Skocz do zawartości

Pilne - 540i czy x3m40i dla kierowcy i rodziny 2 +2 ?


Szywka

Rekomendowane odpowiedzi

Myslalem ze rok jeszcze pojezdze f10 530d i doczekam do LCI a tu wynajmujacy dał oferte na przedłużenie umowy 3 letniej o kolejny rok droższą niz dotychczasowy najem :cry2: dodatkowo różnice w racie trzeba dopłacić za dotychczasowe 3 lata kontraktu :mad2: takze mimo, ze z auta jestem super zadowolony i spelnia wiekszosc moich oczekiwan nadszedl czas na szybkie zmiany - do poniedzialku do 12 musze cos zamowic do produkcji (jesli ma to byc bmw) zeby dostawa byla w grudniu. Na takie auta mamy korporacyjne rabaty stad na auta z placu nie patrze. W takim wypadku bez wiekszego auta i tak bede 1,5 miesiaca ale to i tak najmniejszy wymiar kary za czekanie z tym do ostatniej chwili :duh:


Wartosci rezydualne teraz wyzsze na benzyne niz na diesla wiec faworyt to g30 540i :cool2: przeczytalem wiekszosc opinii na forum i w innnych miejsach, wiekszosc mega pozytywna no to zrobilem wycene i rata akceptowalna (400 zł wiecej niz za moje f10 530d) wyszla przy konfiguracji biala z mpakietem + koła Double Spoke 664 M,19 + dostep komfortowy + adaptacyjne refelktory led + hifi + live cokpit professional + spojler tylny M. Diesla tym razem nie wyceniałem a to ze wychodzi drozej za rate na poziomie 600 zl potwierdzilo sie przy porowananiu x3m40i i x3m40d (taka sama cena wyjsciowa i z wyposazeniem). Kolejne 400 zl miesiecznie trzeba by dorzucic za 540ix touring ktore mialoby pewnie wiecej sensu dla rodziny. Teraz musze sie napocic czasami zeby wszystko wcisnac ale to raczej przy wyjazdach tygodniowych a czesciej jedzimy weekendowo do rodziny i wtedy sedan polyka wozek i walizki (mamy dzieci w wieku 1 rok i 3 lata).


Problemy jakie mam to:


1) w Warszawie nie ma demo zeby sie przejechac a jest tez troche opinii ze diesel subiektywnie lepsze wrazenie robi - no ale tu chyba kwestia tej raty rozwiazuje sprawe, te 600 zl miesiecznie to ja nie zaoszczedze na paliwie skoro robie rocznie 20 tys przebiegu, w piatek za to mam sie przejechat 640i GT to zobacze czy ten silnik mi pasuje, licze na to ze tak i nie bede juz tak patrzyl na spalanie (takie opinie tez tu czytalem ze ktos mial dieslai sie cieszyl ze mu pali 9,2 a teraz ma 12i wiecej ale fun wynagradza i dotychczasowy sknerus juz na to nie patrzy :twisted:


2) zeby rata najmu byla w ryzach to konfiguracja jest typu fajnie wyglada, fajnie jezdzi ale w srodku skromnie. Teraz w F10 mialem tapicerke z alcantary i bylo ok ale ta alcantara to oszukana jest bo tylko po bokach a na siedzeniu material, o wiele bardziej pasowala mi taka tapicerka w q7 sline ale tam jest alcantara ze skora. Z kolei jak sie wezmie np koniakowa skore d g30 to trzeba komforty + wentylacje i pogrzewanie co nawet w pakiecie daje 18 tys i pewnie ok 200 zl miesiecznie na racie


3) moze skoro przez te 3 lata zdarzalo sie ze wkurzalem sie na bagaznik sedana to touring no ale tu kolejne 400 zl wiecej...


No i to 3 zaprowadzilo mnie do x3m40i (no bo x5 to juz inna cena btw na jazdach probnych mialem q7 i x5 i mimo ze q7 przedlift to lepsze wrazenie zrobilo na mnie ale tez moze wersje wyposazenia nie byly do konca porownywalne). Rata za q7 (co prawda z air suspension i pare innych fajnych dodatkow) to juz poziom 1,5 tys miesiecznie wiecej no i moze az tak duze auto nie jest mi potrzebne. Co ciekawe nie przeszkadzalo mi az tak opoznienie przy ruszaniu DSG o ktorych pisza w atykulach ze to bolacza q7 czy a6. Wracajac do x3m4oi to w standardzie jest tapicerka akantara ze skora wiec chcialbym zobaczyc czy by mi nie pasowala bardziej niz to co mam teraz f10 lub co proponuje g30


W czwartek bede mial mozliwosc przejechac sie x3m40i a w piatek 640i gt (540i do jazdy probnej brak). W niektorych testach jest mowa ze x3 m40i jest twarde i na autostradach nawet dokucza a ja jezdze czesto czy to Lodz, Poznan czy Katowice... dlatego do wyceny wyposazenia dolaczylem EDC


Raty za te auta (540i sedan i x3m40i) z tym samym wyposazaniem praktycznie takie same (na x3 rabat nizszy ale najwidoczniej wartosc rezydualna suva wysza)


Czy ktos mial taki dylemat i na jakiej podstawie co wybral? ja do tej pory jezdzilem sedanami e90 i f10 w sumie to 8 lat, moze przechyly nadwozia suva w zakretach skutecznie mnie z niego wylecza?


