Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wierzę bez fotek tylko szokujące jest dla mnie to że benzyna tak nie wiele więcej pali od diesla... I to jeszcze z taką dużą różnica mocy

Pytanie jak będzie wyglądało spalanie przy trasie pokonywanej w moim wykonaniu. Kiedyś może uda mi się protestować mocniejszy benzynowy silnik w G30 to będzie miarodajne.

Przy prędkościach do 100km/h i ecodrivingu spałanie wychodzi 5,5 u mnie ale tak się jechać nie da... Zazwyczaj wychodzi od 7,8 do 8,8.

Opublikowano

Z doświadczenia wiem, ze większe silniki dużo lepiej sobie radzą z większą masą auta a dzieki temu spalają niewiele więcej od mniejszych bardziej wyżyłowanych.

Narazie tez jestem pozytywnie zaskoczony, ale jak zacznę jeździć bardziej dynamicznie to pewnie spalanie wzrośnie do 12,9 :wink:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Jeżdżę 4 m-ce M 550i, zrobiłem 11,5 tys km. Głównie trasa ( 100-120 km/g.) kilka długich wypadów - autostrada 160-180, trasa 140, chwilowe zabawy do 250, no i miasto, ale to mała dziura, jak się rozpędzę to już jestem za miastem i spalanie w sumie 10,4. W ASO , nie byłem z powodu awarii tylko wymiany kół, nie mogli się nadziwić. Poprzednio jeździłem 640 i xdrive i przy tym samym stylu jazdy zużycie wskazywał na 11,2 ( z 75 tys km. )

Wydaje mi się, że to sposób nagrzewania się silnika, bardzo szybki. olbrzymi nadmiar mocy też pewnie ma znaczenie. Trudno w tym aucie, poza torem, wykorzystać więcej niż 1/3-1/2 możliwości. W mieście jednak komputer podróży po zresetowaniu pokazuje 16-20.

Opublikowano
Co prawda póki co za mną niecałe 500km, ale jako autor wątku wypowiem się i ja ;). Głównie pokonałem odcinki miejskie i podmiejskie na tym dystansie, komputer pokazuje 14.3l, natomiast przy dystrybutorze wyszło 13l. Jak na taki silnik wynik wydaje mi się w porządku, aczkolwiek staram się delikatnie obchodzić z gazem ze względu na pierwsze kilometry. I tak czuć, że ta wersja jest mocna.
Opublikowano

Przy 20 tysiącach 530i xDrive na A4, jeżdżac nie więcej niż 150, spokojnie schodzimy w okolice 8-8,5.

Miejsko,podmiejsko - 9.

Duże korki w mieście 9,5-10

Jazda emerycka na drogach krajowych - sznur aut, ale płynnie - bez problemu w trybie COmfort zejdzie się do 7-7,5

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dyskusje o spalaniu wg mnie nigdy nic nie wnosza do tematu. Kazdy jezdzi inaczej i w innych warunkach. Zeby wiec troche zamieszac oto moje spalanie w 640i F13:


Miasto 14-18

Trasa 10-14


Pozdrawiam!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiem jak koledzy z M550i wykrecaja spalanie na poziomie 10-11 litrow. Moja spala okolo 18-22 po miescie a w trasie ostatnio 31-33 na 100km. To moja pierwsza benzyna i troche mnie dobija ten krotki dystans pomiedzy tankowaniami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
M550i z kilkoma ekstrasami kosztuje około pół miliona. Nie jest to tani samochód i podejrzewam ze większość nabywców to raczej stateczne, dojrzałe osoby, które nie szukają wrażeń a raczej prestiżowej limuzyny na codzień i jeżdżą bardzo delikatnie. Temat spalania to temat rzeka. Ten sam silnik u jednego kierowcy może byc bardzo oszczędny natomiast u innego palić jak smok. Jako posiadacz 2 litrowego diesla sam doświadczyłem spalania z kilkuset km rzędu 4,6, co było dla mnie szokiem, ale zdarzało mi się także spalić 11l na 100km przy agresywnej bardzo szybkiej jeździe autostradowej plus duże korki w mieście.
Opublikowano

Ja ostatnio robiłem dłuższą trasę autostradową 540xi. Na 450km wyszło mi średnie spalanie 10,1. Wydaje mi się że jest to minimum przy "normalnej jeździe autostradowej" (*), chyba że ktoś się nastawia na jazdę w tunelu aerodynamicznym za TIRem;) Jechałem z żoną, więc musiałem dostosować się do jej wymagań co do płynności jazdy. Gdy jadę sam, to na tej samej trasie spalam 3 do 4 litrów więcej na setkę.


