Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zastanawiam się nad zmianą E81 na F20/21. Co o tych autkach możecie mi powiedzieć ? Z e81 jestem bardzo zadowolony, oprócz jakości wnętrza auta, ale wiadomo... to seria 1.

Interesuje mnie 120d 184km, bądź 125d. Jak te silniki się mają, okej ? Nie są tak "felerne" jak n47 ?

Pozdrawiam.

Opublikowano
Zastanawiam się nad zmianą E81 na F20/21. Co o tych autkach możecie mi powiedzieć ? Z e81 jestem bardzo zadowolony, oprócz jakości wnętrza auta, ale wiadomo... to seria 1.

Interesuje mnie 120d 184km, bądź 125d. Jak te silniki się mają, okej ? Nie są tak "felerne" jak n47 ?

Pozdrawiam.

 

Tyle ze 120d w wersji 184km to jest właśnie silnik n47.

B47 w modelu 120d ma 190 kucy.

Opublikowano
Zastanawiam się nad zmianą E81 na F20/21. Co o tych autkach możecie mi powiedzieć ? Z e81 jestem bardzo zadowolony, oprócz jakości wnętrza auta, ale wiadomo... to seria 1.

Interesuje mnie 120d 184km, bądź 125d. Jak te silniki się mają, okej ? Nie są tak "felerne" jak n47 ?

Pozdrawiam.

 

Tyle ze 120d w wersji 184km to jest właśnie silnik n47.

B47 w modelu 120d ma 190 kucy.

 


Zgadza się, aczkolwiek te silniki zostały już "poprawione" - tak słyszałem.

Opublikowano
Zastanawiam się nad zmianą E81 na F20/21. Co o tych autkach możecie mi powiedzieć ? Z e81 jestem bardzo zadowolony, oprócz jakości wnętrza auta, ale wiadomo... to seria 1.

Interesuje mnie 120d 184km, bądź 125d. Jak te silniki się mają, okej ? Nie są tak "felerne" jak n47 ?

Pozdrawiam.

 

Tyle ze 120d w wersji 184km to jest właśnie silnik n47.

B47 w modelu 120d ma 190 kucy.

 


Zgadza się, aczkolwiek te silniki zostały już "poprawione" - tak słyszałem.

 

Te to znaczy które ? Cytujesz moj post w którym pisze zarówno o n47 jak i b47.

Jeśli chodzi Ci o b47 to za wcześnie żeby powiedzieć, jeśli chodzi n47 to przypadłości są dość typowe i opisywane na wielu forach. Generalnie o te silniki trzeba dbać.

Opublikowano

N47 został poprawiony jakoś od roku 2012-2013, do tego roku jeszcze zdarzały się problemy z łańcuchem, ja mam 120D 2013r. łańcucha nie słychać, olej i filtry robię co 10kkm, nie wiem jak tam poprzedni właściceł robił, prawie rok też mam już chipa na 220 km i wszystko jest jak na razie :cool2: (odpukać). Jak masz możliwość to bierz 125D zawsze to 34 km więcej (chociaż rzadko która 20d trzyma serie 184 przeważnie jest to 170 +-) i wykręcić można ja jeszcze lepiej.

Co do jakości wnętrza jest dużo lepiej ja miałem e87 po lifice, tu w końcu plastiki nie skrzypią i do tego jest więcej miejsca w środku.


ps. moj ma oznaczenie już N47T

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, mam wielką prośbę o opinie na temat następującego auta: F20 2014 116 136KM, przebieg 52 tys., na gwarancji do marca 2019, serwisowany w Bawaria Motors, po 48 tys. wymieniona głowica, wałek rozrządu, zawory wydechowe i wiązka wtryskiwaczy......czy warto brać to auto pod uwagę?


Pozdrawiam

Opublikowano
Witam, mam wielką prośbę o opinie na temat następującego auta: F20 2014 116 136KM, przebieg 52 tys., na gwarancji do marca 2019, serwisowany w Bawaria Motors, po 48 tys. wymieniona głowica, wałek rozrządu, zawory wydechowe i wiązka wtryskiwaczy......czy warto brać to auto pod uwagę?


Pozdrawiam

Jak jest jeszcze gwarancja to czego tu się bać ?

Dziwne że w tak nowym aucie takie grube naprawy...

Opublikowano
A skąd w tak świeżym aucie aż tak poważny remont?

