Skocz do zawartości

[EXX] Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57


robertbmw

Rekomendowane odpowiedzi

WItam

 

Do Ted74

 

Gdzie wymieniales wtrysk i ile cie to kosztowalo? Podlaczylem swoje autko pod komputer i wyszlo ze wtrysk na 2 cylindrze sie zawiesza. Na poczatku skasowali blad i wszystko bylo dobrze ale na drugi dzien znowu to samo i juz nawet nie da rady tego skasowac. Auto nie chce jechac, dlawi sie, chodzi tylko na 5 cylindrach - masakra. Nie wiem co mam robic i gdzie to robic.

 

POzdrawiam

 

szwed

 

Cześć.

Ja robiłem w BMW Bawaria na Czerniakowskiej 47, ale strasznie drogo to wychodzi i jeszcze znajdą Ci 10 innych rzeczy do wymiany. Lepiej kup sobie wtryskiwacz i wymień w jakiejś stacji nieautoryzowanej. Na forum bardzo zachwalają MAG-POL BIS w Piasecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam.Przy prędkości 180km/h bmw e-46 320D 136KM zgasło(slyszalem stuknięcie).teraz trudno je odpalić.za trzecim razem pali,pracuje jak traktor,obroty 800,nie reaguje na wcisnięcie gazu(zwiększa obroty max na 1200,ruszanie z miejsca bardzo trudne,jak się uda ,,pędzi ''max 59 km/h na piątym biegu.Komputer auta nie pokazuje blędów.Bylem na komputerze i ten nic nie wykazal,Miesiąc temu wymienilem wszystkie filtry i bylo ok.po odlączeniu przeplywki zadnej poprawy.Serwisy zalamują ręce.Proszę o pomoc.Na biegu jalowym dusi się po odpaleniu,pózniej jest ok do czasu dodania gazu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mam trochę odwrotnie, silnik fruwa, a auto nie jedzie...

 

 

Wczoraj pojawił się bardzo przerażający objaw...

 

Sytuacja wyglada tak:

 

Jadę 70km/h na III biegu (ok 2500obr/min) i mocno wciskam gaz. Silnik po krótkim przyspieszeniu auta nagle dostaje 5000 obrotów auto oczywiście nie przyspiesza juz dalej, zza okna słychac tylko zwyczajowy (od jakiegos czasu) świst turbiny, po czym puszczam gaz, i jak dodam go po trochu to jedzie dalej... Ale jak znowu agresywniej dodam gazu (np 100km/h V bieg, ok 2000obr/min) to znowu silnik leci na 5000obr...

 

troche to pogmatwane, więc może od początku.

 

Startuje z I - wszystko ok, sprzęgło idzie ok.

 

II - wszystko ok

III - daję gaz, samochód po krótkim załapaniu kołami asfaltu przestaje przyspieszać, a silnik lata na pułap 5-5,5tys obr.

 

Popuszczam (gaz, hahaha, choć za pierwszym razem to rzeczywiście się zdziwiłem...)

 

jadę na III spokojnie, to wszystko gra

 

podem znowu gaz i znowu 5000obr

 

podobnie dzieje się np. na V biegu przy ok 100km/h

 

CO SIĘ DZIEJE? czy ktoś pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż.

Jeżeli silnik dostaje 5 tyś. obrotów to znaczy że tyle musi mieć na wale korbowym, a więc także i na sprzęgle. Skoro zaś nie odczuwalne są te obroty przekładając je na prędkość jazdy to porostu ze sprzęgłem jest coś nie tak.

 

