Skocz do zawartości

Chiptuning F-ek/wykresy/modyfikacje itp.


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

Badalem temat hartge i rozmawialem ze Smorawinskim w poznaniu, absolutnie Harge kasuje gwarancję bmw. Maja jakas swoja ale bmw kasuje. Tylko kit bmw utrzymuje gwarancje.

Kontaktowalem sie z hartge w niemczech mailowo, a 3 dni pozniej zadzwonil Poznań :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Gwarancja kończy mi się za 2 miesiące i zastanawiam się nad dłubnięciem silnika.

Coraz więcej lokalnych "tunerów" podejmuje się modyfikacji tego motoru, VTECH oraz jako alternatywa zagraniczne firmy specjalizujące się w BMW...

Ceny są mocno zróżnicowane, firmy zagraniczne "kroją" ok 3x drożej niż polskie - wiadomo, dają gwarancję, ale czy coś więcej ?

 

Sam sie kiedys zastanawialem - przy innym samochodzie - czy by tam nie zrobic softu i wszyscy znajomi kategorycznie odradzali

BMW Auto Rawski - NIE POLECAM!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gwarancja kończy mi się za 2 miesiące i zastanawiam się nad dłubnięciem silnika.

Coraz więcej lokalnych "tunerów" podejmuje się modyfikacji tego motoru, VTECH oraz jako alternatywa zagraniczne firmy specjalizujące się w BMW...

Ceny są mocno zróżnicowane, firmy zagraniczne "kroją" ok 3x drożej niż polskie - wiadomo, dają gwarancję, ale czy coś więcej ?

 

miałem ten silnik chipowany od razu jak się dotarł ~4 tys.km przebiegu, 2 miesiące użytkowania auta (2010r), wyniki wg hamowni inercyjnej 286KM/617Nm (maksymalny pik), silnik miał większy potencjał ale program zrobiony był na moją prośbę na werjsę lekką aby linia Nm nie wychodziła powyżej 600Nm...

 

gwarancja przepadła, auto ma obecnie ~70tys.km nic się nie zepsuło, nic nie skrzypi/wybucha...jedyne zalecenie to wymiany eskploatacyjne zgodnie z rozumem a nie z zaleceniami ASO, wymiany logiczne nie okerosowe robię jednak w wszystkich autach niezależnie czy auto jest seryjne czy wzmacniane...

 

różnica w chipach (czyli programach indywidualnych) pomiędzy RP a Europa jest taka, że u nas za "dobry" program płacisz ~1500zł a w Europie za "słaby" program płacisz ~1500 Eur...

 

gwarancja Tunerów tak jak napisał Miatamad...

 

robić czy nie robić kwestia indywidualna...

 

aby robić należy jednak rozróżniać chipy od "chipów", nie mylić chipów z boxami (1 / x kanałowymi) wiedzieć na czym polegają, co zmieniają, co mogą ewentualnie niszczyć i dlaczego, nie powielać mitów tylko być świadomym użytkownikiem...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Panowie nie wierzcie gwarancji BMW AG po chipowaniu czy tzw. boxie AC Schnitezerze - sikora sam sie przyznal iz jesli cos fabrycznego wyskoczy to wyciagaja box i przywracaja fabryczne ustawienia.

 

 

AC Schnitezerze ceny zaczynaja sie od 9 tys zl za silnik 2.0d i dochodza do 16 tys zl za 535d to tylko jest box jesli zglebicie sie co do gwarancji AC Schnitezerze to jak koledzy pisza wyzej Polakow traktuja jak ludzi z jaskini i odrazu ci powiedza iz to nie ich wina tylko czynnik ludzki:)

 

dlatego zrobic chip na hamowni w dobrej sprawdzonej firmie i wasza bumia bedzie dlugo wam sluzyla no chyba iz trafny model trafil do was :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już o tym kiedyś. Moim zdaniem gwarancja wystawiona przez niemieckiego chipologa/tjunera będzie w Polsce g**no warta. Zawsze udowodnią, że Polak troglodyta lał zasyfione polskie paliwo, katował zimny silnik i generalnie skoro 5 lat temu jeszcze mieszkał w jaskini i z maczugą polował na białe niedźwiedzie to na pewno ON popsuł auto a nie dr inż. Helmut swoim boxem. Jak ktoś ma czas, kasę i wiedzę żeby się w Niemczech sądzić to OK ale wolałbym mieć do czynienia z polskim przedsiębiorcą, który wiadomo, że będzie się podobnie wymigiwał jeśli auto zrobi bum ale gdzie poza sprawnym i szybko działającym polskim systemem prawnym :norty: mam jeszczę na podorędziu narzędzia typu obsmarowanie patałacha na forach i tym podobne.

