Skocz do zawartości

[EXX] Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57


robertbmw

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kopcenie na czarno to efekt sporej ilości nieprzepalonego paliwa co mogłobyby być powiązane z usterką przepływki - niewłaściwe dawkowanie.

Ale spora ilość paliwa może także wynikać z ubogiej ilości powietrza, co przy danym zapotrzebowaniu silnika kończy się jego efektywnością wzrostu obrotówi kopceniem.

Dodatkowo słyszalny świst turbiny może być związany z ogólnym jej hałasowaniem - ja tego nie słyszę. Lecz elektrozawory, o których piszę są elementem pośredniczącym pomiędzy sygnałem elektrycznym ze sterownika a podcisnieniowym uruchomieniem turbiny i nie tylko. Wszelkie opóźnienia w pracy turbiny mogą wynikać z powolnego cofania się cięgna siłownika odmykającego zawór upustowy w turbinie przez co wytwarzane przez nią cisnienie do kolektora ssącego jest z opóźnieniem.

 

Odpowiedź na szybko - tak, może to mieć wpływ i również mają one zastosowanie w tych silnikach - nic się nie zmieniło. Może jedynie ich lokalizacja uległa zmianie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.

RobertBmw mam do ciebie pytanie kupiłem BMW525 i mam problem z mocą silnika a właściwie brakiem tej mocy rospędza sie do 85 nie warzne czy z górki czy pod górke zastosowalem sie do wczesniejszych twoich wskazówek ale nic to nie pomoglo dalej nie ma mocy i kopci na bialo jak diabli co z tym dalej zrobic? Mam tez pytanie dotyczace skrzyni biegów czy moze to byc przyczyną braku mocy silnika i jak czesto powinno sie zmieniać olej w skrzyni biegów i gdzie jest wlew niemoglem go znaleść.

Licze na twoją pomoc

Z góry dziekuje

pozdrawiam wszystkich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

85 km/h - to przerażająco mało. Ale po dieslach na automacie mozna się wszystkiego spodziewać. Napisz na początek - tak dla rozdzielenia dwóch tematów - jakie osiągasz obroty silnika. Rozchodzi mi się ogólnie na biegu jałowym, w czasie jazdy no i przy tych 85 km/h.

Kopcenie na biało może być oznaka późnego kata wtrysku, co oznaczałoby także trudności z uruchomieniem. Mam nadzieję że jest to biały dym a nie błękitny. Na wszelki wypadek oceń ilość oleju w dolocie powietrza i w kolektorze ssącym - gdyby problemem miała być padnięta turbina rzucająca olejem, to lepiej uniknąc samozapalenia się oleju, bo wtedy juz nawet biegiem nie zgasisz silnika.

Ograniczone obroty silnika mogą wynikać z łapania przez pompę wtryskową paliwa z powietrzem, lub brak cisnienia paliwa w pompie wtryskowej. Jednym słowem jest wiele powodów. Dla zawężenia obszaru poszukiwań podaj więcej danych.

 

Jestem jak ten robot z filmu "krótkie spięcie" - więcej danych :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

do Robertbmw

i nie tylko

:)

mam uszkodzoną przepływkę SIEMENSA w M50 , widać to na zdjęciu - jak sie przyjrzeć to brakuje jednego płaskiego drucika

http://images2.fotosik.pl/104/ff3c32bac6b6c40em.jpg

można to jakoś naprawić ?

auto mam zagazowane i niedawno wsadziłem BLOSA bo na krokowym strasznie falowały mi obroty(teraz falują tylko na benzynie)

Nie wiem kiedy ta przepływka uległa uszkodzeniu i czy nie kupiłem juz auta z uszkodzoną.