Co do g30 to pytanie czy z wyposazania warto jeszcze - kusi mnie koniakowa skóra i komforty zamiast sportow i alkantary (usiadlem w salonie i jeszcze gorsze wrazanie na mnie zrobil ten standard m pakiet niz w f10 :duh: stad mysl zeby cos zmienic w kolejnym aucie), w sumie w pakiecie cena rosnie o 10 tys wiec pewnie z 200 zl na racie.


1. Moze zrezygnowac z live cokpit professional (5 tys zl) ? rozumiem ekran mniejszy ale czy co do funkcji ktorych uzywam np spotify to ma jakies znaczenie? w x3m40i ten live kokpit proffesional to ogole 15 tys kosztuje wiec mam nadzieje ze powiecie ze nie trzeba tego brac :P No

2. aktywny uklad kierowniczy - czy warto dla jazdy czy tylko dla manewrowania na parkingu? gdzies ktos napisal ze to rozne auta (z i bez) ale czy ktos moze to potwierdzic?

3. obsluga komfortowa telefoni komorkowej - tego nie bralem a moze z jakiegos powodu warto?


dzieki za wasze opinie bo w poniedzialek do 12 musze cos zamowic :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
dodatkowo różnice w racie trzeba dopłacić

 

Źle oszacowali wartość rezydualna?


Jakie raty za 540i i x3.

Piszesz doplata +200zl itp. Ile jest bazowa rata?


Lepiej przejedź się Suv-em. SUV, żeby byl "sportowy", robią twarde zawieszenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G30 bardziej trasa, czy miasto? Póki co w g30 za różne problemy ze stabilnością podczas jazdy, sam tego doświadczyłem przez tydzień jazdy 518d, miała fotele zwykle lub sportowe (nie jestem w stanie potwierdzić), ale po godzinie- półtorej zaczynał mnie bolec przez te fotele tyłek- dla porównania zrobiłem w f10 na sportach 15 godzin jazdy z dwiema przerwami, które razem dały z godzinę i nic nie bolało :) możesz popatrzeć na serie 6, podobno nie ma problemów ze stabilnością. Fajne rabaty na serie 5 i 6 są z Premium selection, samochód praktycznie nowy, dobrze wyposażony i 30-40% taniej niż zamawiany do produkcji. Ogólnie dylemat duży, ale chyba na chwile obecna bardziej zastanawiałbym się przy nowym nad seria 6 albo x3, przy wyposażaniu cena serii 6 zrównuje się z seria 5 pomimo bazowej wyższej ceny ;)

Mysle, ze live cockpit prof jest takim musi have jak wcześniej było navi prof, polecam tez dokupić opcje związane z ułatwieniami korzystania z telefonu komórkowego- w końcu z tego narzędzia korzystamy bardzo dużo. Aktywna oś nie wiem czy jest aż tak dobrym dodatkiem, bez niego da się jeździć ;) z ważnych opcji powiedziałbym o aktywnym tempomacie i HUD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też jeżdzę 2+2 i wybrałem g30, sedana - ze względu na bardziej sportowy wygląd. Obniżyłem zawieszenie, dorzuciłem trochę bibelotów z M Performance i jestem zakochany. Dzieciakom wygodnie, miejsca jest dość (nawet na dłuższe niż tygodniowe wyjazdy, 2x duże walizki, kilka toreb, wózek spacerówka), a mnie auto nadal cieszy. Również rozważałem x3 i 6gt (i... 3gt i 4gc), ale z finalnego wyboru jestem bardziej niż zadowolony - jedyny słuszny. :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zamiast pytac na forum proponuje wycieczke do salonu oraz jazde probna x3 oraz g30 jednym zaraz po drugim. Jesli chodzi o bagazniki to pojemnosciowo one sa bardzo podobne natomiast duzo latwiej zaladowac oraz wyladowac z x3. Kazde auto ma swoje plusy i minusy, Ci co maja g30 beda chwalic g30, Ci co maja x3 beda bardziej chwalic x3 i niczego ciekawego sie nie dowiesz bo to tak naprawde kwestia bardzo osobistych preferencji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Daj znac co wybierzesz. Sam bede niedlugo stal przed podobnym wyborem. Poki co jezdzilem 530i i X3 M40i. G30 bardziej nastawione na komfort i wnetrze wydaje sie byc o klase wyzej. X3 M40i swietnie jezdzi i brzmi, wrazenia z przyspieszenia chyba nawet lepsze niz w M2, pewnie kwestia xdrive ;) W tej chwili mozna juz zamawiac X3/X4 z ekranem znanym z G20 i jako opcja pojawily sie tez fotele podobne do tych z M5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
X3 M40i swietnie jezdzi i brzmi, wrazenia z przyspieszenia chyba nawet lepsze niz w M2, pewnie kwestia xdrive ;)

