Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie z resetem DPF to kolejna niewiadoma.

Poprzedni właściciel zarzekał się że nic z DPF nie robił, kupił auto z przebiegiem ok 220 tys km, ja odkupiłem od niego z przebiegiem 275 tys. Aplikacja pokazuje że do wymiany DPF zostało 198 tys ... I tu zaczynają się zagadki,bo wychodzi na to że reset zrobiony ok 52 tys temu (a poprzedni właściciel mówi że nic nie robił z DPF), wartość popiołu obecnie -12.9 g na 50 tys km wydaje się być realna. W jakim celu był robiony reset DPF? Czy przy okazji czyszczenia czy może wymiany? Szczerze wątpię. Najprawdopodobniej reset zrobił ktoś jeszcze za granicą zanim puścił auto do Polski (poprzedniemu właścicielowi) pytanie tylko czy przy okazji wymiany/czyszczenia czy by ukryć ewentualnie problemy z DPF no i czy ma to wszystko związek z częstym wypalaniem się DPF?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa wersja beta 2.55

- Obsługa protokołu DS2 po kablu K+D-can. Obsługiwany jest silnik DDE30DS0. Niebawem powinienem zrobić obsługę M54.

- Logowanie: ikonka zmiena kolor gdy logowanie trwa

- Diesel: dodana temperatura paliwa

- Dodane X1, X3, X5 do listy modeli (bez możliwości ręczengo wyboru silnika)

- Funkcje serwisowe - dla niektórych funkcji zostały dodane dodatkowe ekrany z opisem

- Tłumaczenia nazw parametrów live data na j. niemiecki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To że ktoś zrobił reset to się tym nie sugerujcie, bo można go także zrobić z poziomu licznika manetką, więc nawet laik może przypadkowo zresetować np. przy resecie serwisu albo inspekcji olejowej.

 

To nie jest ten sam reset, zapewne chodzi Ci o informację na ekranie gdzie pokazuje ile pozostało km do wymiany lub skontrowania DPF-a. To o czym piszą koledzy wyżej da się zrobić tylko kompem lub aplikacją i jest to powiadomienie (reset) sterownika o wymianie filtra cząstek stałych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A robiłeś jedno i drugie? Ja skasowałem z poziomu licznika to skasował się dystans do wymiany i popiół też (sprawdzałem btoolem: 200k do wymiany i 0g popiołu) później przejechałem kilka tysięcy km i znów skasowałem tym razem btoolem efekt ten sam co za pierwszym razem 200k i 0 popiołu. Jak to wytłumaczycie? Edytowane przez Fokus93
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A robiłeś jedno i drugie? Ja skasowałem z poziomu licznika to skasował się dystans do wymiany i sadza też (sprawdzałem btoolem: 200k do wymiany i 0g sadzy) później przejechałem kilka tysięcy km i znów skasowałem tym razem btoolem efekt ten sam co za pierwszym razem 200k i 0 sadzy. Jak to wytłumaczycie?

 

Ale to popiół ma się wyzerować bo sadza to i tak się sama zeruje kiedy zakańcza się proces jej wypalania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z resetem DPF to kolejna niewiadoma.

Poprzedni właściciel zarzekał się że nic z DPF nie robił, kupił auto z przebiegiem ok 220 tys km, ja odkupiłem od niego z przebiegiem 275 tys. Aplikacja pokazuje że do wymiany DPF zostało 198 tys ... I tu zaczynają się zagadki,bo wychodzi na to że reset zrobiony ok 52 tys temu (a poprzedni właściciel mówi że nic nie robił z DPF), wartość popiołu obecnie -12.9 g na 50 tys km wydaje się być realna. W jakim celu był robiony reset DPF? Czy przy okazji czyszczenia czy może wymiany? Szczerze wątpię. Najprawdopodobniej reset zrobił ktoś jeszcze za granicą zanim puścił auto do Polski (poprzedniemu właścicielowi) pytanie tylko czy przy okazji wymiany/czyszczenia czy by ukryć ewentualnie problemy z DPF no i czy ma to wszystko związek z częstym wypalaniem się DPF?

 

Reset był robiony, bo po 200tys w pamięci komputera zostaje błąd DPF (że czas na wymiane) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie z resetem DPF to kolejna niewiadoma.

Poprzedni właściciel zarzekał się że nic z DPF nie robił, kupił auto z przebiegiem ok 220 tys km, ja odkupiłem od niego z przebiegiem 275 tys. Aplikacja pokazuje że do wymiany DPF zostało 198 tys ... I tu zaczynają się zagadki,bo wychodzi na to że reset zrobiony ok 52 tys temu (a poprzedni właściciel mówi że nic nie robił z DPF), wartość popiołu obecnie -12.9 g na 50 tys km wydaje się być realna. W jakim celu był robiony reset DPF? Czy przy okazji czyszczenia czy może wymiany? Szczerze wątpię. Najprawdopodobniej reset zrobił ktoś jeszcze za granicą zanim puścił auto do Polski (poprzedniemu właścicielowi) pytanie tylko czy przy okazji wymiany/czyszczenia czy by ukryć ewentualnie problemy z DPF no i czy ma to wszystko związek z częstym wypalaniem się DPF?