Do Marion-a

Podaj jeszcze rocznik auta, ewentualnie napisz, czy Twój silnik oparty jest na wtrysku common-raily, czy też może na pompie rotacyjnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam - Robret kolejne pytanie do Ciebie. BMW E-39 530d rok99 przebieg 192 000 tyś km.Objawy brak mocy . Max prędkość to 145 km/h a czas rozpędzania na wyższych biegach (4,5) to wieczność. Nie ważne czy jade na automacie czy manualu-wół i tyle. 4 tyś obrotów i to wszystko.Jestem tu mowy ale licze na Twój autorytet i wiedze.Czasem myśle ,że żle zrobiłem zamieniając bezawaryjna SUBARU na awaryjne BMW. Przeczytałem poprzednie posty , ale może coś nowego mi podpowiesz.Pozdrawiam i czekam z nosem w monitorze!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupiłem bmw 320d e46 136km ale wracając z niemiec walneła mi turbina i wyssała olej na wydech,mało teg,dałem w głogowie do mechanika włożył mi po regeneracji zapłaciłem z robocizną 1900 ale auto nie chodziło oddałem go ponownie do mechanika w tym samym dniu okazało sie że mam do wymiany 2 wtryski i na dodatek zawór przepuszczał i musieli sciągac głowice zapłaciłem temu psełdo mechanikowi 2500 czyli razem 4400.auto niby ma przepływke walniętom ale jak przeczytałem o tych filterkach to się bardzo ucieszyłem.a co do tego mechanika z głogowa,uważa sie za specjaliste od bmw.czyli panowie jezeli ktos jest z głogowa to napiszcie do mnie to powiem kto to jest i zdala od niego.zastanawiam sie czy mu sprawy nie załozyć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo zdanie - jak ktoś nie ma pojęcia niech się nie bierze za naprawy czegoś poza swoimi umiejętnościami .Ja nie wyrywam komuś zębów bo tego nie umiem i tego samego wymagam od mechanika. Zrób swoje-weż kase i do wdzenia.Ja chce cieszyć się swoim autem , a nie ocierac łzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim wcześniej opisywanym przypadku szarpania obrotami w 530D porada Roberta by wymienić filterek na zaworze AGR była trafiona w dychę!!!

Dzięki Ci Robert :modlitwa:

Zdecydowałem się na zakup filterka wraz z obudową - koszt 175pln.

Z wymianą było troszkę roboty, ale poradziłem sobie sam.

Teraz silniczek chodzi aż miło jeździć!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Moje e39 śmiga bez zarzutów, ale mam je w zasadzie od niedawna, i tak naprawdę nie wiem, czy ta moc, którą mam jest mocą, którą powinienem mieć. Przed tym BMW mój najmocniejszy egzemplarz miał 110 KM :D I tak sobie myślę, ze czemu by nie przeczyścić tych filterków. Mój "mileage" to ponad 100 tyś. A że szykuje mi się serwis, to przy okazji urlopu mógłbym podmuchać na zimne i spędzić kilka minut więcej, czyszcząc te filterki. Czy mógłbym skorzystać z waszego doświadczenia i prosić o dokładniejsze zlokalizowanie zaworów? Chociażby na RealOem, albo jakąś fotkę silnika? Bardzo szczegółowo przeczytałem ten wątek "od stóp do głów" i prawie wiem gdzie szukać, Robert opisał to nieźle, ale do końca pewny nie jestem, czy rozumiem.

:roll:

...a moze nie warto grzebać skoro jeździ? ale z tego co piszecie, to raczej popsuć nic się nie da, wiec czemu nie.

Respekt.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam- moja 530 d jak się okazało jezdzila jak wół z mojej winy.Tak jak wcześniej pisałem M-pakiet jest do d.....y na na szych drogach.Niskie zawieszenie , wgniecione tlumiki i rozpieprzony katalizator - to była przyczyna spadku mocy.Niedrożny wydech to jak korek w dupie auta.Teraz zamiast katalizatorów mam strumienice i jeszcze jakieś dwie puszki.Auto śmiga aż miło.Nie szukajcie problemów w drogich wymianach części( turbina, czujniki regulacji, pompy).Przypomnijcie czy nie zadarliście kilka razy wydechem o gebe. Ja wywaliłem sportowe zawieszenie i jestem szczęśliwy.Wjeżdzam do własnego garażu, parkuje na chodnikach,potrafie uporać się ze studzienką i nie zmieniam tak często osłon silnika i skrzyni biegów. Miałem już ją sprzedać - ale zaczeła mnie bawić. SPRAWDZIĆ-DROŻNOŚĆ WYDECU! Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, mam problem z moca 320d 99r 136ps. Filterki od zaworów przeczyszczone. Samochod troche lepiej idzie ale jeszcze nie to. Na 1cd 2ce jeszcze jakos jedzie ale na wyzszych biegach powyzej 2000obr tak jakby cos go dusilo. Naciskam gaz do dechy widac przez sek przyspieszenie a potem zbiera sie jak mol i tak caly czas. Puszczam gaz, wciskam do konca i to samo. Za kazdym razem po wcisnieciu gazu przez moment jakby puszczal go i znow mulil. Moze ktos poradzi za co sie wziasc dalej. Ps. Elektrozawory zamienilem miejscami ale nie pomoglo, samochod nie kopci ani na zimnym ani na cieplym silniku, do wymiany jest jeszcze filtr powietrza (bede go mial dopiero za tydzien ale stary przedmuchalem sprezarka).

 

Nikt nie odpisywal, wiec przejechalem sie na komputer ktory nic nie wykazal, mechanik powiedzial ze nawet przebieg mam autentyczny chyba ze cofal go niezly magik. Mowil tez ze on wymienilby przeplywke.

