Skocz do zawartości

AmiMarine

Zarejestrowani
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E61 530d 2007

Osiągnięcia AmiMarine

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Też mam błąd FRM dokładnie A458, po każdorazowym kasowaniu błąd powraca. Wszystko działa więc zostawiłem temat, jakiś czas temu przy okazji wymiany wiązki tylnej klapy pan z serwisu po naprawie oświadcza że wymienił mi oświetlenie wnętrza, bo było nieoryginalne LED. Myślę, a po co? Ale pan daje mi woreczek moich LEDow, połowa jakaś pordzewiała, reszta z pokruszona itd. podobno temat znany serwisom i ta moda na ledy tak właśnie się kończyła ( kupiłem auto już z ledami). Błąd dalej wyskakuje, ale to chyba dlatego że pan przeoczył jedną żarówkę, bo ta oświetlająca nogi dalej jest LED, myślicie że po jej wymianie błąd da się na stałe skasować?
  2. tez tak myślałem, zrobiłem test zgodnie z instrukcja w aplikacji i niby wszystko ok, ale.... pan z serwisu uświadomił mi ze powinno się tez sprawdzać podczas jazdy, w trakcie przyspieszania, stad te wartości w poście wyżej, pytanie tylko czy są one poprawne czy nie , nie mogę znaleźć informacji na temat wartosci granicznych podczas takiego testu w ruchu
  3. Tylko ta wartość jest nieprawidłowa? Jakie są prawidłowe wartości , w jakim przedziale?
  4. Takie wartości ciśnienia masz po czyszczeniu DPF? U mnie test ciśnienia na postoju, tak jak instrukcja w aplikacji nakazuje wychodzi prawidłowo, wszystkie wartości w normie. Podczas przyspieszania to już inna bajka, wartości poniżej 1300 rpm- 30.88 hPa 2131-168.88 3398-373.88 4242-438.88 Pytanie czy wartość po przecinku zawsze musi być taka sama? Co można wywróżyć z tych wartości?
  5. U mnie identyczna sytuacja, przez 4 mce diagnozowania, wymian czujników itd, trafiłem do serwisu BMW i diagnoza- zapchany DPF. Auto jedzie normalnie, nie ma błędów DPF, parametry mierzone btool w normie itd. jedyny obiaw to częste wypalanie , średnio co 150-200 km. Dodam że przebieg 280tys i poziom popiołu 13g a i dystans do wymiany DPF 190 tys, a więc ktoś zresetował wartości nie wymieniając/nie czyszcząc filtra. Wg serwisu pierwszym krokiem będzie oddanie DPF do profesjonalnego czyszczenia i sprawdzenia. Jeśli po tej operacji nic się nie zmieni będziemy walczyć dalej.
  6. Reset był robiony, bo po 200tys w pamięci komputera zostaje błąd DPF (że czas na wymiane) :) no robiony był na bank, pytanie tylko dlaczego , czy przy okazji błedu o ktorym piszesz czy moze przy okazji czyszczenia itd, tego pewnie najstarsi górale nie wiedza :shock:
  7. U mnie z resetem DPF to kolejna niewiadoma. Poprzedni właściciel zarzekał się że nic z DPF nie robił, kupił auto z przebiegiem ok 220 tys km, ja odkupiłem od niego z przebiegiem 275 tys. Aplikacja pokazuje że do wymiany DPF zostało 198 tys ... I tu zaczynają się zagadki,bo wychodzi na to że reset zrobiony ok 52 tys temu (a poprzedni właściciel mówi że nic nie robił z DPF), wartość popiołu obecnie -12.9 g na 50 tys km wydaje się być realna. W jakim celu był robiony reset DPF? Czy przy okazji czyszczenia czy może wymiany? Szczerze wątpię. Najprawdopodobniej reset zrobił ktoś jeszcze za granicą zanim puścił auto do Polski (poprzedniemu właścicielowi) pytanie tylko czy przy okazji wymiany/czyszczenia czy by ukryć ewentualnie problemy z DPF no i czy ma to wszystko związek z częstym wypalaniem się DPF?
  8. Widzę że nie tylko ja mam taką sytuację z często wypalającym się DPF. Podobnie jak jeden z przedmówców na razie nic więcej z tym nie będę robił, auto zachowuje się normalnie. Jestem świeżo po wymianie oleju, zobaczymy za 10 tyś km. czy przybędzie oliwy, wtedy na pewno trzeba będzie podjąć jakieś kroki. Dodam że u mnie jak w zegarku renegeneracja zaplanowana wyskakuje przy poziomie 23g sadzy a aktywna przy ponad 43. I tak jest za każdym razem nawet podczas jazdy po trasie gdy wszystkie warunki do wypalania są spełnione
