Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Tak jak w dziale F10 był taki temat tutaj też się przyda :mrgreen:

 

Proszę pamiętać podać w tekście model auta i jaki napęd

Proszę nie pisać auto w stopce (podpisie)

Po zmianie auta przez was podpis nie odpowiada napisanym danym silnikowym i informacje podane o zużyciu są już nieprawdziwe

Opublikowano

Hej.

530i xDrive.

Mieszkam parę kilometrów od Krakowa.

9,7 - tyle pali na krótkich odcinkach i jeździe po Krakowie w korkach.

6,9 - teren niezabudowany.

7,8 - A4, prędkość cały czas w zakresie 140-160.

Powyższe w trybie Comfort.

Tryb Eco Pro nie nadaje się do jazdy miejskiej ani na autostradzie - za duże opóźnienie auta po naciśnięciu na gaz. Ale koło litra by się jeszcze zaoszczędziło

Tryb Sport - nie jeżdżę. Używam tyko do dynamicznego wyprzedzania.

Opublikowano

Podczas jazd testowych:

540i xd - średnio 15l

530 xd - średnio 10.5l

Różnica procentowa znaczna.

Jazda pozamiejska szybka i dynamiczna, w mieście dynamicznie, oba w tych samych warunkach, na tej samej trasie i dystansie.

So to wartości zawyżone z uwagi na testy. W tych samych warunkach przy "normalnej" jeździe moje f10 530xd spala średnio 9.2l

Opublikowano

U mnie po 5500 tys w 540dx średnie spalanie 9.4

W mieście 11 l

Na trasie spokojnie 7

Jazda emeryta w trasie 6

Eko 5

Trasa i autostrada niemiecka 8.4

Opublikowano

U mnie w 530xi sedan w M pakiecie i kołach19' 245 i 275:

Miasto: krótkie odcinki do 10km - 9.8l; odcinki 15km 9.1l;

Trasy: autostrada 140-160km - 8.8l; międzymiastowe - 7.6l

To dane przy raczej małych korkach jesli chodzi o miasto.

Opublikowano

520d sDrive

Średnie z 15k km które na razie przejchalem od czerwca to (wg. kompa) 6.5l / 100km

80% autostrada, bardzo niewiele ruchu miejskiego.

Jeżdżę 100% w trybie sport, raczej dynamicznie, na tyle na ile przepisy i ruch pozwalają.

Opublikowano
U mnie w 530xi sedan w M pakiecie i kołach19' 245 i 275:

Miasto: krótkie odcinki do 10km - 9.8l; odcinki 15km 9.1l;

Trasy: autostrada 140-160km - 8.8l; międzymiastowe - 7.6l

To dane przy raczej małych korkach jesli chodzi o miasto.

 

Wygląda dużo lepiej niż 528i w F10, które w mieście chyba nie spalało poniżej 12-13 litrów.

Sprawdzałeś może spalanie przy prędkościach ~180km/h?

2015: Jatoba Brown F10 520d xdrive B47 (ex) | 2019: Bluestone G32 640i xDrive B58C | 2020: Melbourne Red F40 120i FWD B48 (ex) | 2025: Manhattan Green G05 40i xDrive B58N | https://www.instagram.com/gran.turismo.g32/ | https://www.instagram.com/red.bmw.f40/

Opublikowano
Jechałem 300Kilometrów po autostradzie 530ixd średnią prędkością 180/h i co mnie zdziwiło to to że nie spalił więcej niż 11l.!
Opublikowano

530i xDrive 19'

 

U mnie spalanie w mieście - Warszawa, trasy/odcinki od 500 m do 5-6 km wychodzi 15l. Stoję w korkach, jak nie stoję to jadę dosyć dynamicznie i co chwile mam światła. Dodatkowo jest teraz zimno.

 

Jak wyjechałem na trasę to spalanie jest wstanie zejść poniżej 8l. Jadąc dynamiczniej 10-11l.

 

Wieczorna trasa na stacje przy braku ruchu na ulicy, jazda normalna 8-9l.

