Skocz do zawartości

Chiptuning F-ek/wykresy/modyfikacje itp.


maja22

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem po pomiarach 535 xd AC-schnitzer :

- na pokładzie 2 dorosłe osoby + 2 dzieciaki

- pełen bagażnik

- 3/4 baku

- ustawienie na sport+

0-100km/h : pomiar 1 - 5.1sek pomiar 2 - 4.9sek

 

 

chyba z bardzo dużej górki :wink:

 

zdecydowanie szybciej od 550d :wink: , który kręci się ~700 obrtów wyżej (wyżej zmiania biegi) :wink:

 

 

odczepiany modol ( takie same ustawienia i tyle samo osob na pokladzie):

 

jak odczepiłeś :?: , kóre gniazda rozłączyłeś :?: , w boxie AC jest chyba 6 wtyczek/gniazd ? możesz napisać ile dokładnie :?:

 

wklej wykres z hamowni, w 3-mieście jest ich kilka, pomiar to ~150zł, możesz pstryknąć też pamiątkową fotkę auta na pomiarze, auta na hamowi ładnie sie prezentują :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moduł ACS można wypiąć przez odpięcie w przewodów z wtrysków, u mnie 6 gniazd to 6 wtyczek. Tak robiono w moim aucie. Wiem, że AO jest totalnym przeciwnikiem wszelkich sterowników i jednocześnie ma w tym przedmiocie wiedzę. Rok temu (nie wiem dlaczego ten wątek wcieło ) podałem prześpieszenia mierzone w moim aucie i wówczas AO również to wykpił pisząc coś o górkach i wiatrach. Przyśpieszenia były mierzone przez wpięty w auto komputer, a ja widziałem to z tylnej kanapy. Dawno skończyłem naście lat i od dawna nie pajacuję, jaki miałbym cel wypisując nieprawdę na tym forum. Po roku jezdżenia z modułem ACS stwierdzam, że to z..jebiste urządzenie.

Do osiągów opisanych przez Maję22, nie odniosę się z dwóch względów : ma znacznie mocniejszy silnik a po wtóre zupełnie się na tym nie znam.

Larsen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

ok pomiary byly zrobione zaraz przed zainstalowaniem modulu przez Sikore

 

z gorki nie bylo :) a do tego jechalem pod wiatr ktory byl czasami dosc mocno wyczuwalny bo powyzej 200km/h autem czasami mocno zachwialo

 

Zgadam sie z AO iz modul to ostatecznosc - sam wole chip jak pisalem czesniej ale jak mozna to zrobic jak od 6 miesiecy nikt nie chce tego dotknac

 

do tego porownanie z fabrycznym 535d kombi wyzej opisywalem na forum i czy bylo pod gorke czy z gorki - roznica byla duza

 

 

mam plan podjechac na hamownie i zobaczyc ile wypluje ale mi nie zalezy czy bedzie 340 czy 370KM widze duza roznice na drodze i to sie liczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
fabrycznie ma 5.5sek ja wg. moich mailem 4.9-5.1sek zakladjac zakres bledu moze byc nawet 5.5- ale mi niie zalezy kto co pisze widze iz auto ciagnie o wiele lepiej szczegolnie od 80-200km/h i jestem zadowolony :norty:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde „urządzenie” zwiększające KM/Nm skraca czasy przyspieszeń.

 

Pisałem z sarkazmem bo uważam, że w tym dziale (nowe auta, kupione przez poważnych ludzi), nie powinno się wprowadzać w błąd.

 

Uważam, że kolega Maja NIE napisał prawdy:

 

1) pomiary po demontażu:

 

- byłem przy demontażu boxa AC-S, potrzebny jest śrubokręt (aby podważać blokujące spinki), kombinerki (aby dobrze złapać) i sprawne dłonie, które jak wiedzą co/gdzie/jak łapać to i tak „uwalą się brudem” po łokcie,

- musisz odpiąć minimum siedem gniazd (każdy cylinder + czujnik temp. spalin).

 

Przypuszczam, że kolega Maja nie wie gdzie są gniazda/wtyczki. Ja nie wiedziałem do momentu kiedy nie popatrzyłem a i tak nie próbowałbym wypinać bojąc się o połamanie w miarę delikatnych wtyczek.

 

ZROBIĆ TO PODCZAS postoju zimą w PODRÓŻY (2 dorosłych + 2 dzieciaków) jest to NIE realne. Takich informacji nie zawiera jednak strona www producenta czy artykuł w prasie.

 

2) pomiary z boxem (wynik auta kolegi Maja: 4,9s), bazując na sprawdzanej testowo 550d:

 

- wynik z pomiarów (nie katalogu/strony www/…)do 100km/h: 5,0-5,2s,

- pomiar na zimowych oponach (weźmy te najlepsze, które może mieć Maja): +0,1s,

- pomiar z dużym załadunkiem (dodatkowy dorosły, 2 dzieciaków, bagaże) ~150kg: +0,1-0,2s,

- wyższe parametry KM/Nm.

