Skocz do zawartości

[EXX] Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57


robertbmw

Rekomendowane odpowiedzi

tak jak jest to opisane w tym temacie, w sobotę zabrałem się do tego filterka. Zlokalizowałęm elektrozawór, zdemontowałem go i... mały problem. Zatrzymałem się w sytuacji gdy miałem taki "prostokącik zaklejony siateczką". Nie wiem czy powinienem starać się zdjąć go i wtedy wyczyścić czy tylko po odkręcenie od silnika przedmuchać sprężaką lub czymś takim?

Czy ktoś mógłby mi to wyjaśnić???

 

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

tak jak jest to opisane w tym temacie, w sobotę zabrałem się do tego filterka. Zlokalizowałęm elektrozawór, zdemontowałem go i... mały problem. Zatrzymałem się w sytuacji gdy miałem taki "prostokącik zaklejony siateczką". Nie wiem czy powinienem starać się zdjąć go i wtedy wyczyścić czy tylko po odkręcenie od silnika przedmuchać sprężaką lub czymś takim?

Czy ktoś mógłby mi to wyjaśnić???

Właśnie tą małą 'siateczkę' masz wyczyścić :wink:

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak jest to opisane w tym temacie, w sobotę zabrałem się do tego filterka. Zlokalizowałęm elektrozawór, zdemontowałem go i... mały problem. Zatrzymałem się w sytuacji gdy miałem taki "prostokącik zaklejony siateczką". Nie wiem czy powinienem starać się zdjąć go i wtedy wyczyścić czy tylko po odkręcenie od silnika przedmuchać sprężaką lub czymś takim?

Czy ktoś mógłby mi to wyjaśnić???

Właśnie tą małą 'siateczkę' masz wyczyścić :wink:

 

ale od środka? Właśnie mi chodzi o to czy ją muszę zdjąć i od środka wyczyścić, bo tam się zbiera "syf"???

 

Radek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jestem nowym klubowiczem ale dosc duzo juz czytalem! Mam 530d z 2001 roku po zakupie jej czesc prawa z silnika byla cala zadymiona spalinami! przy mocnym wcisnieciu gazu zostawiala czala czarna droge kopcilo na maxa!!!poza tym wydaje mi sie ze jest duzo za slabe. Tak jak z instrukcja na poczatku temetu wzielem sie za czyszczenie filtrow elektrozaworow!Kolega "zbigniewst" na swoich zdjeciach mial je bardzo czyste! ja zawor erg czyscilem chyba z godzine bylo na nim pol centrymetra zabrudzen te male filterki tak samo! po wyczyszczeniu ich auto odrzylo jest znacznie lepiej ale wydaje mi sie ze to jeszcze nie jest to! auto przy wcisnietym pedale gazu i tak kopci co prawda nie az tak mocno ale i tak dym widac jest on czarny!samochod zbiera sie dobrze ale po przekroczeniu 3500 obr czuje ze sie turbo odlacza i slychac taki dziwny klekot! nie znam sie wiec prosze o pomoc moze Pan Robertbmw cos poradzi! nie wiem czy to moze byc przeplywomierz czy co!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

aha i jeszcze jedno z kolektora ssacego wydobywa mi sie powietrze jak podstawie reke z prawej strony kolo bagneta od oleju to leci powietrze! jak to naprawic bo raczej tak nie powinno byc! tam sa jakies uszczelki czy jak to wszystko dziala. nie wiem czy to moze powodowac spadek mocy... prosze o odp

 

proponuję zadać pytanie w dziale serii 5, to jest temat poświęcony stricte brakom mocy w dieslach i sposobie jego rozwiązania- MOD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam co bys mi doradzil Robert? przeczytalem twoje posty aczkolwiek co by bylo przyczyna szarpania!

 

Mam powazny problem z moja Beemka 530d wrecz nie spotykany! Objawy to szarpanie tylko podczas równej spokojnej jazdy! Gdy ostro naciskam w pedal gazu wszystko jest ok autko przyspiesza wrecz wyrywa jak torpeda bez zadnych szarpniec! Szarpanie wystepuje tylko podczas rownej jazdy i to nie zawsze!!!! Na wolnych obrotach silnik chodzi jak zegarek, stojac na postoju i trzymajc silnik w obrotach tez nawet nie szarpnie! dzieje sie to tylko podczas jazdy tak jak juz pisalem!Teraz moze napisze co juz zrobilem i wyminilem! Sprawdzalem silnik pod komputerem oryginalem w serwsie BMW 0-bledow!Wyminilem poduszki silnika i skrzyni. Jeden wtryskiwacz troszke odbiegal od normy to go wyminilem niestety nic nie pomoglo! Wyminilem filtr paliwa myslalm ze moze brudny niestety tez nic! Myslalem ze to moze cos od napedu moze byc wyminilem komplente sprzeglo z kolem dwumasowym(kolo mialo luz 4 centymetry) nic nie pomoglo! Na pewno to jest jekiesz uszkodzenie mechanicze bo komp pokazuje 0 bledow ! Zastanawiam sie ze moze ktoras koncowka wtrysku jest zapieczona no ale na wolnych oborotach chodzi jak zegarek jak ostro jade to tez pieknie ciagnie takze nie wydaje mi sie ze to bedzie to! Poza tym tak jak juz pisalem nie zawsze szarpie sa dni co przejade 30 kilomterow i jedzie plynnie! Moze to cos z pompa wysokocisnieniowa? Autko bylo spradzane pod kompem BMW wszystkie prametry wtrysko, pomki paliwa itd wszystko ok!

