Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Olo- wszystko kwestia elektroniki.

F30 przy wyłączonych systemach "symuluje" szperę dohamowując odpowiednio koła, tak żeby moc szła w jakimś stopniu na oba a nie tylko na jedno z nich.

Widać to nawet ruszając ostro na luźnej nawierzchni - zostają wyraźne dwa ślady.

Niestety zawsze będzie to tylko namiastka prawdziwej szpery i do tego przy takich zabawach zżera klocki(przód mam oryginalny i jeszcze spokojnie przelatałem na nim kilka albo kilkanaście tysięcy a tył 2-3k km temu już wyieniałem).

Z drugiej strony jak się nie ma co się lubi... Grunt, że jest lepiej niż w e46/e90 :wink:

Ktoś pisał tutaj, że w e90 z mocniejszymi motorami też tak jest. Być może, w słabszych z całą pewnością była bieda na suchym.

 

Co do przekładki to pisałem, że ja nie potrafię tego zrobić w f30 2.0d z automatem żeby to jakoś fajnie i płynnie wyglądało ale podejrzewam, że wprawny drifter pewnie po kilku próbach by sobie poradził. :8)

Opublikowano

super, czekam z niecierpliwością (aż mi żyłka pęka), pewnie jeszcze parę osób również...

 

konwersje na mniejszą rozdzielczość czy inne formaty robi "dobrze i instynktownie": DivX converter ...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyluzuj chłopie bo Ci żyłkę pęknie. :wink:

Film mam już dla Ciebie - specjalnie dzisiaj pojechałem go nagrać żebyś nie marudził... I to na [bAD] zimówkach gdzie miałem problemy z wyjeżdżającym przodem! Musisz jednak jeszcze cierpliwie poczekać bo mam zabytkowy komputer i nie radzi sobie z wielkością plików z kamery. Jak go u kogoś przekonwertuje to wrzucę więc nie bij już piany bo to naprawdę żaden wyczyn - wystarczy poćwiczyć.

 

Co do run flat'ów Ja nie twierdze, że to jedyne słuszne rozwiązanie i opona idealna ale uważam, że nie taki diabeł straszny jak go malujecie i tak jak te opony mają swoje wady tak mają również zalety. Warto wziąć pod rozwagę za i przeciw a potem podejmować decyzję w zależności od swoich indywidualnych potrzeb i oczekiwań... :wink:

 

nie ukrywam, że ja też chętnie zobaczę filmik i nie piszę tego złośliwie. Miałem o tym pisać w "słynnym" wątku ale nie zdążyłem. Chciałbym wiedzieć po prostu jakim cudem f30 z silnikiem o niewiele większej mocy niż e90 na oponach 255 może pojechać bokiem na suchej nawierzchni i jeszcze podobno można przerzucić z jednej strony na drugą.

e90 2.0d przy szerokości 225 nie jedzie, przy 205 pozwala na zabawy w zimie, bo mokrym to też szału nie robi.

Nie wykluczam też braku umiejętności.

 

Bo e90 to szmelc i jest lata świetlne za f30 :)

Też czekam z niecierpliwością na rzeczony filmik :cool2: Już kupiłem piwo i chipsy. Aha, run flaty w zeszłym roku spaliłem rytualnie na ogrodzie.

Opublikowano

Chipsy pewnie dawno zjedzone a piwo wypite(na zdrowie! :wink: ) ale cóż, kipeski ze mnie informatyk.

Jednak jak obiecałem tak słowa dotrzymuje - 320d z automatem, koła 18tki(z tyłu szerokości 255), suchy asfalt.

 

 

Teraz się pewnie zacznie, że kąt za mały, że dymu nie ma, że promień okręgu za mały, że za wolno... :wink: :lol:

Opublikowano

Qrcze a ja w środe zastanawiałem się kto od rana piłuje auto na lotnisku , bo zawyczaj takie dzwięki to słyszę wieczorami oraz w nocy :lol:

 

Ten film powinien uciszyć wszystkich malkontentów, choć co ja gadam pewnie za chwile spadnie grad krytyki w stylu : za słąbo, za wolno,nic nie widać :x

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Opublikowano

jest szacun :cool2: :cool2: ,

dałeś to co obiecałeś (szkoda, że tak późno), gratulacje za wykorzystanie potencjału auta :cool2:

w aucie o takiej "mocy", powiem szczerze, że NIE potrafię tego zrobić...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Dobrze widzę nasze Krywlany ? :)

I biały kolorek ? To czasem się mijamy - ma mineralnym szarym jeżdżę :)

Opublikowano

Wracając do meritum wątku 8-)

Beemka zamówiona, zaliczka wpłacona

320ED Business Saloon, Black Sapphire +parę dupereli w dodatkach

 

Teraz pozostało tylko oczekiwanie do 1 marca :cry:

 

Jeszcze raz dzięki za wszystkie porady.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Potrzebuje dobrej rady w kwestii zakupu F30.

 

Auto będzie dla żony na dojazdy do pracy, transport zaopatrzenia, dwóch nieletnich w fotelikach z tyłu i mikro-psa. W zasadzie w całości jazda po Wawie, do koleżanek pod Wawą i rodziny w promieniu 200 km a ewentualne dalsze wypady raczej w granicach PL.