To tylko "wrażenia" , cyferki pokazują co innego ;)

http://www.zeperfs.com/duel7191-5975.htm

Z comp jeszcze większa różnica...

http://www.zeperfs.com/duel7191-7280.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcesz 6GT? Ja niedawno wybierałem miedzy serią 5 touring, a X5, ale w końcu wybrałem 6GT :) Najbardziej mi się spodobała pod względem praktyczności i jazdy. 530i miałem na weekend, fajne auto ale czuć niestabilność w czasie jazdy na autostradzie (jest długi wątek na forum o tym)


6GT startuje z wyższej ceny niż 5, ale jest więcej w standardzie, m.in. Virtualcockpit. Z tyłu sporo wiecej miejsca niz w 5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja nie wiem co Wy z tą niestabilnością G30. Może mam fart, ale moje 540i jeździ jak po szynach przy każdej prędkości w zakresie 1-250km/h. Z podanych propozycji zdecydowanie brałbym G30 540i. Seria 6 jakoś do mnie nie przemawia, poza tym nie wygląda, choć akurat o wyglądzie najciężej dyskutować, bo to kwestia gustu. A X3 to zupełnie inna półka i nawet bym go nie porównywał z serią 5, bo to tak jakby kogoś pytać czy woli kaszankę czy może jednak ośmiorniczki.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem sie dziś x4 m40i i... nie zakochałem się ☹️


W piątek 640i i trzeba w weekend decyzje podjąć


W tej chwili najbliżej mi do 540i


Trochę się martwię ze przyzwyczaiłem się do momentu diesla i trudno się będzie przestawić ale zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co Wy z tą niestabilnością G30. Może mam fart, ale moje 540i jeździ jak po szynach przy każdej prędkości w zakresie 1-250km/h.

Ale jak my piszemy o problemach to w swoich samochodach, a nie o ich braku w Twoim.


Co do wyboru, to G30 polecam tylko dla tych co mają 'farta", wspominany wyżej aktywny układ kierowniczy dla mnie jest trudno strawny.

X3 fajnie jeździ, ale to nie limuzyna.

6GT brałbym w ciemno - prowadzenie zbliżone do G30, a miejsca znacznie więcej.

No ale wszystko zależy od budżetu.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem co wy z tym 6 gt. Przy kupnie 5 rozwazalem 6 gt ale po jezdzie probnej wybilem sobie go z glowy. Ten samochod zupelnie inaczej jezdzi niz seria 5. Po jezdzie probnej tym autem bylem mocno na nie. Seria 5 jezdzi nieporownywalnie lepiej. Seria 6 jezdzi prawie jak autobus co jest zupelnie zorzumiale bo to ogromne auto, ktore na pewno sprawdzi sie u kogos kto potrzebuje duzej przestrzeni. Zreszta co tu gadac cena praktycznie ta sama a wyniki sprzedazy obu modeli mowia same za siebie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejechałem sie dziś x4 m40i i... nie zakochałem się ☹️


W piątek 640i i trzeba w weekend decyzje podjąć


W tej chwili najbliżej mi do 540i


Trochę się martwię ze przyzwyczaiłem się do momentu diesla i trudno się będzie przestawić ale zobaczymy

 

I jaka decyzja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie wiem co Wy z tą niestabilnością G30. Może mam fart, ale moje 540i jeździ jak po szynach przy każdej prędkości w zakresie 1-250km/h.

Ale jak my piszemy o problemach to w swoich samochodach, a nie o ich braku w Twoim.


Co do wyboru, to G30 polecam tylko dla tych co mają 'farta", wspominany wyżej aktywny układ kierowniczy dla mnie jest trudno strawny.

X3 fajnie jeździ, ale to nie limuzyna.

6GT brałbym w ciemno - prowadzenie zbliżone do G30, a miejsca znacznie więcej.

No ale wszystko zależy od budżetu.....

 

Może to moje subiektywne wrażenia ale byłem mocno zainteresowany 6GT i po kilku godzinach użyczenia byłem bardzo rozczarowany jazdą dla mnie nie ma porównania do G30. Jeździłem m innymi 540xi i jak dla mnie świetne auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jezdzilem 6gt oraz 530xi jedno po drugi tego samego dnia i azgaroth dobrze prawi, te auta prowqdza sie zupelnie inaczej. Bylem na 6 gt napalony jak lysy na grzebien ale po besposrednim porownaniu szybko ochota mi przeszla.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem ten sam dylemat pół roku temu (też rodzina 2+2) i po jazdach próbnych wybrałem 540xi.

Zdecydowały komfortowe fotele (niedostępne w X3), wyższy komfort jazdy i ogólna jakość wykonania.

Do bagażnika wchodzi walizka duża i trzy średnie, więc nie ma żadnych problemów, żeby zabrać się na 2 tygodnie na wczasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.