Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mówisz o ciśnieniu wstecznym?
Tak

Sprawdzanie DPF na zimnym wg mnie nie ma sensu, w ogóle trzeba pamiętać że dopóki silnik się choć trochę nie nagrzeje, to sterownik ignoruje wskazania niektórych czujników. ZTCP to zimny czujnik u mnie też daje takie skokowe wskazania w okolicach 0.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w N47 ograniczenie działa (ustawiłem na -0.4)

Screenshot_20180822-083642_B-_Tool_Expert.jpg

a jakie Wy macie ustawienia ?



Ja póki co przejechałem ok 80 km i nie ma problemów.

Mam wrażenie że lepiej na gaz reaguje auto, ale nie wiem czy to tylko u mnie w głowie czy może jednak tak jest :mad2:

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Przecież jak ustawiłeś na minus to dostaje więcej spalin :roll: nie wiem skąd ujemne wartości w n47, ponieważ o ile dobrze pamiętam to ista daje możliwość zmian w zakresie 0-1 a w większości przypadków program "puszcza" max. 0,7 i wtedy jest maksymalnie możliwe ograniczenie pracy egr.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie, dla wersji M57 pojawiła się dla skrzyni możliwość:

- odczytu temp

- reset funkcji uczenia sie skrzyni biegów

- reset adaptacji skrzyni biegów.


I teraz pytanie, czym rożni sie reset funkcji uczenia się od resetu adaptacji skrzyni?

Dzięki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież jak ustawiłeś na minus to dostaje więcej spalin :roll: nie wiem skąd ujemne wartości w n47, ponieważ o ile dobrze pamiętam to ista daje możliwość zmian w zakresie 0-1 a w większości przypadków program "puszcza" max. 0,7 i wtedy jest maksymalnie możliwe ograniczenie pracy egr.

 

jesteś pewien ?

dla mnie na chłopski rozum, to przy 0 będącym ustawieniem domyślnym, to wartości na + "plus" zwiększają, zaś na - "minus" ograniczają EGR...


ale że się nic na tym nie znam to Cię jutro posłucham .. ;) dzięki za informację :D


EDIT:

jednak poszedłem do auta i zmieniłem i u siebie i u kolegi na 0.7 ;) mam nadzieję, że teraz będzie zamierzony efekt. Przy próbie zmiany na wartości w przedziale 0.8 - 1 wyskakuje ERROR ;)

dzięki raz jeszcze ;)

Edytowane przez sineczek

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po czyszczeniu dpf o wymianie czujnika ciśnienia wstecznego na nowy w Aso trochę się wydłuzylo ale i tak w cyklu mieszanym jest do 250km i wlacza wypalanie. Jak bym bardzo wolno jeździł to może. By się udało z 350. Mnie. Się wydaje że coś. Wtryskki mogą podlewać . Bo. Jak daje mu ostro po garach to odrazu sadza przybywa bardzo szybko o 5 . 6g . Potem jadąc spokojnie spadnie powiedzmy i 3 g. .

 

dziś odebrałem auto od mechanika, czujnik ciśnienia spalin wymieniony, zaraz po wyjeździe za brame warsztatu wskoczyła regeneracja aktywna i wypaliło sadze do 0, zobaczymy jak będzie dalej,


czytam posty powyżej odnośnie EGR i muszę zgłębić temat, a na chwile obecna mam do was pytanie ,

wraz z autem dostałem zeszyt w kratkę, szesnastko-kartkowy :) :D w którym poprzedni właściciel skrupulatnie zapisywał co robił w aucie kiedy i przy jakim przebiegu i znalazłem taki wpis:


"241000 - Adaptacja skrzyni i wył. EGR"


pomożecie rozszyfrować co autor miał na myśli? :shock:


pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie po czyszczeniu dpf o wymianie czujnika ciśnienia wstecznego na nowy w Aso trochę się wydłuzylo ale i tak w cyklu mieszanym jest do 250km i wlacza wypalanie. Jak bym bardzo wolno jeździł to może. By się udało z 350. Mnie. Się wydaje że coś. Wtryskki mogą podlewać . Bo. Jak daje mu ostro po garach to odrazu sadza przybywa bardzo szybko o 5 . 6g . Potem jadąc spokojnie spadnie powiedzmy i 3 g. .

 

dziś odebrałem auto od mechanika, czujnik ciśnienia spalin wymieniony, zaraz po wyjeździe za brame warsztatu wskoczyła regeneracja aktywna i wypaliło sadze do 0, zobaczymy jak będzie dalej,


czytam posty powyżej odnośnie EGR i muszę zgłębić temat, a na chwile obecna mam do was pytanie ,

wraz z autem dostałem zeszyt w kratkę, szesnastko-kartkowy :) :D w którym poprzedni właściciel skrupulatnie zapisywał co robił w aucie kiedy i przy jakim przebiegu i znalazłem taki wpis:


"241000 - Adaptacja skrzyni i wył. EGR"


pomożecie rozszyfrować co autor miał na myśli? :shock:


pozdrawiam

 

Pewnie zaslepil egr i go programem wyłączyli z Ecu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Oraz skasował adaptacje skrzyni.

sineczek teraz będzie ok :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


jesteś pewien ?

dla mnie na chłopski rozum, to przy 0 będącym ustawieniem domyślnym, to wartości na + "plus" zwiększają, zaś na - "minus" ograniczają EGR...


ale że się nic na tym nie znam to Cię jutro posłucham .. ;) dzięki za informację :D