 

mam pytanie:

czy to że jest uszkodzona ma wpływ na pracę silnika na gazie z Blosem, czy po jej wymianie autko sie odmuli ?

czy warto kupić używaną , narazie tylko taka wchodzi w grę (za nową zaśpiewał mi gości 1000zł) bo słyszałem że takie przepływki chyba zwane " na ciepły drut" siadaja po kilkudziesięciu tysiącach km ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RobertBMW

Wiecej informacji do mojego porzedniego pytania

Obroty na biegu jałowym 800. Podczas jazdy obroty osiągają 1500 i maksymalna prędkość 85km\h.Mocno dymi na biało, pali bez zarzutu. Filtr powietrza był wymieniany, przepływka była przeczyszczona. Katalizator również został przeczyszczony z katalizatorem czy bez tak samo dymi. Bezpieczniki tez zostaly sprawdzone, niebierze wody z układu chłodzenia

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, jestem nowy na forum, ale śledziłem wątek spadku mocy od dawna, bo moje 320d e46 98/99 było jakieś kulawe i nie wiedziałem, co z tym zrobić, a bałem się sporego wydatku u mechanika. Auto było strasznie słabe na niskich obrotach tak, że trzeba było utrzymywać go cały czas powyżej 2000 obrotów, żeby się nie zadławiło. Przy ruszaniu należało dodać trochę gazu, a przy wolnej jeździe pod górkę wrzucić na pierwszy bieg!! Teraz jest wszystko ok. Czyszczenie filterków nie dało nic, dałem to zrobić mechanikowi, mam nadzieję, że wyczyścił należycie. Problemem był przepływomierz, w serwisie BMW chcieli 1600 zł, za wymianę. Kupiłem nowy na allegro za 299zł. Jakiejś firmy QAP. Wymieniłem go sam, więc razem z przesyłką naprawa kosztowała mnie 310zł. Maszyna jeździ tak, jak powinna, ale mam pytanie, czy ktoś wie, czy przepływomierze tej firmy są dobre i się nie psują szybko?

Mój przepływomierz to QAP 16073. Znalazłem dystrybutora tych przepływomierzy, ale ma ich drożej niż mój z allegro. Wiem, że niektórzy mogą być zainteresowani tanimi zamiennikami, więc podaję adres:

http://www2.moto-profil.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=128&Itemid=2

 

I jeszcze jedno pytanie. Od dawna czuję w samochodzie zapach spalin gdy stoję dłuższy czas z uruchomionym silnikiem, gdy wyłączę nawiew do środka, to nic nie czuć. Podczas jazdy też wszystko w porządku. Ale wystarczy, że utknę w korku na dwie minuty i mam w środku okropny zapach. Może to wina WEBASTO, też czasem strasznie kopci. Może mi ktoś pomóc, czy to się jakoś czyści i w czym leży problem?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedstawię Wam pewną sytuację, która dzisiaj mi się zdarzyła i powinna ona dać powód do myslenia.

 

Mercedes C-class 2,2 (C200) CDI z 2005 roku.

Miesiąc temu, auto przyjechało na serwis, lecz niestety z braku filtra powietrza na stanie, nie został on wymieniony lecz zamówiony.

Filtr przyszedł, lecz właścieciel z autem się nie zjawił na 5 min usługę i powrócił po miesiącu z brakiem mocy. Nie wiedziałem, że nie został w nim wymieniony filtr, gdyż akurat historii wymian nie znałem, a usługę wykonywał współpracownik. Zajrzałem do filtra i chwyciłem się za głowę. Był już nowy więc go wymieniłem, lecz w niczym to nie pomogło. Turbina oczywiście na sterowaniu elektrycznym, więc na temat podcisnień nie ma co mówić.

Błędów nie wykazywało żadnych, a w jeźdźie muł niesamowity. Auto na automacie więc rozpędzało się do 2,500 tys obrotów kiedy przerzucał na wyższy bieg i na dalsze wciskanie pedału gazu kompletnie żadnej reakcji.

 

Postanowiłem odpiąć przepływkę i przejechać się bez niej. Oczywiście bez zmian i na dodatek nawet kontrolka Check Engine się nie zapaliła.

Wróciłem do warsztatu wyjąłem przepływkę, aby do zamówienia spisać numer, trochę ją obejrzałem i wrzuciłem z powrotem. Z ciekawości odpaliłem silnik no i oczywiście ta sama praca. Jednak przyszło mi do głowy spróbować przegazować silnik na postoju - dwie przegazówki i przy drugiej zaobserwowałem szybszy wzrost na obroty, przy czym bardziej słyszalna była turbina. Wysiadłem z auta, stanąłem jak wmurowany, klapłem maske i z powrotem do auta. Wrzuciłem Drive i myslałem że nie utrafię w bramę wyjazdową.