 

Wychodzi, że MOCNIEJSZE 550d robi czas w warunkach opisanych przez kolegę Maję: od 5,2s, do 5,5s.

 

Dodatkowo 550d zmienia biegi wyżej dzięki czemu 535d zrobione (chipem/boxem/czarami) na takie same wartości KM/Nm i tak straci kolejne 0,1s.

 

Nie wiem czemu miał służyć opis Maji. Nawet jeżeli ma podane auto (w co ja osobiście wątpię) to opis z pomiarów/demontażu jest NIE prawdziwy.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

AO wlasnie wrocilem z hamowni v-tech( pomorze kosakowo) - jesli nie wierzysz mozesz AO sam sprawdzic dzwoniac - poniewaz widze ciagle jestes niedowiarek nawet jak pisalem wczesniej iz moje pomiary moga byc z mala tolerancja poniewaz nie mam fachowego sprzetu - nie zajmuje sie tym na codzien wiec nie mam takich urzadzen - smarfon + aplikacja na tym robilem pomiary.

 

Na hamowni mialem awarie auta bylem - jestem z kontaktem ASO Mikolow

 

W trakcie pomiarow(hamownia) na 6 biegu auto od 1000-2500 obrotow szlo poprawnie powyzej 2500 obr.zaczelo wariowalo- brak predkosci- predkosc dochodzila gdzies do 80km/h i na obrotomierzu nic tak jagby auto stracilo moc jakis kaganiec

 

to samo na 7 biegu

 

na 5 biegu auto normalnie poszlo - od 1000 obrotow do 5300 obrotow tylko ciagle migala kontrolka trakcja off.

 

wykres zaraz dam - facet powiedzial iz cos jest z eletronika bo dziwnie auto sie zachowuje

 

po hamowni kiedy wracalem przy przyspieszeniu od 70 km/h i przekroczeniu 100km/h auto nie przyspieszalo tylko ciagle mrugala kontrolka trakcji

 

po rozmowach z ASO odczepilem modol - AO zaraz walnie iz bezsensu pisze :):) odpiolem zlacze modulu ( cos jak euro podobne) zalaczylem auto i bylo to samo wiec powrot podczepilem gniazdo do modulu auto zaczelo pracowac normalnie

zadnych bledow i tym podobne - jestem ciagle w kontakcie z ASO i jak V-techem

 

ASO twierdzi iz moze gniazdo bylo zle wpiete

 

V-tech powiedzial iz mial podobny problem z mercedesem ale nie z BMW iz dziwnie auto (MERC) zachowywalo sie na hamowni ale przy kombinacji guzikow obeszli tak zwany kaganiec elektroniczny - byc moze jest to samo z moim

 

AO szanuje twoja wiedze i wiem iz moja prawie zero jest to prosze nie pisz wiecej iz ja cos krece

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

jestem po jazdach - wszystko gra jak cos sie przydazy dam znac

 

ponizej wykres na piatym biegu jak wczesniej pisalem udalo sie to przeprowadzic tylko ponizej 6 biegu reszte jak wyzej opisane

 

jeszcze jedno czy ktos ma adres do dobrej 4x4 hamowni ?? bede chcial sprobowac jeszcze raz z boxem i bez choc dzis troche strachu sie najadlem

 

http://img547.imageshack.us/img547/5243/ccf2013040900000.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
masz racje tak chcialem ale - chip narazie nie wchodzi w gre bo nikt nie chce ruszyc. mam jeszcze jeden wykres gdzie moment jest kolo 670NM ale powyzej 2500 obrotow ucina - to co opisywalem wyzej. napewno to co AC opisuje na stronie to raczej nie do osiagniecia no chyba iz wydech plus inny intercooler to sie osiagnie powyzej 700NM czy ponad 360KM
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdz, a póżniej pisz. Nie tylko ACS.... robi program, ze znanych Firm Hartge robi.

W Polsce podzwoń po dobrych Tunerach i wszystkiego się dowiesz. :cool2:

 

 

Zaden :wink:

 

No właśnie... ;) To po co pisać że za 12k można byłoby zrobić to to i to... Skoro program póki co występuje tylko jako BOX u ACS....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maja: fajnie, że się pomyliłem, przepraszam za insynuację, że nie masz auta z boxem – UŻYWASZ auta z boxem.

 

Demontaż boxu AC-S, który ja widziałem był robiony pod pomiary na hamownię, auto było mierzone w W-wie na hamowni do której „systematycznie” przyjeżdżam. Operator hamowni powiedział, że aby właściwie zmierzyć należy zdemontować box (rozpiąć gniazda a nie tylko wyjąć główną wtyczkę przy pudełku).

