Skocz do zawartości

Instrukcja jak wykasować samodzielnie oilservice i inspekcję


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Kasownie tego polega na zwarciu odpowiednich pinow złacza ( robimy to zwykłym przewodem ) Pomocny link z opisem pinow w zlaczu diagnostycznym

http://www.epwik.com.pl/bmw/serwis.htm

 

 

wiecej sugestji mozna znalesc na forum w dziale http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=32162

 

kolejny link http://www.bmwmpowerclub.com.pl/serwis/insp.htm

 

http://img314.imageshack.us/img314/9448/pawlazdjecia012fa6.th.jpg

Edytowane przez czestek1
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 62
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
u mnie cos to nie dziala. mam bmw e39 z 1999 roku i gdy lacze piny 7 i 19 to nic sie nie dzieje. nie moge tego skasowac.....co mam robic?
Opublikowano

Witam,

mój znajomy kasował takim sposobem (na tzw. kabelki) inspekcję i po tym zabiegu musiał zmienić komputer :cry: w swoim 324td (może to zbiezność)

...tylko BMW
Opublikowano

szkoda zachodu z tym kasowaniem samodzielnym inspekcji u elektryka to koszt 20zl. wiec niewiem czy jest sens zeby grzebac i szukac ktory pin skasuje a niedaj boze cos sie wypali.

 

pozdrawiam devro.

Opublikowano

Jesli chodzi o kasowanie inspekcji, to spotkala mnie ciekawostka.

Nie moglem skasowac inspekcji oraz zauwazylem wariacje ekonomizera - podrecznikowy przypadek sugerujacy koniecznosc wymiany akumulatorkow w zegarach.

Skasowalem pamięć DME komputera - zaczal dzialac ekonomizer, inspekcja dala sie skasowac... ciekawe, co?

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!!!

Też nie mogłem skasować - wszystkimi sposobami próbowałem.

Okazało się niechcacy, że podczas całej operacji muszą być zamkniete drzwi!!! :duh: Kto by pomyślał, ale u minie to działa.

Opublikowano
wiem ze da sie usunac inspekcje w e39 bez otwierania maski. trzeba przytrzymac dluzej ten przycisk co jest przy zegarach od kasowania kilometrow i wejsc w odpowiedni test, przynajmniej elektryk tak mi robil, ale on sie dobrze ceni. nie wie ktos moze w ktory "test" trzeba wejsc i co trzeba robic?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mam BMW E36 325 TD '93 i owszem za pomocą pinów 7 i 19 dało radę skasować oil service ale nie dało rady skasować inspekcji (czekałem i 12 sekund i 40 sekund i nic). Dopiero po przejrzeniu kilkunastu stron i forum znalazłem skuteczną metodę - którą chcę się podzielić z uczestnikami forum - która generalnie jest znana ale nie do końca. Nie pomoże tu podłączanie najpierw 7 później 19 i odwrotnie, włączanie i wyłączanie zapłonu (kluczyka). Metodę przetestowałem na kilku samochodach.

Troszkę wyjaśnione łopatologicznie ale po to aby nie było niejasnych sytuacji i po to aby każdy wiedział co ma robić, a nie kasować inspekcję z sercem pod gardłem. :cry2:

 

Taka Moja Mała Straszna Historia :8) :8) :8)

Ja przed skasowaniem inspekcji tak ze 3 godzinki słuchałem muzyki --> później skasowałem inspekcję --> chcę odpalić samochód a tu niespodzianka nie chce zapalić :

Kluczyk na pozycję 1 -- zapalają się kontrolki -- włącza się radio niby wszystko ok.

Kluczyk na pozycję 2 -- wyświetlacz ładnie świeci -- ale po chwili zaczął gasnąć (kilometry też) -- radio się wyłącza -- a samochodu odpalić się nie da.

Serce pod gardłem i myśle co się spaliło. Już sobie w głowie liczę ile to może kosztować i zastanawiam się po co mi to było, czy nie lepiej było zapłacić te 10 - 20 zł. za skasowanie. NIE LEPIEJ !!! Skoro możesz zrobić to sam - to po co przepłacać. Lepiej sobie piwko kupić albo i kilka piwek.

 

SPOSÓB TESTOWANY I PEWNY NA KILKU SAMOCHODACH:

 

1. Otwieramy maskę i wtyczkę diagnostyczną z pinami. Włączamy zapłon nie odpalając silnika (kluczyk w pozycji 2).

2. Wysiadamy z samochodu i zamykamy drzwi (nie zawsze ale w niektórych modelach bardzo ważne). :!::!::!:

3. Bierzemy kawałek drucika czy kabla i łączymy piny 7 i 19. Lepsza niż kabel jest próbówka samochodowa :!: - taka jak śróbokręt z żaróweczką w środku i kablem zakończona krokodylkiem (mamy jakąś gwarancję że nic nie spalimy). :cool2:

4. Liczymy do 12 - około 12 sekund. Po 3-5 sekundach pojawią nam się zielone kwadraciki (nie musimy lecieć oglądać do środka) :modlitwa: - skasowaliśmy oil service ale nie inspekcje z ładnym zegareczkiem.:mad2: Czekamy jeszcze chwile (licząc do dalej 6,7...12) i odłączamy kabelek (na 3-5 sekund ) - ale nie zapłon ((kluczyk)). --- Czyli dalej na włączonym zapłonie --- podłączamy ponownie kabel, drut, próbówke (jedno z tych) :hand: do tych samych pinów (czyli 7 i 19) na małą chwilke (1-3 sekundy) i mamy skasowaną inspekcję z zegareczkiem. :dance: :dance: :dance:

5. Wyciągamy kabel --> wyłączamy zapłon --> zakręcamy wtyczke --> zamykamy maske --> cieszymy się ładnym widokiem wyświetlacza

 

!!! UWAGA !!!

