Skocz do zawartości

F30, który silnik wybrać ? opinie, porady, porównania


bartos76

Rekomendowane odpowiedzi

Olo- wszystko kwestia elektroniki.

F30 przy wyłączonych systemach "symuluje" szperę dohamowując odpowiednio koła, tak żeby moc szła w jakimś stopniu na oba a nie tylko na jedno z nich.

Widać to nawet ruszając ostro na luźnej nawierzchni - zostają wyraźne dwa ślady.

Niestety zawsze będzie to tylko namiastka prawdziwej szpery i do tego przy takich zabawach zżera klocki(przód mam oryginalny i jeszcze spokojnie przelatałem na nim kilka albo kilkanaście tysięcy a tył 2-3k km temu już wyieniałem).

Z drugiej strony jak się nie ma co się lubi... Grunt, że jest lepiej niż w e46/e90 :wink:

Ktoś pisał tutaj, że w e90 z mocniejszymi motorami też tak jest. Być może, w słabszych z całą pewnością była bieda na suchym.

 

Co do przekładki to pisałem, że ja nie potrafię tego zrobić w f30 2.0d z automatem żeby to jakoś fajnie i płynnie wyglądało ale podejrzewam, że wprawny drifter pewnie po kilku próbach by sobie poradził. :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super, czekam z niecierpliwością (aż mi żyłka pęka), pewnie jeszcze parę osób również...

 

konwersje na mniejszą rozdzielczość czy inne formaty robi "dobrze i instynktownie": DivX converter ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wyluzuj chłopie bo Ci żyłkę pęknie. :wink:

Film mam już dla Ciebie - specjalnie dzisiaj pojechałem go nagrać żebyś nie marudził... I to na [bAD] zimówkach gdzie miałem problemy z wyjeżdżającym przodem! Musisz jednak jeszcze cierpliwie poczekać bo mam zabytkowy komputer i nie radzi sobie z wielkością plików z kamery. Jak go u kogoś przekonwertuje to wrzucę więc nie bij już piany bo to naprawdę żaden wyczyn - wystarczy poćwiczyć.

 

Co do run flat'ów Ja nie twierdze, że to jedyne słuszne rozwiązanie i opona idealna ale uważam, że nie taki diabeł straszny jak go malujecie i tak jak te opony mają swoje wady tak mają również zalety. Warto wziąć pod rozwagę za i przeciw a potem podejmować decyzję w zależności od swoich indywidualnych potrzeb i oczekiwań... :wink:

 

nie ukrywam, że ja też chętnie zobaczę filmik i nie piszę tego złośliwie. Miałem o tym pisać w "słynnym" wątku ale nie zdążyłem. Chciałbym wiedzieć po prostu jakim cudem f30 z silnikiem o niewiele większej mocy niż e90 na oponach 255 może pojechać bokiem na suchej nawierzchni i jeszcze podobno można przerzucić z jednej strony na drugą.

e90 2.0d przy szerokości 225 nie jedzie, przy 205 pozwala na zabawy w zimie, bo mokrym to też szału nie robi.

Nie wykluczam też braku umiejętności.

 

Bo e90 to szmelc i jest lata świetlne za f30 :)

Też czekam z niecierpliwością na rzeczony filmik :cool2: Już kupiłem piwo i chipsy. Aha, run flaty w zeszłym roku spaliłem rytualnie na ogrodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chipsy pewnie dawno zjedzone a piwo wypite(na zdrowie! :wink: ) ale cóż, kipeski ze mnie informatyk.

Jednak jak obiecałem tak słowa dotrzymuje - 320d z automatem, koła 18tki(z tyłu szerokości 255), suchy asfalt.

 

 

Teraz się pewnie zacznie, że kąt za mały, że dymu nie ma, że promień okręgu za mały, że za wolno... :wink: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Qrcze a ja w środe zastanawiałem się kto od rana piłuje auto na lotnisku , bo zawyczaj takie dzwięki to słyszę wieczorami oraz w nocy :lol:

 

Ten film powinien uciszyć wszystkich malkontentów, choć co ja gadam pewnie za chwile spadnie grad krytyki w stylu : za słąbo, za wolno,nic nie widać :x

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest szacun :cool2: :cool2: ,

dałeś to co obiecałeś (szkoda, że tak późno), gratulacje za wykorzystanie potencjału auta :cool2:

w aucie o takiej "mocy", powiem szczerze, że NIE potrafię tego zrobić...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Potrzebuje dobrej rady w kwestii zakupu F30.

 

Auto będzie dla żony na dojazdy do pracy, transport zaopatrzenia, dwóch nieletnich w fotelikach z tyłu i mikro-psa. W zasadzie w całości jazda po Wawie, do koleżanek pod Wawą i rodziny w promieniu 200 km a ewentualne dalsze wypady raczej w granicach PL.

W kwestii kolorystyki niewiele mam do powiedzenia więc będzie Luxury, Niebieski Tranzanit Met lub Brąz Hawański, na fotelach Biel Opalu i jakieś drewno orzechowe :x

Ale kwestie mechaniczne i wyposażenia mam do ogarnięcia. Zasadniczo celuję w 320d. Na takie auto ten silnik chyba jest dobrym wyborem. Do tego automat sportowy bo lewarek jest śliczniejszy (cytat dosłowny ;), pakiety Polski, Business, Advanced Parking (standard dla kobiet ;) i Drive Comfort. Dorzucę pewnie dostęp komfortowy, asystentów wycieraczek i świateł i może Hi-Fi. Czy na coś powinienem zwrócić uwagę lub coś dodać/zmienić?

