Skocz do zawartości

[N47 M47] aplikacja android diagnostyka, DPF i więcej


pawelgawel

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie mam problem.

Autko kupilem z niesprawną przepustnicą i oczywiscie dpf nei mogl sie wypalic.Po zainstalowaniu programu btool i diagnozie pokazal kolo 40 sadzy i 60 popiolu.Roznica cisnien w zaleznosci czy auto nagrzane czy zimne 10mbar-18 mbar na wolnych.Sterownik caly czas ma zaplanowane wypalenie.POjechalem na trase kolo 30 min spadlo troche sadzy lecz szyba urosla i znowu sterowni chce wypalac.Wtryski korekty dobre,egr sprawny cisnienie turbo ok.Wypalać go do skutku? POdczas wypalania tem kolo 600-700 *c .Żadnych dpf bledu nie mam ale mysle ze to kwestia czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej nic już z tego nie będzie, z takimi ciśnieniami raczej jest już wypalony na wylot i nie pokazuje błędu. Trzeba go zweryfikować organoleptycznie, ciągłym wypalaniem zabijesz silnik.
3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Staram sie ustalic problem.MOze przez dluga jazde i przez zwykle wypalanie pasywne poprostu sie zabił i moze teraz pomoc tylko czyszczenie mechaniczne.Teraz nawet mysle ze przy demontazu klapek moze gdzies cos zle zlozylem i poprostu kopci,a jak tego nei widze przez dpf,ale sprawdzalem i wszystko siedzi na swoim miejscu tak samo odczyty.Chcialem miec auto z dpf,wiec nie chcialbym go usuwac alew ostatecznosci tak moze sie skonczyc.Zrobie dzisiaj jeszcze test w disie przeplywki moze pokaze jakas nieprawidłowosc.

Co do programu to jest mega przez tyle lat uzytkowania bmw meczylem sie disem czy to inpa,teraz tylko ich uzywam do okreslenia tematyki bledu,której btool nie pokazuje czy tez testów.Autor zrobil kawal dobrej roboty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć. Kilka miesięcy temu w F10 520d robiłem test ciśnienia wstecznego Btoolem bo była taka opcja, teraz nie widzę jej tylko ciśnienie wsteczne pokazuje w Live Data czy u was też tak jest ? Drugie pytanie dotyczy DPFDiffPressureOffset które pokazuje u mnie wartość -9,02 hpa i nie wiem czy to wina apki czy u mnie coś nie tak.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Samochód F30 z silnikiem B47 2017r. Komunikacja poprzez bluetooth iCar PRO BT3.0 OBDII ELM327 Vgate - ID48 . Dzisiaj pierwszy raz jechałem z podłączoną aplikacją ok 50 km.

Spostrzeżenia:

- zdarzyło się kilka razy że aplikacja za pierwszym odpaleniem nie połączyła się. Po ponownym tak.

- kilka razy na parę sekund wartość sadzy zaniżało o równe 10%.

- optymalną tem. oleju 100st. silnik uzyskuję po ok 15-20Km ( odczyt z wskaźnika jak i menu ukrytego się pokrywają), w tym momencie aplikacja pokazywała zaledwie ok.45st. W miarę pokonywania kolejnych kilometrów wskazanie temp.w aplikacji bardzo powili wzrastała.Po przejechaniu ok.50km w apce wskazanie zdążyło dość do 92st.

- pozostałe odczytu które zdążyłem sprawdzić działały bardzo dobrze.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów. Od dwóch dni testuję apke i zauważyłem coś dziwnego w odczytywanych wartościach. W dniu zakupu zainstalowałem aplikację i połączyłam z elm przez bluetooth. Apka odczytałem wartości i chciałem sprawdzić kody usterek silnika lecz nie mogłem z uwagi na odpowiedź iż nie ma połączenia czy odpowiedzi z ecu. Poza tym po podłączeniu zauważyłem że popiół mam w granicach 8.55 natomiast sądzę 33. Podczas odczytu zauważyłem że temp. Spalin wzrosła 500-550 stopni. Odczyty z sadzy sukcesywnie spadały do 18 więc pomyślałem że właśnie wypala dpf. Wiec pojeżdziłem po autostradzie jak wrocila temp. Do wartosci 200-300 stopni zakończyłem jazdę i wył. Silnik. Po ponownym uruchomieniu sadza zaczęła rosnąć do wartości 34.5 i stoi w miejscu lub rośnie jeśli spada to tylko do wartości 34.5 bez różnicy jakie odcinki drogi pokonuje. Nie wiem o co chodzi z tymi odczytami. Może ktoś podpowie. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z dpfem w swojej e87 118d 122km 2006r. Otóż w lutym bieżącego roku wymieniłem dpf na nowy, wraz z nim czujnik cisnienia, temp spalin wszystko grało. Sukcesywnie co 500km sadza wypalała się monitorowałem sobie to dzięki apce i wszystko było ok. Od wczoraj auto zaczęło zamulać. Śmierdzi z nawiewu spalinami podpiąłem wyrzuca bląd 480A i nie chce sie skasować. Sadze pokazuje 15g. Zna ktoś kogoś w lodzkim bądź okolicy kto może się tym tematem zająć? Ktoś może miał podobny problem. Być może znów padł ten czujnik ciśnienia jednak wątpie bo błąd 480A dość często sie pojawiał jednak zawsze go kasowałem i się wypalała sadza a teraz juz nie chce po kazdy skasownaniu błąd pojawia się ponownie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa beta 2.61:

