Skocz do zawartości

Kupno 1er - porady, opinie, porównania. Pomoc w wyborze.


ARUS1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,


Rozważam zakup tego egzemplarza:


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-grupa-bawaria-motors-najwiekszy-dealer-bmw-w-polsce-ID6ADtAt.html#1b16848c11


Co myślicie warto, czy czegoś w szcególności brakuje. Mi najbardziej zależało na m-pakiet oraz automacie. normalnie biały to nie mój kolor ale na żywo z czarnymi dodadkami wygląda bardoz atrakcyjnie.


Żałuje tylko dużego ekranu ale już niema. Jakie macie opinie o tym silniku czyli 118d, 150km dieslu?

 

Samochód super. Nawigacją się nie przejmuj i tak się nie korzysta z samochodowej, a o 10000% lepsza jest google maps:-)


Co do silnika jest super do tego samochodu, a jak zabraknie Ci mocy to chipem zrobisz okolo 190-210 i wtedy to już będzie latać.


Ja teraz mam na sprzedaż 116 D i na miasto to i tak jest jeden z szybszych samochodów.


Co do ceny to pomęcz ich trochę może jeszcze o opony zimowe, dywaniki i inne pierdoły które ich mało kosztują.


Jedyne czego się boje to dostęp bez kluczykowy. Ja we wszystkich BMW na szczęście mam otwieranie z pilota a odpalanie bezkluczykowe.


https://youtu.be/g2mTiA4APw8 obejrzyj to i będziesz mial inne podejście do tej funkcji.

Pozdrawiam


Maciek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Cześć,


Rozważam zakup tego egzemplarza:


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-grupa-bawaria-motors-najwiekszy-dealer-bmw-w-polsce-ID6ADtAt.html#1b16848c11


Co myślicie warto, czy czegoś w szcególności brakuje. Mi najbardziej zależało na m-pakiet oraz automacie. normalnie biały to nie mój kolor ale na żywo z czarnymi dodadkami wygląda bardoz atrakcyjnie.


Żałuje tylko dużego ekranu ale już niema. Jakie macie opinie o tym silniku czyli 118d, 150km dieslu?

 

Ja mam przed lift 18d, bardzo oszczędny, po programie daje radę, automat i m-pack to konieczność, niestety nie mam ani żadnego z powyższych.

Akurat taka konfiguracja koloru wygląda na żywo znacznie lepiej niż na zdjęciach, mnie się podoba, ale kolor to tylko kwestia gustu.

190-210 ps po programie z 18d nie wyjdzie, 190 to raczej górna granica, w tym przypadku raczej box, bo jednak szkoda gwaracji.

Seria jest mułowata, ale za to oszczędna.

Ile kosztuje nowy skoro z 20 tyś przelotu cenią 135.000 ? :shock:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
On ma 5 km przelotu. Niżej 19953 jest pojemność skokowa, ktoś się pomylił o jedną 9.

 

Racja :mrgreen:

1er jest relatywnie droga jak na swoją klasę. 135 to nie mało za dość mułowatego diesla. Za tą kwotę można zamówić Gofra gti, który jednak ma 100ps więcej w serii. Zastanowił bym się nad brokerem.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ma 5 km przelotu. Niżej 19953 jest pojemność skokowa, ktoś się pomylił o jedną 9.

 

Racja :mrgreen:

1er jest relatywnie droga jak na swoją klasę. 135 to nie mało za dość mułowatego diesla. Za tą kwotę można zamówić Gofra gti, który jednak ma 100ps więcej w serii. Zastanowił bym się nad brokerem.

 

Dokładnie to nowy samochód :) Ale fakt 1 jest droga pomimo 20% rabatu od ceny katalogowej.


Jakiejkolwiek wersji by nie porównać to za jej cene można mieć lepiej wyposażonego/ mocniejszego golfa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mimo wszystko VW to nie BMW i niektórzy nie akceptują tego faktu, Ten golf mókłby być nawet 20k tańszy niż obecnie i niektórzy i tak nie zmieniliby zdania.

Dokładnie. Każdy z nas stał przed takim wyborem. Od jedenastu lat jeżdżę BMW e46 i nie wyobrażałem sobie nawet, że kolejne auto będzie innej marki. Chciałem mieć BMW i koniec.

I tak się stało, kupiłem roczne F20 z małym przebiegiem i jestem mega zadowolony.

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie zrozumcie mnie źle, nie neguję posiadania BMW.

Ta 1er ma dwie ogromne zalety, jest bardzo ekonomiczna i na prawdę świetnie wyważona.

Co więcej jest bardzo ładna w tym pakiecie.

Niemniej jednak cholernie droga, żeby to chociaż była 20d.

Innymi słowy wszystko zależy od tego czego się od auta oczekuje.