 

Pytanie teraz takie

Czy mam leczniczy uścisk w dłoni dla podzespołów elektrycznych, czy też może przegazówka spowodowała utworzenie nowej mapy sygnałów z przepływki w sterowniku silnika. Nie dochodziłem jeszcze do tematyki w jaki sposób przepływka i jakie sygnały przesyła do sterownika i chyba będę musiał to zrobić, bo dało mi to jeszcze do myslenia.

 

Narazie moje wytłumaczenie jest takie, że każdy przepływomierz powietrza tworzy pewną mapę w wartości zmiennych sygnałów uzależnionych od przepływu powietrza i na podstawie tej mapy przepływkę adaptuje do sterowania silnikiem. Nie daje mi bowiem spokoju temat o dobieraniu przepływek do pracy silnika co często ma miejsce w BMW. Zdarzają się nawet przypadki wymiany przepływki na oryginalną i z tym samym numerem, lecz bez efektu w mocy silnika.

 

Gdyby to się potwierdziło to powodem spadków mocy jest własnie powietrze, a dokładniej malejący przepływ powietrza, który na przełomie dłuższego czasu powoduje niewłaściwe sygnały przetwarzane przez moduł w sterowaniu silnikiem. Gdyby była to prawda to filterki na elektrozaworach, a zwłaszcza tym w sterowaniu turbiną mogą być zaczątkiem tego problemu. Pisałem już o tym, że przepływ powietrza jest uzależniony także od wydajności turbiny i jej opóźnienia w pracy przyczyniają się do nieodpowiednich sygnałów z przepływki.

Tworzy się jednym słowem koło zamknięte, gdzie jedno ma wpływ na pracę drugiego i poprzez czwarte wpływa na pracę pierwszego. W ostateczności kółko to odpowiedzialne jest za osiągnięcia silnika we wejsciu na obroty, a spowolnienie obrotów tego koła wywołuje spadek mocy.

 

Ale są to narazie moje spekulacje, których nie mogę do końca oprzeć na jednym aucie i to jeszcze w dodatku mercedesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich.potrzebuje pomocy.mianowicie moja dziewczyna kupila e46 320d z 2000 roku.i moim zdaniem bemka ta nie chodzi tak jak powinna.wogole nie czuc ze ma turbine.na 1 i 2 biegu czasami pociagnie lepiej od 2000 do 3000tys obr i pozniej slabnie.filtr powietrza i paliwa wymieniony.pod komp zero bledow.od czego zaczac?a na poczatek moze ktos mi powie jak taki dieselek powinien przyspieszac( w jakim zakresie obr i czy powinno sie odczuwac wzrost mocy np od 2000tys/obr).mialem kiedys e28 524td i tam wyraznie od 2000tys lepiej szedl.prosze o podpowiedzi.pzdr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Odpowiedź do ukinio1. Tak, od 2000 obrotów wyraźnie lepiej ciągnie, zerknij do instrukcji, a zobaczysz od jakich obrotów silnik osiąga maksymalny moment obrotowy. Już pisałem w tym wątku (zerknij na moją wypowiedź z 18 sierpnia) o przepływomierzu powietrza i radzę zacząć od tego, a choćby dlatego, że jest to jedna z najczęstszych przyczyn spadku mocy, a poza tym najłatwiej to wymienić jeśli ktoś ma dostęp do takich przepływomierzy. Przepływomierz ma swoją żywotność i to wcale nie tak dużą, jak co niektórzy myślą. Odsyłam do dobrych artykułów na ten temat, które można znaleźć na sieci. Czasami te urządzenie wysiada już po 60000km. Z wyglądu nic nie można stwierdzić, a komputer przy zwykłym odczycie zwykle nie wykryje błędu, ponieważ przepływomierz działa, ale stracił swoje parametry.

Często osoby kupujące używany samochód nie wiedzą, czy działa tak jak powinien, czy nie, bo nie miały okazji jeździć nowym, ja szczerze powiedziawszy też. Z moich obserwacji mogę jednak powiedzieć, że 320d e46 z silnikiem 136 konnym, wcale nie kopci tak jak gdzieś już czytałem i nie zauważyłem też żadnej dużej turbo dziury, o której też ktoś pisał.

