Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Ja dzisiaj 10 minut dynamicznej jazdy i z 2g sadzy jest 24g i planowana kolejna regeneracja. Dystans od reg. 33km . Ja nie wiem o co tu chodzi ale pomału

Żałuję że zamiast wydać 700 zł na wywalenie w piz ..

Tego dpf oddałem do profesjonalnego oczyszczenia a potem kupiłem nowy czujnik ciśnienia. Zauważyłem że sadza wolno rośnie tylko gdy Jeżdżę tylko muskając gaz . Wystarczy mocnej docisnąć i już skacze gram za gramem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil ciekawe czy po wyjęciu DPF, by nie kopcił. Nie jeździłeś nim jak oddawałeś DPF do regeneracji?

Nie no nie jeździłem bo jak nie mam downpippe. Tak samo zauważyłem że jak dług o stoję na postoju to z tylu auta bardzo śmierdzi. Ale wydech czysty . Nie okopcony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalozylem nowa przeplywke bosch mialem z koncowka 504 zalozylem jej nastepce 529, przez pierwsze 10km sadza stala jak zakleta na 35 gramach auto rwie do przodu jak szalone i wszystko bylo ok wiec ruszylem na wypalanie dpfa po 3seriach udalo sie zejsc do 5gramow potem auto juz na powrocie bez wypalan zaczelo podszarpywac w okolicy 2tys obrotow na 5biegu przy stalej przedkosci no i na 15km wrocilismy do 20g sadzy, na odkreconym dpf nic nie kopci ale to przygazowki na kanale (w x3 dpf jest daleko za katem i nie chodzi za glosno auto), korekcja wtryskow na rozgrzanym od pierwszego: 0,36/1,16/-0,70/-0,80. Egr wraca na warsztat...

I podobnie jak kolega wczesniej pisal pare postow butowanie przyspiesza narastanie sadzy, moze wali mi juz z odpowietrzenia komory korbowej za duzo oleju- jest obecny w odpływie ktory wchodzi w rure od turbo dodatkowo zauwazylem ze jak mam zdjeta rure od ic z egr i zawor egr nie pracuje to leci z niej czyste powietrze a jak egr zacznie pracowac to jakby spalina z tej rury leciala moze taka mgielka olejowa bym powiedzial...

Edytowane przez tymoteusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalozylem nowa przeplywke bosch mialem z koncowka 504 zalozylem jej nastepce 529, przez pierwsze 10km sadza stala jak zakleta na 35 gramach auto rwie do przodu jak szalone i wszystko bylo ok wiec ruszylem na wypalanie dpfa po 3seriach udalo sie zejsc do 5gramow potem auto juz na powrocie bez wypalan zaczelo podszarpywac w okolicy 2tys obrotow na 5biegu przy stalej przedkosci no i na 15km wrocilismy do 20g sadzy, na odkreconym dpf nic nie kopci ale to przygazowki na kanale (w x3 dpf jest daleko za katem i nie chodzi za glosno auto), korekcja wtryskow na rozgrzanym od pierwszego: 0,36/1,16/-0,70/-0,80. Egr wraca na warsztat...

Myślisz że egr jest tu winowajca ? Sprawdzales może ile masz ciśnienie hpa podczas ostrej jazdy ? U mnie niby na testaach stojąc jest przy 800. 5hpa przy 2000 21hpa przy 3000 35hpa a przy 4000 72hpa. Ale podczas jazdy w tych przedziałach obrotów jest 2 tyle. Jadąc do odcięcia jest nawet 315hpa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie odpowiednio: 4/12/21/63 z tym egr to mi koles powiedzial co regeneruje dpf-y ze nie dzialanie jego tez ma wply na wzrost sadzy bo spaliny leca prosto w dpf jak egr jest zamkniety a jak dziala to sadze czastki stale sa dopalane( nie wiem ile w tym prawdy) teraz podejrzewam ze w aucie jest cos co przy spalaniu on powoduje powstawanie konkretnej nadprogramowej sadzy i moze to olej,z odpowietrzenia silnika (nowa odma) ktorego niestety mi juz przybylo znowu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

W mojej e46 bez DPF, jak miałem skopany EGR to przy ciśnięciu na maxa była za mną chmura dymu. Nie czarnego tylko takiego trochę jaśniejszego. Dywan siwego dymu. Po wymianie elektrozaworu od EGR cyszto. Więc ze skopanym EGR według mnie szybko będzie zapychać DPF.