EDIT:

jednak poszedłem do auta i zmieniłem i u siebie i u kolegi na 0.7 ;) mam nadzieję, że teraz będzie zamierzony efekt. Przy próbie zmiany na wartości w przedziale 0.8 - 1 wyskakuje ERROR ;)

dzięki raz jeszcze ;)

Właśnie jak ja ustawiłem na + to samochód był mułowaty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


jesteś pewien ?

dla mnie na chłopski rozum, to przy 0 będącym ustawieniem domyślnym, to wartości na + "plus" zwiększają, zaś na - "minus" ograniczają EGR...


ale że się nic na tym nie znam to Cię jutro posłucham .. ;) dzięki za informację :D


EDIT:

jednak poszedłem do auta i zmieniłem i u siebie i u kolegi na 0.7 ;) mam nadzieję, że teraz będzie zamierzony efekt. Przy próbie zmiany na wartości w przedziale 0.8 - 1 wyskakuje ERROR ;)

dzięki raz jeszcze ;)

Właśnie jak ja ustawiłem na + to samochód był mułowaty

 

ja jeszcze nie miałem okazji sprawdzić jak się auto będzie zachowywać przy ustawieniu na +0.7, ale niebawem z czystej ciekawości pojadę sprawdzić (dzień wolny trzeba jakoś wykorzystać :)




EDIT:

po rozgrzaniu auta do normalnej temperatury (ok 88 - 92℃ silnik, spaliny od ok. 190℃ w górę) włączyłem logowanie parametru "wysterowanie EGR", który tu nazywany był Procentowym otwarciem EGR (nie wiem czemu inna nazwa w programie), chyba że to znów inny parametr.

Średnio 5 - 7km na każdym ustawieniu, ruch miejski (do 90km/h), interwał pomiarów 5s:


- przy ustawieniu EGR na 0.7mg/stroke

ilość odczytów (nie wliczone i pominięte wszystkie z 0.0mg/stroke): 20

średnie otwarcie wyniosło: 17.86 mg/stroke

max otwarcie: 23.23 mg/stroke

otwarcie EGR przy zatrzymanym aucie, jałowe obroty: 15.71 - 17.81mg/stroke


- przy ustawieniu EGR na 0mg/stroke

ilość odczytów (nie wliczone i pominięte wszystkie z 0.0mg/stroke): 20

średnie otwarcie wyniosło: 19.04 mg/stroke

max otwarcie: 32.55 mg/stroke

otwarcie EGR przy zatrzymanym aucie, jałowe obroty: 16.81 - 18.49mg/stroke


- przy ustawieniu EGR na -0.4mg/stroke

przy -0.4 średnie wysterowanie wyniosło 23.92mg/stroke, przy maksymalnym 42.44mg/stroke

ilość odczytów (nie wliczone i pominięte wszystkie z 0.0mg/stroke): 20

średnie otwarcie wyniosło: 23.92 mg/stroke

max otwarcie: 42.44 mg/stroke

otwarcie EGR przy zatrzymanym aucie, jałowe obroty: 17.64 - 18.94mg/stroke


Czyli faktycznie najmniejsze otwarcie EGR procentowo jest przy ustawieniu 0.7mg/stroke, czyli teoretycznie większość spalin idzie w wydech w porównaniu do ustawienia 0.0mg/stroke, niewspominając od -0.4mg/stroke), ale to zupełnie nie pokrywa się z odczuciami ... (zob. niżej)


Jutro mam troche trasy, to sprawdzę na dłuższych odcinkach.


Natomiast jeśli chodzi o wspomniane odczucia... w 100% subiektywne

przy ustawieniu na 0.7mg/stroke mam uczucie jakby auto nic się nie zbierało od 3 biegu w górę, w porównaniu do tego jak się zachowuje przy ustawieniu -0.4mg/stroke kiedy jest żwawsze i chętniej reaguje na gaz

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oraz skasował adaptacje skrzyni.

sineczek teraz będzie ok :wink:

w jakim celu robi sie te zabiegi?

co oznacza skasowanie adaptacji skrzyni z czym to sie wiąże? o zaślepieniu egr czytalem kiedys ale to chodziło o nieśmiertelne 1.9 tdi w VW i tam byl problem z egr a w przypadku silnika w BMW???, czym to ma skutkować? dodam ze auto jezdzi normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie W wersji 2.51 nie ma egr. Jest Tylko motor i skrzynia.

W motor wchodzę i tam też motor bez funkcji stoi.

 

Jest w wersji dla beta testerów.

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Natomiast jeśli chodzi o wspomniane odczucia... w 100% subiektywne

przy ustawieniu na 0.7mg/stroke mam uczucie jakby auto nic się nie zbierało od 3 biegu w górę, w porównaniu do tego jak się zachowuje przy ustawieniu -0.4mg/stroke kiedy jest żwawsze i chętniej reaguje na gaz

moje odczucia są podobne, tylko że ja nie ustawiałem wartości -40mg a wróciłem do 0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ty rozumiem, że masz m47, więc ustaw +40, wtedy będzie ograniczony.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dzisiaj ustawiłem w m47 na 40mg bo tyle najwięcej przyjął komputer i moje wrażenie takie że auto słabiej reagowało na gaz . Wróciłem na 0 i dużo lepiej. Chciałem wbić. Na - ale w ogóle. Nie przyjmowalo. Zresztą na × jak daje. To zawsze pisze mi błąd ecu czy cos takiego . Ale jak wyjdę i wejdę to jest wpisane
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.