W kwestii kolorystyki niewiele mam do powiedzenia więc będzie Luxury, Niebieski Tranzanit Met lub Brąz Hawański, na fotelach Biel Opalu i jakieś drewno orzechowe :x

Ale kwestie mechaniczne i wyposażenia mam do ogarnięcia. Zasadniczo celuję w 320d. Na takie auto ten silnik chyba jest dobrym wyborem. Do tego automat sportowy bo lewarek jest śliczniejszy (cytat dosłowny ;), pakiety Polski, Business, Advanced Parking (standard dla kobiet ;) i Drive Comfort. Dorzucę pewnie dostęp komfortowy, asystentów wycieraczek i świateł i może Hi-Fi. Czy na coś powinienem zwrócić uwagę lub coś dodać/zmienić?

Zastanawiam się czy warto wchodzić w X-Drive w tym samochodzie ?

 

Z góry dzięki za dobre rady i dzielenie się doświadczeniem :cool2:

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Opublikowano
jesli jazda po miescie i niedalekie wypady to ja bym odpuscil Xdrive...W gorach nie mieszkacie . Odpuscilbym tez 20d bo poprostu szkoda diesla w miesice jeszce pewnie na krotkich odcinkach . Benzyna bedzie cichsza, szybciej sie zagrzeja maluchy w zimowe dni , i mysle ze sprawi mniej klopotow.
Opublikowano
celuję w 320d. Na takie auto ten silnik chyba jest dobrym wyborem. Do tego automat sportowy bo lewarek jest śliczniejszy (cytat dosłowny ;), pakiety Polski, Business, Advanced Parking (standard dla kobiet ;) i Drive Comfort. Dorzucę pewnie dostęp komfortowy, asystentów wycieraczek i świateł i może Hi-Fi. Czy na coś powinienem zwrócić uwagę lub coś dodać/zmienić?

Zastanawiam się czy warto wchodzić w X-Drive w tym samochodzie ?

 

Z góry dzięki za dobre rady i dzielenie się doświadczeniem :cool2:

moja żona jeździła przez rok po W-wie w 330d lci (czyli ten sam motor co Twój obecny tylko z 1 turbiną), z racji, że 1 turbina i mniejsza waga i wymiary auto powinno mniej palić a średnia z roku wyszła 11l z ~10k km...auto w 100% sprawne, powód jeden tylko MAŁE/KRÓTKIE dystanse...

1) odradzam diesla na miasto,

 

miałem RWD ale poprzednia zima była DŁUGA i MROŹNA, ~10 x wypychali ją z parkingu pod żłobkiem/przedszkolem, ~5x dzieci nie poszły do żłobka/przedkszlola bo auto nie dało rady wyjechać z parkingu podziemnego ..

2) tylko wersja X- drive...

 

im więcej "bajerów" tym lepiej, tani, fajny bajer to ledy zewnętrzne w klamkach drzwi :wink: , zimą szybko robi się ciemno i auto dobrze prezentuje się pod "żłobkiem",

 

- jak dzieci masz b. małe to nieźle "ucisza" szklany dach, ~kilka razy przesuniesz tam i z powrotem i w aucie zapada cisza,

- jak wersja na miasto na krótkie dystanse to grzane stołki, ja miałem do żłobka ~2km auto nie dało rady się nagrzać a już trzeba było wysiadać, zapinasz grzanie i jest termiczny "komfort",

- jak dla żony to tylko "aktywna kierownica" - łatwiej się kręci (1 obrót mniej od krawędzi do krawędzi w porównaniu do auta bez układu),

- standardowe fotele, sportowe mają "wysokie" burty i przy wsiadaniu powstają siniaki,

- kierownica nie M pakietowa, dla większości kobiet jest za gruba...

 

udanych zakupów :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Zgadzam się żeby dać sobie spokój z dieslem, lepiej 20i. Co do wyposażenia będzie gruba sztuka :D może grzanie postojowe, jeżeli jest możliwe? Ja bym z xdrive nie rezygnował:

1. Bezpieczniej się jeździ po mokrym, śliskim. Nie wiem jak twoja żona ale u mnie było tak: zawieź mnie bo mi się nie chcę.

2. Góry nie góry ale nieodśnieżony parking czy osiedle i się zakopać można łatwo przy braku doświadczenia czy umiejętności.

 

I jeszcze takie dwa grosze, jak ma być do wożenia dzieci i psa to może 3GT, jest tam dużo więcej miejsca z tyłu :).

 

Zgadzam sie z AO co do wyposażenia o grzane fotele, dach i kierownicę:)

Opublikowano

Na śliskim Jeździ się mniej bezpiecznie. Xdrive daje złudzenie znacznie lepszej przyczepności. To skutkuje nadmiernym zwiększaniem prędkości na śliskiej drodze i ryzykiem wypadku. W życiu bym swojej żonie nie dal auta z napędem 4x4 właśnie ze względu na bezpieczeństwo. I tak jeździ o wiele za szybko po śniegu, ale przy rwd ma przynajmniej jakieś informacje jak jest ślisko. Dodatkowo xdrive pogarsza wyważenie bmw a tym samym pogarsza - może minimalnie ale jednak trzymanie się auta w zakręcie. Owszem xdrive pozwala szybciej z zakrętu wyjechać dzięki lepszej trakcji, ale apex trzeba pokonać z niższa prędkością.

Oczywiście jeśli ktoś mieszka w górach to można mówić o poprawie bezpieczeństwa np. W sytuacji podjazdu pod strome wzniesienie. W mieście takich sytuacji praktycznie nie ma. A słynna szczecińska górka to wyjątek potwierdzający regułę.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.