 

Napisałeś, że można inaczej, przyjmuję do wiadomośc. Jeżeli Twój demontaż to tylko wypięcie euro wtyczki to szkoda, że nie zmierzyłeś auta na serii.

 

Nadal uważam, że wyniki Twoich pomiarów są nie realne (szybcej niż mocniejsze 550d +50KM/80Nm, bez boxu lepiej do 200 od ośki 535d). Pomiarami/osiągami różnych aut zajmuję się osobiście (hobby). Co nie zmienia faktu, że Twoje auto przyspiesza dużo lepiej niż bez urządzenia.

 

Udanego użytkowania.

 

p.s. natomiast odpowiedź na założenie czy box jest tak super jak sugerujesz, wynik z hamowni +17KM do serii, pozostaje do własnej intrpretacji Forumowiczów.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

AO szkoda iz nie mieszkasz na pomorzu - moglem by skorzystac z twojej wiedzy.

 

Modul ACS reklamuje wyslalem im wyniki z hamowni wyzej opisywalem co i jak - sam nie wiem czy to nie fachowosc ludzi z hamowni bo widzialem ich dziwne miny

 

czy cos jest z modulem( nie chodzi mi o uzyskanie mocy tylko iz auto dziwnie sie zachowuje powyzej 5 biegu ) pomiar byl na 5 i 6 biegu

 

ASO BMW zadalo mi pytanie czy podczas "hamowania" trakcja byla recznie wylaczona ja nie przypominam sobie bo to kolesie robili pomiary nie ja

 

ja sam nie odlaczalem sterownika ACS to co widzialem to opisalem wyzej - ale to historia

 

AO niestety majac auto na gwarancji a do tego nie ma ani w PL i DE zespolu kto by zrobil chip ( bo i jak ty jak ja wiem iz to lepsze rozwiazanie) pozostaje tylko modul - bezpieczny modul . Co by sie stalo gdyby to byla inna TANIA firma - lepiej doplacic i miec jakas gwarancje - teraz zobaczymy

 

 

panowie bede was informowal co i jak z ACS - narazie zgloszenie reklamacji trwa .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzaliśmy wczoraj ECU od F10 z końca 2012r...i niestety jak Bagor pisał nie da się w tej chwili robić najnowszych F10ek...ja po prostu muszę fizycznie coś przetestować, żeby mieć pewność :mrgreen: ani CMD ani sprzęt z Dimsportu tego nie ogarnie...tak więc Bagor zwracam honor :handshake:

 

Podobnie kiedyś sprawa się miała z 1.6TDI niby zwykły TDI a nikt tego nie robił bo nie było sum kontrolnych itd itd.

W tej chwili robi się te samochody bez najmniejszego problemu więc i na F10ki przyjdzie czas...zresztą wszystkie te samochody i tak są jeszcze na gwarancji i raczej nikt nie będzie ryzykował jej utraty nawet gdyby dało się to zrobić...

 

Moim zdaniem szkoda wydawać 12tyś na BOXa...chyba, że ktoś jest baaardzo niecierpliwy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obserwuj auto, szczególnie przy kick-downach czy w momencie pełnego buta nie zobaczysz lampki trakcji (DSC). Dotyczy to tylko tych warunków na których lampka NIE powinna się palić (równa, sucha droga). Jak zobaczysz lampkę to znaczy, że komp. „świruje” i odcina moc.

 

Miałem coś takiego, nikt nie potrafił zdiagnozować, nie było błędów – okazało się (też nikt nie wie dlaczego), że sterownik od motoru po jeździe z nowym/innym programem wywalił błąd na soft DSC.

 

Żaden magik od samochodowej eklektroniki nie potrafi nadal tego wytłumaczyć.

 

Wgranie nowego softu tylko na DSC nie przynosiło efektu, wgranie softu tylko na motor nie przynosiło efektu. Dodatkowo wgranie softu przez ASO tylko na motor ukazało błędy samego softu (fale na wykresie KM/Nm). Auto miało wymieniane moduły, podzespoły. Nic nie pomagało. Pomogło wgranie pełnego softu na wszystkie sterowniki . Wszystko zaczęło działać, motor na hamowni ukazał 242KM/555Nm (wg katalogu powinno być 245KM/540Nm), DSC nie ucinało pracy sterownika, auto z luzem przyjęło kolejny chip.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

dzieki panowie - testowalem jak AO pisze jest ok ale i tak reklamuje modul - wstepna analiza Sikory modulna wymiane dam wam jeden wykres ktory przy 4 tys. mam problemy bo przy 2500obrotow oddalem v-techkowi

 

wykres prawie pelny problem przy 4500obr./min.

 

http://img404.imageshack.us/img404/6889/ccf2013040900001.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.