Nie porównuje Gofra, tylko daję przykład, że kwota jest już na tyle spora, że otwiera więcej możliwości.

Natomiast jeśli istotą jest użytkowanie Bmw to pozostaje tylko zastanowić się nad 3er, różnice w cenie nie są aż tak duże.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nikt po BMW nie oczekuje najlepszego stosunku jakości do ceny od tego są inne marki. Pod tym kątem inne auta będą lepsze.

 

Wydając 135.000 na compact'a coś jednak chciałbyś dostać, czegoś oczekujesz, żeby wynagrodziło tą kwotę.

Dostajesz wygląd (choć akurat 1er podoba się ludziom 50/50), dostajesz auto które nie przyspiesza i nie hamuje, za to świetnie skręca i jest oszczędne.

Jednak w przypadku, gdy wydajesz ponad 130.000 na auto, ekonomia nie jest na pierwszym planie, więc dostajesz auto, które jest świetnie wyważone i tyle.

Dla mnie zbyt mało za tą cenę. Odnoszę się nie tyle do 1er ogólnie, a do tego konkretnego egz.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witajcie. Przymierzam się do zakupu BMW F20. (Autko mniej więcej od 2012-2014r.)

Mało jest ofert z silnikami benzynowymi dlatego muszę również rozważyć opcje z dieslem.


Rocznie będę robić Ok 15 tys km. Zdaje sobie sprawę, że polecicie mi benzyniaka ale z budżetem 55tys. Ciężko jest mi kupić coś konkretnego w automacie. Dieslow jest nieco więcej, dlatego również postawnoilrm rozważyć te opcje.

Jeśli chodzi o benzynkę celuje raczej w 116i lub 118i. ( czy jest coś szczególnego o czym powinienem wiedzieć)?

Jeśli chodzi o Diesla rozważam opcje 116d 118d oraz 120d.


Czy podczas zakupu na coś szczególnego powinienem zwrócić uwagę ?


Jak jest z usterkowoscią tych typów silnika ?


Co byście wy wybrali ?


Opowiedzcie o swoich doświadczeniach i pomóżcie mi wybrać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Nie wiem jak w benzynach (z tego co słyszałem podobnie), ale w dieslach rozrzad wytrzymuje średnio 150 tyś, chociaz jak bedziesz wymieniał olej co 12-15k i nie będziesz non stop po mieście jeździł to powinien do 200k wytrzymać, a nawet i więcej. Wymiana rozrządu to ok. 4000-4500 zł ze względu na jego lokalizacje od strony skrzyni biegów (trzeba cały silnik wyciągać). Jak będziesz ignorował pewne charakterystyczne objawy jak grzechotanie silnika czy też czasem metaliczne dźwięki i "pływanie" obrotów na postoju to w efekcie może sie łańcuch zerwać. Naprawa jest wtedy tak droga, że bardziej opłaca się wymieniać cały silnik. Warto jeszcze przy 150k przebiegu przeczyścić EGR i turbine, ale to raczej w większości aut powinno się robić.


Wersja 116d i 118d to dokładnie ten sam silnik, tyle że z innym oprogramowaniem. Wersja 120d ma już inne wtryski, turbine i hamulce, natomiast wersje 116d która sam posiadam da rade schipować na bezpieczne 184 KM i 400 Nm, czyli wynik zbliżony do 120d (ten silnik da się jeszczedo 217 KM "podkręcić", no ale to już wpływa na żywotność).


Jest jeszcze pare innych pierdół, chociaż nie w każdym egzemplarzu. Przykładowo często spotykany problem, o którym większość użytkowników nawet nie wie to woda która wlewa się do schowka (lewego lub prawego) w bagażniku. Problem znany już w e87. Winna uszczelka z kratki wentylacyjnej. Niby drobnostka, ale strasznie irytująca w samochodzie tej klasy.


Podsumowując, mimo kłopotliwego rozrządu, który trapi silniki n47, to i tak drugi raz kupiłbym moje f21. Frajda z jazdy i spalanie robią robote. Polecam ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podsumowując, mimo kłopotliwego rozrządu, który trapi silniki n47, to i tak drugi raz kupiłbym moje f21. Frajda z jazdy i spalanie robią robote. Polecam ;)

Wiesz może jak jest z rozrządem w silnikach B37? Ja podobnie do Ciebie też mam 116d ale z 2017 roku i tam jest już 3 cylindrowy 1,5 litrowy silnik o podobnych parametrach jak Twój 2 litrowy.