 

Oczywiście z wynikami można zejść ale ja tak nie patrzę na spalanie bo robię mało km.

Opublikowano

Taka ciekawostka - jazda po równej drodze, zero spadków, zero wzniesień. Duży ruch, więc grzecznie 60 km/h.

530i xDrive potrafi "złamać" 4 litry - to pokazuje (wiele osób pytało się, ile te silniki potrafią spalać najmniej), jaki progres nastąpił w porównaniu do 528i

Opublikowano

Po zmianie na zimowe 18' chciałem sprawdzić czy coś się wydarzy w temacie spalania :D

 

530i xDrive 18'

Trasa 10km spokojnie wieczorem, pusto do 80km/h, trasa - wisłostrada - > 6,2l

Powrót normalnie + połowa na trybie S - > 10l

 

Byłem ciekaw do ilu zejdzie przy spokojnej jeździe. Z reguły nie patrze na spalanie, ale na pewno komuś się przyda ta informacja, że można zejść do rewelacyjnych wartości jak na benzynę i serie 5.

Opublikowano
@WAST

 

na jakim ustawieniu skrzyni jeździsz? Sport czy Normal ?

 

Normal, czasami jak jest pusto i mi się przypomni to sport :D

Opublikowano
geno1234 - nie sprawdzałem jeszcze spalania przy ~180km/h bo mam dopiero 3k km i dopiero się przymierzam do mocniejszefo ciśnięcia G30tki :8)
Opublikowano

@kamer7

 

w RSie miałem 220 i taki sam moment jak w G30.

Auto lekko lżejsze, więc można przyjąć, że miało tyle samo koni co G30.

 

I brakowało 4x4 przy ruszaniu, czy na śliskiej nawierzchni.

 

Ktoś mi powiedział, że 4x4 pasuje mieć powyżej 200 KM - i coś w tym jest (u mnie to powiedzenie się sprawdziło) :)

Opublikowano
Jechaliśmy jako pasażerowie BMW 5 520D bez xDrive F10. Pan chciał pokazać możliwości samochodu, pech chciał, że padał deszcz wcześniej a w trakcie kropiło. Masakra :) C klasa z napędem na tył 211KM również nie dało się jeździć. Jak ktoś chce jeździć dynamicznie, niezależnie od warunków to musi być xDrive. Przynajmniej dla mnie :)
Opublikowano
Abstrahując od tego, czy się da jeździ - pamiętajmy, że chodzi o bezpieczeństwo. To jedna z zalet xDrive - pomijam przewahę, jak napisał kolega, podczas jazdy na mokrym, czy na śniegu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie bezpieczeństwo da Ci RWD bo nie przyspieszysz i wyczujesz, że jest ślisko. Pamiętaj że później musisz zahamować.

xDrive daje złudne poczucie bezpieczeństwa.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Mam nędzne 190ps i Xdrive jest niepotrzebny ( oczywiście mówimy o jakiejś porządnej drodze z przyzwoitym asfaltem, a nie dziurawej drodze, po której jeżdzą traktory ), zresztą mój świadomy wybór, a dla chcących zerwać przyczepność to i jak masz 120ps to zerwiesz.

 

Śmiśniakiewicz, proszę nie porównuj skody do BMW, porównujesz napęd przedni z tylnim.

 

Tak jak ktoś napisał Xdrive jest niebezpieczny na śniegu, bo wyrywa śmiało do przodu, a potem gorzej z hamowaniem.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

@kamiloo98

 

nie porównuję - patrzymy na to z innego punktu widzenia. To banalnie przecież proste, że duża moc i napęd na przód to coś innego niż duża moc i napęd na tył :)

 

Napęd na 4 koła zawsze będzie lepiej trzymał auto - no, da, jak ktoś to wspomniał, złudne wrażenie bezpieczeństwa, bo kierowca będzie odciążony przez liczne systemy - ale (co znowu ktoś napisał) "głowa " zawsze jest najważniejsza :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.