 

Jeżeli zrobiliście wszystko tak jak napisałem a mimo tego nie dało się skasować to problemem mogą być brudne złącza diagnostyczne albo brak masy na pinie 19 (czasem może być przerwany kabel). Dlatego jak mamy próbóweczkę z krokodylkiem - to próbóweczkę do pinu 7 a krokodylka do minusa akumulatora albo do masy samochodu (sprawdźcie czy macie dobrze podłączoną masę).

 

Jak Sprawdzić Czy Masa Jest Dobrze Podłączona:

 

Ja mam akumulator w bagażniku, więc masa na samochodzie do obudowy gdzieś gdzie krokodylka podłączyć można a próbóweczkę do + na akumulatorze (ja mam tam +) i jak się zapali żaróweczka to jest masa.

 

Jak jesteśmy pewni że masa jest dobrze podłączona to robimy wszystko tak jak wyżej czyli ... włączamy zapłon - kluczyk w pozycji 2 itd. ....

 

Życzę Miłego Kasowania ... :D

Opublikowano
A żeby było śmiszniej, u mnie w e36 m43 1995 rok, pin 7 z masą przez jakąs kontrolke , tak po 3-ch sekundach zgasła inspekcja, a oil servis nie dało sie zgasić wszelkimi sposobami, ostatni jaki został to odpalenie samochodu i po zgaszeniu samochodu zgasła.
Opublikowano

A robiłeś w ten sposób co napisałem :

 

1. kluczyk w pozycji 2

2. Łączysz 7 i 19 na 12 sekund

3. Wyciągasz kabel ze złącza

4. Jeszcze raz łączysz na pare sekund

 

Ja miałem ten sam problem co ty i tym sposobem pomogło po wielu innych metodach.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Panowie

Przeczytałem bardzo uważnie wszystkie te i inne posty. Zrobiłem wszystko na przeróżne sposoby i nic z tych rzeczy nie działa. kluczyk poz 2 kabelek, dżwi itd itd. Kupiłem narzędzie diagnostyczne: "Interfejs diagnostyczny z 2 liniami K (KKL) -

diagnoza OPEL 1997-2004 + BMW 1987-2004 + VAG 1992-2004

z kablem BMW oraz multiplexerem OBD2"

I co?! I też nic. A CO ZTYMI AKUMULATORKAMI W ZESTAWIE LICZNIKÓW? Ktoś je kiedyś widział? Rozebrałem liczniki do golasa i nie znalazłem nic co przypominało by akumulatory. Może ktoś widział i ma fotografie? Spodnie mi już opadły!!! :cry2:

pzdr

Michał 750
Opublikowano
Zobacz czy masz napięcie na 7 pinie. U mnie jest około 11,35 V. Może gdzieś nie łączy gniazdo diagnostyczne ? Przerwany przewód itd. Jak będziesz miał na 7 napięcie to kawałkiem kabla do masy i już. A Jak masz napięcie na 7 to upewnij sięna 100% że jest masa. Bo nie zawsze wystarczy kabelek do obudowy i już. Najlepiej minus a akumulatora. Może też kwestia czasu jest istotna nie 12 sekund a np. 15 sekund. Aha i jeszcze jedno pytanie: ten interface ci się łączy czy nie z samochodem.
Opublikowano

Z tym gnazdem 7 to już trzymałem krótko i długo i 15 s i 15 minut...nic!

Nie miałem czasu pobawić się z interfacem, ale podłączenie którego raz dokonałem faktycznie "does not respond". A może kolega ma jakieś ciekawe spostrzeżenia?

Michał 750
Opublikowano

Ja obstawiam że nie masz napięcia na tym pinie. Weź jakiś miernik i zobacz czy jest. Tylko wcześniej włącz zapłon (kluczyk pozycja 2). Jak będzie to kawałek kabla czy próbówka z krokodylkiem (taka samochodowa) - jeden koniec do pinu 7 a drugi do minusa na akumulatorze,........itd.

A ty nie możesz wykasować inspekcji czy oilservice ? Jak ani jednego ani drugiego to na 100% nie łączy albo gniazdo(pin) albo kabel .....albo :?:

Daj znać co i jak.

Opublikowano
wszystko ladnie skasowane :clap: dzieki za pomoc. Dodam ze bylem w 2 miejscach skasowac i w jednym chciali 50zl :mad2: w drugim 30 :mad2: a uzadzenie do kasowania na allegro 90zl :) ale i tak zrobilem kabelkiem i dziala :clap:
Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

SPOSÓB TESTOWANY I PEWNY NA KILKU SAMOCHODACH:

/b]

 

Dzieki za wspanialy i łopatologiczny opis:) Pozdrawiam

U mnie byl problem bo nie mialem masy w 19 pinie :)

I moze jeszcze te drzwi.. heh

  • 5 tygodni później...
Opublikowano
Umnie neidziala niestety i wedlug waszych wskazuwek postaram sie sprawdzic czy przypadkiem jakis kabelek niejest poluzowany od tego pina

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.