Jeśli masz gdzieś wyciek oleju, to już chyba będzie robota dla fachowca - u mnie nic nie wycieka. Może w tym kryje się spadek mocy w samochodzie Twojej dziewczyny. Przyspieszenie w tym aucie to raczej żadna rewelacja, ale w sumie to jest dość dynamiczne i na pewno bardziej żwawe od 524td z 115 konnym silnikiem.

W każdym bądź razie nawet na obrotach poniżej 2000 silnik nie powinien gasnąć i mieć całkiem sporo mocy, choć dźwięk na niskich obrotach bywa trochę niepokojący, to znaczy jak stary diesel. Pozdrawiam.

PS Też miałem 524td e28 i przesiadłem się ponad rok temu na 320d, domyślam się, co kochasz najbardziej w swojej dziewczynie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

wprawdzie robertbmw opisywal inne silniki niz moj, ale ze i u mnie (M51) wystapily bardzo podobne objawy zaczalem sie interesowac tematem

objawy:

1-auto sie zbiera "jakby" nie mialo turbo

2-przy obrotach rzedu 3500 na 4 biegu (ale i na innych tez tyle ze przy innych obrotach) auto "ustalalo" predkosc na 160 km/h i dalej juz nie szlo - cos jakby odciecie - ekonomizer spadal z 15l na 10 i ... koniec przyspieszania

 

przyczyna byla jednak inna niz opisana powyzej, a ze sie to moze komus przydac wiec napisze co bylo

otoz urwal sie plastikowy krociec od przetwornika powietrze-prad - jest on obok tych 2 elektrozaworow po stronie kierowcy - nie moge drania namierzyc jednak na realoem.com - moze ktos pomoze ?

po wyciagnieniu tego przetwornika okazalo sie, ze juz go ktos kleil

wymienilem i auto jak nowe - cena 290 zl (nowy) + robocizna (robilem na ul. Kotlarskiej w Krakowie)

przy okazji wymienilem przewod gumowy od kolektora do tego przetwornika

 

acha, zanim sie ten krociec urwal calkowicie auto zaczelo gwizdac w rytm pracy turbiny - zdaje sie, ze powietrze uciekalo boczkiem i to ono tak gwizdalo

 

to tyle, pozdrawiam

zh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie,

 

czy te elektrozawory PRESSURE CONVERTER nr 11742247906

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2229&hg=11&fg=45

 

WYSTARCZY PRZEPSCIUKAC powietrzem??? Czy moze cos sie tam uszkodzic pod wplywem, sprzezonego powietrza - lepiej tego nie robic???

 

dzieki za odpowiedz!

 

pozdrawiam ALL

 

:)))))))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

czy jeden z tych elektrozaworow to element no. 17 ?? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=22_0034&hg=22&fg=05

 

oraz element no. 11? http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=11_2837&hg=11&fg=40

 

 

Nie moge jednaj znalezc numeru tego przepływomierza, na real.oem moze ktos pomoze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

WYSTARCZY PRZEPSCIUKAC powietrzem??? Czy moze cos sie tam uszkodzic pod wplywem, sprzezonego powietrza - lepiej tego nie robic???

 

Ja u siebie przeczyściłem sprężonym powietrzem i nic im się nie stało, są wykonane z dosyć mocnego tworzywa

 

 

O ile się nie myle, to te zawory które wskazałeś są sterowane elektrycznie, więc masz silnik M57N. w temacie jest mowa o sterowanych podciśnieniowo montowanych w silnikach M47 i M57 i tylko w tych ten problem występuje.

 

Miałem taką małą dziurę w obrotach od dłuższego czasu. Właściwie to od zakupu auta, chociaż nie dała o sobie znać podczas jazdy próbnej. Domyślam się, że właśnie z tego powodu poprzedni właściciel zdecydował się na sprzedaż tego auta. Pewnie myślał, że już zdycha turbo.

Wymieniłem rurę łączącą intercooler z turbiną, bo była pęknięta ale niewiele to pomogło. Dopiero po wyczyszczeniu tych filterków problem zniknął jak ręką odjął i teraz aż chce się jeździć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie myle, to te zawory które wskazałeś są sterowane elektrycznie, więc masz silnik M57N. w temacie jest mowa o sterowanych podciśnieniowo montowanych w silnikach M47 i M57 i tylko w tych ten problem występuje.