(*)Normalna jazda autostradowa jak dla mnie to jazda w zakresie prędkości 120-200, przewidywanie i unikanie jeśli to możliwe ostrych dohamowań za maruderami lewego pasa.

Life's too short to drive boring cars!
Opublikowano
Ja mam 14.3:D takze podziwiam... ale jak sie robi "trasy" po 7 kmow to mozna sobie marzyc:D wlecialem.na autostrade to od razu spadlo.do 12.2.;) ale za to dzwiek rekompensuje wszystko. Jak trzeba jest cichutka, a jak depniesz daje co najlepsze. Szkoda tylko ze pierdziawka na zmianie biegow.jest tak zdlawiona... przydalby sie przycisk otwierajacy i zamykajacy jakas klapke do pierdzenia:D w m performancowym jest fajny dzwiek tyle ze ja osobiscie chce ciche auto ktore robi sie gloane jak mam ochote a nie z zasady...
  • 4 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witam .

Czy ktoś z użytkowników bmw 540i może powiedzieć jakie są roczne koszty otrzymania takiego auta?. Chodzi koszty za AC oraz koszty serwisowe?


Dzięki

Opublikowano

AC tyle samo co za Skodę Superb o tej samej wartości, koszty serwisowania 0,- zł dla nowego pojazdu.

Mam nadzieję, że pomogłem.....

Opublikowano
AC tyle samo co za Skodę Superb o tej samej wartości, koszty serwisowania 0,- zł dla nowego pojazdu.

Mam nadzieję, że pomogłem.....

Klakierek, z superbem trochę przesadziłeś :wink: ale już Arteon ojca wychodzi tyle samo co moja g30, a wartość auta dużo większa :) co do serwisu masz rację dla oszczędnych 0zł

Opublikowano

A ja dodam, że nie mam pakietu darmowych przeglądów (to kolejne moje BMW zakupione w BMW w PL, ale auto z rynku niemieckiego) i powiem, że koszty eksploatacyjne serii 5 wcale nie są jakieś kosmiczne. Jeszcze jak wie się, jak je zminimalizować w ASO - to wychodzi to bardzo przyzwoicie.


Dodam też, że od pół roku dopieszczam swoje E36 cabrio z 1995r i na początku szukałem części po różnych aukcjach aż do momentu, kiedy odkryłem, że w ASO jest jeszcze większość części w całkiem przystępnych cenach (oczywiście są niektóre ceny kosmiczne i trzeba czegoś szukać poza ASO) ale wbrew obiegowym opiniom warto pytać o oryginalne części BMW.


Reasumując - nigdy w ASO BMW nie będzie specjalnie tanio - ale nie jest tak źle, jak myślą niektórzy moi znajomi.

Opublikowano

Witam


Podaje koszty użytkowania samochodu M550i na moim przykładzie przebieg 30 209 km samochód mam około 20 miesięcy.


- Paliwo 22 640,65 zł.

- Ubezpieczenie 8 384 zł. pierwszy rok, drugi 8 048 zł.

- Koła zimowe 11 000 zł.

- dywaniki zimowe, mata bagażnika - 1 274 zł.

- zabezpieczenie lakieru powłoka , skóry, szyb felg, folia na masce itp. 7 284 zł.

- myjnia , wymiana kół, płyn do spryskiwaczy 1500 zł.

- Wymiana filtrów, oleju itp. - 2 291,87 zł. (Raz wymieniam odpłatnie) Jest pakiet i dłuższa gwarancja.


Tak dla przykładu podam że w przypadku mojego poprzedniego bmw F10 w okresie 5 lat i przebiegu 91 900 km od nowości koszty ogólne 77 951,48 zł.

Więc przy M550 i wychodzi 2 razy więcej rocznie :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To i tak jest nic, w porównaniu do utraty wartości które będzie tu kluczowym elementem.
Opublikowano
To i tak jest nic, w porównaniu do utraty wartości które będzie tu kluczowym elementem.

 

Tak oczywiście ale kupiłem z dobrym rabatem i ogólnie od zakupu tak strasznie nie straciłem na wartości. :)

Opublikowano
A czy ktoś śmiga może 540d. Jak spalanie i ogólne opinie?