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

Mój objaw w 318d '02r - pojawiająca sie dziura w przedziale 1800 - 2200 obr.

Wszystko wyczyszczone: EGR, Filterki itp i ... [BAD] - dalej brak MOCY :(

 

Problem rozwiązuje przepływomierz MTM ze stronki przepływomierze.pl

Żadnego kasowanie błędu, żadnego wgrywania sterownika. Wymieniłem i miodzio.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten filterek podcisnienia Turbiny ? to pozycja 1 ?

http://static.bmwfans.info/images/epc/NDk3ODZfcA==.png

 

i chyba taki sam jest do EGR

 

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTMyNTU5X3A=.png

 

może ktoś zdiagnozować czy to sa te podzespoły o których mowa jest w postach tytułowych ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ten filterek podcisnienia Turbiny ? to pozycja 1 ?

http://static.bmwfans.info/images/epc/NDk3ODZfcA==.png

 

i chyba taki sam jest do EGR

 

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTMyNTU5X3A=.png

 

może ktoś zdiagnozować czy to sa te podzespoły o których mowa jest w postach tytułowych ??

Tak właśnie te filterki wszyscy czyścimy w wolnych chwilach :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie te filterki wszyscy czyścimy w wolnych chwilach :mrgreen:

to są elektrozawory i chyba czasem nie pomaga czyszczenie filierka na elektrozaworze jak sam zawór jest deko niesprawny ??(ale w tym przypadku podpięcie pod tester ujawniło by niesprawność ?),w tytule tematu jest to trochę inaczej rozpisane i raczej nie rozchodzi sie o elektrozawory systemu podciśnieniowego. (jest gdzieś zamieszczona fotorelacja ?,co gdzie i z czym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam slynnego Roberta :) i cala reszte. Mam podobny problem z 730d E65. Auto czasem jedzie jak trzeba a czasem nie. Kiedy ma swego nazwijmy to "dola" to nie przyspiesza jak trzeba, ale ma wtedy krociutkie polsekundowe udezenia mocy ( tak jakby turbina zalaczala sie tylko na chwilke). Wtedy tez skrzynia jakby zastanawiala sie nad zmiana biegu- jakby przedluzala Auto jest z 2004r i troche mnie dziwi, ze cos takiego ma miejsce ale coz. Trzeba naprawic tym bardziej, ze za dwa tygodnie wracam do kraju az 2000 kilometrow. Nie moge przeciez pozwolic na wyprzedzanie sie przez mercedesy ;). Co wiec zrobic? Od czego zaczac? Pytalem sie o przeplywke to nikt nie ma. A moze te zaworki? Prosze o pomoc. Z gory seedeczne dzieki. Jeszcze jedno. Gdzie moge znalezc jakis schemat osprzetu silnika? Chodzi mi o zaworki i cala reszte? Ps Przepraszam za bledy, ale pisze z iPhone.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Planowalem dzis wyciągnąć i wyczyścić zawór EGR i zrobilem to, ale czy to normalne, ze po lewej stronie EGR( jak sie stoi przed samochodem) opaska była zlapana jakims spawem? Odkreciłem ja ale zdjec nie mogłem bo byly takie dwie punktowe kropki w dwoch roznych miejscach, ze opaska w ogole nie schodzila i nie mogłem wymontowac zaworu calego...

Nie moglem tego tak zostawić, zaczelem dlubac w srodku śrubokretem i co jakiś czas okurzaczem i drutem wyciagalem ;p ;) Była warstwa ok 3-4 mm nagaru .

Nastepnie wziełem się za Breather'a ( filtr odpowietrznika skrzyni korbowej) Był strasznie brudny. Nie mialem nowego to go wyczyściłem srodkiem do czyszczenia silnika, nastepnie uzylem benzyny i na koniec woda wszystko splukalem. Oczywiscie wysuszyłem. Poskładalem wszystko i do testow sie wziełem. Jednym słowem brakowalo mi właśnie tego efektu :) Po zakupie gdy miala 217tyś km ( na liczniku ;p ) miala kopa i w ogole werwe. Pozniej miałem wrazenie, że albo straciła moc albo juz sie do niej przyzwyczailem. Zmieniłem z seryjnych kół na wieksze, wiec sobie tlumaczylem ten spadek mocy, ale teraz już wiem ze cos ja zamuliło. Obecnie mam 234 tyś km. Pytanko czy zawalony nagarem zawor EGR i Breather wskazuje na wiekszy przebieg czy poprostu na to ma jakis inny wpływ?