 

Reset był robiony, bo po 200tys w pamięci komputera zostaje błąd DPF (że czas na wymiane) :)

 

no robiony był na bank, pytanie tylko dlaczego , czy przy okazji błedu o ktorym piszesz czy moze przy okazji czyszczenia itd, tego pewnie najstarsi górale nie wiedza :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w N47 na włączonym zapłonie (silnik nie pracuje) macie wartość ciśnienia wstecznego 0 ??Czy ktoś z Was zdjął wężyk do czujnika ciśnienia wstecznego i odpalił silnik,jakie były wartości(dojście banalne ) .Szukam przyczyny częstego wypalania DPF i te parametry o które pytam u mnie są niestety dwycyfrowe ,jak i pojawia się czasami błąd przepływki.

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może więcej osób ma auto z silnikiem N43 z NOX i mają spostrzeżenia jeżeli chodzi o zasierczenie i wypalanie?

Z tego co pisał Paweł źle działa dystans od wypalenia oraz regeneracja zaplanowana i aktywna. U mnie przebieg od wypalenia pokazuje taki sam jak na liczniku czyli przebieg auta i zmienia się ta wartość w aplikacji co 10km. Regeneracja zaplanowana zawsze ma zielony "ptaszek", a aktywna "-".

Zasiarczenie pokazywało już na poziomie 1063mg i pokazywał się błąd w silniku (zasiarczenie). Każda prędkość do 140km/h nie powodowała spadku tej wartości jedynie koncentracja cały czas zwiększa się od 0 do ponad 1000-1400 po czym znowu spada do 0 i tak cały czas (nie wiem co ten parametr oznacza). Współczynnik bez zmian około 26 (ten parametr również jest nie jasny). Tryb pracy zmienia się od 1 do 3 natomiast Regeneracja zawsze pokazuje 1, Status zasiarczenia 0 i Status katalizatora 0 (te 3 ostatnie wartości ani razu się nie zmieniły).

Dodam, że dopiero przy prędkości 140km/h zasiarczenie zaczęło spadać i wartość spada co 40. Wystarczy zwolnić i przestaje spadać, następnie przyspieszyć do 140km/h i znowu zaczyna spadać po przejechaniu około 1-2km. Dodam, że nie ma różnicy czy kliknie się ręcznie Regeneracja w aplikacji czy nie, w obu przypadkach musi być 140km/h, po wciśnięciu ręcznej regeneracji poza komunikatem OK nic się nie zmienia. Status odsiarczania i katalizatora się nie zmienia, nawet przy 140km/h gdy spada zasiarczenie nic się nie zmienia przy tych wartościach. Na odcinku około 150km udało się zejść do około 500mg oczywiście jadąc zgodnie z przepisami, w innym przypadku można byłoby zejść zapewne do okolic 0 przy dużo krótszej odległości.

Czy ktoś mógłby opisać jak u niego przy tym silniku wyglądają wyświetlane parametry, jak wygląda wypalanie, jak wyglądają statusy itp.?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz dwucyfrowe wyniki ciśnienia na wyłączonym silniku? dobrze zrozumiałem?

 


Dokładnie tak,silnik zgaszony ale zapłon włączony i mam np 17hpa lub inną wartość,również gdy odpalę silnik ale zdejmę wężyk z czujnika idący od DPF też mam różne wskazania.Moje pytanie jak jest u Was,czy jest wartość 0 ? Internety tylko piszą o wartości 0 w 3.0d nic nie znalazłem o silniku 2.0d czyli N47

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być 0mbar różnicy ciśnienia na zgaszonym silniku, Masz uszkodzony czujnik lub wiązkę.

 

Powinno tak być ,u Ciebie jest 0 ?? Obstawiam czujnik dziś na zimnym odpalonym pokazał -17mbr potem na ciepłym też około 17mbr ale na + a jak mu zdjełem wężyk od spalin to poleciał znowu na -17 mbr (około) na zgaszonym tez poleciał na minus.Może ktoś zerknie u siebie przy okazji jeszcze i napisze jak ma na zgaszonym silniku.

http://www.bmw5er.pl/


http://img201.imageshack.us/img201/4793/p5010131.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Przestało mi odczytywać parametry w bmw e46 330xd. Wszystkie wartości pokazuje 1_. Miesiąc temu wszystko działało. Robiłem różne konfigurację połączeń i to samo. Wszystkie 3litrowki łączy ale nie ma odczytów. Czy może ktoś napisać o co Kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Protokół masz KWP-2000'? Czy nie uruchomiłeś przypadkiem jakiejś innej aplikacji która używa adaptera/kabla? Spróbuj jeszcze w menedżerze aplikacji wymusić zatrzymanie Btool.

Jak to nic nie da to daj znać na PW, coś poradzimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.