed 20 lat. Zreszta od 10 lat się nie zmienia a już w chwili debiutu model s był robiony na starych komponentach innych firm. Moja córka uważa ze ten samochód wyglada biednie z zewnątrz. Pytanie jeszcze gdzie można coś zjeść na tym parkingu i skorzystać z toalety? Za tym widocznym płotem cy gdzieś na tzw krzywy ryj na pobliskiej stacji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

I kilka ciekawostek z ~1000km trasy w EV


Ladowalem sie na trasie raptem 2 razy, za kazdym razem 35 min (15-90%). Wyjezdzalem z domu majac 100%.

100km w NO (krajowki 80 km/h), 350km w Danii (autostrady tempomat 120 km/h) i 500km w Niemczech (autostrady tempomat 120km/h)

Lacznie ~950km i w baterii zostalo energii na ~80km.


Oczywiscie jest lato i brak deszczu - pomaga w zasiegu, za to wersja Perf. (kola 20") nie pomaga - wydajniejszy o wiele jest LR na 18".

Predkosc w DE dziadka w kapeluszu, chcialoby sie czasem przycisnac do 140-150km/h ale chcialem zobaczyc jak to bedzie wygladac w eco.


Wiec jak to jest z ta trasa?

Jak na moje 1000km przy 2 pitstopach po 35min jest ABSOLUTNIE do zaakceptowania przy spokojnej predkosci i oczywiscie infrastrukturze SC (z ktorymi w PL jest srednio). Nie da sie tyle jechac bez przystankow i tak.


Koszty - ladowanie w domu 8 euro, i na SC 2x 33 euro, lacznie 74 euro (350 PLN) za 1000km.

Odpowiednik ~4,5l/100km spalania benzyny czy nawet 4l bo ceny benzyny w DK i DE to ponad 2 euro za litr.

Srednie zuzycie energii ~18kWh/100km (bylo 17kWh przed zabawa 200-250km/h)


52165990110_08ce460583_o.jpg


Sprawdzilem tez z ciekawosci jak bardzo puchnie - przy baterii 30% mozna jeszcze spokojnie rozpedzic sie do 250km/h, trwa to doslownie moment.

120-200km/h osiaga momentalnie, probowalem kilka razy, wyprzedzanie czegokolwiek jest dziecinnie latwe (chociaz bateria znika w oczach)

Jezeli ktos mi mowi, ze da sie tak jezdzic dluzej niz chwile jest mitomanem - po 1-2 minutach CALA szyba byla w robakach ktorych nie dalo sie zebrac wyceraczkami :roll: Po 10-20 min takiej jazdy musialbym sie awaryjnie zatrzymac i skrobac szybe.


52165738939_2ec85cf7a0_o.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Predkosc w DE dziadka w kapeluszu, chcialoby sie czasem przycisnac do 140-150km/h ale chcialem zobaczyc jak to bedzie wygladac w eco.


Wiec jak to jest z ta trasa?

Jak na moje 1000km przy 2 pitstopach po 35min jest ABSOLUTNIE do zaakceptowania przy spokojnej predkosci i oczywiscie infrastrukturze SC (z ktorymi w PL jest srednio). Nie da sie tyle jechac bez przystankow i tak.

2 przystanki, łącznie 70min... no sporo, ale zgodzę się, że akceptowalne przy tak długiej trasie. Gorzej z czymś innym - wracałem z DE teraz 1100km na 2 auta - kolega wiózł mi V-klasę z rowerami, ja leciałem 911. Sugerowałem koledze prędkość przelotową 160, ale się rozłączyliśmy, więc jechał jak dziadek - 140-150kmh. Byłem w domu 2h wcześniej - tak, ponad DWIE GODZINY różnicy. Na trasie co miała z 10h, licząc tankowanie więcej dla mnie, choć 911 akurat dużo nie pali (15 wyszło przy ciśnięciu), przecież to jest przepaść. A Ty piszesz, że chciałbyś do 140 pocisnąć... czas swój cenisz tanio ;) Pewnie by Ci wyszło jeszcze +2h (z ładowaniami) dłużej niż moja V-klasa i 4h wolniej niż moja jazda... :]


Dla mnie to przepaść i ocieranie się o potrzebę dodatkowego noclegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli ktos mi mowi, ze da sie tak jezdzic dluzej niz chwile jest mitomanem - po 1-2 minutach CALA szyba byla w robakach ktorych nie dalo sie zebrac wyceraczkami :roll: Po 10-20 min takiej jazdy musialbym sie awaryjnie zatrzymac i skrobac szybe.

I tu nas masz, wydało się :mrgreen:

Trudno dyskutować z tak „poważnym” argumentem dowodzącym, że max prędkość to 120 km/h :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

lacznie 74 euro (350 PLN) za 1000km.

- W weekend zrobiłem około 650km dzisiaj tankowałem za 440zl, przy aucie za 200+ żadna różnica.

- miedzy da się przejechać a czerpać przyjemność z przejechania trasy jest ogromna różnica. Mi duża predkosc, walnianie, przyspieszenie dają ogromnego banana na twarzy. Kupic auto za ponad 200 czy 300k żeby się tylko kulać i nie mieć z tego przyjemności to już lepiej w pociąg wsiąść

- albo masz cos nie tak z wycieraczkami albo nawet i to tesla skopała. To jest akurat racja ze samochód po jeździe autostradowej jest zasyfiony robalami, zreszta nie tylko wystarczy przejechać się wieczorem i jest to samo. Robale tez Nie są przez cały rok ale tylko w okresie późno wiosennym-wczesno jesiennym ale jakos nigdy nie stanowiło to takiego problemu żeby trzeba bylomwolniej jechac albo zwalniać. Argument z dupy. Anyway problem rozwiązują wycieraczki plus użycie spryskiwaczy.

- 70 minut przystanki plus jak koledzy pisały nimimum godzina poprzez tragicznie niska predkosc. Różnica jest ogromna. Podróżując szybciej przez sama predkosc skracamy czas podróży co tez przekłada się na mniejsza konieczna liczbę przystanków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ponad 500 KM i 120 km/h, smutne :mad2: Adam tam gdzie jechałeś 250 przez 2 min to rozumiem, że było bez ograniczeń? jeśli tak to takie pytanie, czemu nie jechałeś cały czas z taką prędkością? tylko nie pisz, że prze robaki na szybie...czy w ogóle jechałeś kiedyś jakiś dłuższy czas powyżej 200 km/h elektrykiem? Czy z założenia nie? Czy wiesz jakie jest wtedy zużycie prądu?


https://fb.watch/dP9J7Rd7xK/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.