 

Chociaz kazal na oryginalna kupilem przeplywke Qap za 320zl, jak wymienie to napisze.

 

Przepływka wymieniona. Samochód chodzi gorzej niz na oryginalnej bosha, komputer zresetowany (chyba dobrze), przejechalem 80km od wymiany i narazie nie widze poprawy. Pytanie do kolegi ktory tez wymienil na taka przeplywke. Po przejechaniu ilu km samochod zaczal chodzic normalnie ??

Edytowane przez dynio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zna ktoś cene sprzegla do 320D,99r,136KM?

ok 500-600zl za sprzeglo sascha placilem jakis miesiac temu..

oceń moją ///M http://bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=98534&start=0

///M jak miłość

Sprzedam BMW 120d "083d, 120d E82 2011r, 520d '07 lift, 123d '08, Z4///M '08, info na http://www.fast-cars.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 tygodni później...
Witam. Mam pytanko mam 320d 136KM i pytanko z jakich obrotow rusza turbo bo ja swoja czuje dopiero tak 1700Rpm a dla porownania passat tdi 130KM idzie od 1200Rpm czy cos jest nie tak dodam ze np na 4 biegu przy 1300rpm po dodaniu gazu praktycznie nic sie nie dzieje wol. czy to normalne Edytowane przez chmurkagoscieradow

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodam ze rozkrecilem juz zawur EGR i wyjalem z niego filerek (nie ma go teraz wogole,wyjolem 1 jest jeszcze jakis?), wymieniony przeplywomierz (nowy tylko ze od Mercedesa koncowka nr 025), wyczyszczony kolektor ssacy,wymienione wszystkie filtry,wyjety katalizator srodkowy jest jeszcze jeden przy silniku ale nie jest chyba zatkany bo na wysokich obrotach idzie dobrze, bylem na komp i nie pokazuje zadnego bledu,silnik nie pusci nawet malego dymka, jest jeszcze szarpanie przy bardzo malych obrotach 900 - 1100rpm ale na zimnym silniku wydaje mi sie ze jest dobrze a po rozgrzaniu szarpie raz chodzi dobrze a przewaznie zle, dodam ze nie slysze swistu turbiny lub slychac ja bardzo cicho prawie wogole..

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zaworki przeczyściłem (instrukcja fotograficzna TUDM-a była bezbłędna)- robertbmw miał racje ze szybko to można zrobić ale 15 minut to przesadził :-))) . Zbiera sie tak około 1800 rpm- wcześniej przynajmniej 2100rpm. Ale różnice zaobserwowałem dopiero na2, 3 , 4 biegu. Wczesniej nie miałem problemów z przyśpieszaniem (lekkie zachwiania koło 3500 niekiedy sie przytrafiły) ale teraz jest odczuwalna różnica na plus- ciągnie o niebo lepiej. Może to tylko wrażenie, ale chyba znalazłem zagubione dobre 15 koni :D

Jeśli komuś chodzi dobrze, tak jak mi sie wydawało polecam czyszczenie zwłaszcza tego koło turbo. Było tak samo zasyfione jak u TUSM-a na foto. Czyściłem zmywaczem do paznokci z acetonem + pędzelek do malowania - :D Jedyny minus to ręce upier... po łokcie :lol:

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No fajnie, że się komuś przydało.

 

chmurkagoscieradow:

Diesel idzie lepiej z dołu niż bęzyna ale bez przesady. Nie rób eksperymentów typu wysoki bieg i but z samego dołu bo Ci coś (turbo, korbowody itp.) się wysra. Bo wymagasz dużo mocy z małej prędkości obrotowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauwazyłem jeszcze i chyba to nie zbieg okoliczności ze przy wyłaczniu silnika nie zatrzesie juz tak mocno budą. Moze i poduszke pod silnikiem mam uszkodzona (sam nie wiem) ale i tak po przeczyszczeniu filtra jest lepiej ale jesli to od turbo to jaki by to miało zwiazek??? Moze to przez to ze przedmuchałem filtr powietrza, albo ten od odpowietrzania wału korbowego?
Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tylko pytam czy tak byc powinno bo silniki tdi 130km z dolu ida duzo ale to duzo lepiej niz bmw. Co do filon to przeczyszczenie filterkow nic nie pomaga przy gaszeniu ani paleniu silnika czy telepaniem buda mi tez tak telepie ale nie wiem co to moze te typy tak maja

Pozdrawiam Pawel


5.6l/100km


BMW E46 silnik M47 99` 2.0d 136KM, XENON

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.