 

7,0 średnio przez kilkanaście tys. km 80/20 trasa/miasto

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Moją Beatą 540i xdrive Touring zrobiłem w pierwszym miesiącu 4300 km. Kilka razy kasowałem pomiar i dziś wyliczyłem średnie spalanie z potwierdzeń flotowych - na cały ten okres Beata łącznie wypiła 548 l ( 75 % 95 oktanów i 25 % 98 oktanów ) co daje 12,74 litra / 100 km - kilka razy konkretnie przegoniłem Beatę po autostradach. Miasto 30%, trasa 70%. Najniższe spalanie jakie zaobserwowałem wynosiło 10,3 - jadąc mega spokojnie autostradą ze stałą prędkością, w mieście pije około 13 l / 100 km, autostrada ze stałą prędkością 140 km wychodzi 11,5 l / 100 km ale jeśli chcę się pobawić i ustawię sportowe zawieszenie i skrzynie a prędkość przelotowa oscyluje około 200 km i momentami jest wyższa to komputer pokazuje 20 l - myślę że realne spalanie jest nawet sporo większe bo wskazówka paliwa szybko opada a max. skala komputera to 20 l i tyle właśnie pokazuje :8)

Uważam że średnie spalanie na poziomie 12 litrów na 100 km jest do osiągnięcia i nie ma potrzeby przy tym iść w ecodriving :wink: ale trzeba mieć na uwadze że przyjemność z jazdy także będzie mniejsza.

Wg. mnie każdy kto jeździ 540i może osiągnąć trochę inne średnie spalanie niż moje 12,74l - wszystko jest zależne od tego jak ma styl jazdy, tego gdzie się porusza tj. ile miasta ile trasy, oczekiwań od samochodu tj. bardziej emocje czy ekonomia.


Wcześniej jeździłem zawsze dieslami i spalanie było mniejsze , lecąc trasą z wysoką prędkością przelotową 150 - 200 km i cisnąć gaz w podłogę zawsze miałem spalanie średnio około 10 l do max. 11 l / 100 km ale były to silniki z grupy VW - 2.0tdi 190km , 240km lub 290km po lekkiej modyfikacji , teraz gdybym cisnął gaz w podłogę cały czas to 20 l lub więcej chętnie by Beata wypiła :P .

Jest to moja pierwsza benzyna i wiem już że jeśli jazda ma być w miarę ekonomiczna tzn. chcąć zamknąć się średnio w spalaniu 12 - 13 l / 100 km to trzeba jeździć spokojniej bez ciągłego deptania jak w dieslu, co nie wyklucza tego że czasem można poszaleć i podgonić spalanie do góry :D generalnie moja Beata 540 i spali w zasadzie ile chce - wszystko jest zależne od tego jak się jej popuści cugle i jakie chcemy mieć wrażenia z jazdy :8)

Zrobiłem jakiś czas temu trasę Katowice - Poznań , Katowice - Częstochowa trasa 86 i 1 , Łódź - Poznań A2, jechałem z rodziną więc bardzo nie szarżowałem ale momentami trochę korzystałem z mocy Beaty i po dojechaniu do Poznania spalanie wyszło 12,8 l / 100 km. W trasie na autostradzie jeśli chcemy korzystać z mocy to auto ekonomiczne nie jest i spalanie jest dużo wyższe niż 12,8 l ale ktoś kto wybiera taki silnik i taką moc nie powinien nastawiać się na ekonomię :shock: .


Przy mojej jeździe wyliczyłem że przy obecnych cenach paliwa do 1000 km muszę dołożyć około 200 zł i dalej proporcjonalnie do 10 000 km 2000 zł, do 100 000 km 20 000 zł etc.

Autem zamierzam jeździć 4 lata i w tym czasie myślę że przebieg zamknie się w 200 000 km więc do paliwa ( przy dzisiejszych cenach ) dołożę pewnie 40 000 zł w stosunku do spalania diesla 540 d ( zakładałem że 540d spali 9 - 10 l ) - wybierając między silnikami wahałem się właśnie między 540 i a 540 d ( 530 d nie ma wg. mnie sensu porównywać do 540 i ), 540 d był 10 k droższy więc finalnie eksploatacja w cenie paliwa 540i dla 200 000 km będzie droższa o około 30 000 zł ( niższa o 10 k cena zakupowa 540i) ale plusem jest to że nie muszę już lać ad blue ( lanie z kanistra jest mocno problematyczne a dystrybutorów na stacjach nie jest dużo ) i myślę że przy obecnym i pewnie przyszłym trendzie spadek wartości benzyny będzie mniejszy niż diesla więc wg. mnie 540 i jest lepszym wyborem niż 540 d.