 

 

 

M57N szly od stycznia 2003 roku , ja mam auto z 10/2000 wiec mam M57, nie wiem gdzie sa te zaworki, nie widac ich golym okiem , musze chyba wjechac na kanal i tam zobaczyc o co biega, ogolnie to auto jest opoznione o 1 sek, podejrzewam ze to wlasnie przez to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może od któregoś miesiąca w którymś roku montowano te nowe zawory w M57 ?

 

ale twoje auto jest słabsze o zaledwie sekundę do setki niż katalogowo?

na przyspieszenie inne od katalogowego, lepsze bądź gorsze wpływa bardzo wiele rzeczy, m.in:

-rozmiar kół

-opory toczenia

-wyposażenie dodatkowe (większa masa)

-jak silnik został dotarty

-olej

-jakość paliwa (polskie nawet prosto z koncernu jest gorsze od sprzedawanego w europie zach.)

-masa kierowcy

-przebieg

 

itp. itd.

(kolejność dowolna)

 

jak wszystko to itp sprawy które w tej chwili nie przychodzą mi do głowy nazbierają się na "minus", to auto może mieć dużo mniejszego kopa chociaż jest w idealnym stanie technicznym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może od któregoś miesiąca w którymś roku montowano te nowe zawory w M57 ?

 

ale twoje auto jest słabsze o zaledwie sekundę do setki niż katalogowo?

na przyspieszenie inne od katalogowego, lepsze bądź gorsze wpływa bardzo wiele rzeczy, m.in:

-rozmiar kół

-opory toczenia

-wyposażenie dodatkowe (większa masa)

-jak silnik został dotarty

-olej

-jakość paliwa (polskie nawet prosto z koncernu jest gorsze od sprzedawanego w europie zach.)

-masa kierowcy

-przebieg

 

itp. itd.

(kolejność dowolna)

 

jak wszystko to itp sprawy które w tej chwili nie przychodzą mi do głowy nazbierają się na "minus", to auto może mieć dużo mniejszego kopa chociaż jest w idealnym stanie technicznym

 

 

Ja stawiam na te elektrozaworki, chce wymienic tez filtr paliwa, moze jest slaby przeplyw paliwa, co do paliwa to leje zawsze VERWA, z wyposazenia nic dodtkowego nie mam, olej zmioniony 2 tygodnie temu, ja po prostu stawiam na te elektorzaworki, moze zapachany katalkizator, jesli wyczyszczenie zaworkow nic nie pomoze to dam sobie spokoj , bo to tylko 1 sekunda, no moze 1,3 sek. ROznicy duzej nie robi,co innego jakby to 13 sek bylo,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszcze jeden problem.po zdjeciu obudowy filtra oazalo sie ze wszystko jest w oleju.skad moze tam leciec olej.i na wolnych obrotach slychac dziwne sykanie jakby na ktorysm cylindrze uciekala kompresja.czy one tak maja?

 

 

ja tez to mam, z przeplywomierza na laczeniu leci lekko olej , scieka i nie wiem skad tam sie bierze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

do robertbmw

dużo piszecie o utracie mocy w silnikach 2.0d i 3.0d. ja mam 530d 2003 rok e39 i zauważyłem że w nocy jak wdepnę na starcie to w lusterku widać chmurę dymu ale to nie jest czarny dym tylko szary. w ciągu dnia nie ma lub nie zauważyłem tego. auto ma przebieg 100tyś w automacie. jak stoję na postoju i wcisnę prawie do dechy to nic nie zakopci. czy diesel powinien dużo kopcić? i kiedy może? nadmieniam że auto nie traci mocy jechałem ostatnio ponad 200 i wszsytko było ok. i teraz mam dylemat - czyścić filterki czy od razu wymieniać przepływkę a może niczego nie ruszać i po prostu te silniki tak mają - muszą zakopcić i już!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten objaw ewidentnie wskazuje na filterki przy elektrozaworkach, zwłaszcza ten od siłownika podciśnieniowego turbiny.

 

A czy te filterki odpowiedzialne sa takze za prace silnika przy niskich obrotach? Np. przy powolnej jezdzie na dwojce lub ciut szybszej na trojce

Edytowane przez AD4M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.