 

Też z podobnego założenia wychodzę...

Idąc krok do przodu może ktoś polecić sprawdzony punkt, który "efki" już dłubał ?

Ciekawe, że w Helmutowie podają 286-290KM z silnika 3.0D 245KM, nasi specjaliści 277-280...

 

Bo w Niemczech podają wyniki nieco na wyrost, żeby ściągnąć Klienta. AC S oraz Hartge podają dla mojej wersji 2.0d 184KM 380Nm wyniki na poziomie 220KM i 445-450Nm po sofcie, czy boxie - nie mam pojęcia co oni dają. W Polsce tylko jeden tuner zaoferował się z podobnym wynikiem, ale przy jednoczesnym zaślepieniu EGR, bo nie wyrabiał by się.

Jesteś z Warszawy - podjedź do Rogala na Mineralną i zrobi Ci dobrze :norty: WAŁtechu za skarby świata nie polecę nawet wrogowi - partacze i konowały, powinni kluchy lepić w barze szybkiej obsługi :search:

Co do użytkowania auta z chipem, to tak jak napisał AO - mądre kreski i ogarnięty kierowca i auto będzie służyło bardzo długo :cool2:

 

Co do gwarancji BMW, to mi również Sikora potwierdzał, że w obu AC S oraz Hartge przepada :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pisałem już o tym kiedyś. Moim zdaniem gwarancja wystawiona przez niemieckiego chipologa/tjunera będzie w Polsce g**no warta. Zawsze udowodnią, że Polak troglodyta lał zasyfione polskie paliwo, katował zimny silnik i generalnie skoro 5 lat temu jeszcze mieszkał w jaskini i z maczugą polował na białe niedźwiedzie to na pewno ON popsuł auto a nie dr inż. Helmut swoim boxem. Jak ktoś ma czas, kasę i wiedzę żeby się w Niemczech sądzić to OK ale wolałbym mieć do czynienia z polskim przedsiębiorcą, który wiadomo, że będzie się podobnie wymigiwał jeśli auto zrobi bum ale gdzie poza sprawnym i szybko działającym polskim systemem prawnym :norty: mam jeszczę na podorędziu narzędzia typu obsmarowanie patałacha na forach i tym podobne.

 

Też z podobnego założenia wychodzę...

Idąc krok do przodu może ktoś polecić sprawdzony punkt, który "efki" już dłubał ?

Ciekawe, że w Helmutowie podają 286-290KM z silnika 3.0D 245KM, nasi specjaliści 277-280...

 

Bo w Niemczech podają wyniki nieco na wyrost, żeby ściągnąć Klienta. AC S oraz Hartge podają dla mojej wersji 2.0d 184KM 380Nm wyniki na poziomie 220KM i 445-450Nm po sofcie, czy boxie - nie mam pojęcia co oni dają. W Polsce tylko jeden tuner zaoferował się z podobnym wynikiem, ale przy jednoczesnym zaślepieniu EGR, bo nie wyrabiał by się.

Jesteś z Warszawy - podjedź do Rogala na Mineralną i zrobi Ci dobrze :norty: WAŁtechu za skarby świata nie polecę nawet wrogowi - partacze i konowały, powinni kluchy lepić w barze szybkiej obsługi :search:

Co do użytkowania auta z chipem, to tak jak napisał AO - mądre kreski i ogarnięty kierowca i auto będzie służyło bardzo długo :cool2:

 

Co do gwarancji BMW, to mi również Sikora potwierdzał, że w obu AC S oraz Hartge przepada :wink:

 

 

I coraz jaśniej się robi w temacie...

U Rogala robiłem 2 auta i jestem zadowolony - nie wiedziałem, że dłubie już te silniki :)

W poniedziałek podjadę i dowiem się co i jak... :)

Dzięki za info :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ma ktoś może jakaś wiedzę na temat firmy Masters Tuning?