Przy wyższych i nagłym dodaniu gazu leci dalikatnie ciemny dymek, przy zakupie i po patrzyel mna to i nie bylo tego. Myślalem ze po dzisiejszym zabiegu ten problem zniknie...

Jutro mam zamiar się wziaść za elektro zaworki. Mam nadzieje, że zlikwiduje efekt czenrego dymu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat bardzo sie rozwinął, przez co nie moge znaleźć odpowiedzi na moje pytanie (jeśli w ogole padła). mianowicie w jaki sposob najmniej inwazyjny dostać sie do filterków podciśnieniowych, o ktorych byla mowa w pierwszym poście tego tematu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi sie ze Ci chodzi o zdjecie osłony z filtra, nic prostrzego jak opalarka :) Ja dzis wyciagnełem jeden(przy turbo) i wyczyścilem ( byl niezle czarny) i teraz bryka juz nie dymi. Ale do tego drugiego to nie ma jak sie dostac! nawet reki nie wsadze.

 

Opalarką troche rozgrzewasz osłone filtra i delikatnie płaskim srubokretem podważasz, a zarazem ciągniesz za taki jede nz dwóch wystajacych elementow filterka i schodzi ładnie obudowa bez łamania zaczepów ;)

 

Może ktos zdradzić patent na dostanie się do elektro zaworu tego po prawej stronie silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,pracuje nad zlikwidowaniem turbo dziury juz ok 3 miesięcy,a może dłużej.Mam kilka pytań do osób które znają sie bardziej niż ja.

Proszę o wyjaśnienie mi jaką funkcje spełnia filterek przy turbo,ten koło EGR

otwiera i zamyka go na wolnych obrotach by dopalił spaliny,ale ten koło turbo

moim zdaniem w zależności od obciążenia otwiera w turbinie zawór,a może inaczej:do filterka podawane jest podciśnienie,na wolnych obrotach jest on zamknięty wiec i turbina nie dmucha,po dodaniu gazu filterek puszcza podciśnienie automatycznie w turbinie otwiera sie zawór i doładowuje powietrzem.Problem jest taki że mam nową przepływke BOSCHA która nie przyniosła efektu,dwa dni temu kupiłem nowy filterek i bez zmian,ale zrobiłem eksperyment (nie wiem czy powinienem ale...)zamieniłem miejscami wężyki te na filterku,auto wyrywa do przodu,znikła turbodziura,nabrał niesamowitej mocy,na chłopski rozum poprostu ominołem filterek w taki sposób że podciśnienie cały czas otwiera zawór w turbinie i daje maksymalne otwarcie,ale minus taki że nie jedzie szybciej niż 170km/h i

traci moc po dłuższym obciążeniu na 5 biegu.

Tak jakby przy 2200obr filterek zamykał na chwile podciśnienie i puszczał ok 2600obr.

I teraz pytanie gdzie dalej szukać,w środę jadę na kompa może coś pokaże choć nie sądzę,proszę do znawców o odpowiedz ,czy dobrze rozumiem zasadę działania,ewentualnie o poprawienie moich błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gizz, jak przepływka nie działa to zobacz jeszcze zawór EGR ;) Pewnie siedzi tam spono nagaru, tak samo wymien i kup nowy filtr opowietrznika skrzyni korbowej " Breather" Ja jak zrobiłem i sa efekty :) Weżyki połacz tak jak były, narobisz jeszcze sobie problemów.

 

greq, oprucz wymontowania dolotu wymantuj jeszcze rure od turbo, ale pamietaj musisz ja ponownie mocno ścisnać opaskami bo panuja tam mocne ciśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam to ja akurat nie zagładalem, ale jesli masz sucho to jest oky. Jesli miałbyś ja odłaczana(nieszczelna) to były muł i by kopciła na czarno.

 

"Rura od filtra do turbo" yyy... Mowie o rurze ktora idze od IC czarne gumowe kolanko ----> aluminiowa rura ----> czarne gumowe kolenko i one własnie dochodiz do turbiny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Byłem dziś w serwisie,na Spółdzielczości Pracy w Lublinie,wytłumaczyłem gościowi o co chodzi,powiedział :wolny termin na czwartek.Pytam ile to będzie kosztować...:450 zł + 1000 jeśli chcesz wiedzieć co było :mad2:

Teraz mam do myślenia co on za te 450zł zrobi??

Nowa przepływka,nowe filterki,wymieniony filtr powietrza,wyczyszczony dolot łącznie z IC,został mi jeszcze filtr paliwa ale nie sądzę żeby to była przyczyna . Pomocy :modlitwa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.