 

Tego właśnie nie wiem, nie znam tego silnika, gdzieś czytałem że zdarzają się w nim problemy z rozrządem i głowicą....w dodatku mam listę wszystkich wizyt serwisowych tego auta, wszelkie wymiany oleju itp na czas, więc trochę mnie to dziwi....i trochę się obawiam co dalej, poza tym auto w nienagannym stanie i bardzo dobrze wyposażone

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Panowie jakie są opinie o silniku 125i, czyli 2.0 benzyna? Jak z awaryjnościa, czy rozrząd to łańcuch i czy jest po stronie kabiny?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Cześć, od kilku lat chodziło mi po głowie kupno BMW, ale zawsze bałem sie kosztów utrzymania. Teraz zacząłem zarabiać trochę więcej i chyba mógłbym sie zdecydować, ale chciałbym poznac opinie użytkowników, jak to wygląda z tymi kosztami. Znalazłem piękna F20 i myślę, ze byłbym gotów ją kupic:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-116i-136km-automat-vw-zasada-warszawa-ID6AgfcG.html


Jakie są koszty eksploatacji takiego autka(z wyjatkiem kosztów paliwa), o ile droże jest ubezpieczenie takiej szachownicy niz np. Focusa z silnikiem 1l, żarówki do xenonow to jakas duza roznica cenowa? Mechanicy naprawiaja te auta, czy trzeba jezdzic do serwisu? Dzięki za odpowiedzi

Opublikowano
Jedne rzeczy wychodzą drożej inne taniej. Tak z mojego doświadczenia (majac pakiet serwice inclusive) koszta 118d są bardzo zbliżone do Golfa 2.0 TDi. Przy czym np niektóre elementy eksploatacyjne były w Mazdzie 3 droższe niż w BMW :)
Opublikowano

Ja swoją jedynką przejechałem prawie 40 tys km i poza eksploatacją to tylko rozrząd zrobiłem.

Po tej operacji mam następne 100 tys km spokoju więc można potraktować to jako eksploatację także.

W benzynie te rozrządy chyba nie wymagają aż takiej uwagi jak w dieslu.

Nie jest to jakieś awaryjne auto no i raczej wypada serwisować w jakimś nieautoryzowanym serwisie BMW jeśli nie chcesz wydawać fortuny na ASO.

Prowadzenie jest super szczególnie po zakrętach.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Cześć, planuje zakup f20 przed liftem. Pytanie czy lepiej kupić 116i w m-paku, 118i w jakimś sport line czy 118/120d w m-paku? Oczywiście w przypadku zakupu 116i lub 118i pierwsze co bym zrobił to chip. W grę wchodzą samochody z przebiegiem rzędu 80-100k, dlatego tez zastanawiam się, czy to nie jest wartość graniczna dla benzyniaka. A druga sprawa to jak wygląda odsprzedaż takiego samochodu w Polsce. Raczej pożądane sa benzyniaki czy diesle?
Opublikowano
Cześć, planuje zakup f20 przed liftem. Pytanie czy lepiej kupić 116i w m-paku, 118i w jakimś sport line czy 118/120d w m-paku? Oczywiście w przypadku zakupu 116i lub 118i pierwsze co bym zrobił to chip. W grę wchodzą samochody z przebiegiem rzędu 80-100k, dlatego tez zastanawiam się, czy to nie jest wartość graniczna dla benzyniaka. A druga sprawa to jak wygląda odsprzedaż takiego samochodu w Polsce. Raczej pożądane sa benzyniaki czy diesle?

 

Jak będziesz dbał o samochód i regularnie serwisował nic Ci się z benzyną jak i dieslem nie stanie. Mam 118i i działa bardzo dobrze. Moc w mojej ocenie jest wystarczająca. Co jest porządane przy odsprzedaż- według mnie stan samochodu, historia, nie rodzaj paliwa.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cześć, planuje zakup f20 przed liftem. Pytanie czy lepiej kupić 116i w m-paku, 118i w jakimś sport line czy 118/120d w m-paku? Oczywiście w przypadku zakupu 116i lub 118i pierwsze co bym zrobił to chip. W grę wchodzą samochody z przebiegiem rzędu 80-100k, dlatego tez zastanawiam się, czy to nie jest wartość graniczna dla benzyniaka. A druga sprawa to jak wygląda odsprzedaż takiego samochodu w Polsce. Raczej pożądane sa benzyniaki czy diesle?

 

Kluczowe dla decyzji o wyborze silnika jest ilość km, które przejeżdzasz w roku, jak również ile z nich robisz w mieście.

Wszystkie siniki z turbo są podatne na podniesienie mocy, warto skorzystać z tej opcji.