 

 

podobno jedna z leszych firm tuningowych w kraju tak pisza na forach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich,

potrzebuje zchipować swoją f10 2.0 184 KM diesel, z tego co się dowiedziałem, to narazie nikt tego nie robi, zostaje tylko box.

Z jednej strony jest Hartge i AC Schnitzer ale ceny ok 10-12 tys za box to mega przesada...

Znalazłem też box w V-Tech uwaga....za 1500 zł i teraz pytanie czy warto coś takiego zakładać?

Są jakieś inne alternatywy do w/w rozwiązań?

p.s

gwarancja kończy mi się za miesiąc więc nie zależy mi na niej...

p.s

właśnie się dowiedziałem, że alta racing robi chiptuning poprzez zmianę oprogramowania a nie poprzez box

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
V-Techa box omijaj szerokim lukiem - czasami dasz box i nic nie zyskujesz. Kiedys opisywali na forum iz wpinali boxy i nie czuli roznicy jeden podjechal na hamownie i okazalo sie iz zmienilo sie jakies o jakies 2%:) od fabrycznych parametrow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli nie masz gwarancji na auto to lepiej dla ciebie i dla auta zrobić program i wgrać go do twojego sterownika. Z moich informacji sterowniki w autach typu F nie są tak łatwo programowalne i mają dużo obostrzeń. Wydaje mi się nawet że trzeba bezpośrednio na stole się podłączyć żeby ściągnąć soft i go wczytać. Tak więc nie wiem czy jest tak wielu tunerów którzy to zrobią, proponował bym kogoś dobrego. Boxa nie polecam jeśli masz już po gwarancji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, za niedługo (2 miesiące) odbiór 528i;) Pierwszy raz tu czytam o chip tuningu. Poszukałem czegoś właśnie do tego modelu i znalazłem takie coś: http://www.racechip.de/en/chiptuning/bmw/5er/f10/528i-180kw/index.php

Jak myślicie, da to radę wycisnąć 300 koni przy tym nie sfajczyć silnika? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzę Ci kolego najpierw pojeździć autem które i tak całkiem daje radę. Potem zastanowić się czy warto tracić gwarancję na silnik który ma wszystkie atuty "marzenia aso". A potem dopiero myśleć o tuningu. Jeśli chciałbyś nie martwić się o "sfajczenie silnika" to trzeba było iść w wolnossące R6 lub E60 V10 :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Chip w kraju F10 oprocz 2.0d jest duzym problemem - wiekszosc firm nie robi na dzien dzisiejszy chipa lub moga sie podjac ale to koszt okolo 3 -4 tys. zl powod ( trudne dojscie do programu ) najlepsza oferte otrzymalem w V-techu cena 2500zl nie maja zadnego doswiadczenia z moim silnikiem.

Mam znajomego niemca ktory znalazl mi firme http://www.roogio.com ale cena to min. 1000EURO oraz kalkulujac wyjazd plus koszty przejazdu to wychodzi ponad 2 tys. Euro

 

AC Schnicera w D?e daje 2999 euro w DE a w kraju dostalem cene z rabatem na 13000zl ( w tym tzw. gwarancja producenta i motaz:) )

Alpina tylko i wylacznie robi auta f 10 przy zamowieniu nowego modelu i ceny startuja od 74.000Euro

to na tyle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A ja mam Performance Power kit w 520d i naprawdę jestem zadowolony! Samochód ożył i jest całkiem inna jazda. To nie jest zmiana tylko paru km ale wgrywają całkiem inne oprogramowanie silnika, skrzyni itp. Wszystko fajnie ze sobą współpracuje i do tego spalanie trochę się zmniejszyło :D
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O mam zamiar na ten pakiet się zdecydować .

 

Napisz proszę ile płaciłeś za pakiet oraz ile za instalacje tego pakietu ?

 

Mi proponują 4891zl za pakiet oraz 1600zl za instalacje.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja też coś takiego płaciłem tylko, że czekałem z miesiąc na ten pakiet bo się pomylili i zamówili pakiet nie do mojego samochodu. Z racji tego dali mi rabat chyba 1500 zł . Dokładnie nie pamiętam
"Albo GRUBO albo WCALE"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.