Jeżeli chodzi o opony. Ile razy zdarzyło Ci się ja wymieniać? Owszem sam jestem za normalną oponą z zapasem w bagażniku albo pełnym kołem awaryjnym, ale jak mam do wyboru zestaw naprawczy vs run flat wybrałbym to drugie. Bo: 1. Jak rozwali Ci się mocno opona to ani runflat ani zestaw naprawczy tyko wymiana opony pozwoli Ci jechać dalej, a wypadku małej awarii trzeba pierdzielić się z systemem naprawczym. 2. Subiektywne odczucie: przez to, że opona jest twardsza to felgi się nie wykrzywiają. Jeździłem po tych samych drogach na normalnych oponach to felgi co sezon prostowałem, mam runflat i nic. Ale może być też wina felgi czy szczęścia. Co do silnika. Pojeździsz 318d i za rok będziesz szukał tematu na forum: jak podnieść moc w samochodzie. Ja bym brał 320d bez żadnego ED. Ten silnik jest na prawdę ekonomiczny i bym nie cudował. Benzyna a spalanie katalogowe - zapomnij. Owszem w trasie pewnie będzie podobnie jak diesel tylko, że jak w benzynie będziesz chciał mocniej to od razu spalanie poleci wysoko do góry. Przy twoich przebiegach nie zastanawiałbym się nad benzyną. Wyposażenie dodatkowe: zastanów się z czego będziesz korzystał na co dzień, ogólnie ja wychodzę z założenia, że lepszy silnik mniej wyposażenia. :)