  9. mam to samo w 330d wydalem 500 zl na czyszczenie 300 czujnik i [bAD] dalej mi wypala co 150km jestem tak wkur. ze chyba wytne to [bAD] bo nie wiem co tam moze jeszcze byc u mnie w 530d tak samo, poświeciłem caly miesiąc na obserwacje , trasy dłuższe po 500 km i krótsze do 80 km , miasto i jazda mieszana- wniosek, na trasie wypala sie srednio co 300 km , po wypaleniu sadzy przybywa bardzo szybko tak jak u was, czujnik wymieniony , dalej tak samo,po wypaleniu gdy sadza szybko dobije do ponad 20g załącza sie regeneracja zaplanowana ale samo wypalanie( regeneracja aktywna), załącza sie dopiero przy poziomie sadzy ponad 40g, kilka razy miałem tez tak ze nie dopala sadzy do zera a np do poziomu 5 lub 7 g (wtedy tez dystans od ostatniego wypalania nie resetuje sie ) wymieniłem olej po 7 tys od ostatniej wymiany, bo mechanik wspomniał ze gdy dpf czesto sie wypala olej moze byc rozrzedzony, spotkaliscie sie z taka opinia? ( stary olej po spuszczeniu wyglądał normalnie)
  10. w jakim celu robi sie te zabiegi? co oznacza skasowanie adaptacji skrzyni z czym to sie wiąże? o zaślepieniu egr czytalem kiedys ale to chodziło o nieśmiertelne 1.9 tdi w VW i tam byl problem z egr a w przypadku silnika w BMW???, czym to ma skutkować? dodam ze auto jezdzi normalnie
  11. dziś odebrałem auto od mechanika, czujnik ciśnienia spalin wymieniony, zaraz po wyjeździe za brame warsztatu wskoczyła regeneracja aktywna i wypaliło sadze do 0, zobaczymy jak będzie dalej, czytam posty powyżej odnośnie EGR i muszę zgłębić temat, a na chwile obecna mam do was pytanie , wraz z autem dostałem zeszyt w kratkę, szesnastko-kartkowy :) :D w którym poprzedni właściciel skrupulatnie zapisywał co robił w aucie kiedy i przy jakim przebiegu i znalazłem taki wpis: "241000 - Adaptacja skrzyni i wył. EGR" pomożecie rozszyfrować co autor miał na myśli? :shock: pozdrawiam
  12. u mnie wyglada to podobnie, wypalanie często, zbyt często i na pewno nie jest to normalne i tak byc nie może, po konsultacji z mechanikiem i pawelgawel doszedłem do wniosku ze trzeba zacząć cos robic a najlepiej zaczac od najprostszych rzeczy czyli wymiony czujnika ktory najprawdopodobniej przekłamuje i stad odczyt dziwnych wartosci, dodatkowo, popiół na poziomie 12,8 g w aucie z przebiegiem ponad 250 tys to tez raczej nierealna sprawa. zobaczymy jak będzie po wymianie czujnika :think:
  13. dzięki, a czy sprawdzałeś może czy przed wypalaniem aplikacja pokazuje ci regeneracje zaplanowana przez jakiś czas, bo u mnie wygląda na to, ze po 350 km wyskakuje regeneracja zaplanowana ale regeneracja aktywna/wypalanie dopiero po jakimś czasie gdy sadza przekroczy 40g, a wartość 40 g to jakoś dużo, zbyt dużo? pozdrawiam
  14. witam, w temacie przyspieszonego wypalania, ostatnio zrobiłem trasę 2x 500 km i na tym dystansie aplikacja pokazała ze dpf wypalił sie 3 razy ( silnik M57T2), niby wszystko ok czy nie ? ale samo wypalanie zaczyna sie dość dziwnie bo auto jadąc po trasie z prędkościami powyżej 100 km/h, ilość sadzy powyżej 35 g , aplikacja pokazuje, ze regeneracja zaplanowana ( zielony ptaszek) a temperatura spalin max 360 stopni i to nawet przy szybszej jeździe , w momencie gdy sadza przekroczyła 41 g to temp spalin wzrosła do 600 stopni i pokazała sie regeneracja aktywna- dpf wypalił sie normalnie. Po przejechaniu 350 km od wyżej opisanej regeneracji sytuacja powtórzyła sie , znów zaświecił sie zielony ptaszek regeneracji zaplanowanej, sadze w tym momencie 35g i temp spalin 350 stopni i tak sobie jechałem i jechałem az dojechałem do domu bez wypalenia , tuz przed zatrzymaniem auta aplikacja dalej pokazywała, ze regeneracja zaplanowana i sadze na poziomie 37-38g brak błędów silnika ( jedyny błąd to od klimatyzacji czujnika AUC- skasowany ale powraca- moim zdaniem nie ma nic wspólnego z dpf) moje pytania do was jaka macie temperaturę spalin podczas jazdy z prędkościami 100 km /h i więcej przy jakich wartościach sadzy zaczyna wam się wypalanie - regeneracja aktywna ile km robicie miedzy jednym a drugim wypaleniem dpf w trasie pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.