Jeśli się nie mylę f20/21 przed liftowe w oznaczeniach 114d,116d,118d miały motor 2.0d różniący się oprogramowaniem stąd warto rozszerzyć paletę jeśli i tak planujesz program, efekt po strojeniu wymienionych to ok 180/400.

Osobiście poszukwałbym egz z automatem, manual w dieslu powinien być zakazany.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich

Mam możliwość kupna w miarę ładnie wyposażona f31 w manualu 184 km rocznik 2014 lub f20 150 km rocznik 2016 w automacie.

Zależy mi na przyjemności z jazdy. Mam tu na myśli przyspieszenie, pokonywanie zakrętów itd. Jeżdżę głównie sam ewentualnie w 2 osoby. Jestem wysoki 192 cm. Dodam że f31 jest lepiej wyposażona ale w manualu. Co lepiej wybrać?

Proszę o rade

Opublikowano

W pokonywaniu zakrętów jedynka jest idealna w połączeniu z manualem. Klei się doskonale drogi przy twardym zawieszeniu. Trójka jest okej ale do bardziej przyjemnej, miękkiej jazdy. Jest również trochę większa co w Twoim przypadku jak piszesz nie będzie potrzebne.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano
Witam wszystkich

Mam możliwość kupna w miarę ładnie wyposażona f31 w manualu 184 km rocznik 2014 lub f20 150 km rocznik 2016 w automacie.

Zależy mi na przyjemności z jazdy. Mam tu na myśli przyspieszenie, pokonywanie zakrętów itd. Jeżdżę głównie sam ewentualnie w 2 osoby. Jestem wysoki 192 cm. Dodam że f31 jest lepiej wyposażona ale w manualu. Co lepiej wybrać?

Proszę o rade

 

Miałem F21 125i w M-Paku zmieniłem na F30 M Shadow Line.

Tylko automat, obojętnie jaki model.

F21 auto dwuosobowe dające dużo radości z jazdy.

F30 auto bardziej praktyczne, a na obniżonym i twardym zawieszeniu M niewiele ustępujące F21 w prowadzeniu.

Zmieniłem, bo buda jedynki nie do końca mi się jednak podobała, wolę klasyczny kształt sedana. Seria F3x zdecydowanie ładniejsza od serii F2x.

W międzyczasie pojawił się u mnie duży pies i teraz chętnie zamieniłbym na to samo tylko w kombi czyli F31 ;-)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1er jest bardzo dobrze wyważona. Daje naprawdę dużo frajdy z jazdy. Przewidywalna, stabilna i prosta w kontroli.

Wizualnie, każdy widzi jaka jest. Na pewno nie pozostaje obojętna. Albo się podoba, albo nie. Nie ma nic po środku.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Opublikowano

Cześć,


mój pierwszy post, więc od razu się witam :)


Mam w planach zakup F20. Stronę wcześniej widziałem pytanie o egzemplarz z wymienioną na gwarancji, przy niewielkim przebiegu prawie całą "górą" silnika (głowica, wałek rozrządu, zawory wydechowe, wiązka wtryskiwaczy) i to zasadniczo spowodowało to pytanie.


Planuję zakup 116i, bo na tyle pozwoli budżet. Czy to jakiś wyjątkowy przypadek awarii? Nie widziałem żeby ktoś wyjątkowo narzekał na te silniki - w tym na forum. Co innego w PSA, ale to przecież zmodyfikowana wersja tej wspólnej produkcji. Ogólnie - czy ten silnik trapią tak poważne problemy i awarie? Jeżeli zakup się powiedzie to planuję chip na ok. 190 KM, więc tym bardziej powyższa wizja mnie lekko przeraziła.


Budżet - ok. 50 k. Zależy mi głównie na jak najniższym przebiegu (takim w miarę do końca potwierdzonym w ASO), egzemplarzu bezwypadkowym i z polskiego salonu. Zdaje sobie sprawę, że będę musiał zejść z akceptowanym wyposażeniem do poziomu pojemnika na monety w miejsce pokrętła iDrive i brakiem np. ksenonów, ale wymyśliłem sobie F20 jako alternatywę dla innych, bezpłciowych kompaktów.


Z góry dzięki za odpowiedź i mam nadzieję, że zostanę na dłużej.

Opublikowano (edytowane)
Z tego co rozmawiałem kiedyś szukając f20 ze znajomym mechanikiem z ASO BMW to 116i przyjeżdżają glowie na wymianę cewek/świec zapłonowych. Edytowane przez skovroon

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.