Wg. mnie jeśli komuś zależy na sensownej mocy i niższym spalaniu to powinien wybrać 530d; jeśli na większej mocy , niższym spalaniu , emocjach ale liczy się ze spadkiem wartości w przyszłości to powinien wybrać 540d; jeśli na większej mocy, emocjach i liczy się z możliwością wyższego spalania to powinien wybrać 540i :)


Podsumowując - moja Beata ma apetyt i tanio nie jest ale silnik jest mega elastyczny, przyśpieszenie super, wydech trochę wykastrowany ale jakiś dźwięk jest :) uważam że dobrze wybrałem i polecam 540i ! :)

Opublikowano

Super recenzja.

Ja już mam 26 k km i nie da się tego przeliczyć na pln.

U mnie trochę niższy wynik, ale imo 3 litry turbo benzyny nie warto kupować, jeśli jedynym wymiernym wskaźnikiem jest spalanie.

Wtedy lepiej passar 2.0 tdi lub podobne.

Jak się nie czuje różnicy, to po co przepłacać ;)

Ja nie żałuję

Opublikowano

Posiadam G30 540i xd od ok 11 miesięcy. Mam już przejechane ok 43 tys. km. Jazda to 10 % miasto, reszta to drogi szybkiego ruchu, trochę krajowych. Ogólnie przemieszczam się żwawo. Na autobahnie szybko. Średnie spalanie w tym okresie to 12,3 L. Największe jakie miałem to ok 18 L, ale to jazda na maksa autostradą .Wcześniej miałem F10 520 d xd i jazda tymi samymi drogami to spalanie 9,2 L. Ale dynamika jazdy, o dźwięku silnika nie wspomnę nie do porównania. Jeżeli chodzi o koszty to trzeba pamiętać ze serwis diesla jest droższy, wiec myśle że po 200 tys km koszt użytkowania 540d i 540i będzie podobny. Ja już diesla nie chce mieć.

Jak jechałem drogami krajowymi w nocy przy minimalnym ruchu 100-110 km/h bez wyprzedzania to średnia z 350 km była 8,7. Ale to idealne warunki. Na drodze ekspresowej jadąc na tempomacie 100 km/h przez 40 km spalanie 7,2.

Opublikowano

Z pierwszych pomiarów na autostradzie:

- przy stałej prędkości 180 km/h - 12,3 l/100 km

- przy stałej prędkości 150 km/h - 9,7 l/100 km

- przy stałej prędkości 100 km/h - 7,4 l/100 km

Równo, bezwietrznie, pomiar z ok. 8-10 km każdy wg wskazań komputera pokładowego.

Opublikowano
Ja wczoraj zrobiłem trase 120 km z rodziną, 10% miasto, 20 % trasa szybkiego ruchu, 70% trasa- droga głównie w terenie zabudowanym. Z mocy korzystałem tylko przy wyprzedzaniu i chwile na trasie szybkiego ruchu, poza tym jazda zgodnie z przepisami + 20 -30% wyższe prędkosći, średnia prędkość wyszła 47 km i zużycie 10,8 l na przejachane 120 km. Gaz tylko delikatnie muskałem stopą, przyjemności z jazdy sumie nie było, aż bolała noga od ściagania stopy z pedału gazu :P moje obserwacje są takie że przy dodawaniu gazu nawet na niskich obrotach do 2 tys i predkościach powyżej 50 km spalanie chwilowe momentalnie rośnie do 20 l a przy deptaniu na autostradzie przy wyższych obrotach spalanie też jest grubo powyżej 15 l i wskazanie chwilowe to 20 l. Jeśli chcemy mieć spalanie średnie między 12 - 13 l to trzeba umiejętnie operować gazem i starać się utrzymywać stałe predkości i obroty, używać też biegu jałowego ale czasem można sobie też pozwolić na trochę emocji. Niższe spalnie tj np 9,7 l przy 150 km/h przy danym odcinku - teoretycznie to możliwe ale wg.mnie jest to w zasadzie labolatorium - realnie trzeba zwalniać co jakiś czas bo ktoś tarasuje pas którym się poruszamy a warunki muszą być idealne - brak wiatru i do tego dołożył bym jeszcze odpowiednie płaskie ukształtowanie terenu ( fizyki nie oszukamy ), jeśli np. ktoś mieszka na co dzień w Zakopanym i będzie poruszał się po podhalu czy często pokonywał trasę Zakopane - Kraków to średnie spalanie będzie miał z pewnościa wyższe. Z mojej 540i jestem w wysokim stopniu zadowolony ale odnosząc sie stricte do spalania bo taki temat - wg mnie pali ile chce w zależności do tego jak cugle popuścimy, gdzie się poruszamy etc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.