- Adaptacja EGR w dieslach serii F

- DDE 4 (e39/e46 protokół KWP)


@Lendio, 0-100% (a w zasadzie 5-95%) to minimalne i maksymalne wysunięcie nastawnika (albo odwrotnie)


@Andrzej62, dzięki za info

- problem z połączeniem mam na uwadze

- zaniżanie wartości raczej nie jest możliwe. Jeśli porównywałeś np z ISTA to prędzej były to jakieś chwilowe wahania. Jeśli jest jakiś problem z komunikacją to apka pokaże '-1'.

- temperatura oleju: dziwna sprawa, btool pokazuje ten sam parametr co ISTA czyli STATUS_OELTEMPERATUR_WERT (gefilterte Öltemperatur). Być może jest on jakość przekłamany ale nie jestem w stanie odczytać innej temperatury.


@guzior2, test ciśnienia jest tam gdzie zawsze: DPF>Więcej>Pomiar ciśnienia wstecznego.

DPFDiffPressureOffset - nie przejmuj się tym. To jest offset, tzn współczynnik korekcji. Ciśnienie spalin=surowa wartość z czujnika+offset.


@alb3rt , dopisuję synchronizację do listy. Ale lista jest już długa i w tej chwili nie powiem kiedy to będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JAk interpretowac wkazania lambdy w m47n2.MAmcaly czas kolo 2,0- 2.6?JAk odczytac ta wartosc.Czasami apka jak przycisne mocno wyrzuci mi blad 447b blad sondy w inpie podejrzalem i przy bledzie jest ze mieszanka uboga i napiecie 0,05V.


CO do Cisnienia wstecznego to niewiem,ale raz na wolnych pokazuje mi 20 mbar i przybywa sadzy,a na drugi dzien jest kolo 6mbar i sadza nie wzrasta.NA jakiej zasadzie program wylicza sadze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. W dniu dzisiejszym włączyła mi się automatycznie reg. dpf po 250 km. od ostatniej wymuszonej reg. Zauważyłem że w moim aucie reg. wł. się przy wartościach 43 g sadzy. Przejchechałem dok. 22 km średnio ok. 90-100 km. i wypalanie zakończyło się przy stanie 9 g sadzy. Zauważyłem że u mnie bezpośrednio przed auto. reg. Wzrosło nieznacznie ciśnienie wsteczne na jałowym ok. 14-15 normalnie miałem ok. 9-10 oraz dawkowanie wtrysku także nieznacznie z 5.5 na 7.8 na jałowym. Jutro spróbuje ponownie wypalić wymuszając reg i zobaczę czy zejdzie sadza do 0. Jeszcze jedno auto. reg włączyła się pomimo iż mam błąd sondy lambda nie było to przeszkodą dla sterownika.aby zał wypalanie. Nawiasem pisząc super apka teraz nie będę czekał tylko sam dostosuje wypalanie do rodzaju pokonywanej trasy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nowa beta 2.61:

- Adaptacja EGR w dieslach serii F

Super :cool2:

 

- zaniżanie wartości raczej nie jest możliwe. Jeśli porównywałeś np z ISTA to prędzej były to jakieś chwilowe wahania. Jeśli jest jakiś problem z komunikacją to apka pokaże '-1'.

Może doprecyzuję.Nie porównywałem z ISTA czy też z żadną inną aplikacją. Pisząc wcześniej " kilka razy na parę sekund wartość sadzy zaniżało o równe 10% " miałem na myśli że np.prawidłowy odczyt sadzy w danym momencie to 16,48% a czasami na kilka sekund ukazywała się wartość 6,48%, czyli o równe 10 jednostek mniej.Po paru sekundach odczyt wracał do wartości rzeczywistej tj.16,48%. Podczas trasy ok.50km takie sytuacje wystąpiły chyba 3-4 razy. Dodam że ta sytuacja dotyczy tylko wartości sadzy, w odczycie innych parametrów nic takiego nie występowało.

Aplikacja to kawał dobrej roboty :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma możliwości żeby raz było przekłamanie a raz nie. Jeśli popełniłbym jakiś błąd to cały czas byłaby zła wartość. Po prostu sterownik takie wartości podaje.

Z rana masz niższy pomiar bo silnik zimy. Jak się rozgrzeje to dojdzie do wartości z poprzedniego dnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.