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd też masz od strony skrzyni biegów, więc przypuszczam, że koszta jego wymiany są takie same jak u mnie. Wiem tylko, że względem n47 poprawili ślizgi. Na forum możesz poczytać też, że niektórzy mają 200 tyś i dopiero wtedy profilaktycznie wymieniają rozrząd. Ciekawi mnie tylko jedna rzecz, bo pytałem mechanika (u którego robiłem rozrząd u siebie) czy warto przesiadać się na nową jedynkę ale w benzynie, to odpowiedział, że mieli już pare przypadków gdzie rozrząd był do wymiany w okolicach 120k. No i po za tym coraz więcej aluminium ładują w te silniki i potem pękają m.in. głowice. No ale ten problem też już występuje w n47, tyle że przy dużych przebiegach.


PS: Ostatnio po rozmowie z jednym z pracowników ASO, gość zalecał mi wymiane oleju co 15k bo interwały, które oni robią, czyli co 25-30k są za długie. No ale to nie tyczy się osób, które wymienają auto po zakończeniu gwarancji :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracownik ASO zaleca wymianę 15 tys. km a komputer pokazuje co 30 tys. km. Ja w swojej jeszcze nie wymieniałem. Mam przejechane 14 tys. km a przegląd pokazuje mi za kolejne 14 tys. km.

Czy mam już zmienić olej i nie patrzeć na wskazania komputera?

Zadałem kiedyś podobne pytanie pracownikom serwisu BMW i dostałem taką odpowiedź

Samochód analizuje tryb oraz styl jazdy kierowcy i na jego podstawie oblicza wskazania (dla przykładu jeśli auto głównie jeździło po autostradach wskazanie może pokazać serwis za 2000 km, a po zmianie np. inny właściciel i jazda głównie po mieście – komputer po kilku dniach obniży wskazanie nawet do kilkuset km). Wykonywanie regularnych serwisów bez przekraczania wskazań jest podstawą do zachowania gwarancji.

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana oleju co około 12 ty. przez całe życie auta + dobry olej o właściwej specyfikacji. Na sugestię komputera patrzę z uśmiechem i politowaniem-na pewno już do tego się przyzwyczaił :D
Na RTV znam się dobrze (moja branża ) lecz na samochodach, to jakby dziewica prowadziła blog o sexie :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Celem nowych aut jest przebrnięcie przez okres gwarancji. Jeśli samochód bezproblemowo jeździ po jej skończeniu to jest to tylko i wyłącznie strata dla producenta. Pracownicy ASO muszą tak odpisywać, jest to ich gotowa formułka. Natomiast na boku często sami mówią jak jest. Celowo nie podałem w którym ASO byłem bo jeszcze by przeze mnie pracowników zwolnili...


Krzysiek-1973, jeśli będziesz eksploatował auto po skończeniu gwarancji, to na Twoim miejscu zmieniłbym już olej. Osobiście polecam Motul. Zaobserwowałem, że silnik mi ciszej pracuje na nim. No i nie zapominaj oczywiście o filtrze oleju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek-1973, jeśli będziesz eksploatował auto po skończeniu gwarancji, to na Twoim miejscu zmieniłbym już olej. Osobiście polecam Motul. Zaobserwowałem, że silnik mi ciszej pracuje na nim. No i nie zapominaj oczywiście o filtrze oleju :)

Mam też 15 letnie e46, które eksploatuję od 11 lat. Olej i wszystkie filtry(oleju, paliwa, powietrza i kabinowy) zmieniam co 15 tys.km. Od zmiany do zmiany bez żadnej dolewki. Auto ma już prawie 400tys.km przebiegu i nawet nie wiem co to rozrząd. Przerażony jestem tym, jak teraz są robione te auta, które teoretycznie powinny być bezobsługowe jeżeli chodzi o rozrząd który jest na łańcuchu.

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,


szukam dla siebie F20 najlepiej w benzynie, gdyż zazwyczaj robię krótkie dystanse, zaś roczne przebiegi oscylują w granicach 12-15 tysięcy.


Zastanawiam się nad kilkoma egzemplarzami.


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-118i-unikat-90-tys-km-czarny-sufit-urban-line-piekna-oryginal-ID6Bx88c.html#9b6af11e31


Pytanie do was. Co sądzicie o tym silniku? czy benzyna z pojemnością 2.0 jest dużo lepsza od 1.6?


https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-f21-f20-125i-nie-135i-sport-ID6Bd8et.html#27577bdfa8


Tutaj z kolei moc sporo podniesiona przez zmieniony program. Czy podniesienie do takiej mocy może być ryzykowne jeśli chodzi o obciążenie dla silnika, skrzyni itp?


Byłbym wdzięczny za fachowe podpowiedzi :)


Pozdrawiam! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszą bym odrzucił - Urban Line moim zdaniem jest brzydki i tyle. Do tego czarna podsufitka jest elementem Mpakietu, ten model takiego nie ma, więc nie wiem skąd ma czarną podsufitkę.

Druga wygląda całkiem spoko. O chiptuning bym się nie martwił jeżeli był robiony w dobrym miejscu - przyrosty 20-30% w silnikach BMW to norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.