Zastanawiam się czy warto wchodzić w X-Drive w tym samochodzie ?

 

Z góry dzięki za dobre rady i dzielenie się doświadczeniem :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli jazda po miescie i niedalekie wypady to ja bym odpuscil Xdrive...W gorach nie mieszkacie . Odpuscilbym tez 20d bo poprostu szkoda diesla w miesice jeszce pewnie na krotkich odcinkach . Benzyna bedzie cichsza, szybciej sie zagrzeja maluchy w zimowe dni , i mysle ze sprawi mniej klopotow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

celuję w 320d. Na takie auto ten silnik chyba jest dobrym wyborem. Do tego automat sportowy bo lewarek jest śliczniejszy (cytat dosłowny ;), pakiety Polski, Business, Advanced Parking (standard dla kobiet ;) i Drive Comfort. Dorzucę pewnie dostęp komfortowy, asystentów wycieraczek i świateł i może Hi-Fi. Czy na coś powinienem zwrócić uwagę lub coś dodać/zmienić?

Zastanawiam się czy warto wchodzić w X-Drive w tym samochodzie ?

 

Z góry dzięki za dobre rady i dzielenie się doświadczeniem :cool2:

moja żona jeździła przez rok po W-wie w 330d lci (czyli ten sam motor co Twój obecny tylko z 1 turbiną), z racji, że 1 turbina i mniejsza waga i wymiary auto powinno mniej palić a średnia z roku wyszła 11l z ~10k km...auto w 100% sprawne, powód jeden tylko MAŁE/KRÓTKIE dystanse...

1) odradzam diesla na miasto,

 

miałem RWD ale poprzednia zima była DŁUGA i MROŹNA, ~10 x wypychali ją z parkingu pod żłobkiem/przedszkolem, ~5x dzieci nie poszły do żłobka/przedkszlola bo auto nie dało rady wyjechać z parkingu podziemnego ..

2) tylko wersja X- drive...

 

im więcej "bajerów" tym lepiej, tani, fajny bajer to ledy zewnętrzne w klamkach drzwi :wink: , zimą szybko robi się ciemno i auto dobrze prezentuje się pod "żłobkiem",

 

- jak dzieci masz b. małe to nieźle "ucisza" szklany dach, ~kilka razy przesuniesz tam i z powrotem i w aucie zapada cisza,

- jak wersja na miasto na krótkie dystanse to grzane stołki, ja miałem do żłobka ~2km auto nie dało rady się nagrzać a już trzeba było wysiadać, zapinasz grzanie i jest termiczny "komfort",

- jak dla żony to tylko "aktywna kierownica" - łatwiej się kręci (1 obrót mniej od krawędzi do krawędzi w porównaniu do auta bez układu),

- standardowe fotele, sportowe mają "wysokie" burty i przy wsiadaniu powstają siniaki,

- kierownica nie M pakietowa, dla większości kobiet jest za gruba...

 

udanych zakupów :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się żeby dać sobie spokój z dieslem, lepiej 20i. Co do wyposażenia będzie gruba sztuka :D może grzanie postojowe, jeżeli jest możliwe? Ja bym z xdrive nie rezygnował:

1. Bezpieczniej się jeździ po mokrym, śliskim. Nie wiem jak twoja żona ale u mnie było tak: zawieź mnie bo mi się nie chcę.

2. Góry nie góry ale nieodśnieżony parking czy osiedle i się zakopać można łatwo przy braku doświadczenia czy umiejętności.

 

I jeszcze takie dwa grosze, jak ma być do wożenia dzieci i psa to może 3GT, jest tam dużo więcej miejsca z tyłu :).

 

Zgadzam sie z AO co do wyposażenia o grzane fotele, dach i kierownicę:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na śliskim Jeździ się mniej bezpiecznie. Xdrive daje złudzenie znacznie lepszej przyczepności. To skutkuje nadmiernym zwiększaniem prędkości na śliskiej drodze i ryzykiem wypadku. W życiu bym swojej żonie nie dal auta z napędem 4x4 właśnie ze względu na bezpieczeństwo. I tak jeździ o wiele za szybko po śniegu, ale przy rwd ma przynajmniej jakieś informacje jak jest ślisko. Dodatkowo xdrive pogarsza wyważenie bmw a tym samym pogarsza - może minimalnie ale jednak trzymanie się auta w zakręcie. Owszem xdrive pozwala szybciej z zakrętu wyjechać dzięki lepszej trakcji, ale apex trzeba pokonać z niższa prędkością.

Oczywiście jeśli ktoś mieszka w górach to można mówić o poprawie bezpieczeństwa np. W sytuacji podjazdu pod strome wzniesienie. W mieście takich sytuacji praktycznie nie ma. A słynna szczecińska górka to wyjątek potwierdzający regułę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym hamowanie to nie był bym taki pewny. Do wyhamowania zawsze jest większa masa przy 4x4, a dobre opony zapewniają przy rwd wystarczającą trakcję.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.