Z DPF jest taka lipa że dymu nigdy nie zobaczysz. Co najwyżej informacje na desce że zapchany.

Gazowanie na postoju to też nie to samo co pod obciążeniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy od podwyższonego poziomu oleju (max) w silniku może go wywalać przez tą gumową rurkę od odpowietrzenia skrzyni korbowej co wchodzi w ta plastikową co idzie od przepływki do turbiny? mam tam sporo oliwy...może to ją turbo pcha do dolotu olej się spala i tworzy masakryczny syf???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Z odmy leci zawsze trochę oleju do turbo ale tylko lekka mgiełka. Otwórz wlew oleju przy pracującym silniku.


W tych silnikach nie wolno przelewać poziomu oleju bo gdyby rzeczywiście turbo zassało olej ze skrzyni korbowej to włącza się boom mode.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy od podwyższonego poziomu oleju (max) w silniku może go wywalać przez tą gumową rurkę od odpowietrzenia skrzyni korbowej co wchodzi w ta plastikową co idzie od przepływki do turbiny? mam tam sporo oliwy...może to ją turbo pcha do dolotu olej się spala i tworzy masakryczny syf???

Też tam mam trochę oleju ale pozbyć się go całkiem nie da . Bo chyba przez pierścienie delikatnie puszcza tam olej .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałeś o dodaniu opcji kodowania świateł? Żeby można było aktywować światła do jazdy dziennej...


Btw, może panowie podpowiecie...

Auto BMW E83 silnik 2.0d 177KM (N47).

Problem z pracą silnika, szczególnie jeśli chodzi o wolne obroty, silnik pracuje nierówno, obroty falują.

Sprawdzałem na btool wtryskiwacze. Jeśli chodzi o wartości to 1,2 i 4 wtryskiwacz miał wartość ok +1-1.3, natomiast 3 wtryskiwacz ma -3.5-4.

Sprawdziłem jeszcze wartość live i jedna wartość mnie zaciekawila, mianowicie wartość masy powietrza, która wynosiła 470mg/stroke a oczekiwana ok 200mg/stroke. Błędów silnika brak... Wtryskiwacz czy jakaś nieszczelność w układzie dolotowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Suma koremt musi być 0. Zatem jeżeli 1,2 i 3 ma +1 to 4 wtrysk ma -3. Jest lipa i coś jest dkopane. Co do masy powietrza to EGR masz skopany. Jak jest sprawny to pokrywa te wartości się pokrywają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rafixxxs, na niektórych silnikach występuje taki problem. Będzie na to poprawka.


@klopsik1 napisz mi na pw co dokładnie nie działa, tzn jakie komunikaty pokazuje apka.

U mnie w wersji beta też są problemy z funkcjami serwisowymi tzn widzi funkcję a jak chce coś wprowadzić to wyskakuje błąd i brak odpowiedzi ecu czasami wcale nie widzi zadnej funkcji serwiaowej . Muszę czasami kilka razy włączać i wylaczczac apke by coś wprowadzić. Zwłaszcza w egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rafixxxs, na niektórych silnikach występuje taki problem. Będzie na to poprawka.


@klopsik1 napisz mi na pw co dokładnie nie działa, tzn jakie komunikaty pokazuje apka.

U mnie w wersji beta też są problemy z funkcjami serwisowymi tzn widzi funkcję a jak chce coś wprowadzić to wyskakuje błąd i brak odpowiedzi ecu czasami wcale nie widzi zadnej funkcji serwiaowej . Muszę czasami kilka razy włączać i wylaczczac apke by coś wprowadzić. Zwłaszcza w egr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.